Berichtdoor Raido » 14 mar 2006 14:24
Demonen zijn overal net als God overal is, toch zijn demonen niet alomtegenwoordig, maar er zijn er dan waarschijnlijk genoeg om overal aanwezig te zijn. Het zijn ex-engelen, en naar mijn overtuiging niet geboden aan iets als een lichaam of een voorwerp.
Wel heb ik het gevoel dat demonen niet zomaar in je zitten, als jij daar niet open voor staat. Wel is het goed mogelijk dat als jij zwak bent, er dingen kunnen gebeuren die veroozaakt worden door demonen (dromen, schrikreacties, dingen in je ooghoeken die er zijn; maar toch ook weer niet). Het enige wat helpt is geloof en gebed.
Verder ben ik terughoudend, ik heb een aantal vrienden die als ze een bank hebben gekocht deze eerst gaan bestrooien met zout om zo de demonen uit te drijven, toen een van hun plotseling ziek werd hebben ze het huis met spreekwoordelijk bezemen gekeerd (de ganse gemeente kwam langs; al dan niet met zout). Je moet geen objecten gaan demoniseren, neem dromenvangers, mensen geloven dat daar demonen in zitten; en ja het kan occult belast zijn; maar als jij dat niet geloofd (er dus niet open voor staat) gebeurd er niets, de demon zit in je hoofd.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |