Wat is jouw taak in Gods koninkrijk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Wat is jouw taak in Gods koninkrijk?

Berichtdoor TheKeimpe » 21 mar 2003 13:47

Deze vraag kwam bij mij op in een ander topic. Joris raadde mij aan om een nieuw topic hierover te openen.

Het is een vraag waar ik best wel mee bezig ben. Een antwoord heb ik alleen niet. Hoe gaan jullie hier mee om?
Momenteel ben ik als student "geroepen" om in deze studentenwereld getuige te zijn van God. Maar wat hierna?

Of hebben jullie geen taak in Zijn koninkrijk, omdat Christus je Koning niet is? Of weet je het allemaal niet?

joris

Berichtdoor joris » 21 mar 2003 13:53

wow, dat zijn gelijk een heleboel vragen. iK houdt mij bij vraag 1. wat is de taak van mijn in Gods koninkrijk. Ik ben namelijk ervan overtuigt dat GOd mij al grandioos heefft kunnen gebruiken.

ik heb al jarenlang mijn door God gegeven gaven in kunnen zetten in jongerenwerk en jongerpastoraat. Mooi werk, geweldig hoe God mij kan gebruiken. Juist op moment dat ik dacht dat het bagger was, kreeg ik fijne reacties van mensen. God werkt dus door mensen heen, maar HIj doet het. Gaaf toch? verder heb ik een enigzinds muzikaal en presenteertalent die ik heb mogen inzetten bij sing-ins e.d.

wat het nu gaat worden? ik denk dat ik bij mijn gaven moet blijven en God blijf vragen wat voor plekje Hij voor mij heeft. Neem mijn leven, laat het Heer. toegeweid zijn aan uw eer.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 21 mar 2003 14:46

Ik denk dat je geen dominee of zendeling of theoloog of iets anders spectaculairs hoeft te zijn om een rijke taak te vervullen in Gods Koninkrijk.

Ik ben overgehaald door vrienden om campingevangelisatie te gaan doen, het is maar klein, maar toch...

Ik denk dat alleen al liefde voor je medemens, aandacht voor de mensen om je heen, pijn verzachten, er zijn voor anderen in zware perioden, dat dat alle werken is in Zijn Koninkrijk!
Overal waar bommen vallen, houd God altijd mensen overeind. Hen geeft Hij de opdracht om de gevallenen helpen op te staan. Zolang je die opdracht begrijpt en uitvoert naar vermogen, is je leven zinvol.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 21 mar 2003 14:47

Top-3 van zendelingen en evangelisten ook goed?
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

joris

Berichtdoor joris » 21 mar 2003 14:49

Rudolf Meuser schreef:Top-3 van zendelingen en evangelisten ook goed?

haha, je bent echt grappig!!! :lol: :roll: :oops:

nee, rudolf, doe maar een top 3 van jouw laatste acties in Gods koninkrijk.

Chloë

Berichtdoor Chloë » 21 mar 2003 14:50

Het zijn inderdaad de kleine dingen denk ik.
Zoals elke christen ben ik geroepen om te getuigen, waar dan ook.

Ik ben gezegend met een luisterend oor en twee armen die om iemand heen geslagen kunnen worden. Als mensen ergens mee zitten komen ze vaak naar me toe. Meestal kan ik niet direct helpen, maar met iemand bidden en iemand proberen te troosten is wel het minste wat ik kan doen.

Groetjes, Chloë
Laatst gewijzigd door Chloë op 21 mar 2003 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

joris

Berichtdoor joris » 21 mar 2003 14:50

Ik ben overgehaald door vrienden om campingevangelisatie te gaan doen, het is maar klein, maar toch...

wat bedoel je daarmee, meschiana? Dat je meer het gevoel hebt dat God je iets anders wil laten doen?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 mar 2003 18:30

Mijn levensdoel is houden van mensen -> ook van mensen waar ik het minder goed mee kan vinden. Ik vind dat enorm lastig, maar probeer dit hoofddoel toch voor ogen te houden.

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 21 mar 2003 19:02

Christen zijn en dat ook uitdragen....

joris

Berichtdoor joris » 21 mar 2003 19:07

Lalage schreef:Mijn levensdoel is houden van mensen -> ook van mensen waar ik het minder goed mee kan vinden. Ik vind dat enorm lastig, maar probeer dit hoofddoel toch voor ogen te houden.

Chickie zei:
Christen zijn en dat ook uitdragen....

maar wat is dan precies jouw taak hierin? Hoe help je daarmee het koninkrijk dichter bij te komen/ Welke gaven van jou zijn daarbij betrokken?

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 21 mar 2003 19:19

Weet ik veel.... Gewoon zijn wie je bent... Ik kan geen duidelijke taak bedenken die voor mij weggelegd is....

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 21 mar 2003 19:26

jezus lief hebben en jezus volgen

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 21 mar 2003 20:41

joris schreef:

wat bedoel je daarmee, meschiana? Dat je meer het gevoel hebt dat God je iets anders wil laten doen?

dat bedoelde ik eigenlijk niet, het was meer een toevoeging op mijn opmerking dat je geen dominee hoeft te zijn om voor God te werken.

Maar wat dat gevoel betreft, ik heb een hoop dat God meer plannen met mij heeft. Het is mijn grootste droom en wens om mijn passie voor (zweef)vliegen te gebruiken tot Gods eer. Namelijk als zendingspiloot (MAF) maar dat is een lange en zware weg.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

joepie

Berichtdoor joepie » 21 mar 2003 21:25

Volgens mij geeft God aan iedereen de taken te vervullen op de plaats waar Hij je steld. En als je ze met liefde doet zijn dat de taken tot eer van God.
En getuige ben je door niet je leven onder de korenmaat ze zetten maar te laten schijnen voor de wereld. Dus als je zondags naar de kerk gaat dat met blijdschap te doen, en trouw. En door de weekks net zo te leven als dat je zondags doet zodat je leven een evangeli is voor de mensen om je heen. Die taak krijg je als eerste. Laten zien dat je andere normen en waarden hebt dan de wereld omdat je kind van God bent en voor Hem wil leven. Niet stiekum toch van beide walletjes willen mee eten. Maar
consequent zijn in alles.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 mar 2003 22:25

joris schreef:
Lalage schreef:Mijn levensdoel is houden van mensen -> ook van mensen waar ik het minder goed mee kan vinden. Ik vind dat enorm lastig, maar probeer dit hoofddoel toch voor ogen te houden.

maar wat is dan precies jouw taak hierin? Hoe help je daarmee het koninkrijk dichter bij te komen/ Welke gaven van jou zijn daarbij betrokken?

Nou ik probeer oprecht in mensen geinteresseerd te zijn en veel vriendschappen te onderhouden. In de vriendschappen met christenen kunnen we elkaar opbouwen in geloof, in de vriendschappen met niet-christenen komt in diepere gesprekken vaak mijn geloof ter sprake. Zo probeer ik Gods liefde door te geven aan mijn naaste. Een gave die ik hierbij gebruik is mijn openheid, maar of dat echt een gave is... het kan ook nadelig werken.
Door bepaalde keuzes te maken in je leven, val je op en mensen vragen waarom je die keuze maakt. Zo kom je ook weer op een punt dat je over je geloof kunt vertellen.

Binnen de kerk is mijn taak op het moment vooral muziek maken in diensten.

Terug naar “Archief”