Inentingen bij baby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor Mortlach » 24 jun 2013 21:57

Miepje90 schreef:Zoals ik al vaker gezegd heb, wil ik niemand aanvallen, respecteer ik ieders mening en vind ik niet vaccineren niet perse zo'n heel grote ramp. Zolang je er maar goed over nadenkt én zolang de omgeving maar goed gevaccineerd is,


Dan mag je daarna God wel danken dat je inderdaad tegenwoordig kunt kiezen om niet te vaccineren. Alle andere mensen die dat wel doen, beschermen jou en je kinderen wel tegen al de narigheid.

Je schrijft dus eigenlijk wat raars - niets persoonlijks, het komt wat raar over - je kunt er dus voor kiezen niet te vaccineren, zolang de rest het maar wel doet... Van enige principekwestie kun je dan in mijn ogen niet meer spreken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor cornelia77 » 24 jun 2013 22:55

@Evelien, voor het geval je je nog niet helemaal hebt teruggetrokken en nog meeleest...
Hoe weet je dat de problemen met je immuunsysteem een probleem is dat is ontstaan door vaccinatie en het gebruik van antibiotica?
En hoe zou je eraan toe geweest zijn als je die antibiotica niet had geslikt?
Wij hadden in ieder geval 1 van onze kinderen niet meer gehad als er geen antibiotica was geweest...
Ik ben toch wel blij dat onze kinderen zijn ingeënt tegen mazelen. Ik hoop dat ze het ook niet gaan krijgen. Het komt erg in de buurt hier...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor meribel » 24 jun 2013 23:38

cornelia77 schreef:@Evelien, voor het geval je je nog niet helemaal hebt teruggetrokken en nog meeleest...
Hoe weet je dat de problemen met je immuunsysteem een probleem is dat is ontstaan door vaccinatie en het gebruik van antibiotica?
En hoe zou je eraan toe geweest zijn als je die antibiotica niet had geslikt?
Wij hadden in ieder geval 1 van onze kinderen niet meer gehad als er geen antibiotica was geweest...
Ik ben toch wel blij dat onze kinderen zijn ingeënt tegen mazelen. Ik hoop dat ze het ook niet gaan krijgen. Het komt erg in de buurt hier...


nou,
een baby krijgt zijn eerste mazelen vaccinatie pas bij 14 maanden. Maar een baby kan er wel zeer ernstig ziek van worden als hij de mazelen krijgt.
Als een baby in een gevaccineerde omgeving is, geen probleem. want zeer weinig kans Maar bij deze uitbraak..

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor meribel » 24 jun 2013 23:47

Jannette123 schreef:Als je gewoon 'goed' en gezond leeft dan zal er vast niets gebeuren, althans minder snel!


maar jannette, dat is toch niet logisch?

Natuurlijk moeten we goed en gezond proberen te leven, we hebben opdracht goed voor ons lichaam te zorgen.

Maar zal er dan vast niets, of minder snel wat gebeuren? In Wiens Hand is onze tijd?

We moeten verstandige keuzes maken.
Als je echt in de overtuiging bent, ondanks al het wetenschappelijk onderzoek wat anders uitwijst, dat vaccineren slecht voor je is. Nou ja, het zij zo dan maar. Dan moet je het maar niet doen.
Maar toch niet met de overtuiging dat er een boel maar lekker doodgaat dat wie overblijft op natuurlijke wijze immuun wordt? Want zo werkt het niet. En als jou kindje polio of difterie krijgt dan denk je toch niet...als je het niet overleefd dat is dan maar beter want dan wordt de soort weer sterker? Nee dan behandel je hem toch!

Jij schreef ( pardon schelpje dat ik dacht dat jij het was )...als je je kind vaccineert en het sterft dan vergeef je het je zelf toch nooit.

Maar dan heeft dat toch zo moeten zijn?

En wat is het verschil met, als je je kind niet vaccineert en het sterft .....vergeef je je het dan jezelf wel? Omdat soort sterker wordt?

Nou ik begrijp het niet.



Serieus, ik vraag me gewoon echt af hoe jou gedachtegang nu in elkaar zit!

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor alexander91 » 25 jun 2013 08:02

Jannette123 schreef:Omdat het hier gaat om geloof in God. Er is toch ook geen verklaring dat God bestaat? Dat is geloof.

Maar diegene die niet voor inenten zijn, hebben meestal een geloof in God en weten dat wij (mensen) niet bepalen hoe lang een kind leeft. Of het nou niet of wel ingeënt is. Omdat geloof in gif in iemands lichaam nutteloos is, omdat daar niet in valt te geloven, omdat er inderdaad ook kinderen aan overlijden en ernstig ziek kunnen worden. Maar ook wat ik nu zeg, is allemaal gebaseerd op een mening. Ik denk dat het beter is dat wij hiermee gewoon stoppen, je komt er niet uit, aangezien iedereen eigenwijs is en eigen mening heeft.

Buiten dat, iedereen heeft zo zijn gevoel bij 'iets' dus ook daarin.

Sorry hoor, eerst ga je lopen argumenteren dat inenten slecht is, en als je het dan niet meer lijkt te weten dan val je terug op de uitspraak dat het net zo is als met geloof: onverklaarbaar. Kom dan eerst met dat argument, ipv een discussie uit te lokken die je afsluit met een dergelijke dooddoener...

En daarnaast weten ook degenen die voor inenten zijn net zo goed dat wij mensen niet bepalen hoe lang een kind leeft. Dus daarmee hebben de niet-inenters echt niets nieuws. Dat is een vooroordeel dat onder die groep verspreid wordt, en daarmee wordt enigzins schijnheilig gedaan alsof die groep wel goede werken voor God verricht (terwijl we juist keer op keer schuld moeten belijden).

In deze discussie proberen we mening van feiten te onderscheiden en meningen te testen. Je moet de discussie in gaan met de reden dat je nieuwe gedachten en redenen kunt vinden over het vraagstuk. Niet om je eigen mening te verkondigen en take it or leave it.

Wat bedoel je eigenlijk met geloof in gif in iemands lichaam? Geloof jij dan ook niet in de auto, daar sterven veel meer kinderen aan, en waarom zou je met hogere snelheid naar een bepaalde plek willen gaan? God bepaalt toch waar we terecht komen? Waarom heft in eigen handen nemen door een auto te gebruiken? Bovendien vervuilt deze de lucht en daar gaan ook enkele mensen dood van elk jaar... De voordelen wegen niet op tegen de nadelen, dus weg met de auto...

Tenslotte over je uitspraak "Als je gewoon 'goed' en gezond leeft dan zal er vast niets gebeuren, althans minder snel!". Wat bedoel je hiermee? Is die houding dan wel volgens Gods wil en het geloof?
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor boer » 25 jun 2013 09:14

Het niet inenten van je kinderen, terwijl er wel iets beschikbaar is, vind ik eigenlijk een vorm van verzoeking.
Het is eigenlijk hetzelfde als geen autogordel dragen, met te weinig kleren de straat op gaan midden in de winter, je blootstellen aan risiko's, etc etc.
Wat zei Jezus tegen de duivel toen deze Hem vroeg te springen?
[5] Vervolgens nam de duivel hem mee naar de heilige stad en zette hem op het hoogste punt van de tempel. [6] Hij zei tegen hem: ‘Als u de Zoon van God bent, spring dan naar beneden. Want er staat geschreven: “Zijn engelen zal hij opdracht geven om u op hun handen te dragen, zodat u uw voet niet zult stoten aan een steen.”’ [7] Jezus antwoordde: ‘Er staat ook geschreven: “Stel de Heer, uw God, NIET op de proef.”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor meribel » 25 jun 2013 09:29

boer schreef:Het niet inenten van je kinderen, terwijl er wel iets beschikbaar is, vind ik eigenlijk een vorm van verzoeking.
Het is eigenlijk hetzelfde als geen autogordel dragen, met te weinig kleren de straat op gaan midden in de winter, je blootstellen aan risiko's, etc etc.
Wat zei Jezus tegen de duivel toen deze Hem vroeg te springen?
[5] Vervolgens nam de duivel hem mee naar de heilige stad en zette hem op het hoogste punt van de tempel. [6] Hij zei tegen hem: ‘Als u de Zoon van God bent, spring dan naar beneden. Want er staat geschreven: “Zijn engelen zal hij opdracht geven om u op hun handen te dragen, zodat u uw voet niet zult stoten aan een steen.”’ [7] Jezus antwoordde: ‘Er staat ook geschreven: “Stel de Heer, uw God, NIET op de proef.”


Dat is een zeer toepasselijke tekst vind ik.
En gaat zeer op, voor mensen die om religieuze redenen niet inenten.



Maar dan heb je helaas ook nog een groep die niet inent omdat ze overtuigd zijn dat het gif is. Dus dat je je lichaam er wat slechts mee aandoet.
Hoe je op die groep moet reageren weer ik niet. Want ik kan heel veel wetenschappelijke stukken laten zien maar dat helpt niet. Het zijn complotdenkers helaas...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor Mortlach » 25 jun 2013 10:25

meribel schreef:Maar dan heb je helaas ook nog een groep die niet inent omdat ze overtuigd zijn dat het gif is. Dus dat je je lichaam er wat slechts mee aandoet.
Hoe je op die groep moet reageren weer ik niet. Want ik kan heel veel wetenschappelijke stukken laten zien maar dat helpt niet. Het zijn complotdenkers helaas...


Wat ik dan nooit begrijp is het zakenmodel dat vaccin-bedrijven hanteren. Want volgens mij is het niet verstanding je klanten om zeep te helpen. Dan verdien je er uiteindelijk toch niets meer aan. En vaccins zijn niet verslavend zoals tabak of suiker.

Dus WAAROM zouden bedrijven hun klanten vergiftigen? Wie legt mij uit hoe dat bedrijven MEER winst oplevert?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lock&Stock

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor Lock&Stock » 25 jun 2013 12:44

Evelien schreef:Zo ken ik twee gevallen van die na een vaccinatie gehandicapt zijn geworden.
Zo ken ik 1 geval die door vaccinatie is overleden.
En alle drie waren/zijn het kinderen.


Komt dat aantoonbaar door de vaccinatie?


Evelien schreef:Mijn immuunsysteem is een grote gatenkaas door vaccinaties en ab kuren.


Komt dat aantoonbaar door de vaccinatie?


Evelien schreef:En ik ben niet bang dat mijn zoon doof of blind zou worden als hij de mazelen zou krijgen aangezien hij een sterk en gezond lichaam heeft.


Dat is heel naief en een beetje dom.

Evelien schreef:En nu verdwijn ik uit deze discussie, ik heb geen zin in een welles/niettus discussie.


Jammer, en een beetje een zwaktebod. Zou bijna denken dat je geen onderbouwde argumenten hebt en derhalve met de gezondheid van je zoon gokt.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor boer » 25 jun 2013 12:47

Alle 4 punten +1 voor L&S .

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor 654321 » 25 jun 2013 13:47

Hebben jullie de NPV-brochure gelezen over vaccinatie? 1 dominee legt uit waarom hij kiest voor wel, 1 dominee waarom hij iedereen vrij laat in zijn keuze (misschien zeg ik dat niet helemaal goed) en 1 waarom hij tegen is.

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor Ruth2 » 25 jun 2013 14:03

De laatste?

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor boer » 25 jun 2013 14:15

654321 schreef:Hebben jullie de NPV-brochure gelezen over vaccinatie? 1 dominee legt uit waarom hij kiest voor wel, 1 dominee waarom hij iedereen vrij laat in zijn keuze (misschien zeg ik dat niet helemaal goed) en 1 waarom hij tegen is.

''Doorslaggevend voor zijn afwijzing is dat het ziekteverwekkend karakter van het vaccin strijdt met het uitgangspunt dat God over ziekte en gezondheid beslist.''

In zijn gemeente is er dus ook niemand die antibiotica gebruikt?

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor Kvinna » 25 jun 2013 14:24

Toch is dat wel ten diepste hét argument waarom mensen tegen inenten zijn: je brengt een ziekmakende stof in het lichaam om een nog niet aanwezige ziekte te bestrijden.
Dat is het enige argument dat telt, in mijn opinie. Ook al ben ik zelf sterk vóór inenten.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor boer » 25 jun 2013 14:29

Kvinna schreef:Toch is dat wel ten diepste hét argument waarom mensen tegen inenten zijn: je brengt een ziekmakende stof in het lichaam om een nog niet aanwezige ziekte te bestrijden.
Dat is het enige argument dat telt, in mijn opinie. Ook al ben ik zelf sterk vóór inenten.


Van dat ''ziekmakende'' stofje, wat in verzwakte staat wordt toegediend, omdat het door het lichaam overwonnen moet worden, heb ik nog nooit last gehad.
Dramatiserend taalgebruik is ook een vorm van propaganda.

Je doet toch ook je autogordels om, voordat je weet of je wel of niet een ongeluk gaat krijgen?
Ben benieuwd wat ds Kersten , die tegen vaccineren was, trouwens vond van de ziekmakende stofjes in zijn sigaretten.... ](*,)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten