Studie...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Studie...

Berichtdoor Javaca » 24 feb 2006 17:04

Het schooljaar is ongeveer op de helft...

Tijd om eens te kijken hoe de (nieuwe) studie of het werk wat je doet bevalt.
Wat voor studie doe je?
Wil je ermee verder?
Is het mee- of tegengevallen?
Is het wat je verwachtte?

Ik bijt de spits af:

Studie: Muziekinstrumentenbouw richting gitaar
Waar? Belgie
Het is echt een supergave studie. Aparte mensen, hard werken, veel lol, prachtig handwerk. Het is beter dan ik verwachtte, en ga er zeker mee door.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 24 feb 2006 17:38

Lijkt me niet zo'n kunstzinnig, cultureel en muzikaal onderwerp, maar dat terzijde.

Ik studeer Nederlands. Het viel me aanvankelijk tegen, maar op het moment is het helemaal fantastisch. Vanochtend allerlei details over de invloed van de contraremonstranten op Huygens liedboek gehoord. De Renaissance is zo'n gave periode!!
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

zekharyahu
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zekharyahu » 24 feb 2006 17:55

Ik begon dit jaar met de studie Technische Informatica op de Hogeschool Arnhem, maar daar ben ik na een paar maanden mee gestopt. Het jaar ervoor heb ik een jaar dezelfde studie gedaan op de Hogeschool Utrecht, maar dat jaar had ik niet gehaald. Was erg slecht gemotiveerd!
Jammergenoeg had ik nog een paar maanden van dit schooljaar nodig om er achter te komen dat ICT toch niet echt iets is waar ik later graag mee door wil. Na 4 jaar mbo ICT denk je toch wel dat je inmiddels weet wat je wilt. 8) Het is super interessant allemaal en ook niet moeilijk, maar het komt op mij allemaal een beetje zinloos over inmiddels.

Nu werk ik sinds 1 januari voor een jaar (wel) in de automatisering bij een GGZ instelling. Dat bevalt wel, zolang ik maar in m'n achterhoofd houd dat het voor een jaartje is. Moet er niet aan denken dit jaren achter elkaar te doen. ;)

In ieder geval ga ik na dit jaar een totaal andere kant op... meer richting maatschappelijk werk. Waarschijnlijk GPW. :) Totaal iets anders dus. :shock: :mrgreen:

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 24 feb 2006 17:59

windekind schreef:Lijkt me niet zo'n kunstzinnig, cultureel en muzikaal onderwerp, maar dat terzijde.

Dacht dat ik hem in slowchat gezet had :oops:

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 feb 2006 21:29

SPH, in de tweede ingestroomd.
Instromen in de SPH is een regelrechte ramp, dat eerste jaar is denk ik onmisbaar, dus moeten ze absoluut afschaffen, hoe fijn het ook is om het eerste jaar over te slaan zodat je niet nog meer studieachterstand hebt...

School is nog steeds errrug cool
opleiding is ook super, al ben ik school helemaal strontzat en spijbel ik iets te veel (naja, spijbelen, het is gewoon naar de niet-verplichte vakken niet gaan ;) )

Het toekomstig beroep spreekt me gelukkig nog steeds super aan, en ik heb de goede opleiding gekozen denk ik, nu :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 feb 2006 21:34

Wat voor studie doe je?
ik doe de BBL opleiding verzorgende IG
Wil je ermee verder?
ja zeker wel ik maak het af en ga waarschijnlijk verpleegkundige erachteraan doen
het valt heel erg mee het is ontzettend makkelijk zowel praktijk als theorie
ja echt wel

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 feb 2006 21:36

MBO Systeembeheer Niv4, krijg 9 maart mijn diploma, dan in September doorleren aan een HBO maar wat weet ik nog niet.

- Journalistiek in Ede?
- TI Systeembeheer in Utrecht?
- Lerarenopleiding Geschiedenis in Zwolle?
- Pabo in Ede?
- Digital Media Design of Interaction Design aan de HKU in Utrecht?
- Communicatiewetenschappen in Ede of Arnhem?
- HBO-V richting Psychiatrie?

Ik weeeeet het nie-hieeet :|
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 24 feb 2006 21:55

Raido schreef:- Lerarenopleiding Geschiedenis in Zwolle?

Ik heb een jaar in utrecht gezeten. Was een kloteopleiding.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 24 feb 2006 23:23

Wat voor studie doe je? HBO verpleegkunde, versneld

Wil je ermee verder? Mjah ligt eraan hoeveel zin ik nog heb om verder te studeren over 2 jaar, kzie mezelf nog niet mn hele leven in 1 veld werken, gelukkig is de opleiding breed zat! Maar hoop dus sowieso nog iets anders erachteraan te gaan doen, wat? tja psychologie, antropologie of toch maar verplegingswetenschappen. Als ik een baan kan krijgen in ontwikkelingswerk dan is de kans groot dat ik niet verder ga studeren.

Is het mee- of tegengevallen? Mee daarom ben ik ook versneld gaan doen

Is het wat je verwachtte? Ik had het wat zwaarder verwacht(de reguliere voltijd opleiding) meer theorie ofzo maar qua inhoud wel wat ik verwachtte
PaSaP Hoogh!!

Technico

Berichtdoor Technico » 25 feb 2006 00:03

Studie:
Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft
Verder?
Jep :) Nu vind ik nog van wel in ieder geval (nu in het 2de jaar) Kansen op een toffe baan zijn niet echt denderend ofzo, maar ach, wie weet hoe het allemaal loopt, heb er nu nog niet echt problemen mee.
Mee/tegevallers:
Uhm, ik de meevaller is dat het niveau minder hoog ligt dan ik had verwacht. De tegenvaller is dat er best nog wat handwerk van je gevraagd wordt, en daar ben ik geen ster in :oops:
Verwachting?
Ik had niet echt een idee, maar het is wel positiever dan ik in het begin dacht.

Het is een topstudie hoor 8) Je kunt een discipline zo gek nog niet verzinnen of het heeft wel raakvlakken. I like it :D

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 25 feb 2006 10:29

Studie:
SPW aan het Hoornbeeckcollege Rotterdam. 2e leerjaar.
Veder: Jah, ik vind het echt helemaal gewweldig. Zeker nu ik stage heb gelopen weet ik waarvoor ik deze opleiding doe. Ik wil hierna niet naar het HBO, strekt m niet erg. Ik kan als Activiteitenbegeleider (MBO niveau 4) vast ook wel aan het werk :lol:.
Meegevallen of tegengevallen: het is me erg meegevallen. ik dacht dat het misschien moeilijkr was maar ik heb geen moeite met de stof. dus das beter!! Het is een erge sociale opleiding dus soms kan je jezelf tegevallen als je je eigen negatieve eigenschappen ziet :wink: !
Verwachting: ik verwacht wel dat ik deze studie af zal ronden.

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 25 feb 2006 10:40

Wat voor studie doe je?
Rechten, na 2 jaar hbo overgestapt.

Wil je ermee verder?
Absoluut! nog geen moment spijt gehad van de keuze om over te stappen.

mee dus

het is meer en mooier dan ik verwachtte

rafaell

Berichtdoor rafaell » 25 feb 2006 11:09

Ik overweeg na 2 jaar HBO Wiskunde ook maar eens wat anders te gaan doen :wink:

zekharyahu
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zekharyahu » 25 feb 2006 13:55

Al een idee wat?

parsifal
Majoor
Majoor

Re: Studie...

Berichtdoor parsifal » 25 feb 2006 16:13

Wat voor studie doe je?
*Ik ben al negen jaar met wiskunde bezig, vijf jaar gestudeerd en nu bijna vier jaar aio en zo goed als klaar
Wil je ermee verder?
*Nobelprijs, Field Medal en Abelprijs winnen, wereldvrede bewerken en geluckigh worden. Mochten de eerste vier doelen buiten het bereik liggen, wil ik ook wel gewoon onderzoeker blijven. De wiskundige epidemiologie waar ik nu aan werk, bevalt me goed.
*Ik wilde toen ik aio werd wat toegepasts doen, de epidemiologie leek perfect. Maar ik ben me steeds meer gaan interesseren in de harde wiskunde hierachter. Het is al met al wel meegevallen.
*Nee, maar het is wel leuk. Alleen soms erg frustrerend dat je op een idee moet wachten en niet gewoon met doorwerken iets kunt bereiken.

Ik bijt de spits af:

Studie: Muziekinstrumentenbouw richting gitaar
Waar? Belgie
Het is echt een supergave studie. Aparte mensen, hard werken, veel lol, prachtig handwerk. Het is beter dan ik verwachtte, en ga er zeker mee door.[/quote]
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Terug naar “Archief”