Jezus Christus, Persoon van het jaar 2006?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hmvisscher

Jezus Christus, Persoon van het jaar 2006?

Berichtdoor hmvisscher » 22 feb 2006 23:14

Voor wie er nog niet van gehoord had... er wordt dit jaar opnieuw een verkiezing “Persoon van het jaar” georganiseerd. Het zou geweldig zijn als Jezus Christus tot de Persoon van het jaar 2006 verkozen wordt!

Persoonlijk vind ik dit een kans bij uitstek om te laten zien Wie er écht en alleen belangrijk is. Wanneer Jezus tot de Persoon van het jaar 2006 verkozen wordt, zal dit waarschijnlijk via de media worden gecommuniceerd. Veel mensen zullen de Naam van Jezus horen.

Breng je stem uit op :

http://www.persoonvanhetjaar.nl/genomineerden/index.php?letter=c&jaar=2006&p

(mocht dit niet werken ga dan naar www.persoonvanhetjaar.nl en scrol naar onder en klik op C waar je onder "volgende" de naam Christus, Jezus vindt).

Gods zegen!
Laatst gewijzigd door hmvisscher op 23 feb 2006 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 feb 2006 23:41

Jezus heeft mijn stem niet nodig, Hij is zoiezo al 'persoon' nummer 1. En om daarom dat te manipuleren als Christen lijkt me wat overdreven.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 22 feb 2006 23:54

het grappige is, dat je in sommige emails over deze ranking dan eigenlijk verweten wordt dat je Jezus niet verhoogd wil zien worden als je niet mee doet.
Christelijke chantage noem ik dat. Een schuldgevoel aanpraten als je niet mee doet, want dat cree-er je als je zo'n zinnetje toevoegt: "wil jij dat Jezus verhoogd wordt?".

Zo gaat dat altijd met zulke dingen, tot in de laatste details. "stuur dit door als je werkelijk van Jezus houdt"-emails zijn ook uiterst vermakelijk.
what the soul hides, blood tells

hmvisscher

Berichtdoor hmvisscher » 22 feb 2006 23:55

Wanneer jij voor Jezus kiest hoef je dat idd niet wereldkundig te maken via internet. Dat is ook helemaal niet het doel van deze verkiezing (hoewel getuigen ook een opdracht is). Zou jij dan niet gaaf vinden als veel mensen die zonder Jezus te kennen verloren gaan op deze manier de Naam van Jezus te horen krijgen. Geen namen van Elvis Presley, Jan Smit in de krant, op de ether of op de buis, maar de Naam van Jezus!

Jij hebt het over manipulatie. Joh, dat is helemaal niet zo bedoeld. Ik ben er alleen enthousiast over en wil dat graag delen met anderen. Mijn excuus als dat anders overkomt. Excuus aanvaardt?

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 23 feb 2006 00:00

ik doelde niet persoonlijk op jou/u. Ik heb die post al meer gezien deze week op andere fora daar niet van. Ik heb vorig jaar zelfs een paar dagen meegedaan aan Jezus 2005.
Denk je werkelijk dat veel mensen de "naam van Jezus" nog niet gehoord hebben? Genoeg mensen kennen de naam en gebruiken het ook best wel vaak. Dat het anders bedoeld is is bijzaak, maar er zijn genoeg mensen die de Naam van Jezus kennen.
Maar een vote voor een naam betekent nog niet dat de wereld werkelijk weet wie en wat Jezus is. "
Ja hij is doodgegaan aan een kruis en hij was bijzonder en een handjevol christenen heeft het er altijd over dat hij leeft enzo, maar waarom hij doodgegaan is aan een kruis weet toch eigenlijk niemand enne nou ja tja kweenie"

als je begrijpt wat ik bedoel.

hmvisscher

Berichtdoor hmvisscher » 23 feb 2006 00:06

begrijp wel wat je bedoel. leuk om te lezen dat je vorig jaar hebt meegedaan.

Tja, veel mensen gebruiken de naam van Jezus, alleen niet op de manier zoals Jezus ons zelf opdraagt zijn Naam te gebruiken. Kijk Hij is uiteindelijk het enige belangrijke in ons leven en deze verkiezing lijkt mij een mooi middel omdat nog maar eens extra te benadrukken.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 24 feb 2006 12:57

Bijzonder vermakelijk te zien dat Jezus op 1 met 7000 stemmen voor loopt op Elvis Presley op 2.

Toch kan ik me ergens weer voorstellen dat mensen lichtelijk geirriteerd kunnen raken van deze ''christelijke'' actie en vraag ik me af of dit goede ''reclame'' voor het christendom is, ik vrees het tegenovergestelde.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

ialink

Berichtdoor ialink » 24 feb 2006 13:03

Het is toch wel een beetje verpletterend te noemen. We zijn lekker opweg naar de 10000 8) 8) 8)

gods zegen

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 24 feb 2006 13:05

Van wie gaat dit eigenlijk uit? Dat kon ik eigenlijk niet vinden op de site.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 feb 2006 13:16

Erg vervelend, die christelijke doorstuurmailmanipulaties. Waarom zou Jezus nu persoon van 2006 zijn, zoveel bijzonders heeft hij dit jaar of vorig jaar toch niet gedaan? Hetzelfde geldt voor Elvis overigens..

Om een beetje tegenwicht te bieden heb ik maar op Stef Bos gestemd, dat is pas een briljante man.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 24 feb 2006 13:17

meschianza schreef:Toch kan ik me ergens weer voorstellen dat mensen lichtelijk geirriteerd kunnen raken van deze ''christelijke'' actie en vraag ik me af of dit goede ''reclame'' voor het christendom is, ik vrees het tegenovergestelde.

dat ben ik hartgrondig met je eens.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 feb 2006 14:35

Ja waarom Jezus? Zijn werk is van alle tijden en niet specifiek van dit jaar. Kijk als het nu een verkiezing was van belangrijkste persoon aller tijden zou ik het kunnen begrijpen! Voor de naamsbekendheid is het ook zeker niet nodig, ik denk dat Jezus de meest bekende naam is in dit land al heb ik geen keihard bewijs.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 feb 2006 16:33

... al is het dan maar als vloekwoord, ja.

'k Heb altijd al een hekel gehad aan dat soort (ketting)mailacties en promo-acties, niet alleen deze maar ook die met zielige verhalen waarbij dan zogenaamd geld wordt gegeven als je 'm doorstuurt en waar dan zoiets in staat als 'als je het niet doet heb je geen hart'. Beetje vergelijkbaar met dit: wil je niet dat Jezus verhoogd wordt?
Terwijl ik vind dat Hij niet thuishoort in zo'n rijtje gewone beroemde mensen en inderdaad waarom Jezus juist als persoon van 2006? Hij is van alle tijden en plaatsen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 feb 2006 16:59

Verder kun je je afvragen of het niet een beetje voorbarig is om in februari al een persoon van het jaar te kiezen, ik stem dus niet.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 feb 2006 21:55

Trouwens, wat heeft Stef Bos voor groots verricht voor de mensheid dit jaar?

Terug naar “Archief”