Moderator: Moderafo's
surfer schreef:werd inderdaad de GEHELE wereld door de zondvloed bedekt, of alleen de toenmalige bekende en bewoonde wereld.
Daarnaast waren er voor en na de zondvloed reuzen. Dit wijst erop dat er ook mensen (geen 'kinderen Gods') buiten de ark de zondvloed overleeft hebben
groenrondballetje schreef:hoi meschianza,
[color=red]Leuk verhaal, helaas wetenschappelijk onjuist, want
(1) Je geeft geen controleerbare bronnen;
meschianza schreef:Aan het einde van mijn opmerking vroeg ik of er mensen interesse hebben in deze verhalen, in dat geval wilde ik er een aantal hier plaatsen, inclusief de afkomst. Omdat velen hier een hekel hebben aan lappen tekst, wilde ik eerst polsen of er mensen zijn die er belangstelling in hebben. En blijbaar is dat het geval.
meschianza schreef:En in deze verhalen ging het er niet zozeer om dat er in alle verhalen een water/zond-vloed de hoofdrol speelt, maar om de gedetailleerdere overeenkomsten.
meschianza schreef:Vandaag gaat het niet lukken, maar deze week zal ik er een paar van deze verhalen hier plaatsen. In ieder geval de Babylonische versie, aangezien die wel hele treffende overeenkomsten vertoond.
groenrondballetje schreef:Hoi meschianza,meschianza schreef:Aan het einde van mijn opmerking vroeg ik of er mensen interesse hebben in deze verhalen, in dat geval wilde ik er een aantal hier plaatsen, inclusief de afkomst. Omdat velen hier een hekel hebben aan lappen tekst, wilde ik eerst polsen of er mensen zijn die er belangstelling in hebben. En blijbaar is dat het geval.
Tip voor de volgende keer, plaats een link i.p.v. lappen tekst ..
groenrondballetje schreef:hoi meschianza,
Leuk verhaal, helaas wetenschappelijk onjuist, want
(1) Je geeft geen controleerbare bronnen;
groenrondballetje schreef:(2) je onderzoekt alleen of gegevens in overeenstemming kunnen zijn met jouw hypothese (er was een wereldwijde zondvloed) en niet of de gegevens in overeenstemming zijn met mogelijke alternatieve hypothesen (er zijn overal ter wereld grote zondvloeden geweest, maar geen wereldwijde).
Die alternatieve hypothese zou misschien zelfs beter verklaren waarom de verhalen verschillen, en als voor sommige mensen hun hele bekende wereld onderloopt, is dat voor die mensen gevoelsmatig een wereldwijde zondvloed.
John
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten