Er zijn tegenwoordig veel wetenschappers die er vanuit gaan dat er leven buiten deze planeet is. Hieronder een stukje uit een interview met Astrofysicus Vincent Icke. http://www.muntzvandewint.com/site/tran ... gbn_5.html
En is het redelijk om aan te nemen dat er nog meer leven is in het heelal?
Ja, de regels die bij ons gelden, de regels van die kleine deeltjes en van ruimte en van tijd, die gelden door het hele heelal, dat hebben we kunnen meten. Dat is fantastisch. Dat is eigenlijk de geschiedenis ook van de sterrenkunde. Er is niet één planeet, de aarde, er zijn vele planeten in ons zonnestelsel. Er zijn een stuk of tien kleine en honderdduizenden nog weer kleinere. Er is niet één zon, er zijn een paar honderd miljard zonnen in ons melkwegstelsel en zo kunnen we doorgaan. Er zijn honderden miljarden melkwegstelsels, waarin iedere weer honderden miljarden zonnen. En overal heb je die planeten, en dezelfde deeltjesstructuur, dezelfde moleculaire regels, enzovoort, enzovoort. Het zou een onbegrijpelijk toeval zijn als alleen op onze aarde leven zou zijn ontstaan. En dat er elders leven is, daar zijn de meeste sterrenkundigen het wel over eens. Maar we moeten het nog wel ontdekken, natuurlijk.
En zou het dan logisch zijn dat het leven wat ergens anders is, en wat intelligent is dan ook in dezelfde God gelooft?
Dezelfde God dat weet ik niet zozeer, maar dat een intelligent leven elders of althans een zich ontwikkelend intelligent leven elders tijdelijk even een soort fase heengaat waarin er een God bestaat, dat kan ik me voorstellen.
Maar is het Bijbels gezien eigenlijk wel mogelijk dat er leven is buiten deze aarde? Er wordt natuurlijk nergens in de Bijbel gezegd dat het niet zo is, maar ook nergens dat er wel leven zou zijn. Wat denken jullie ervan?