Muziek op Bruiloft ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

topkok

Muziek op Bruiloft ?

Berichtdoor topkok » 27 jan 2006 12:59

ik heb even een voorval:

woensdag hadden wij een bruiloft van volgens mijn baas FIJNE mensen (mensen die geloven) en niet van het lichtste soort, nadat er een buffet voor alle 200 gasten was geweest inclusief ijs en koffie na, en ongeveer de helft helemaal dronken was:S kwam de ceremoniemeester, die vroeg of er een nr van Marco Borsto mog gedraaid worden. Tuurlijk nadat hun allemaal kaar waren(stonder en een stuk of 20 in een kringetje) met allemaal een kaarsje in hun hand daarna ging het licht uit en gingen het bruidspaar beejte (bewegen op muziek) dansen kon je het niet noemen. Een tafeltje daar vlakbij zat de moeder van de bruid te HUILEN!! mijn bazin ging naar iemand van de bediening en zij de hoogste tijd van de Andre Hazes er achter aan. Ik kan dit wel waarderen!! als een grapje. Dat vond mijn baas niet zo'n strak plan, toen tog maar ZIJ van Marco Borsto gedraaid totdat de Vrouw van de ceremonie meester naar ons toe kwam of het alsjeblieft mog stoppen het werd niet gewaardeerd!! Nadat de muziek uit was, stonden er nog enkele mensen, het bruidspaar met wederzijdse ouders, en het cerominie paar(hij was dronken:S) en aan de toonhoogte te horen hadden ze ruzie!!

Wat zouw jij doen
Muziek ja of nee??

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jan 2006 13:03

Ach, als op mijn bruiloft Borsato en Hazes gedraaid zouden worden zou ik ook gaan huilen. 8)

Verder is het wel een dilemma. Enerzijds is het natuurlijk je eigen feest wat je zoveel op je eigen manier wilt inrichten en anderzijds heb je ook nog ouders die er niet heel blij van worden als je bepaalde dingen doet en die je ook niet teleur wilt stellen. Ik zou het niet weten eigenlijk.

vlieger
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor vlieger » 27 jan 2006 13:14

Op mijn bruiloft komt er waarschijnlijk geen muziek, je kunt toch ook feestvieren zonder muziek????

PS dit bericht is van lammetje :oops: :wink:

Code: Selecteer alles

<?php echo "Hello World!"; ?>

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jan 2006 13:18

Natuurlijk kan dat, maar bij een echt feest hoort eigenlijk wel muziek. Dat was in de tijd van de bijbel al zo.

topkok

Berichtdoor topkok » 27 jan 2006 13:22

en anders achtergrond muziek er zijn zoveel leuke liedjes met dubbele achtergrond

ik heb ooit een bruiloft meegemaakt van 300 kampers en daar stond op elke hoek van het gebouw een bandje te spelen nadat ze allemaal weggaan nog nooit zoveel glas gezien!!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 jan 2006 13:22

vlieger schreef:Op mijn bruiloft komt er waarschijnlijk geen muziek, je kunt toch ook feestvieren zonder muziek????

bij mij ook niet!!! idem bij alwin!! :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 jan 2006 13:50

Mijn zwager heeft ook strenge ouders. Mijn zus en a.s. zwager gaan van de zomer trouwen en zijn ouders hebben aangegeven: jullie mogen van mij best muziek draaien, wat jullie willen, maar dan gaan wij weg.'
Dus nu hebben ze ebsloten het niet te doen, alleen een paar nummers door hun beste vriend en vriendin die allebei knettergoed piano spelen.

Ik zou het zoooo supervet vinden, dansen op mijn bruiloft. Wij willen wel een pianist de hele avond, maar dansen weetk niet of het dr in zit.
Naja, we gaan eerst samen op stijldansen, dus dan zien we wel of ik er iets van bak ;) (hij kan het nl al heel goed :) )
maarja, mijn omaatje zou dan ook weggaan benk bang (die is al tegen een bruidsjurk met blote schouders :shock: ) en zijn opa zal het ook niet leuk vinden...

naja, het wordt nog ff kijken waar we het meeste waarde aan hechten (naja, ik, laat ik voor mezelf spreken ;) ), of de opa en opa, of onze eigen feest...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Technico

Berichtdoor Technico » 27 jan 2006 14:00

Mijn ervaring is dat een bruiloft in plaats van de leukste dag van je leven (zoals het vaak gezegt wordt) een ultravermoeiende dag is, waarbij je tussen mensen moet schipperen met allerlei verschillende belevingen. Vooral omdat we in onze kringen zo tollerant zijn :? . Is het uiterst moeilijk om een verhouding te vinden tussen wat wel kan, en wat niet.

Als je je aan gaat passen aan de meest zware mensen, heb je het zelf niet naar je zin. En als je dat niet doet, komen er weer mensen niet of worden emotioneel oid.

Je kunt beter vrijgezel blijven 8)

Maar goed, het is volgens mij dus de zaak om de gulden middenweg te zoeken, en de volgende dag als 'julllie' dag te bestempelen. Veel beter :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jan 2006 14:07

Ik ga de folkband waar ik in zit wel vragen of ze een uurtje ofzo willen spelen op onze bruiloft. Dat gebeurt dan in een andere ruimte dan waar je drinken kunt inschenken. Op die manier kunnen mensen die willen luisteren naar de muziek in de ene ruimte gaan (en er niet te erg doorheen kletsen) en de mensen die willen praten in de andere ruimte. Zo ook voor mensen die vinden dat de liedjes teveel over whisky gaan ;) Ik hou niet erg van dansen, maak liever muziek. Ik zou geen ruzie gaan maken om muziek, op een verjaardagsfeestje heb je ook niet altijd muziek aanstaan (en anders kletst toch iedereen er doorheen). Als je van dansen houdt is het wel balen als 't echt niet kan...

Ik hoop geen problemen te krijgen met de ouders van m'n vriend, wij willen bijvoorbeeld waarschijnlijk op een andere dag voor de wet trouwen dan voor de kerk, omdat het dan gratis kan. Maar als ze daar moeilijk over doen, moeten ze het zelf maar betalen, want dan is het meer omdat 'het nu eenmaal zo hoort' en niet om het geloof. Daar moet je denk ik onderscheid tussen maken. Je bruiloft mag je vieren zoals je het zelf wilt, maar aanstoot geven (in de zin van: anderen van het geloof afbrengen, zoals Paulus het in z'n brieven ook bedoelt) zou ik proberen te vermijden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 jan 2006 14:18

Tja, tussen muziek en muziek zit vrijwel groot verschil.

Als je elkaar niet gewoon kan verstaan omdat de muziek oorverdovend is. Dan is zo'n bruiloft voor mij geen drol aan.

Mijn broer is pas getrouwd, die tent waar ze trouwden hadden (doen ze altijd) twee mensen ingehuurd voor bij de danszaal. Zelf heb ik er geen bezwaar tegen dat er muziek gespeeld word, maar op een gegeven moment konden we elkaar gewoon niet meer normaal spreken en moesten we gaan schreeuwen naar elkaar.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jan 2006 14:22

ow ja daar heb ik ook een hekel aan, als het een disco is. Ik heb dat wel een keer meegemaakt. Dan kan je maar het beste een paar biertjes drinken en heel maf mee gaan dansen... :|

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 jan 2006 14:34

Lalage schreef:Ik ga de folkband waar ik in zit wel vragen of ze een uurtje ofzo willen spelen op onze bruiloft. Dat gebeurt dan in een andere ruimte dan waar je drinken kunt inschenken. Op die manier kunnen mensen die willen luisteren naar de muziek in de ene ruimte gaan (en er niet te erg doorheen kletsen) en de mensen die willen praten in de andere ruimte. Zo ook voor mensen die vinden dat de liedjes teveel over whisky gaan ;) Ik hou niet erg van dansen, maak liever muziek. Ik zou geen ruzie gaan maken om muziek, op een verjaardagsfeestje heb je ook niet altijd muziek aanstaan (en anders kletst toch iedereen er doorheen). Als je van dansen houdt is het wel balen als 't echt niet kan...

Ik hoop geen problemen te krijgen met de ouders van m'n vriend, wij willen bijvoorbeeld waarschijnlijk op een andere dag voor de wet trouwen dan voor de kerk, omdat het dan gratis kan. Maar als ze daar moeilijk over doen, moeten ze het zelf maar betalen, want dan is het meer omdat 'het nu eenmaal zo hoort' en niet om het geloof. Daar moet je denk ik onderscheid tussen maken. Je bruiloft mag je vieren zoals je het zelf wilt, maar aanstoot geven (in de zin van: anderen van het geloof afbrengen, zoals Paulus het in z'n brieven ook bedoelt) zou ik proberen te vermijden.

dat laatste over op een andere dag voor de wet trouwen, (hebben mijn zus en zwager ook gedaan). Waarom zouden ze moeilijk moeten doen? (het is tenslotte jullie bruiloft en niet die van hun). :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jan 2006 14:38

Tja ik snap het ook niet. Maar ik heb het al een keertje laten vallen tegen z'n moeder en die vond het wel een beetje vreemd. Aan de andere kant weten ze wel dat wij een beetje anders zijn dan de rest van de familie. Het komt vast wel goed ;)
Poe nee lijkt me erg lastig als je van die bemoeial-ouders hebt.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 27 jan 2006 14:43

tsja... wat ik veel erger vindt in dit verhaal is dat de helft. of in ieder geval een zeer groot deel ...dronken was :!: . persoonlijk hoeft van mij muziek niet , heb ik ook niet gehad op mijn feest.. het was eten met de familie.. en daarna receptie.. thats it :)

Als je dan muziek draait of wil dansen...prima .. maar dan niet zo hard dat je zoals Evelien al zei moet schreeuwen... that is so wrong...

Dan nog de keuze van muziek... tsja ik zie geen kwaad in marco... heb persooonlijk een hekel aan Hazes... het is zo lastig..wat vindt het bruidspaar leuk.. en ja .. dan de kwestie van (schoon) ouders..

Ik vindt het niet van respect getuigen voor het bruidspaar als ze weg zouden gaan omdat er muziek gedraaid wordt. En vindt in dit geval dat met de bruiloft je kinderen definitief het huis uit zijn , ze losgelaten zijn. Je taak als opvoeder achter de rug ligt (maar wel een adviserende rol mag hebben ) Je hoort je kinderen los te laten...ook in beslissignen waarin je het niet eens bent. Helaas denken sommige ouders dat ze nog altijd het recht en de plicht hebben om zich overal mee te bemoeien en nog even er op te wijzen wat het bruidspaar hoort te doen. Wanneer er kinderen verwacht worden . en ze hoogst beledigd zijn als er nog geen kinderen komen de eerste paar jaar. .. Helaas komt dat nogal vaak voor in zwaardere kerken. maar goed ik dwaal af.. heb gewoon even wat punten aangetipt. Stukje eigen ervaring, stukje ervaring van anderen :)

ps overigs kan je ook muziek maken door bv jazz achtig iets te draaien of in de trand van piano muziek. dat hoeft dan niet stijf te zijn maar toch ook weer niet ordinair .. je kan zoveel kanten op :)

het gaat btw toch om de wensen van het bruidspaar en niet wat anderen er van vinden (zoals Evelien al keurig zei )

André

Berichtdoor André » 27 jan 2006 14:49

vlieger schreef:Op mijn bruiloft komt er waarschijnlijk geen muziek, je kunt toch ook feestvieren zonder muziek????

PS dit bericht is van lammetje :oops: :wink:
LOL, op mijn bruiloft :wink:

Terug naar “Archief”