In eens staat soms je wereld stil...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

In eens staat soms je wereld stil...

Berichtdoor jip_86 » 16 jan 2006 20:03

Donderdag 12 januari:

Ben ik naar de dokter geweest met als klacht vergroote verharde bal. Dokter vertrouwde het niet helemaal en heeft me direkt doorverwezen naar de uroloog in het ziekenhuis om kwaadaardigheden uit te sluiten. Een uur na die afspraak zat ik al in de spreekkamer in het ziekenhuis en na een kort onderzoek moest ik smiddags een echo gaan laten maken omdat ook hier het niet helemaal vertrouwd was. Smiddags een echo gemaakt en tussentijds ook bloed geprikt. Na de echo kregen we gelijk te horen wat de uitslag was. Diagnose: zaadbalkanker. Ook de inmiddels binnengekomen uitslagen van het bloed wezen daar wel op. Het kwam er op neer dat ik vrijdag kon terugkomen om de bal te laten verwijderen.

Vrijdag 13 januari:

Mocht deze morgen niets meer eten omdat geopereerd moest worden. Het werd allemaal nog iets gecompliceerder omdat ik die ochtend vroeg ook mijn laatste tentamen moetst maken. In overleg toch besloten dat tentamen te maken en daarna gelijk door naar het ziekenhuis. Daar aangekomen kreeg ik binnen een kwartier te horen dat ik naar de OK kon. Dus snel uitkleden en naar de OK toe. Na de narcose kwam ik bij. Had nog redelijk wat pijn maar kon al vrij snel naar mijn kamer terug. Verwijdering van de bal was via de lies gegaan dus het onderlichaam bewegen was niet bepaald mogelijk. Ik heb die dag een rust ervaren die ik niet van mijzelf verwacht had. Ik lig eigenlijk voor de eerste keer bewust in mijn leven op de operatietafel. Ik had eigenlijk verwacht een brok spanning te zijn. Nu ik hier zo over na denk heeft dat maar een betekenis en dat is dat God mij al die tijd gedragen heeft. Na een onrustige nacht waarin je niet lekker slaapt mocht ik zaterdag naar huis toe.

Zaterdag 14 januari:

Dokter kwam van morgen langs en ik mocht naar huis toe. Thuisgekomen sloegen de emoties toe. Je kunt moeilijk lopen en dan de emoties van de afgelopen twee dagen komen dan een beetje los. De dag eigenlijk door gebracht met mensen die langs zijn geweest.

Zondag 15 januari:

Niet mobiel genoeg om naar de kerk te gaan, dus heb de diensten voor de kerktelefoon gevolgd. Mensen schrikken toch wel omdat er voor donderdag nog niks aan de hand was. Ook komen er net als zaterdag kaarten binnen. Bemoedigend hoe mensen om je heen kunnen staan. Je staat er eigenlijk niet bij stil hoeveel een kaartje betekend met een paar woordjes. Ik kan je verzekeren dat het veel is. Een wens, een tekst uit de Bijbel. Ik word er gewoon stil van en soms blijven de tranen ook niet uit. Je ervaart er ook best een steun uit.

Maandag 16 januari:

Vroeg op omdat er begonnen moet worden het het slikken van vloeistof voor de ct scan die gepland staat voor vandaag. Het middel schijnt vrij vies te zijn maar het was redelijk weg te krijgen. Daarna op naar het ziekenhuis waar de scan werd gemaakt. Na een uurtje zou de dokter er zijn met de uitslag. Daar kwam na kanker de tweede klap het was uitgezaaid, naar de longen en naar de lymfe bij de nieren. Wel werd ons verzekerd dat het niet zo was dat er geen hoop meer was. Zaadbalkanker is dan wel de snelst groeiende vorm die er is maar de vooruitzichten zijn ook vrij goed. Daarna kreeg ik voorlichting over de chemokuren en wat je allemaal kunt verwachten. Een hele berg informatie rijker zit ik nu thuis in de wetenschap dat ik maandag begin aan een chemokuur.

Het is de bedoeling dat er 4 keer een traject gevolgd gaat worden van een week in het ziekenhuis, en daarna 2 maandagen naar het ziekenhuis. Dus voorlopig ben ik twaalf weken zoet. Een hoop dingen zullen op een laag pitje dan wel niet gedaan kunnen worden. Morgen moet ik afrijden voor mijn rijexamen. Ga ik toch maar niet doen. Ook school hoef je met chemo niet op te rekenen omdat het toch vrij vermoeiend is.

Ik ga de komende tijd dus een zware tijd in waarin ik alle kracht van de ALlerhoogste nodig zal hebben. Ik heb wel de hoop dat het goed zal komen. Hij zet mij op dit moment even stil omdat ik weet dat ik niet altijd zijn regels zo netjes heb geleefd. Maar met Zijn kracht ga ik me er doorheen werken. Ik heb het de afgelopen dagen al mogen ervaren en weet wel zeker dat hij ook aan mijn zij zal staan de komende tijd.

Ik realiseer me dat dit voor jullie ook best een klap kan zijn. Ik wilde het toch laten weten aan jullie omdat ik toch vrij veel hier te vinden ben. De komende tijd zal dat vast minder worden, en verder wilde ik jullie vragen voor mij te bidden, ik zal het nodig hebben.

Voor de belangstellenden mijn adres is:

- op te vragen via pb/mail -
Laatst gewijzigd door jip_86 op 04 jan 2007 19:25, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Berichtdoor Tante Pollewop » 16 jan 2006 20:13

Heel veel sterkte toegewenst.
Ik zal voor je bidden.

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 16 jan 2006 20:20

Jip, heel veel sterkte! En voor zover in mijn vermogen ligt, zal ik voor je bidden.

Gebruikersavatar
Debor@
Luitenant
Luitenant
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 sep 2005 15:44
Locatie: in da getto
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 16 jan 2006 20:23

Smurffie schreef:Jip, heel veel sterkte! En voor zover in mijn vermogen ligt, zal ik voor je bidden.


Sluit ik me helemaal bij aan!
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Berichtdoor Arco » 16 jan 2006 20:24

Beste Job,

Ik wens je veel sterke toe en Gods kracht om alles te doorstaan.

Met het koor waar ik bij zing hebben we een lied ingestudeerd wat we helaas nooit hebben uitgevoerd, maar de tekst ervan komt zeker van toepassing.

May the Lord bless you, keep you. May the Lord make His face shine upon you. And be gracious unto you. Lift up His face upon you and give you peace.

Ik zal voor je bidden!

Arco
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Technico

Berichtdoor Technico » 16 jan 2006 20:26

Wat een verhaal :? Dat is wel even slikken.

Veel sterkte, ook van mijn kant zal gebed opgaan....

Gebruikersavatar
Gershwin
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2002 20:25
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 16 jan 2006 20:27

Insgelijks...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

jan10e
Mineur
Mineur
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 aug 2004 08:52
Locatie: Nunspeet

Berichtdoor jan10e » 16 jan 2006 20:29

Heel veel sterkte de komende tijd! Het kan zo wel in 1 klap veranderen!
Ik wens je veel kracht toe, en hoop dat we je nog lang hier zien!! :oops:
Shall pray for you!!
groetjes Jantine
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

Maaike

Berichtdoor Maaike » 16 jan 2006 20:38

Wow Job, heftig!!!

*slik*

Ik wens je heel veel kracht toe voor de komende tijd, en ik hoop dat je alles mag verwachten van God, die kan redden! Ik zal voor je bidden!!!!

Gebruikersavatar
froske
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1039
Lid geworden op: 05 jul 2005 19:13
Contacteer:

Berichtdoor froske » 16 jan 2006 20:47

Heel veel sterkte Jip!

Ik zal zeker voor je bidden!
- Home is in my head -

Gebruikersavatar
Corine
Sergeant
Sergeant
Berichten: 474
Lid geworden op: 18 mar 2004 18:12

Berichtdoor Corine » 16 jan 2006 20:48

sterkte, en ik zal voor je bidden!

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 16 jan 2006 20:49

Pfoe....
Sterkte, Jip! Ik zal proberen voor je te bidden...

Gebruikersavatar
windekind
Sergeant
Sergeant
Berichten: 492
Lid geworden op: 21 nov 2003 14:27
Locatie: Utrecht

Berichtdoor windekind » 16 jan 2006 20:49

Sterkte.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Gebruikersavatar
Markie
Majoor
Majoor
Berichten: 1603
Lid geworden op: 27 sep 2002 20:42
Locatie: Overal en nergens

Berichtdoor Markie » 16 jan 2006 20:49

Zow Job, wat erg man!

Heb er geen woorden voor joh! Heel veel sterkte en kracht toegewenst!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 16 jan 2006 20:53

Heel veel sterkte Jip!

'k Zal zeker aan je denken, uiteraard heb ik een ander soort kanker, maar er staat me weer een operatie te wachten, en daarna 4 chemo's, t/m april gaan we dus samen op.
Kop op, tanden op elkaar, en doorbijten, 't is niet makkelijk, maar je weet, dat het de bedoeling is, om de kankercellen te vernietigen, zodat, zoals men tegen je zegt, genezing mogelijk is.
Zelf ben ik wel van plan juist zo veel mogelijk hier te komen, om al de positieve dingen, die anderen me geven, dat houdt de boel in evenwicht, 'k zou je aanraden, dat ook te doen.
Ook is het een goede afleiding, en blijf je gelijk bij.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten