1 Korinthe 11:5 schreef:Maar een vrouw maakt haar hoofd te schande wanneer ze met onbedekt hoofd bidt of profeteert, want ze is in dat geval precies hetzelfde als een kaalgeschoren vrouw.
[Ik weet niet of hier al een topic over is

Help me

Moderator: Moderafo's
1 Korinthe 11:5 schreef:Maar een vrouw maakt haar hoofd te schande wanneer ze met onbedekt hoofd bidt of profeteert, want ze is in dat geval precies hetzelfde als een kaalgeschoren vrouw.
5
Maar een iegelijke vrouw, die12) bidt of13) profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar14) eigen hoofd; want het is een en hetzelfde15), alsof haar het haar afgesneden ware.
14)
onteert haar
Of, beschaamt haar hoofd, doet haar hoofd schande aan; namelijk omdat zij door dat teken schijnt te willen ontkennen, dat zij onder den man staat; en ook enigszins dat Christus niet zou zijn het hoofd Zijner gemeente.
mw schreef:@ fem... ik vind het eerlijk gezegd er makkelijk dat je zegt: ik maak het mezelf gemakkelijk. Een hoed opzetten doe je omdat God het van je vraagt. Waarom maak je je hetzelf gemakkelijk? Omdat die hoed niet lekker zit? Als dingen, zoals hoofd bedekken, cultuur gebonden is stond het niet in de bijbel. Want die bijbel is voor vroeger, nu en in de toekomst geschreven. Dus die die tellen nog.
Zelf heb ik ook nooit met een hoed opgezeten... soms een seizoen, omdat het dan leuk stond bij mn kleren. Afgelopen zomer had ik het er met mn vader over (die had heel graag dat ik een hoed opzette), maar ik wilde het niet doen omdat mijn vader het wilde. Ik wilde zelf die keuze maken. Vanaf die tijd heeft God mij meer een meer laten zien dat ik een hoed op moest zetten. Ook dmv die tekst uit Korinthe die annemieke aanhaalt. Ook voelde ik me steeds meer en meer naakt in de kerk zitten, naakt tegenover God... nu heb ik er wel eentje op en voel me hier prettig bij. Zelfs heb ik geen last van jeuk onder mn hoed(wat ik wel vaak had)
Het enige wat Jezus vraagt is radicaliteit en daar valt naar mijn idee het verculturaliseren van bepaalde dingen in de bijbel niet onder. Hop gewoon een hoofdbedekking op als je kort haar hebt of kaal bent, het staat er niet voor niets lijkt mij.esra schreef:gaat je christen zijn om het dragen van een hoed???
ik heb nu een spijkerbroek aan met mijn zwarte magica (donald duck) erop. ik draag rokken als ik er zin in heb en t me uitkomt. zeker niet in dit weer!! brrrrrr veels te koud!!!!!
oh ja en een hoed??? draag alleen een kanlroze rieten hoed van de kruitvat in de zomer als het heel erg warm is!!!!
Marnix schreef:Ehm. Wil jij dan stellen dat er geen cultuurgebonden dingen in de bijbel staan?!?!?!
Sommige dingen zijn gewoon op de cultuur aangepast. Het staat in de bijbel omdat God ons ook het verstand hgeeft gegeven om dat onderscheid te kunnen maken.
Je opmerking verbaast me enorm MW. Want als dingen niet cultuurgebonden zijn omdat ze niet in de bijbel staan, waarom gebruiken wij in de kerk dan niet de muziekinstrumenten van Psalm 150? In de bijbel gebruiken ze harp, citer, luit, tamboerijnen, cymbalen, trompetten etc. Als dat niet cultuurgebonden is moeten wij die instrumenten nu ook gebruiken toch?!
esra schreef:gaat je christen zijn om het dragen van een hoed???
ik heb nu een spijkerbroek aan met mijn zwarte magica (donald duck) erop. ik draag rokken als ik er zin in heb en t me uitkomt. zeker niet in dit weer!! brrrrrr veels te koud!!!!!
oh ja en een hoed??? draag alleen een kanlroze rieten hoed van de kruitvat in de zomer als het heel erg warm is!!!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten