DE WARE BESTAAT NIET!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jaop

DE WARE BESTAAT NIET!!

Berichtdoor jaop » 23 sep 2002 10:33

nu we het toch over romantiek hebben, laat ik dan nog maar een niet-romantische uitspraak doen: de ware, de prins op het witte paard, of desnoods de prinses, bestaat helemaal niet!
het is alleen onze verbeelding die het doet lijken of de persoon helemaal bij jou past, maar in werkelijkheid zie je maar een heel klein fragment van iemand dat je kunt waarderen.
En bovendien, er zijn tientallen mensen die voor jou als de ware zouden kunnen fungeren(daaruit blijkt natuurlijk al uit dat er geenw are bestaat)
Mee eens? of vind je het toch echt niet romantisch genoeg?
Reageer!

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 23 sep 2002 10:48

Neeeeeeeeeeeee, hij bestaat wel!!! Je moet alleen fff zoeken!!!!

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 23 sep 2002 11:02

De ware hoeft helemaal geen prins/princes op het witte paard te zijn hoor Joap ;)

Toch denk ik wel dat hij/zij bestaat! Toch kunnen er meerdere zijn ben ik met Joap eens... Woon je in Amerika, dan kom je wellicht daar de ware tegen en woon je in Nederland, dan waarschijnlijk hier...

Conclusie: iemand wordt de ware, dat moet groeien!

jaop

Berichtdoor jaop » 23 sep 2002 11:07

dusssssssssssssssssssss CC.... DE WARE BESTAAT NIET , WANT ER ZIJN MEERDERE, EN MEERDER WARE BETEKENT DUS DAT ER WAREN ZIJN EN DUS NIET EEN WARE. maw je houdt een droom van jezelf in stand, maar helaas, je komt er vanzelf achter dat je je zelf bedriegt. :D :D :D :wink: :wink:

je kunt nu nog terug CC
ik heb je gewaarschuwd

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 23 sep 2002 11:09

Haha, bedankt Joap, ik zal 't onthouden ;)

Laat ik het anders stellen... er zijn meer POTENTIELE 'waren', maar er is maar 1 echte ware...

Nog een dilemma: stel, je vrouw overlijdt en je vindt een nieuwe, is dit dan meteen de nieuwe ware??

surfer
Majoor
Majoor
Berichten: 2005
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:58

Berichtdoor surfer » 23 sep 2002 11:10

Volgens mij bestaat de ware wel. Maar of je die vindt, dat hangt denk ik grotendeels van jezelf af. In de eerste plaats zoek je die niet, je ontmoet die volgens mij meestal bij verrassing. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je openstaat voor je omgeving en de mensen die je ontmoet.
Ik vind trouwens de manier waarop in de vragenhoek de vragen hierover worden beantwoord veel te zakelijk. Het gaat maar om bij elkaar passen, dezelfde interesses hebben, enz. Brrrrrr. Het lijkt wel een soort wiskunde.
Je wilt toch geen kopie van jezelf? Het aardige van liefde is dat je nou ook eens van een totaal verschillend iemand kunt houden, waarbij liefde in staat is om de verschillen te overbruggen. Tenminste, dat zijn mijn opvattingen/ervaringen.

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 23 sep 2002 11:22

De ware bestaat absoluut wel!!! De een komt m tegen (ja, iks preek voor mezelf;-) en anderen niet (jaop???). Maar daarom hoef je nog nie gelijk te beweren dattie nie bestaat!

jaop

Berichtdoor jaop » 23 sep 2002 11:25

nou als de ware staat, dan moet je het probleem wat cc aandraagt maar es uitleggen. hoe kan het dan dat een weduwe hertrouwt? dan is ze of niet eerlijk tegen haar nieuwe of exman geweest, of er bestaat simpelweg geen ware.
en als die ware bestaat, waarom komen dan zo weinig mensen em of dr tegen? gezien het aantal scheidingen dan...

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 23 sep 2002 11:32

jaop, ik ben het met je eens, de ware bestaat niet.
mijn theorie: er zijn van de 5,5 miljard mensen op deze aarde een beperkte groep die voor jou de ware kunnen worden, zeg maar.
Overal zijn er mensen van wie je uiteindelijk kunt gaan houden (misschien met wat moeite, denk maar aan uithuwelijken bijv.)
En dan is er nog een nog beperkterer groep die voor jou wel de echte waren zijn. Denk ik. schatting: 10 per land minstens wel.
Wie reageert?

tweetie

jaop

Berichtdoor jaop » 23 sep 2002 11:35

het is een gedachteexperiment, maar de moeite waard.

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 23 sep 2002 11:37

jaop schreef:nou als de ware staat, dan moet je het probleem wat cc aandraagt maar es uitleggen. hoe kan het dan dat een weduwe hertrouwt? dan is ze of niet eerlijk tegen haar nieuwe of exman geweest, of er bestaat simpelweg geen ware.



Ik denk dat je best opnieuw van iemand kunt gaan houden, maar niet zoals van de eerste ware!! Als je allebei nog jong bent, is houden van genoeg om een goed huwelijk te creeren. Maar ik denk niet dat je net zoveel van die 2e persoon kunt houden dan van de eerste.

Overigens vind ik het een beetje flauw om te zeggen (zoals jij) dat de ware niet bestaat. Is dat zo omdat jij diegene nog niet ontmoet hebt? Hoe kun je dan weten of de ware bestaat ja of nee!!!!!!!!

jaop

Berichtdoor jaop » 23 sep 2002 11:51

dat is een valse insinuatie, een discussie onwaardig. om het wetenschappelijk te zien: als ik een stelling doe, moet jij eerst het tegendeel bewijzen ipv met een tegenovergestelde stelling te komen.

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 23 sep 2002 12:04

jaop schreef:dat is een valse insinuatie, een discussie onwaardig. om het wetenschappelijk te zien: als ik een stelling doe, moet jij eerst het tegendeel bewijzen ipv met een tegenovergestelde stelling te komen.


durf je t soms niet aan????!!!!

surfer
Majoor
Majoor
Berichten: 2005
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:58

Berichtdoor surfer » 23 sep 2002 12:12

dat is een valse insinuatie, een discussie onwaardig. om het wetenschappelijk te zien: als ik een stelling doe, moet jij eerst het tegendeel bewijzen ipv met een tegenovergestelde stelling te komen.
nee jaap, juist niet. Als jij met een stelling komt, moet jij bewijzen dat die juist is.

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 23 sep 2002 12:14

surfer schreef: nee jaap, juist niet. Als jij met een stelling komt, moet jij bewijzen dat die juist is.


danku;-)

Overigens kan ik t wel bewijzen, maar ik denk gewoon dat jij de wedstrijd nie aan durft te gaan;-)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten