Moderator: Moderafo's
regenboog schreef:Heb jij Gods leiding ervaren in het vinden van je vriend/vriendin? En zo ja, hoe dan?
WAT een onzin! maar ik zal hier niet off-topic gaan.Smurffie schreef:Mi. zit het wel een beetje tussen je oren, evenals 'de ware'. Het klinkt gewoon krom. Als je een relatie krijgt is het; ''God heeft ons bij elkaar gebracht'' en als het uit gaat; ''God heeft ons uit elkaar gehaald''.
Nee, ik geloof daar niet in. Je hebt het leven echt nog wel een gedeelte in eigen hand. Als God álles zou besturen, zou de mens volmaakt zijn.
joos schreef:Gods leiding ervaren? Jawel. Maar ikzelf ben van mening dat je eigenlijk moet weten of God DEZE vriend of vriendin voor jou wil, en dat heb ik niet echt..
Watfijn dat je dat al direct boven aan je posting zet.WAT een onzin! maar ik zal hier niet off-topic gaan.
Nee dat hoef je niet te ervaren. Wij mensen maken keuzes (dat heet vrije wil) daar kan Gods zegen of Gods vloek op rusten. God weet uiteraard wat het beste voor jou is, en in sommige gevallen zul je dat misschien ook weten. Bijvoorbeeld de manier waarop iemand op jou pad komt.. Maar ik vind het ronduit eng om in God een soort eeuwige planner te zien..Gods leiding ervaren? Jawel. Maar ikzelf ben van mening dat je eigenlijk moet weten of God DEZE vriend of vriendin voor jou wil, en dat heb ik niet echt..
Smurffie schreef:Mi. zit het wel een beetje tussen je oren, evenals 'de ware'. Het klinkt gewoon krom. Als je een relatie krijgt is het; ''God heeft ons bij elkaar gebracht'' en als het uit gaat; ''God heeft ons uit elkaar gehaald''.
Nee, ik geloof daar niet in. Je hebt het leven echt nog wel een gedeelte in eigen hand. Als God álles zou besturen, zou de mens volmaakt zijn.
Nee dat hoef je niet te ervaren. Wij mensen maken keuzes (dat heet vrije wil) daar kan Gods zegen of Gods vloek op rusten. God weet uiteraard wat het beste voor jou is, en in sommige gevallen zul je dat misschien ook weten. Bijvoorbeeld de manier waarop iemand op jou pad komt.. Maar ik vind het ronduit eng om in God een soort eeuwige planner te zien..
Ik weet dat God in de relatie van jou en Borkdude mee gaat, jij ervaart dat ook dat kan zeker.. Maar God is niet The Almighty Weddingplanner..Lalage schreef:Ik heb laatst het verhaal van Borkdude en mij opgeschreven, met de rol die God daarin speelde. Als je het wilt lezen, mag je me mailen of pb'en of msn'en of icq'en, dan stuur ik het je toe.
Raido schreef:Ik weet dat God in de relatie van jou en Borkdude mee gaat, jij ervaart dat ook dat kan zeker.. Maar God is niet The Almighty Weddingplanner..Lalage schreef:Ik heb laatst het verhaal van Borkdude en mij opgeschreven, met de rol die God daarin speelde. Als je het wilt lezen, mag je me mailen of pb'en of msn'en of icq'en, dan stuur ik het je toe.
Raido schreef:Ik weet dat God in de relatie van jou en Borkdude mee gaat, jij ervaart dat ook dat kan zeker.. Maar God is niet The Almighty Weddingplanner..Lalage schreef:Ik heb laatst het verhaal van Borkdude en mij opgeschreven, met de rol die God daarin speelde. Als je het wilt lezen, mag je me mailen of pb'en of msn'en of icq'en, dan stuur ik het je toe.
LeChat schreef:Overigens heb ik zelf niet zoveel met dat 'ervaren' van Gods leiding. Al geloof je dat God alles in jouw leven leidt, wat voegt dat 'ervaren' op het moment zelf dan toe? Dan is Gods leiding meer een feit op meta-niveau, maar wat voel je daar nu concreet van? Je weet nog steeds niet of jullie bij elkaar zullen blijven... En ja, dan krijg je inderdaad zoiets als 'God bracht ons bij elkaar' en later 'God heeft ons uit elkaar gehaald', maar dat is achteraf...
(Hmm, beetje vaag, ben blijkbaar niet op m'n helderst momenteel, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.)
Nu pas ervaar ik (vanwege bepaalde redenen) waarom ik nu wel zeker weet dat het toch God was die ons toen al bij elkaar bracht...nooit wetend dat het pas ongeveer 10 jaar later echt duidelijk zou worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten