Gods leiding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

regenboog
Verkenner
Verkenner

Gods leiding

Berichtdoor regenboog » 29 dec 2005 17:27

Heb jij Gods leiding ervaren in het vinden van je vriend/vriendin? En zo ja, hoe dan?
Jezus zegt: Ik ben de WEG, de WAARHEID en het LEVEN.
(datgene dus waar ieder mens naar zoekt)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 dec 2005 17:32

De spits afbijten ;)

Tja, het klinkt heel vaag, maar ik wist al zeker een maand of 6/7 voor ik verkering kreeg dat hij degene was die God voor mij had 'geschapen'.
Maar helaas 'moest hij mij niet'.
Maar nadat ik de moed opgegeven had, en ik niet meer verliefd was, en ik toch eindelijk tegen mezelf zei:' Dan is mijn idee van wat God voor mij wil denk ik fout.'
Toen zijn we samen evangelisatiewerk gaan doen, als vrienden gewoon, en toen is de vlam toch echt van beide kanten overgeslagen :)

Wat de toekomst brengt dat weet ik niet, maar ik geloof dat God deze jongen zeker voor mij heeft uitgekozen, of het mijn man zal worden, dat denk ik nu wel, maar ik kan niet in de toekomst kijken. Dus wat Gods doel verder is met onze relatie weet ik ook nog niet zeker, maar deze tijd heeft Hij zeker gewild!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Aragorn

Re: Gods leiding

Berichtdoor Aragorn » 29 dec 2005 19:14

regenboog schreef:Heb jij Gods leiding ervaren in het vinden van je vriend/vriendin? En zo ja, hoe dan?

Nee, totaal niet. En toch ben ik meer dan tevreden. :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 29 dec 2005 19:27

Mi. zit het wel een beetje tussen je oren, evenals 'de ware'. Het klinkt gewoon krom. Als je een relatie krijgt is het; ''God heeft ons bij elkaar gebracht'' en als het uit gaat; ''God heeft ons uit elkaar gehaald''.
Nee, ik geloof daar niet in. Je hebt het leven echt nog wel een gedeelte in eigen hand. Als God álles zou besturen, zou de mens volmaakt zijn.

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 29 dec 2005 20:49

Smurffie schreef:Mi. zit het wel een beetje tussen je oren, evenals 'de ware'. Het klinkt gewoon krom. Als je een relatie krijgt is het; ''God heeft ons bij elkaar gebracht'' en als het uit gaat; ''God heeft ons uit elkaar gehaald''.
Nee, ik geloof daar niet in. Je hebt het leven echt nog wel een gedeelte in eigen hand. Als God álles zou besturen, zou de mens volmaakt zijn.
WAT een onzin! maar ik zal hier niet off-topic gaan.

Gods leiding ervaren? Jawel. Maar ikzelf ben van mening dat je eigenlijk moet weten of God DEZE vriend of vriendin voor jou wil, en dat heb ik niet echt..

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 dec 2005 21:04

joos schreef:Gods leiding ervaren? Jawel. Maar ikzelf ben van mening dat je eigenlijk moet weten of God DEZE vriend of vriendin voor jou wil, en dat heb ik niet echt..

Dat snap ik even niet: je zegt wel Gods leiding in je leven te ervaren, maar je weet niet of hij juist die ene vriend/vriendin van dit moment voor je wil? Als je gelooft dat God je (liefdes)leven bestuurt/leidt, dan heeft Hij toch ook déze partner op jouw pad gebracht?

Overigens heb ik zelf niet zoveel met dat 'ervaren' van Gods leiding. Al geloof je dat God alles in jouw leven leidt, wat voegt dat 'ervaren' op het moment zelf dan toe? Dan is Gods leiding meer een feit op meta-niveau, maar wat voel je daar nu concreet van? Je weet nog steeds niet of jullie bij elkaar zullen blijven... En ja, dan krijg je inderdaad zoiets als 'God bracht ons bij elkaar' en later 'God heeft ons uit elkaar gehaald', maar dat is achteraf...

(Hmm, beetje vaag, ben blijkbaar niet op m'n helderst momenteel, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 dec 2005 22:14

WAT een onzin! maar ik zal hier niet off-topic gaan.
Watfijn dat je dat al direct boven aan je posting zet.

Gods leiding ervaren? Jawel. Maar ikzelf ben van mening dat je eigenlijk moet weten of God DEZE vriend of vriendin voor jou wil, en dat heb ik niet echt..
Nee dat hoef je niet te ervaren. Wij mensen maken keuzes (dat heet vrije wil) daar kan Gods zegen of Gods vloek op rusten. God weet uiteraard wat het beste voor jou is, en in sommige gevallen zul je dat misschien ook weten. Bijvoorbeeld de manier waarop iemand op jou pad komt.. Maar ik vind het ronduit eng om in God een soort eeuwige planner te zien..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 dec 2005 23:10

Ik heb laatst het verhaal van Borkdude en mij opgeschreven, met de rol die God daarin speelde. Als je het wilt lezen, mag je me mailen of pb'en of msn'en of icq'en, dan stuur ik het je toe.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 29 dec 2005 23:17

Smurffie schreef:Mi. zit het wel een beetje tussen je oren, evenals 'de ware'. Het klinkt gewoon krom. Als je een relatie krijgt is het; ''God heeft ons bij elkaar gebracht'' en als het uit gaat; ''God heeft ons uit elkaar gehaald''.

Nee dat hoef je niet te ervaren. Wij mensen maken keuzes (dat heet vrije wil) daar kan Gods zegen of Gods vloek op rusten. God weet uiteraard wat het beste voor jou is, en in sommige gevallen zul je dat misschien ook weten. Bijvoorbeeld de manier waarop iemand op jou pad komt.. Maar ik vind het ronduit eng om in God een soort eeuwige planner te zien..

Dát bedoelde ik er nu mee. Niks geen onzin dus Joos :)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 dec 2005 23:22

Lalage schreef:Ik heb laatst het verhaal van Borkdude en mij opgeschreven, met de rol die God daarin speelde. Als je het wilt lezen, mag je me mailen of pb'en of msn'en of icq'en, dan stuur ik het je toe.
Ik weet dat God in de relatie van jou en Borkdude mee gaat, jij ervaart dat ook dat kan zeker.. Maar God is niet The Almighty Weddingplanner..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 29 dec 2005 23:29

Raido schreef:
Lalage schreef:Ik heb laatst het verhaal van Borkdude en mij opgeschreven, met de rol die God daarin speelde. Als je het wilt lezen, mag je me mailen of pb'en of msn'en of icq'en, dan stuur ik het je toe.
Ik weet dat God in de relatie van jou en Borkdude mee gaat, jij ervaart dat ook dat kan zeker.. Maar God is niet The Almighty Weddingplanner..

*proest* :P

(Sorry, maar dat heb je weer schitterend vertaald 8) )

Hoe dan ook, God verlángt zelfs van je dat je op eigen benen staat. Je hebt niet voor niets een eigen wil.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 dec 2005 23:35

Raido schreef:

Dat zeg ik ook helemaal niet ;) Mijn ervaring is dat God je wel advies kan geven of je bij iemand moet blijven of niet, ik heb beide adviezen weleens gekregen. Al had dat meer te maken met of de betreffende jongen christen was of niet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 dec 2005 23:39

LeChat schreef:Overigens heb ik zelf niet zoveel met dat 'ervaren' van Gods leiding. Al geloof je dat God alles in jouw leven leidt, wat voegt dat 'ervaren' op het moment zelf dan toe? Dan is Gods leiding meer een feit op meta-niveau, maar wat voel je daar nu concreet van? Je weet nog steeds niet of jullie bij elkaar zullen blijven... En ja, dan krijg je inderdaad zoiets als 'God bracht ons bij elkaar' en later 'God heeft ons uit elkaar gehaald', maar dat is achteraf...

(Hmm, beetje vaag, ben blijkbaar niet op m'n helderst momenteel, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.)

Het is wel te volgen, en ik ben het er nog mee eens ook. :) Als je toch al gelooft dat alles wat hier gebeurt volgens Gods bedoeling en leiding is, hoef je je daar niet echt mee bezig te houden en als je gelooft dat je zelf volgens bepaalde door God opgestelde criteria zou moeten handelen kun je zelf prima bepalen of je dat ook doet of niet en dan weet je ook of je 'goed zit'.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 29 dec 2005 23:55

Soms zie je dingen pas achteraf, overigens is dat met veel dingen die God je geeft zo...

Toen ik verkering had wist ik wel dat het deze keer heel anders was dan de keer ervoor. Maar of het de ware was... En of ik nu door God daar gebracht was...ik dacht van wel, maar zeker weten? Nee.

Nu pas ervaar ik (vanwege bepaalde redenen) waarom ik nu wel zeker weet dat het toch God was die ons toen al bij elkaar bracht...nooit wetend dat het pas ongeveer 10 jaar later echt duidelijk zou worden.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 30 dec 2005 00:12

Nu pas ervaar ik (vanwege bepaalde redenen) waarom ik nu wel zeker weet dat het toch God was die ons toen al bij elkaar bracht...nooit wetend dat het pas ongeveer 10 jaar later echt duidelijk zou worden.

Niet vervelend bedoelt ofzo, maar achteraf is dat wel érg makkelijk praten, als je eenmaal gelukkig getrouwd bent of samen woont. :)

Terug naar “Archief”