Telefonische overlast

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

BJ
Moderator

Telefonische overlast

Berichtdoor BJ » 23 dec 2005 11:29

Een situatieschets. Mijn oma wordt sinds een aantal weken gebeld op haar vaste telefoonnummer door vermoedelijk callcenters. De telefoon gaat een aantal malen over en dan wordt de oproep weer gestopt. Meestal gaat de telefoon 3 keer over en dan stopt het. Als je de telefoon eerder oppakt dan deze 3 keer dan is het stil aan de andere kant en wordt eigenlijk direct de verbinding verbroken.

Als dit een keer gebeurt is dit niet zo'n probleem. 2 keer kan ik ook nog mee leven, maar weken achter elkaar is niet leuk meer.

Dus ik ben naar de primafoon winkel geweest. Deze mensen snapten het probleem. Maar konden niet meer doen dan een formulier telefonische overlast meegeven. Deze heb ik dan ook direct ingevuld met zoveel mogelijk gegevens over tijdstippen waarop gebeld wordt. Twee dagen later al bericht van KPN in huis. Na gehouden onderzoek is gebleken dat het gaat om callcenters die bellen. Deze bedrijven werken met een nummergenerator. Als een bepaald nummer is gevonden welke actief is laten ze daar de telefoon over gaan. Als deze wordt opgepakt wordt er doorverbonden naar een medewerker van het callcenter welke dan hun vraag gaat stellen. Echter als er geen medewerker beschikbaar is wordt de verbinding automatisch weer verbroken.
KPN kon hier niets aan doen verder. Wel werd als tip infofilter.nl gegeven. Welke ik direct heb ingevuld.

Vanaf eergisteren is de intensiteit van de telefoontjes verhoogt. Was het eerder 2 of 3 keer per dag. Gisteren was het bijvoorbeeld om 16.00, 16.30, 17.00, 18.00 enz. doorgaande tot 20.45 uur. Dit is natuurlijk absoluut niet leuk meer.

Dus vanmorgen heb ik eens even telefonisch contact gezocht met de helpdesk van KPN. Nee meneer, wij kunnen niets doen. Dus doorvragen. Echt niets? Nou ja, ze konden een tweede formulier sturen en dan werd er een tweede onderzoek gestart en dan zouden we de gegevens krijgen van de beller misschien.

Ik vind dit eigenlijk niet goed. Ze weten al dat het om een callcenter gaat. Dan kunnen ze die ongetwijfeld direct blokkeren op het telefoonnummer toch?

Heeft iemand nog tips? Of suggesties?

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 23 dec 2005 11:31

Mijn broer heeft hetzelfde probleem.
Volgens mij is het bij hem ook niet opgelost.
Zal het eens navragen.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 23 dec 2005 11:36

Die leuke man van de KPN had als goed werkende oplossing. "Neem een ander nummer". Ja moet je dus zelf nog meer kosten maken voor iets wat buiten je schuld gebeurt.

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 23 dec 2005 11:56

Een paar weken geleden stond er in de terdege, een bedrijf dat iets had uitgevonden dat automatisch nummers van callcenters blockt. Ik zal nog even kijken of ik er de naam van kan vinden. En dan geef ik de website nog wel als ik het kan vinden.
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 23 dec 2005 12:01

Ok alvast bedankt. Jij ook ahuibers.

Ik heb alwel oplossingen, maar die zijn technisch niet zo handig en bovendien duur. Een optie is de PSTN lijn laten omzetten naar een ISDN lijn en alle telefoontjes die binnenkomen met onderdrukt nummer laten doorsturen naar een computer waar een antwoordapparaat automatisch opneemt. Goedwillende bellers kunnen dan hun bericht nog wel even inspreken. Callcenters vinden het niet leuk. En zullen vanzelf een keer stoppen. Maar dit is dus te lastig allemaal.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 dec 2005 12:05

Volgens mij kan kpn toch je nummer op die calllisten blokken?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 23 dec 2005 12:15

Ja technisch gezien moet dat kunnen. Alleen heb ik nog niet de juiste persoon aan de telefoon gekregen die dat ook wil doen. Zal wel allerlei juridische gevolgen hebben als ze dat zomaar doen denk ik en daarom mogen ze het niet. Bovendien werken die callcentra vaak ook nog via lijnen die niet van de KPN zijn. Dat zal het nog wel iets complexer maken.

The Menace
Mineur
Mineur

Berichtdoor The Menace » 23 dec 2005 12:52

http://www.infofilter.nl

Neemt 90% van de overlast weg.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 23 dec 2005 12:58

Klopt, heb ik ingevuld al direct. Alleen gaat daar tijd overheen voordat het doorwerkt.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 dec 2005 13:04

Geniet nog steeds, van het feit, een geheim nummer te hebben, niks geen reclame telefoontjes of zo iets :mrgreen: :wink:

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 23 dec 2005 13:47

Het wel of geen geheim nummer hebben maakt niets uit. Een nummergenerator stelt gewoon een 10 cijfiger nummer op. Er zal vast nog even gekeken worden of het nummer geen uitzondering is. Maar dan wordt er gebeld. Dat kan dus een geheim, half geheim of niet geheim nummer zijn. Dus juich maar niet te vroeg.

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 23 dec 2005 19:17

Probeer het anders eens op de volgende website:

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/do_home.php

The Menace
Mineur
Mineur

Berichtdoor The Menace » 23 dec 2005 19:35

eddywally schreef:Probeer het anders eens op de volgende website:

Heb je alles wel gelezen uit het topic?

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 23 dec 2005 20:28

The Menace schreef:
eddywally schreef:Probeer het anders eens op de volgende website:

Heb je alles wel gelezen uit het topic?

MM,dat had ik waarschijnlijk over het hoofdgezien.

Sorry

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 23 dec 2005 21:37

Ga anders eens problemen schoppen bij de plaatselijke primafoon, dan gaan ze namelijk harder voor je aan het werk. Vraag om een klachtenformulier oid, komt het wat hoger terecht.

Terug naar “Archief”