Anticrist

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Skoezie
Mineur
Mineur
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 nov 2002 09:36
Locatie: /home/skoezie
Contacteer:

Anticrist

Berichtdoor Skoezie » 15 mar 2003 15:20

Wie is de anticrist? Saddam, Bush, de Paus of is iedereen een anticrist
Is de anticrist een persoon of een groep? Hoe herken je de anticrist?
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Gebruikersavatar
TheEdge
Luitenant
Luitenant
Berichten: 594
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 15 mar 2003 15:52

Ik heb me laten vertellen dat de anti-christ een persoon is, die ineens heel veel publiciteit krijgt doordat hij een vrijwel ongeneeslijke hoofdwond met beslist dodelijke afloop heeft, die ineens geneest. De invloed die hij al had, wordt na die gebeurtenis nog sterker. (staat ergens in Openbaring) De antichrist heeft zich tot nu toe dus nog niet geopenbaard, bij mijn weten.

De persoon zal aanbeden worden door een groot deel van de mensheid. Nou, de enige reden die ik kan bedenken wat zo'n persoon daarvoor zou moeten doen, is maken dat alle armoe verdwijnt en/of dat er vrede komt op de hele aarde. Maar hoe hij die wereldvrede voor elkaar krijgt, dat gaat ten koste van de christenen (en de joden?). Die zullen dan erg onderdrukt gaan worden.

Maargoed. 't Is maar een speculatie. Ik heb 1x openbaring gelezen en werd er erg bang van. Sindsdien geen poging meer gewaagd me erin te verdiepen, dus ik weet er verder weinig van. Ik ben erg benieuwd wat de rest hier denkt.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Gebruikersavatar
chickie
Mineur
Mineur
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jan 2003 18:16

Berichtdoor chickie » 15 mar 2003 16:48

De antichrist is iemand die beweert de Messias te zijn en d.m.v. valse beweringen een hoop mensen aan zijn kant krijgt.

Gebruikersavatar
Torenspits
Mineur
Mineur
Berichten: 106
Lid geworden op: 31 jan 2003 11:38
Locatie: Werkendam

Berichtdoor Torenspits » 15 mar 2003 17:28

1 Joh.2:
22 Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.

Door deze tekst geloof ik niet dat de antichrist zal beweren een Messias te zijn. Maar wel een wereldse messias die vrede brengt, zoals in het stukje van TheEdge.

Een van de beste studies die ik heb gelezen, en waar je een hoop kunt leren over de kenmerken van de antichrist, gaat over John F.Kennedy:
The Idol Shepherd (in het engels)
Op mijn oude, onbijgewerktewebsite vind je mijn analyse nav een profetie van Nostradamus.

Waarschuwing: ga er niet vanuit dat de info op deze websites waar is. Als je ze leest, gebruik de info dan slechts om kenmerken van de ac te leren begrijpen. Nostradamus bijv, neem ik niet serieus.

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 15 mar 2003 18:08

Torenspits schreef:Op mijn oude, onbijgewerktewebsite vind je mijn analyse nav een profetie van Nostradamus.

Waarschuwing: ga er niet vanuit dat de info op deze websites waar is. Als je ze leest, gebruik de info dan slechts om kenmerken van de ac te leren begrijpen. Nostradamus bijv, neem ik niet serieus.

Ik dacht dat jij je niet verdiepte in occulte zaken, Torenspits. Laatste keer dat ik in de bijbel keek, was waarzeggerij nog verboden.

Gebruikersavatar
chickie
Mineur
Mineur
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jan 2003 18:16

Berichtdoor chickie » 15 mar 2003 18:14

1 Johannes 2:18 Kinderen, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat er een antichrist komt, zijn er nu ook vele antichristen opgestaan, en daaraan onderkennen wij, dat het de laatste ure is.

1 Johannes 2:22 Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat Jezus de Christus is ? Dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent.

1 Johannes 4:3 en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld.

2 Johannes 1:7 Want er zijn vele misleiders uitgegaan in de wereld, die de komst van Jezus Christus in het vlees niet belijden. Dit is de misleider en de antichrist.

Simson

Berichtdoor Simson » 16 mar 2003 16:59

Waarom zoeken jullie het zo ver?
Ik ben ook wel anti (tegen) Christenen.
Vooral sommige. Maar ik veroordeel niet alle Christenen omdat er toch nog een hoop het echt menen. Dat waardeer ik ook wel maar verder zijn de Christenen die ik ken..........
Vandaar dat ik er nu tegen ben.
Maar even goede vrienden,
mzzl,
Simson

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 16 mar 2003 17:23

In ben nog steeds geneigd in de Islam de AntiChrist tezien.

1. de felle haat tegen christenen (en christus)
2. het fanaticisme van de Islam tegen welke religie dan ook
3. de oproep tot Jihad

we merken nu al dat de Islam een groot deel van de wereld in haar macht heeft. Zij zal haar macht steeds meer uitbreiden ( met geweld)
Vervolgingen onderdrukking slachtingen. ( ik weet ook wel dat de christenen niet altijd even netjes zijn geweest) Als ik aan de Roomse Kerk aan de Inquisitie kijk kwam het daarook voor. Maar de Rk verloochent Christus niet.

Je hoort moslims ook duidelijk de machtskreten roepen. Over korte tijd zullen ze het voor het zeggen hebben in Nederland en andere landen. Daar komen ze eerlijk voor uit. Ik denk dat de Islam een veel groter gevaar is dan velen denken.

Ik heb zelf gesturdeerd met een moslima en we hadden veel gesprekken over geloof en de zaken rond het geloof. Ik heb haar oook eerlijk gezegd dat ik Islam als een gevaar zag. Ze kon dat goed begrijpen en zag het zelf ook zo. Zij had ook liever vrede en een heid.

joris

Berichtdoor joris » 16 mar 2003 19:42

ik denk wel dat de islam gevaarlijk is als we denken. aan de andere kant: de islam zoalsgelukkig de meeste het opvatten, is een godsdienst van vrede islam = shalom. de fudamentalisten zin gevaarlijk. Maar fundamentalistische christenen zijn net zo gevaarlijk volgens mij.

mij maakt het niet veel uit wie de antichrist is. laten we loven en rpijzne de Heer. Als christenen met elkaar blijven praten en bidden, dan kunnen we het allemaal aan.

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 17 mar 2003 01:07

Ik vind het bijzonder gevaarlijk om de islam als de anti-christ aan te wijzen. Vooral in deze tijd is het belangrijk dat we niet te veel haat kweken tussen de twee partijen. Een uitspraak als "de islam is de anti-christ" zorgt er alleen maar voor meer afstand tussen de beide partijen.
We mogen niet dezelfde kant op gaan als de islamextremisten. Helemaal niet aangezien die extremisten nog steeds een heel klein deel van het geloof vormen.

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 17 mar 2003 02:10

Storyteller schreef:Ik vind het bijzonder gevaarlijk om de islam als de anti-christ aan te wijzen. Vooral in deze tijd is het belangrijk dat we niet te veel haat kweken tussen de twee partijen. Een uitspraak als "de islam is de anti-christ" zorgt er alleen maar voor meer afstand tussen de beide partijen.
We mogen niet dezelfde kant op gaan als de islamextremisten. Helemaal niet aangezien die extremisten nog steeds een heel klein deel van het geloof vormen.


Ik hoop dat je uit mijn woorde uit de voorzichtigheid las. Aan de andere kant moeten we onze ogen er niet voor sluiten. Het is mijn zeer zeker niet om haat en nijd te doen. Juist niet. Ik sta zelfs over het algemeen erg open voor andere denkwijzen.

Jou uitspraak over dat kleine deel dat extremist zou zijn durf ik niet hard te maken. velen zijn voor oog gewoon gelovige....maar verbergen veel. Ik spreek nu de woorden uit die mijn medestudente in de mond nam.

Gebruikersavatar
Skoezie
Mineur
Mineur
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 nov 2002 09:36
Locatie: /home/skoezie
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 17 mar 2003 10:33

De paus plaatst zichzelf op de plaats van christus; hij verklaard mensen heilig en verdoemd ze hij verklaard ook mensen zalig.

Ook denk dat de islam de antichrist zou kunnen zijn. Zie de punten van Moppie.
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

connie
Mineur
Mineur
Berichten: 194
Lid geworden op: 07 dec 2002 14:10
Locatie: monster
Contacteer:

Berichtdoor connie » 17 mar 2003 10:47

de antichrist is de satan
hij wil heel de werelt in zijn macht hebben
en dat de mensen in hem geloven en niet in jezus

Vito
Mineur
Mineur
Berichten: 101
Lid geworden op: 28 nov 2002 14:51
Locatie: Bos
Contacteer:

Berichtdoor Vito » 17 mar 2003 11:01

TheEdge schreef:Ik heb me laten vertellen dat de anti-christ een persoon is, die ineens heel veel publiciteit krijgt doordat hij een vrijwel ongeneeslijke hoofdwond met beslist dodelijke afloop heeft, die ineens geneest.


Dit is volledig nieuw voor mij. Interessant, maar waarop is dit hoofwond-verhaal gebaseerd..?

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 17 mar 2003 13:33

In ben nog steeds geneigd in de Islam de AntiChrist tezien.

1. de felle haat tegen christenen (en christus)
2. het fanaticisme van de Islam tegen welke religie dan ook
3. de oproep tot Jihad


en punt 4 = de ruiters uit het oosten (staat in openbaringen)
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten