Anticrist

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 25 aug 2004 13:34

Yael schreef:BLAAT :!: :!: :!:
DAT ZEG IK TOCH HELEMAAL NIET IK ZEG JUIST DAT JE GELIJK HEBT HET IS TOCH LOGISCH DAT JE NIET MEER GAAT ZONDIGEN OPDAT DE GENADE MEER WORDE ZIE ROMEINEN 6. JE MOET GOED LEZEN :!: :!: :!:
Alleen je moet de Heiligmaking en de rechtvaardigmaking niet met elkaar verwarren.


Dat is precies wat ik ook wilde zeggen. Josh leest niet goed wat we schrijven en is nogal snel met conclusies trekken (volgens mij leest hij nog niet de helft van wat we schrijven).

Grr, dat komt hier maar wat niet-terzake doende uitspraken doen terwijl hij de posts van mensen niet of nauwelijks leest. Bah. :frown:
Laatst gewijzigd door elbert op 25 aug 2004 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 aug 2004 13:39

Zoals ik al aangaf:


RECHTVAARDIGING= vrij van de straf of schuld der zonden

Schriftuurlijke aanwijzingen:

1 Corinthiërs 15:3 Christus stierf voor onze zonden

Romeinen 5:8,9 Gerechtvaardigd door Zijn bloed
Galaten 2:16 Gerechtvaardigd door geloof
Romeinen 3: 24,25 Gerechtvaardigd door genade
Romeinen 5:1 Rechtvaardiging brengt NIEUW BEGIN

RECHTVAARDIGING betekent CHRISTUS VOOR MIJ.

HEILIGMAKING is BEVRIJDING van de MACHT der ZONDE

Rechtvaardiging reinigt mij van mijn zonde en schuld. en
Heiligmaking zondert mij af voor een geheiligd leven.

1 Corinthiërs 6:11 Gewassen, geheiligd en gerechtvaardigd

Bij Rechtvaardiging wordt dus de GERECHTIGHEID van Christus ons toegekend. Wet en geboden!

2 Corinthiërs 5:17 In Christus een NIEUW schepsel: Bijwoner op deze aarde, Geestelijke inwoner van de Hemel: met Diens grondwet de 10 geboden! dus:
Romeinen 8:14 Geleid door de Heilige Geest van de Almachtige Vader, God van Jezus die God voor ons is en Zoon van de (Heilige) Vader, niet van Rome maar de (enige) waarachtige HEILIGE VADER van de Hemel.
HEILIGMAKING betekent Christus IN mij; De geboden zijn dus de leefregels, omdat Hij daar Heer over is, de Sjabbat is nu ook teken van TROUW aan het Verbond en MIDDEL tot HEILIGING, hetgeen we -wekelijks- nodig hebben, om staande te kunnen blijven IN deze wereld.

En inderdaad, zoals de RKK profetie leert en de Protestantse gelovige in alle eerbied deze Staatskerk nadoet:

Hoe kerken mensen kunnen indoctrineren op een wijze zodat ze precies het omgekeerde doen wat GOD van Zijn Kinderen vraagt.... diep triest!

En dat is volkomen juist, wat Josh hier aangeeft!

Want niet Jezus, maar SATAN zelf, door zich VOOR TE DOEN ALS JEZUS, door een WERELDS RELIGIEUS PLOITIEK SYSTEEM:

Nà Paus Jan-Paul II komt er nog maar één ware, rechtmatige Paus, dat is Petrus II. Die persoon is bekend. Hij is nu (half augustus 2001) nog geen priester, noch bisschop. Dat komt nog. Die laatste wettige Paus zal de Rest-Kerk naar de Nieuwe Aarde voeren.

De mensen misleiden en zo het het MERKTEKEN aan voorhoofd en rechterhand doen erkennen als de maastaf van de wet voor het Grote Babylon!

Maar op zo'n bericht hebben maar weinigen een echt antwoord! Vandaar de blindheid op de Galatenbrief, die de Gelovigen weer terug wil werpen op een Verbondsstructuur, die is AFGEDAAN!

Dus Protestanten van de "TEGENWOORDIGE WAARHEID" richt uw oog op Jezus die is = VAN ALLE TIJDEN, tot in de ............eeuwigheid

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 aug 2004 13:52

Iemand schreef:


@@DAT ZEG IK TOCH HELEMAAL NIET IK ZEG JUIST DAT JE GELIJK HEBT HET IS TOCH LOGISCH DAT JE NIET MEER GAAT ZONDIGEN OPDAT DE GENADE MEER WORDE ZIE ROMEINEN@@


Tja, inderdaad! maar ja Christenen die niet meer zondigen lopen toch nog steeds achter de Beesten aan! In de oorlog tegen Irak, in de oorlog tegen Sudan, in de oorlog tegen................alle mensen waarvan de USA vindt dat ze "terroristen" zijn.

Want zo maak je al de volkeren NIET tot navolgers van Jezus maar van SATAN!

goh, ik dacht dat het Rijk van Jezus NIET van deze wereld was en dat Hij ook zegt dat er NOOOIT vrede zal komen op deze wereld.

Waarom is er dan met al die Christenen, op deze wereld dan nog steeds geen vrede (volmaakt) omdat zij zeggen -dan- niet meer te zondigen!

Zelfs de Christelijke partijen in ons Nederlandse Parlement volgen de Beesten in hun plannen, want NIEMAND kan er iets tegen ondernemen en zij voeren alleen ten oorlog TEGEN de ALLERHOOGSTE!
Als dat de SCHULD van Jezus -ook- nog moet worden, die we menen te zijn kwijt geraakt, dan KRUISIGEN DUS 1000 den "schuldvrije" Christenen Jezus keer op keer op keer op keer!

Zondigen tegen de Heilige Geest noemen we dat!

Dit is toch (ook) zondigen tegen de Heilige Geest:

Nà Paus Jan-Paul II komt er nog maar één ware, rechtmatige Paus, dat is Petrus II. Die persoon is bekend. Hij is nu (half augustus 2001) nog geen priester, noch bisschop. Dat komt nog. Die laatste wettige Paus zal de Rest-Kerk naar de Nieuwe Aarde voeren.

En toch aanbidden duizenden mensen deze verradelijke Staatskerk door de ZON der aanbidding na te volgen! Want immers deze Staatsmacjt die meent ook de NIEUWE aarde te moeten regeren en Jezus daar te moeten aanstellen ( hoe dan anders) is toch een OPSTAND tegen de ALLERHOOGSTE zegt toch oprecht dat zij de Kerk op de zondag als de -veranderde- Dag des Heren, doet samenkomen En allen die de ZON dag eren vallen onder het Gezag van deze Staatskerk, want:

Die laatste wettige Paus zal de Rest-Kerk naar de Nieuwe Aarde voeren

Op wiens wettelijk Gezag en geboden! Die van Jezus??????
En we hebben met z'n allen besloten om de wet en de geboden af te schaffen. De Sjabbat, als TEKEN VAN INDENTITEIT hebben we ONTKENT en AFGESCHAFD, want we houden de wet en dus het wettige Gezag van de Staatskerk VAN DE AARDE!

Als het OVERTREDEN van één gebod er toe leidt dat we ALLE geboden overtreden, waar eidnigt dan de wet voor velen? Juist in Rome. Daar waar ons hart ligt, eindigt de wet voor ons (Johannes 8)

Of klinkt hier de verlossing van SCHULD UIT!
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 25 aug 2004 14:20, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 25 aug 2004 13:58

Terug dus naar mijn vraag: lukt het al een beetje om de wet te volbrengen? (uit het antwoord op die vraag zal blijken of je jezelf een beetje kent en of je daar al zo mee in de problemen bent gekomen dat je de toevlucht hebt genomen tot Christus).

Dan heb je ook meteen een antwoord op jouw vraag Boudewijn.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 aug 2004 14:05

Hallo Elbert,

Je schreef:

@@Terug dus naar mijn vraag: lukt het al een beetje om de wet te volbrengen? (uit het antwoord op die vraag zal blijken of je jezelf een beetje kent en of je daar al zo mee in de problemen bent gekomen dat je de toevlucht hebt genomen tot Christus).@@

ik zeg VOLMONDIG ja, als ik de 3 aspekten van

RECHTVAARDIGING
HEILIGMAKING
VERHEERLIJKING


op de fundamenten en het licht van Jezus toepas en in Zijn Gerechtigheid (wetmatigheid tot de groei naar volmaaktheid) navolg, want daardoor kan ik een Getuigen van Jezus zijn, en de Gave der Profetie ontvangen.

Als het dus ONMOGELIJK was, dan stond dit vers NIET in de Bijbel:

Openbaring 14
12 Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven."


Gegroet

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 25 aug 2004 14:13

boudewijn je moet mn hele zin nemen en niet een klein stukje.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 aug 2004 14:15

Beste Elbert,

Je schreef in een antwoord dit aan Josh:

@@Als je me goed gelezen hebt dan weet je dat ik dit dus niet beweer en ook niet beweerd heb.@@

Maar dat is nu juist de anti-climax. Steeds weer wordt de wet erkent door jou en dan weer niet en dan weer wel. Hij is niet afgeschaft maar we moeten hem in een andere tijd of contect zien. WELKE!

JEZUS LEERT NERGENS dat de SABBAT of de WET op een andere wijze of andere CONTAXT staat!

Ik heb aangaande de volmaakte en reguliere wet NIETS te maken van wat Christenen of Christen-Joden doen of laten. Hun slechte of goede voorbeeld dienen we (ook) door de Heiland te zien of aan Hem te toetsen.

Neen, het probleem is dat door MENSEN Gods wet en geboden VERANDERD ZIJN en dat ze, op een slinkse wijze JEZUS daar van de SCHULD geven.

Dat dan OPRECHTE CHRISTENEN dan daarmee gaan marchanderen, is BEGRIJPELIJK. Maar superblind zijn ze dan wel geworden (buiten hun schuld). Maar dat is NIET de schuld die Jezus maar steeds keer op keer op keer op zich kan nemen! Vandaar dat Hij ons vraagt WAKKER te worden.

SATAN roept : EUROPA ERWACHE en ook WELT ERWACHE

Maar het is beter wakker te worden bij de 1e Opstanding dan bij de tweede!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 aug 2004 14:21

Hallo Yael,

Aldus!

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 25 aug 2004 14:21

Boudewijn,

ik had het over volbrengen, niet over proberen te onderhouden of proberen te volbrengen. Bovendien staat er in Openbaringen 14:12 niet dat Gods volk Zijn wet volbrengt, maar dat ze niet mogen ophouden om Gods geboden te gehoorzamen (daar zit een enorm verschil tussen).

Bovendien staat in Galaten 3:10 het volgende:

want er is geschreven: Vervloekt is een iegelijk, die niet blijft in al hetgeen geschreven is in het boek der wet, om dat te doen.


en Romeinen 3 (Paulus heeft het over alle mensen):

10 Gelijk geschreven is: Er is niemand rechtvaardig, ook niet een;
11 Er is niemand, die verstandig is, er is niemand, die God zoekt.
12 Allen zijn zij afgeweken, te zamen zijn zij onnut geworden; er is niemand, die goed doet, er is ook niet tot een toe.
13 Hun keel is een geopend graf; met hun tongen plegen zij bedrog; slangenvenijn is onder hun lippen.
14 Welker mond vol is van vervloeking en bitterheid;
15 Hun voeten zijn snel om bloed te vergieten;
16 Vernieling en ellendigheid is in hun wegen;
17 En den weg des vredes hebben zij niet gekend.
18 Er is geen vreze Gods voor hun ogen.
19 Wij weten nu, dat al wat de wet zegt, zij dat spreekt tot degenen, die onder de wet zijn; opdat alle mond gestopt worde en de gehele wereld voor God verdoemelijk zij.
20 Daarom zal uit de werken der wet geen vlees gerechtvaardigd worden, voor Hem; want door de wet is de kennis der zonde.


en in Romeinen 7, waar Paulus, als gelovig christen spreekt:

18 Want ik weet, dat in mij, dat is, in mijn vlees, geen goed woont; want het willen is wel bij mij, maar het goede te doen, dat vind ik niet.
19 Want het goede dat ik wil, doe ik niet, maar het kwade, dat ik niet wil, dat doe ik.
20 Indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo doe ik nu hetzelve niet meer, maar de zonde, die in mij woont.
21 Zo vind ik dan deze wet in mij; als ik het goede wil doen, dat het kwade mij bijligt.
22 Want ik heb een vermaak in de wet Gods, naar den inwendigen mens;
23 Maar ik zie een andere wet in mijn leden, welke strijdt tegen de wet mijns gemoeds, en mij gevangen neemt onder de wet der zonde, die in mijn leden is.
24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods?
25 Ik dank God, door Jezus Christus, onzen Heere.
26 Zo dan, ik zelf dien wel met het gemoed de wet Gods, maar met het vlees de wet der zonde.


Paulus is een twee-mens: aan de ene kant wil hij wel de wet van God volbrengen, aan de andere kant lukt het hem niet zoals hij dat zou willen. Daarom dankt hij God, dat Christus hem verlost heeft. We moeten de kracht van de zonde in ons leven niet onderschatten en we moeten niet denken dat we in dit leven volmaakt Gods wet kunnen onderhouden, al is het wel onze opdracht. Daarom blijft het geloof een strijd, waarbij we ons op God en Zijn genade dienen te verlaten.

Zeg je nu nog ja?

Groeten,
Elbert
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 25 aug 2004 14:23

Boudewijn schreef:Beste Elbert,

Je schreef in een antwoord dit aan Josh:

@@Als je me goed gelezen hebt dan weet je dat ik dit dus niet beweer en ook niet beweerd heb.@@

Maar dat is nu juist de anti-climax. Steeds weer wordt de wet erkent door jou en dan weer niet en dan weer wel. Hij is niet afgeschaft maar we moeten hem in een andere tijd of contect zien. WELKE!

JEZUS LEERT NERGENS dat de SABBAT of de WET op een andere wijze of andere CONTAXT staat!


Maar de apostel Paulus doet dat wel en de apostelen in Handelingen 15 ook. Is het daar dus al misgegaan?

Bovendien, als de wet niet in een andere context staat, waarom moest Jezus dan nog naar de aarde komen? Dan had God het bij de oudtestamentische wet kunnen laten (waar niemand door gered zou worden trouwens).
Paulus heeft vrijwel zijn hele brief aan de Romeinen (en zeker ook de Galatenbrief) aan de verhouding tussen wet en Evangelie gewijd. Dat zou niet nodig geweest zijn als de plaats van de wet dezelfde gebleven was als in het oude testament.
Natuurlijk is de plaats van de wet veranderd. Anders konden we wel zonder het nieuwe testament.
Laatst gewijzigd door elbert op 25 aug 2004 14:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 aug 2004 14:25

Elbert:

1e fase RECHTVAARDIGING
2e fase HEILIGMAKING
3e fase VERHEERLIJKING = ook volbracht ,


Net zoals Jezus alles had volbracht. Als wij onder dezelfde omstandigheden ervaren door de Gerechtigheid, kunnen ook wij zeggen, straks als we de poorten van het Hemelse Jeruzalem binnen gaan: Het is volbracht, niet door onze werken en inspanning, maar door het GELOOF dat we zelfs van Hem mochten ontvangen.

Want zonder Jezus zijn we niets!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 aug 2004 14:39

Elbert je schreef:

@@Maar de apostel Paulus doet dat wel en de apostelen in Handelingen 15 ook. Is het daar dus al misgegaan?@@

Inderdaad Jezus leert dat we niet een mens of de apostelen als voorbeeld moeten nemen in de context van Zijn Verlossingsplan.

Lees eens:

2 Corinthiër 1:21
God heeft u en ons door Christus vaste grond onder de voeten gegeven; en wij, als apostelen, zijn door Hem aangesteld.


Handelingen 5

28 De hogepriester ondervroeg hen: "Wij hebben u streng verboden over die Jezus te spreken. En kijk nu eens wat u hebt gedaan! Heel Jeruzalem weet inmiddels van Hem. U wilt zeker de schuld van Zijn bloed over ons brengen!"
29 Petrus en de andere apostelen antwoordden: "Men moet God meer gehoorzamen dan de mensen.30 U hebt Jezus gedood door Hem aan een kruis te hangen. Maar de God van onze voorouders heeft Hem weer levend gemaakt.


Gods wet blijft dus altijd een wet van een Hemels Gezag, voorgeleefd door Jezus én in het dienovereenkomstige beeld van Hem, DOOR zijn discipelen!

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 25 aug 2004 14:40

Boudewijn schreef:Elbert:

1e fase RECHTVAARDIGING
2e fase HEILIGMAKING
3e fase VERHEERLIJKING = ook volbracht ,


Net zoals Jezus alles had volbracht. Als wij onder dezelfde omstandigheden ervaren door de Gerechtigheid, kunnen ook wij zeggen, straks als we de poorten van het Hemelse Jeruzalem binnen gaan: Het is volbracht, niet door onze werken en inspanning, maar door het GELOOF dat we zelfs van Hem mochten ontvangen.

Want zonder Jezus zijn we niets!


Met de eerste zin ben ik het niet eens: het leven van Jezus is uniek en is door ons niet over te doen. Hij kwam immers om Zijn leven af te leggen als een losprijs voor velen. Dat kunnen (en mogen) we niet nadoen.
We moeten Hem wel navolgen, dat is iets anders. Met je laatste zin ben ik overigens wel weer eens: zonder Jezus zijn we niets.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 25 aug 2004 14:44

Boudewijn schreef:Hallo Yael,

Aldus!



Wat aldus? :roll:

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 25 aug 2004 14:46

Boudewijn schreef:Elbert je schreef:

@@Maar de apostel Paulus doet dat wel en de apostelen in Handelingen 15 ook. Is het daar dus al misgegaan?@@

Inderdaad Jezus leert dat we niet een mens of de apostelen als voorbeeld moeten nemen in de context van Zijn Verlossingsplan.

Lees eens:

2 Corinthiër 1:21
God heeft u en ons door Christus vaste grond onder de voeten gegeven; en wij, als apostelen, zijn door Hem aangesteld.


Handelingen 5

28 De hogepriester ondervroeg hen: "Wij hebben u streng verboden over die Jezus te spreken. En kijk nu eens wat u hebt gedaan! Heel Jeruzalem weet inmiddels van Hem. U wilt zeker de schuld van Zijn bloed over ons brengen!"
29 Petrus en de andere apostelen antwoordden: "Men moet God meer gehoorzamen dan de mensen.30 U hebt Jezus gedood door Hem aan een kruis te hangen. Maar de God van onze voorouders heeft Hem weer levend gemaakt.


Gods wet blijft dus altijd een wet van een Hemels Gezag, voorgeleefd door Jezus én in het dienovereenkomstige beeld van Hem, DOOR zijn discipelen!


Als ik het goed begrijp hebben de apostelen er dus een rommeltje van gemaakt? :?: :?:
Anders begrijp ik je post niet (of jij de mijne niet).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten