Anticrist

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Eowyn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jul 2004 14:46

Berichtdoor Eowyn » 24 aug 2004 14:53

gaap...
Love don't need to find a way
You find your own way
I forget that I can't stay
And so I say that
All roads lead to where you are

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 24 aug 2004 14:55

Boudewijn schreef:hallo Elbert,

Dank voor je antwoord!

Je schreef:

@@ waarom ben jij dan niet zeker van je redding als je het wel allemaal goed weet?@@

In de essentie van Gods reddingsplan in de essentie van de Indentiteit alsmede in het Getuigenis van Jezus kan en mag ik zeker zijn van mijn redding en gered zijn.
Maar dat is het punt juist. ALLEEN gered zijn op het feit dat Jezus de SCHULD van mijn zonden op Zich nam, kan en mag nooit de ENIGE basis zijn van mijn redding.


O nee, en waarom dan niet? Denk je dat je er zelf wat aan toe kunt voegen dan? Vergeet het maar. Jezus is of een volkomen Redder of Hij is het helemaal niet. Niet iets daar tussenin (dat leert de RK kerk juist!)

Boudewijn schreef:En dat is wat de meeste gelovigen VOLDOENDE menen te vinden.


Een reformatorisch christen gelooft wel degelijk dat er verandering in een mens plaatsheeft door de werking van de Heilige Geest. Echter, en dat is het grote verschil: het is niet een rechtvaardigmakend werk, maar een heiligmakend werk door de Heilige Geest. Dat is een groot verschil.

Boudewijn schreef:Binnen de RK kerk lost men dat op door de mensen te laten biechten, omdat menselijke Geestelijken menen absolutie en vergeving te kunnen geven. Keer, op keer, op keer! En dat is het zelfde als dat wat Protestanten wel soms menen te zeggen door Jezus heeft ALLE schuld op zich genomen en daarmee ben ik gered, omdat ik DAT (elleen) geloof.


Dat is dus volstrekt niet hetzelfde. Er is op dit punt een groot verschil tussen wat protestanten en katholieken geloven. Vergeving van zonden alleen door het geloof (gereformeerd) en niet door geloof plus werken (Rooms). Je hebt blijkbaar wel kennis van de RK leer, maar niet van die van de reformatie. De Bijbel staat vol van bewijzen dat de rechtvaardige alleen door geloof zal leven. "en Abraham geloofde God, en het werd hem tot rechtvaardigheid gerekend".

Boudewijn schreef:En daarmee heeft Satan dus het gelijk aan zijn kant, want de rest van de Geboden (die ten grondslag liggen aan het fundament van de verlossing) worden dan overtreden. De Sjabbat als spil van de geboden, die als dag van Heiliging en Zegenings moet dienen, wordt dan vervange door een MENSELIJKE dag van aanbidding.


Die discussie hebben we al gehad he? :wink:

Boudewijn schreef:Je geeft aan dat de zondag in het teken staan van:Zon der Gerechtigheid (Christus) moeten zijn.

Maar dat is niet wat Jezus bedoelt met aanbidding als Hij Heer is over de Geheiligde en Gezegende dag, de Sjabbat!
En verwijzing naar het feit dat dit zou zijn:Dat nadenkertje vat ik maar weer op als een biblicisme is ook onjuist, want de Sjabbat als dag van aanbidding, zgening en heiliging voor de discipel is NOOIT vernadert.


Dat nadenkertje was een verwijzing naar een tekst die niets met de zondag/sabbat te maken heeft en is dus een biblicisme.

Boudewijn schreef:Ook nu nog onderhouden de hemelbewoners gewoon de dag die er altijd is geweest, de Sjabbat!


Allicht. Zij vieren de eeuwige Sabbat, want andere dagen zijn er eenvoudigweg niet in de hemel (of denk je dat de dagen daar ook genoemd zijn naar hemellichamen en Romeinse afgoden?). Zie ook het nieuwe Jeruzalem waarover in Openbaringen 21 en 22 gesproken wordt: er zal geen nacht meer zijn (dus ook geen sabbat zoals jij erover spreekt, inclusief de tijdstippen van zonsondergang tot zonsondergang).

Boudewijn schreef:De zondag als christelijke rustdag is periode die niet hemels is nog tot het hemels Koninkrijk zal behoren, want er zal niets zondigs in de Hemel binnen komen. De zondag is een (Merk-) teken van Indentiteit van de wereldse kerk en niet van Gods Koninkrijk. Merkten en Zegel, twee onderscheidelijke waarborgen van een Indentiteit.

Als we dus terugkomen op dit punt:

@@ waarom ben jij dan niet zeker van je redding als je het wel allemaal goed weet?@@

Dan kan ik dus zeggen; In de essentie van Gods reddingsplan in de essentie van de Indentiteit alsmede in het Getuigenis van Jezus kan en mag ik zeker zijn van mijn redding en gered zijn.


Hmm, daar hebben we het ook al eens over gehad.

Boudewijn schreef:Maar de Almachtige Vader kan één ding niet, en dat is de mens dwingen om het Hemels Koninkrijk binnen te gaan.

Dus alhoewel ik mij voel en denk gered te zijn door de wijze waarop ik de Here ontmoet en ervaar, is de mogelijkheid nog steeds niet uitgesloten dat ik, door MIJN EIGEN KEUZES in mijn leven, nog afstand neem van de VOORWAARDEN die de wet, in MIJN GEVAL en de BELOFTE die ik met de Almachtige Vader, door Zijn Verbond, heb gemaakt!

Doop!

De Opstanding of de ZON der gerechtigheid van Jezus zijn dus NIET de bewijzen of tekens van het sluiten van een verbond, maar de DOOP!
Zelfs de Sjabbat op zich is nog geen teken of middel gered te zijn. Maar het feit dat ik die bijzondere wet erken (in zijn geheel dan) is voor mij een TEKEN van TROUW aan Hem en de BElofte die ik met de Almachtige Vader heb afgesloten. Vandaar dat de Sjabbat als zodanig ook wordt (h-)erkend.

Exodus 31:12-18

Ezechiël 20:11-13

Het gaat hier dus niet om een zelfgerechtigheid of menende door het wettisch onderhouden van een krampachtige wet, maar het zijn tekenen van TROUW aan Gods Belofte, waarvan ik of anderen een bewijs van hebben afgelegd (DOOP) en dus dan ook de symbolen er van eerbiedig.

De wijze waarop ik je de "vergedrukte" teksten onder ogen bracht was gegrond op het feit dat ik hoopte dat je het geestelijke aspect er van zou herkennen in de essentie van die Bijbelpassages.
Maar het is niet zo dat we die nieuwe inzichten ook direct kunnen begrijpen, daar gaat best een tijdje over heen.


Het klinkt puur pelagiaans en remonstrants wat je hier zegt.
Ik raad je toch eens aan om het volgende te lezen over de volharding der heiligen. zie de volgende link http://members.home.nl/a.janssen/evangelie/dl.html
Over de volharding der heiligen zie het laatste stuk (hoofdstuk 5).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 24 aug 2004 14:57

Eowyn schreef:gaap...


Ach Eowyn,

als wij dit soort discussies nou willen voeren, laat ons toch :mrgreen:

Groetjes,
Elbert.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 24 aug 2004 18:33

Eowyn,

''Kriegsgräber sind die großen Prediger des Friendens und ihre Bedeutung als solche wird immer zunehmen.'' (Albert Schweitzer)

Ik wist niet dat Albert Schweitzer de eeuwige dood aanbad!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 24 aug 2004 18:34

Hallo Elbert,

Klein foutje......................................................alles weg!

Tot morgen!

gegroet

Zondag
Verkenner
Verkenner
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 aug 2004 07:55

Berichtdoor Zondag » 24 aug 2004 19:19

Boudewijn schreef:Maar dat is het punt juist. ALLEEN gered zijn op het feit dat Jezus de SCHULD van mijn zonden op Zich nam, kan en mag nooit de ENIGE basis zijn van mijn redding.


Je bent hier heel open over wat je beweegredenen zijn. Dat prijs ik zeer. Want wat je beschrijft is namelijk precies datgene waar de Galaten ook mee worstelden.

Zij hanteerden de volgende formule:
Verlossing = Geloof in Christus én gehoorzaamheid aan de wet

in plaats van

Geloof = Verlossing en vruchten van de Geest

Ik wil je vragen, om voordat je reageert, de volgende door mij gevonden pagina te lezen:
http://www.ratzlaf.com/May%20June%202003%20Another%20Gospel.pdf

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 25 aug 2004 06:50

Zondag schreef:
Boudewijn schreef:Maar dat is het punt juist. ALLEEN gered zijn op het feit dat Jezus de SCHULD van mijn zonden op Zich nam, kan en mag nooit de ENIGE basis zijn van mijn redding.


Je bent hier heel open over wat je beweegredenen zijn. Dat prijs ik zeer. Want wat je beschrijft is namelijk precies datgene waar de Galaten ook mee worstelden.

Zij hanteerden de volgende formule:
Verlossing = Geloof in Christus én gehoorzaamheid aan de wet

in plaats van

Geloof = Verlossing en vruchten van de Geest

Ik wil je vragen, om voordat je reageert, de volgende door mij gevonden pagina te lezen:
http://www.ratzlaf.com/May%20June%202003%20Another%20Gospel.pdf


Heldere link Zondag! =D>

Het geeft op duidelijke wijze het verschil aan tussen wat Boudewijn ons wil zeggen en wat wij steeds betogen. (Ik snap nu door die link bijv. ook waarom Boudewijn het steeds heeft over de gave van de profetie).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 aug 2004 07:13

Hallo Zondag,

Je schreef:

Geloof = Verlossing en vruchten van de Geest

Hier ben ik het volledig met je eens. Maar waar ik steeds op duidt is dat de meeste Christenen er van uitgaan, dat als WIJZELF zeggen te geloven dat (alleen) Jezus de schuld van ons op Zich nam, daarmee de FEITELIJKE GROEI in de Gerechtigheid in Jezus, daarmee ophoudt.

Het is dan ook NIET voor NIETS dat Jezus de "winden" = oorlogen en plagen nog tegen houdt (Openbaring 7) omdat Hij toch nog wel inziet dat er mensen zijn die zich naar de wet willen buigen (niet voor) om geree te zijn. De laatste oproepen van Openbaring 14, zijn dus een oproep tot HERSTEL naar het BEELD van Jezus en NIET naar het (aanbiiden) van het BEELD van SATAN in de symboliek van het beeld van Nebukadnessar!

Dus misschien moeten we wel aanvaarden én erkennen dat er aan ons GELOOF toch nog het e.e.a. schort, anders RIEP Jezus NIET OP tot ons, door die speciale boodschappen (3 engelen).


De vrucht van de Geest, houdt natuurlijk wel degelijk in dat wij een Verbond en de daarbij behorende overeenkomst door daden van relatie erkennen en onderhouden.

Die Groei in de Gerechtigheid van Jezus kent drie stappen, waarin wijzelf dus de belangrijkste rol in spelen, want we kunnen dingen, door gebed en aanvaarding van de werking van de Heilige Geest in ons, AANNEMEN of AFWIJZEN. En natuurlijk spelen daarbij de persoonlijkheid, in denken en karakter een rol, maar dat is niet aan ons om dat "oordeel" toe te voegen aan de relatie tussen de Heilige Geest en de mens.

Ik persoonlijk zie de "Groei" en de toepassing van de Genade (-tijd) door de Almachtige Schepper vervat in d emogelijkheid om voorbereid het Koninkrijk binnen te kunnen gaan, in drie belangrijke fase vervat, die we geheel in de Bijbe kunnen vinden:

Er zijn a.h.w. 3 fases. Maar voordat we die hier bespreken moeten we beseffen dat we dezelfde problemen en ervaringen als Jezus dan tegenkomen. Het kan niet zo zijn dat we zonder ervaringen als die Jezus heeft ervaren, in Zijn Gods DIENST, kunnen bogen op een waarlijke vrucht van de Geest, want de Heilige Geest leidt in ALLE Waarheid.

In dat opzicht moeten we ons dus ook er van bewust zijn dat we weliswaar IN deze wereld leven,maar niet van deze wereld (kunnen) zijn als wij waarlijke navolgers van Jezus willen zijn, en als een volmaakt mens, straks in dat Hemelse Koninkrijk ook willen wonen. (Johannes 17:14-18)

Dit subject past dan ook precies in dit topic, daar ik hier in zekere mate precies datgene ga aangeven, dat inzichten in de groei in de Gerechtighied van Jezus, voor de zoekende Christen, kan bevorderen of aanleiding kan zijn (nog) meer Bijbelstudie te doen.

RECHTVAARDIGING= vrij van de straf of schuld der zonden

Schriftuurlijke aanwijzingen:

1 Corinthiërs 15:3 Christus stierf voor onze zonden

Romeinen 5:8,9 Gerechtvaardigd door Zijn bloed
Galaten 2:16 Gerechtvaardigd door geloof
Romeinen 3: 24,25 Gerechtvaardigd door genade
Romeinen 5:1 Rechtvaardiging brengt NIEUW BEGIN

RECHTVAARDIGING betekent CHRISTUS VOOR MIJ.

HEILIGMAKING is BEVRIJDING van de MACHT der ZONDE

Rechtvaardiging reinigt mij van mijn zonde en schuld. en
Heiligmaking zondert mij af voor een geheiligd leven.

1 Corinthiërs 6:11 Gewassen, geheiligd en gerechtvaardigd

Bij Rechtvaardiging wordt dus de GERECHTIGHEID van Christus ons toegekend. Wet en geboden!

2 Corinthiërs 5:17 In Christus een NIEUW schepsel: Bijwoner op deze aarde, Geestelijke inwoner van de Hemel: met Diens grondwet de 10 geboden! dus:
Romeinen 8:14 Geleid door de Heilige Geest van de Almachtige Vader, God van Jezus die God voor ons is en Zoon van de (Heilige) Vader, niet van Rome maar de (enige) waarachtige HEILIGE VADER van de Hemel.
HEILIGMAKING betekent Christus IN mij; De geboden zijn dus de leefregels, omdat Hij daar Heer over is, de Sjabbat is nu ook teken van TROUW aan het Verbond en MIDDEL tot HEILIGING, hetgeen we -wekelijks- nodig hebben, om staande te kunnen blijven IN deze wereld.

VERHEERLIJKING betekent redding van de gevolgen der zonde in het Rijk der Verlosten.

Romeinen 8:29 Christus kwam om het GODDELIJK BEELD te herstellen

Vandaar dat Hij, door Johannes op Patmos, ook voor het NT volk Israël dat ZELFDE BEELD wil herstellen. In de drie engelenboiodschap Openbaring 14, geeft Hij aan, welke accenten de Gemeentes dienen aan te nemen om HERSTELD te kunnen worden naar het BEELD van het Hemelse Koninkrijk, in de relatie tot de Almachtige Schepper. (Zijn als Jezus)
Vandaar dat de geboden en de Sjabbat daarin centraal moeten staan in het oordeel!

Openbaringen 13 leert ons hoe Satan een BEELD van zichzelf IN deze wereld van zich wil laten oprichten, en IN stand houden. Vandaar dat Satan Gods geboden tegen het licht zal houden, als de mensen zal bevestigen in zijn Rijk en zal verleiden een vals Evangelie aan te nemen als of het van een hemelse Schepper komt: veranderde wetten en geboden! (Daniël BEELD van Nebukadnessar als symbool voor SATANS Rijk -menselijk streven; Openbaring 18: de Mens 666)

SATAN, als Overste van deze wereld, wil ons aan hem gelijk maken!
Maar als we dus deze studie belichten vanuit de 3 aspecten dan:

1 Johannes 3:2 Als Hij komt, zullen we Hem gelijk zijn.

Filippenzen 3:21 Ons lichaam zal verheerlijkt worden (volmaakt)

Geestelijk én -nu ook- fysiek worden we Inwoners van het hemels Koninkrijk. Ons Paspoort is geen vals maar een legaal -geestelijk- document gebleken.

Openbaring 22:14 Zij, die Gerechtvaardigd en geheiligd zijn, zullen volmaakt worden.

ONSTERFELIJKE HEERLIJKHEID IS DE BELONING DER RECHTVAARDIGEN

Vervolging van Gods getrouwen kan dan ook alleen maar plaats vinden doordat we een ANDERE WET naleven dan die welke naar WERELDSE maatstaven wordt gehanteerd. Dat LEERT de RKK Staat ons DUIDELIJK! Zelfs zij zeggen dat haar Religieuze wetten NIET overeenstemmen met die van de Protestanten, maar dat deze WEL haat wetten navolgt!
Satan wil Gods Gezandten en Diens waarheid UITBANNEN!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 aug 2004 08:27

Beste Zondag en Elbert,

Hartelijk dank voor jullie doorverwijzing naar de site van Dale Ratzzlaff. Graag link ik jullie dan door naar deze site van de Sabbatsstichting. na enig speuren op Internet m.b.t. de naam Dale Ratzlaaf, stuitte ik op deze ste en bericht:

http://www.sabbatstichting.nl/nieuws/Sa ... s%2013.pdf

Ik verwonder mij over het feit dat jullie de site van Dale Ratzlaff voor "waar" en "als enig bewijs" van het Adventisme, en blijkbaar -dan- ook mijn visie of opinie, als zijn de afwijkend dan wel "maatstaf" van een soort demonisch geloof.

Ik ben er zojuist achter gekomen dat Dale Ratzlaff UIT de Adventkerk is getreden als predikant en dat hij met nog ongeveer 5000 leden, de ZONDAG is gaan onderhouden!

Maar nergens zeg ik dat ik een Adventist ben, wat gewoon betekent "hij of zij die Christus verwacht". ik ben een Bijbelse Christen, die gewoon in de Adventkerk is gedoopt omdat ik, destijds, van mening was dat zij "het dichts" bij de "Waarheid" Jezus stonden, zoals ik ook trachtte aan te geven in de 3 aspecten.

Ik wil het besluit van de 5000 Adventisten en hun predikanten niet bekritiseren noch als "dom" bestempelen. Ik heb juist aangegeven dat de mens dus door verlost van SCHULDEN alleen, nog niet zalig kan worden. Hiermee dus beste vrienden is dus aangetoont dat niet alle Christenen zo maar gered zijn.

Geloof in Jezus Christus, en dan -inderdaad- als eerste stap bevrijd van de schuld, leert ons dan duidelijk dat zulk een inzicht alleen NIET tot de redding kan lijden. Hiermee, ook in het licht van Dale Ratzlaff, zien we dus dat ALLE Christenen van "hun" geloof af kunnen vallen.

De mens is dus een vrij mens en wordt dus niet het Koninkrijk binnengedwongen. Dale Ratzlaff staat dan wel vrij te kiezen, het is een mening een ervaring die hij weergeeft. Het is een visie die hij heeft op grond van de ervaringen die hij blijkbaar anders is gaan interepeteren.
Mensen zijn ook in de Adventkerk niet volmaakt!

Ik vind het prima. ik ben een Bijbelse Christen. Dat neemt nog niet weg dat er IETS is VERANDERD aan de 3 engelenboodschap voor de Gemeentes, die Jezus in Openbaringen stelt. Wellicht dat Christen op de Galaten lijken. Maar eerder zou ik zeggen dat een "oprechte" Adventist meer weg heeft van een Eliah!

Om nu direct conclusies te moeten trekken uit het verhaal van een teleurgestelde Dale Ratzlaff, en op mij eerde kerk als interepetatie van ons gelijk gaan ventileren als de mening en oprecht geloof van één enkel -anders- gelovige, dan zijn we ver heen.
betrekken, is een beetje te vlot.

Weet dat er duizenden mensen zijn in de wereld die de "Adventistische" boodschappen verkondigen(waaronder zelfs RK geestelijken), zonder ook maar één stap in deze geloofsbeweging te hebben gezet, en zonder die gemeenschap ook maar zelfs te kennen. Dat is ook één van de redenen,dat ik de bedoeling van sommigen vrij vlot door heb, daar het dus wel deglijk een werking van de Heilige Geest is, die door mensen werkt en blijkbaar ook speciaal accent in zich heeft die we, in de zichtbare Adventkerk tegen komen.
Eigenlijk had ik van jullie wel meer verstand verwacht, dan het aanhalen van een broeder in Christus die niets anders doet dan zijn teleurstelling in een bepaalde (menselijke) denominatie, op deze wijze te moeten brengen. En waarom ook niet! Maar daarmee verandert Gods wet nog niet, nog Zijn oproepen tot redding.

Gelukkig spreekt Jezus over een Geestelijk volk. En in dat opzicht die ik dus zowel de Adventkerk meer, in het fundament waarop ik ook de 3 aspecten

RECHTVAARDIGING
HEILIGMAKING
VERHEERLIJKING

heb belicht! Alleen Jezus, door de heilige Geest is de Waarheid en de legale indentiteit van de Gelovige. Niet een menselijke kerk!

Zoals ik al aangaf, leert Jezus ons dat Zijn Geheiligd volk niet komt uit één speciale denominatie, maar: uit ALLE, taal, volk, natie en stam.
Als Ratzlaaf meent dat Adventisten kritisch staan tegenover andere kerken dan ook hier maakt hij een denkfout.
Niet Adventisten staan kritisch tegenover andere denominaties, waarvan ik zojuist de essentie heb aangegeven door Jezus opdracht te citeren, maar zij brengen een boodfschap die het VERSCHIL moet laten zien aan de Gemeenten, tussen de Staatskerk van deze wereld en de Staatsgemeenschap van een Hemels Rijk.

Laat ik duidelijk zijn: Geen enkele kerk in de wereld groeit zo hard als de Adventkerk. Geen enkel kerk in de wereld heeft zo'n impact op politieke leiders in ALLE organisaties in de wereld als de Adventkerk.
haar, wereldomvattende Evangelisatie structuur is zo effectief en doelgericht naar de individu als die van de Adventkerk.

ALLE denominaties die in relatie tot geetselijke zaken met de Adventisten samen willen werken, doen dat graag! (Wereldomvattende Evangeliesatie actie door Satelleiet 1998:Mellinium Seminar bijv.)

Islamitische scholen in diverse landen vragen Adventistsich personeel hun scholen te leiden, omdat zij betrouwbaar zijn en effectief werken. Gods Geest gaat blijkbaar waar Hij wil. Zulke voorbeelden geven mij meer moed, in het werk van de Heilige Geest, dan het mensenwerk wat gebrekkige mensen (ook Adventisten als gelovgen) alleen zouden kunnen presteren. Want zelfs het Geloof hebben Christenen, ook Adventisten nog steeds van de Almachtige Vader ontvangen:

Johannes 15

4 Blijf dicht bij Mij, dan blijf Ik in u. Net zoals een rank alleen maar kan vrucht dragen als zij in de wijnstok blijft, kunt ook u alleen maar vruchtbaar leven als u in Mij blijft.5 Ik ben de wijnstok en u bent de ranken. Als u dicht bij Mij blijft en Ik blijf in u, brengt u veel vrucht voort. Want zonder Mij kunt u niets doen.6 Wie niet in Mij blijft, wordt weggegooid als een waardeloze rank en zal verdorren. Samen met andere dorre ranken wordt hij in het vuur gegooid en verbrand.

Ik ben niet teleurgesteld in Dale Ratzlaff, want ik weet dat de Adventkerk als menselijke organisatie in het grote Babylon zal verdwijnen. Niets voor niets leert de Heiland om "uit te gaan van het grote Babylon" en niet voor niets heb ik die essentie van die boodschap aan jullie, in mijn vorige posting aan jullie voorgehouden".

Jezus roept op om huisgemeentes op te richten, naar het begin van Zijn eerste gemeente! UITGAAN betekent ook, uit het openbare licht treden!

Dus beste vrienden wat willen jullie mij nu leren. Eerder ben ik, enigzins teleurgesteld in jullie, omdat van elke boodshcap die van de Heiland uitgaat, niets achter blijft dan menselijke interepetatie BOVEN Gods Geest te stellen, waarvan jullie zojuist mij een bewijs hebben gegeven!

Want zoals de 3 aspecten van Jezus : Liefde voor de groei in zijn Gerechtigheid, door mij zijn voorgehouden, kan het niet zo zijn, dat je zo snel groeit in Geest, dat je een mening en een visie voor Jezus' waarheid gaat houden.

En dat de Sjabbat uit deze wereld verbannen zal worden is mij niet vreemd, zelfs de Joden uit het aardse Israël hebben bij het bezoek aan de Paus in 2003 aangevevn bereid te zijn de Sjabbat in te ruilen voor de zondagsviering. (bij monde van een Minister uit de Knesset), dus beste vrienden hoe vijandig staat de wereld en Satan dan tegenover Gods ONVERVANGBARE en ONVERANDERLIJKE WET.

Ik kan me ook voorstellen dat SATAN dat niet wil. Daartegen zegt Jezus daarover dat er "NIETS ZONDIGS in het hemelse Koninrkijk zal zijn", dus dan ook de ZON dag niet! Dus vertel mij nu iets nieuws en probeer mij niet er van te overtuigen dat deze wereld het grote Babylon is en in dat zelfde "Religieuze denken" ten onder zal gaan. Geen wonder dat Jezus spreekt over een BABYLON. Wat een tegenstelling met de RUST van Zijn wet, in het hart van de Gelovige. tegenover een ZEE van onrust (Zie Openbaring 13= het Beest uit de ZEE)

Enkele bemoedigende teksten:

Psalmen 57:2
Wees mij nabij, o God, en geef mij Uw genade; mijn ziel vindt alleen maar bescherming bij U. Ik schuil in de schaduw onder Uw vleugels, tot het gevaar is geweken.
De groei in de Gerechtigheid van Jezus, duurt namelijk een leven lang!

Mensen die gaan twijfelen vertwijfelen:

Spreuken 22:5
Mensen die God de rug toekeren, vinden struikelblokken op hun weg; wie bij God blijft, ontloopt dat alles.


Bemoediging door de Geestelijk Wetgever:

Jesaja 46

4 Uw leven lang zal Ik uw God zijn. Ook al wordt uw haar grijs van ouderdom, Ik maakte u en Ik zal voor u zorgen. Ik zal u voorthelpen en uw redder zijn.
5 Met wie in de hele hemel en op de hele aarde ben Ik te vergelijken? Wie kunt u vinden die gelijk is aan Mij?
6 Zij die veel geld uit hun buidel schudden en een massa zilver kunnen afwegen, huren een goudsmid en betalen zich arm om een god te laten maken! Dan vallen zij op hun knieën en aanbidden hem!


Geen enkel denominatie -op zich- is de ware kerk, dit zegt de Here;

Zacharia 8:7
"Kijk", zegt de HERE van de hemelse legers, "Ik ga mijn volk bevrijden uit de landen in het oosten en het westen of waar het zich ook bevindt.


Alleen door deze deur:

Johannes 10:9
Ik ben de deur en wie door Mij binnenkomt, zal veilig zijn. Hij zal in en uit kunnen gaan en voedsel vinden.


Klonen of de poging om mensen te klonen deed Hitler en tracht de wereld nu weer te realiseren. Ik ben geen kloon van een medemens noch van Dale Ratzlaff. We moeten er op letten dat we geen papagaaien worden, maar individuele vrienden van Jezus. Dan pas kan ons persoonlijke karakter de Heerlijkheid des Hemels ontvangen, niet eerder.

gegroet

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 25 aug 2004 08:54

Boudewijn,

de link naar de site van de heer Ratzlaff is niet vanwege de persoon Ratzlaff en de keuzes die hij heeft gemaakt en ook niet omdat wat hij zegt "het enige bewijs zou zijn", maar vanwege de inhoud van de studie over de Galatenbrief die hij heeft gedaan.

Het gaat om de inhoud van het Bijbelse getuigenis (dus om de zaak) en verder niet.

Boudewijn schreef:Geloof in Jezus Christus, en dan -inderdaad- als eerste stap bevrijd van de schuld, leert ons dan duidelijk dat zulk een inzicht alleen NIET tot de redding kan lijden. Hiermee, ook in het licht van Dale Ratzlaff, zien we dus dat ALLE Christenen van "hun" geloof af kunnen vallen.

De mens is dus een vrij mens en wordt dus niet het Koninkrijk binnengedwongen. Dale Ratzlaff staat dan wel vrij te kiezen, het is een mening een ervaring die hij weergeeft. Het is een visie die hij heeft op grond van de ervaringen die hij blijkbaar anders is gaan interepeteren.
Mensen zijn ook in de Adventkerk niet volmaakt!


Hier zijn we het dus niet mee eens.

Daar waar er echt geloof is (in tegenstelling tot een vals geloof), zal er ook vrucht komen, dat is waar. Maar de Bijbel is wel zonneklaar (excusez le mot :) ) over het feit waardoor een mens rechtvaardig voor God wordt: nl. alleen door het geloof. Immers, niet onze sabbatsviering helpt mee aan ons behoud, maar de Sabbatsonderhouding door Christus. Niet ons onderhouden van Gods geboden redt ons, maar het onderhouden van de geboden door Christus. Er is verzoening door de voldoening van Christus en door Zijn plaatsbekleding. Daar hoeft in principe niets bij. Het gaat er wel om dat er waar geloof in onze harten aanwezig is, waardoor wij aan deze gerechtigheid deel kunnen hebben (en dan komt er ook de vrucht van het geloof).

De Bijbel leert ons bovendien dat een mens ten diepste niet vrij is sinds de zondeval. Dood in zonden en misdaden, dus geen vrijheid, dus ook geen leven. Redding is er alleen door Christus. Door Hem worden we levendgemaakt en daarom ook vrijgemaakt. Het gaat dus niet alleen om vrijheid, maar om dood of leven.

Opvallend vond ik trouwens de kop van de laatste alinea uit de link die je gaf: Hoeksteen of struikelblok. Het ging daarbij om de sabbat.
Leert de Bijbel ons niet dat Christus zowel Hoeksteen (van Zijn gemeente) als Struikelblok (voor de tegenstanders van het Evangelie) is?

Groeten,
Elbert
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 aug 2004 09:01

Beste Elbert,

Dale Ratzlaff schrijft zijn visie, op grond van het feit dat hij uit de Adentkerk is gestapt en de rede daarvan weer geeft in een visie die hij heeft over een bepaald Bijbels Boek, waarvan hij meent dat dat betrekking kan hebben op Adventisten. Je leest weer over de essentie van zowel mijn posting als die van Ratzlaff heen. Als God over HERSTEL spreekt, dan spreekt hij over HERSTEL, zowel in ons hart als tegenover de wereld zichtbaar, want dat wordt juist het breekpunt: de BOKKEN en SCHAPEN worden zichtbaar omdat zij beiden een andere wet naleven.

De Bokken een werelds wet van aanbidding
De Schapen een hemelse wet van aanbidding.

Zichtbaar in de wereld:

Mattheüs 25
31 Wanneer Ik kom in mijn heerlijkheid met al de engelen, zal Ik op mijn schitterende troon zitten.
32 Alle volken zullen voor Mij bijeen worden gebracht. Dan zal Ik hen van elkaar scheiden, zoals een herder de schapen en de bokken scheidt.33 De schapen zal Ik aan mijn rechterhand zetten en de bokken aan mijn linkerhand.

Zij die Gods wet hebben aangenomen (HERSTELD)
Zij die Gods wet hebben afgewezen (ONGEHOORZAAM gebleven)

Nogmaals:

Mattheüs 25

32 Alle volken zullen voor Mij bijeen worden gebracht. Dan zal Ik hen van elkaar scheiden, zoals een herder de schapen en de bokken scheidt.
33 De schapen zal Ik aan mijn rechterhand zetten en de bokken aan mijn linkerhand.34 Dan zal Ik tegen de mensen aan mijn rechterhand zeggen: 'Kom, gezegende kinderen van mijn Vader. U mag het Koninkrijk binnengaan, dat van het begin van de wereld af voor u bestemd is.

Bokken: Zij die de Indentiteit van de wereld en haar Gezag dragen erkennen (MERKTEKEN (merkteken= gemerkt))
(Openbaring 13 in de tegen woordige waarheid en Daniël)

Schapen: Zij die de Indentiteit van de Hemels Gezag erkend hebben en aangenomen (Zegel=verzegeld)

(Exodus 31:13 en Ezechiël 20:12)

gegroet
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 25 aug 2004 09:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 25 aug 2004 09:07

Boudewijn schreef:Beste Elbert,

Dale Ratzlaff schrijft zijn visie, op grond van het feit dat hij uit de Adentkerk is gestapt en de rede daarvan weer geeft in een visie die hij heeft over een bepaald Bijbels Boek, waarvan hij meent dat dat betrekking kan hebben op Adventisten. Je leest weer over de essentie van zowel mijn posting als die van Ratzlaff heen. Als God over HERSTEL spreekt, dan spreekt hij over HERSTEL, zowel in ons hart als tegenover de wereld zichtbaar, want dat wordt juist het breekpunt: de BOKKEN en SCHAPEN worden zichtbaar omdat zij beiden een andere wet naleven.

De Bokken een werelds wet van aanbidding
De Schapen een hemelse wet van aanbidding.

gegroet


Mja, en dan komen we weer bij de vraag of je wel zo snel dit oordeel kunt vellen als je alleen naar het tijdstip van de rustdag kijkt. Ik denk dat de Bijbel daar toch iets genuanceerder over spreekt. :?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Zondag
Verkenner
Verkenner
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 aug 2004 07:55

Berichtdoor Zondag » 25 aug 2004 09:11

Boudewijn schreef:Ik verwonder mij over het feit dat jullie de site van Dale Ratzlaff voor "waar" en "als enig bewijs" van het Adventisme, en blijkbaar -dan- ook mijn visie of opinie, als zijn de afwijkend dan wel "maatstaf" van een soort demonisch geloof.

Ik ben er zojuist achter gekomen dat Dale Ratzlaff UIT de Adventkerk is getreden als predikant en dat hij met nog ongeveer 5000 leden, de ZONDAG is gaan onderhouden!


Ik ben er vanuit gegaan dat je in staat zou zijn om door de persoon en zijn geschiedenis heen te kijken naar wat de schrijver schrijft over de Galaten, en hoe de geschiedenis van de Galaten zich verhoudt met jouw geloofsbeleving.

Los van wie de schrijver is kunnen we daar allebei van leren. Of hij nu adventist is of niet, de schrijver heeft een boodschap over de Galaten die je zelf aan de Bijbel kunt toetsen. Zonder aanziens des persoons, en zonder de schrijver bij voorbaat besmet te verklaren. De vraag is: doet de schrijver recht aan het bijbelboek Galaten? Ja of nee?

Probeer naar iedere mens, en dus ook naar deze schrijver, te kijken zoals God naar hem kijkt. Met bewogenheid. God kijkt naar het hart. Als je van te voren al de conclusie trekt dat je van bepaalde personen niets kunt leren omdat hij geen adventist is, of omdat hij een opvatting heeft die iets afwijkt van die van jou, zul je namelijk nooit iets van een ander kunnen leren. Je zult alleen maar die dingen willen lezen die je eigen opvatting bevestigen.

Zou je het niet eens willen proberen?

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 aug 2004 09:35

Hallo Zondag,

Dank voor je antwoord. Voor mij zijn de Galaten niet relavant m.b.t. mijn Geloof in de zin van wat Razlaff meent dat er wel aspecten in zitten, die we -ook zouden- kunnen afgmeten aan Adventisten. Wat mij betreft, moeten we de Adventist wellicht eerder aan het voorbeeld van Eliah afmeten, omwille van zijn vasthoudendheid en -daardoor- uiteindelijk opname in de hemel.
Ik wil de brief aan de Galeten best eens doornemen, maar ik denk dat ALLE apostolische brieven wel aspecten (leerzaam, vertroostend of vermanend) kunnen zijn. Dat is nu juist ook de reden dat Jezus op Zichzelf wijst als de bron van Waarheid, Weg en Leven.
Hoe duidelijk is Jezus niet tegenover de Farzizeeën als hij er op wijst dat neit de apostelen het einde van de wet zijn, maar dat Hij het einde van ALLE dingen is, dus ook de wet en de geboden.

Wij dienen niet de wet en de geboden en profeten op apostolische gronden te onderhouden, maar op Geestelijke gronden in het voorbeeld van Jezus. Wat brengt mij nu meer dichter bij de Heiland door een visie van Ratzlaff over de Galaten aan jullie te moeten openbaren.

Ik zou die Brief eerst eens geduldig en uiterst behoedzaam moeten lezen en bestuderen. En zo kunnen we alle brieven betrekken op onze persoon, in negatieve of positieve zin.

Dale Ratzlaff heeft zich een bepaald beeld gevormd van wat Adventisten blijkbaar niet of wel zijn, en dat is de reden waarom hij denkt het fundament in die Galetenbrief te moeten vinden.

Het punt is dat we ALLEMAAL onze REDDING en HEIL beginnen te ontdekken veelal in onderscheidelijke accenten van de Bijbel. De één begint te geloven op grond van de Openbaringen (zoals ik). De ander vindt het begin van zijn Rechtvaardiging in het voorbeeld va Jezus, of de schuld die hem of haar wordt kwijtgescholden, zoals de meeste Christenen dat horen of ook doen.

Mijn insteek, als lidmaat van een volk dat een profetisch kader bezit en de gave daarvan ook moet gebruiken, is de Heiland en de Heilige Geest.
En verder geen ander fundament!

Gegroet

Zondag
Verkenner
Verkenner
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 aug 2004 07:55

Berichtdoor Zondag » 25 aug 2004 09:48

Boudewijn schreef:Voor mij zijn de Galaten niet relavant m.b.t. mijn Geloof in de zin van wat Razlaff meent dat er wel aspecten in zitten, die we -ook zouden- kunnen afgmeten aan Adventisten.


De boodschap van de Galatenbrief is er een voor alle christenen. Want de valkuil van de Galaten is voor een ieder dichtbij. Voor een ieder die niet volledig durft te vertrouwen op Jezus Christus, onze Verlosser, maar zijn zekerheden ook in iets anders wil zoeken. In geld, of in werken, of in ... (de lezer kan bij zichzelf nagaan wat zijn valkuil is).

Boudewijn schreef:Ik wil de brief aan de Galeten best eens doornemen, maar ik denk dat ALLE apostolische brieven wel aspecten (leerzaam, vertroostend of vermanend) kunnen zijn. Dat is nu juist ook de reden dat Jezus op Zichzelf wijst als de bron van Waarheid, Weg en Leven.


Natuurlijk is het zo dat van alle brieven te leren is. Dat is ook niet het punt. Dat ik op de Galaten wees, was omdat hun verhaal zo herkenbaar in jouw verhaal terug kwam.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten