Moderator: Moderafo's
Boudewijn schreef:hallo Elbert,
Dank voor je antwoord!
Je schreef:
@@ waarom ben jij dan niet zeker van je redding als je het wel allemaal goed weet?@@
In de essentie van Gods reddingsplan in de essentie van de Indentiteit alsmede in het Getuigenis van Jezus kan en mag ik zeker zijn van mijn redding en gered zijn.
Maar dat is het punt juist. ALLEEN gered zijn op het feit dat Jezus de SCHULD van mijn zonden op Zich nam, kan en mag nooit de ENIGE basis zijn van mijn redding.
Boudewijn schreef:En dat is wat de meeste gelovigen VOLDOENDE menen te vinden.
Boudewijn schreef:Binnen de RK kerk lost men dat op door de mensen te laten biechten, omdat menselijke Geestelijken menen absolutie en vergeving te kunnen geven. Keer, op keer, op keer! En dat is het zelfde als dat wat Protestanten wel soms menen te zeggen door Jezus heeft ALLE schuld op zich genomen en daarmee ben ik gered, omdat ik DAT (elleen) geloof.
Boudewijn schreef:En daarmee heeft Satan dus het gelijk aan zijn kant, want de rest van de Geboden (die ten grondslag liggen aan het fundament van de verlossing) worden dan overtreden. De Sjabbat als spil van de geboden, die als dag van Heiliging en Zegenings moet dienen, wordt dan vervange door een MENSELIJKE dag van aanbidding.
Boudewijn schreef:Je geeft aan dat de zondag in het teken staan van:Zon der Gerechtigheid (Christus) moeten zijn.
Maar dat is niet wat Jezus bedoelt met aanbidding als Hij Heer is over de Geheiligde en Gezegende dag, de Sjabbat!
En verwijzing naar het feit dat dit zou zijn:Dat nadenkertje vat ik maar weer op als een biblicisme is ook onjuist, want de Sjabbat als dag van aanbidding, zgening en heiliging voor de discipel is NOOIT vernadert.
Boudewijn schreef:Ook nu nog onderhouden de hemelbewoners gewoon de dag die er altijd is geweest, de Sjabbat!
Boudewijn schreef:De zondag als christelijke rustdag is periode die niet hemels is nog tot het hemels Koninkrijk zal behoren, want er zal niets zondigs in de Hemel binnen komen. De zondag is een (Merk-) teken van Indentiteit van de wereldse kerk en niet van Gods Koninkrijk. Merkten en Zegel, twee onderscheidelijke waarborgen van een Indentiteit.
Als we dus terugkomen op dit punt:
@@ waarom ben jij dan niet zeker van je redding als je het wel allemaal goed weet?@@
Dan kan ik dus zeggen; In de essentie van Gods reddingsplan in de essentie van de Indentiteit alsmede in het Getuigenis van Jezus kan en mag ik zeker zijn van mijn redding en gered zijn.
Boudewijn schreef:Maar de Almachtige Vader kan één ding niet, en dat is de mens dwingen om het Hemels Koninkrijk binnen te gaan.
Dus alhoewel ik mij voel en denk gered te zijn door de wijze waarop ik de Here ontmoet en ervaar, is de mogelijkheid nog steeds niet uitgesloten dat ik, door MIJN EIGEN KEUZES in mijn leven, nog afstand neem van de VOORWAARDEN die de wet, in MIJN GEVAL en de BELOFTE die ik met de Almachtige Vader, door Zijn Verbond, heb gemaakt!
Doop!
De Opstanding of de ZON der gerechtigheid van Jezus zijn dus NIET de bewijzen of tekens van het sluiten van een verbond, maar de DOOP!
Zelfs de Sjabbat op zich is nog geen teken of middel gered te zijn. Maar het feit dat ik die bijzondere wet erken (in zijn geheel dan) is voor mij een TEKEN van TROUW aan Hem en de BElofte die ik met de Almachtige Vader heb afgesloten. Vandaar dat de Sjabbat als zodanig ook wordt (h-)erkend.
Exodus 31:12-18
Ezechiël 20:11-13
Het gaat hier dus niet om een zelfgerechtigheid of menende door het wettisch onderhouden van een krampachtige wet, maar het zijn tekenen van TROUW aan Gods Belofte, waarvan ik of anderen een bewijs van hebben afgelegd (DOOP) en dus dan ook de symbolen er van eerbiedig.
De wijze waarop ik je de "vergedrukte" teksten onder ogen bracht was gegrond op het feit dat ik hoopte dat je het geestelijke aspect er van zou herkennen in de essentie van die Bijbelpassages.
Maar het is niet zo dat we die nieuwe inzichten ook direct kunnen begrijpen, daar gaat best een tijdje over heen.
Boudewijn schreef:Maar dat is het punt juist. ALLEEN gered zijn op het feit dat Jezus de SCHULD van mijn zonden op Zich nam, kan en mag nooit de ENIGE basis zijn van mijn redding.
Zondag schreef:Boudewijn schreef:Maar dat is het punt juist. ALLEEN gered zijn op het feit dat Jezus de SCHULD van mijn zonden op Zich nam, kan en mag nooit de ENIGE basis zijn van mijn redding.
Je bent hier heel open over wat je beweegredenen zijn. Dat prijs ik zeer. Want wat je beschrijft is namelijk precies datgene waar de Galaten ook mee worstelden.
Zij hanteerden de volgende formule:
Verlossing = Geloof in Christus én gehoorzaamheid aan de wet
in plaats van
Geloof = Verlossing en vruchten van de Geest
Ik wil je vragen, om voordat je reageert, de volgende door mij gevonden pagina te lezen:
http://www.ratzlaf.com/May%20June%202003%20Another%20Gospel.pdf
Boudewijn schreef:Geloof in Jezus Christus, en dan -inderdaad- als eerste stap bevrijd van de schuld, leert ons dan duidelijk dat zulk een inzicht alleen NIET tot de redding kan lijden. Hiermee, ook in het licht van Dale Ratzlaff, zien we dus dat ALLE Christenen van "hun" geloof af kunnen vallen.
De mens is dus een vrij mens en wordt dus niet het Koninkrijk binnengedwongen. Dale Ratzlaff staat dan wel vrij te kiezen, het is een mening een ervaring die hij weergeeft. Het is een visie die hij heeft op grond van de ervaringen die hij blijkbaar anders is gaan interepeteren.
Mensen zijn ook in de Adventkerk niet volmaakt!
Boudewijn schreef:Beste Elbert,
Dale Ratzlaff schrijft zijn visie, op grond van het feit dat hij uit de Adentkerk is gestapt en de rede daarvan weer geeft in een visie die hij heeft over een bepaald Bijbels Boek, waarvan hij meent dat dat betrekking kan hebben op Adventisten. Je leest weer over de essentie van zowel mijn posting als die van Ratzlaff heen. Als God over HERSTEL spreekt, dan spreekt hij over HERSTEL, zowel in ons hart als tegenover de wereld zichtbaar, want dat wordt juist het breekpunt: de BOKKEN en SCHAPEN worden zichtbaar omdat zij beiden een andere wet naleven.
De Bokken een werelds wet van aanbidding
De Schapen een hemelse wet van aanbidding.
gegroet
Boudewijn schreef:Ik verwonder mij over het feit dat jullie de site van Dale Ratzlaff voor "waar" en "als enig bewijs" van het Adventisme, en blijkbaar -dan- ook mijn visie of opinie, als zijn de afwijkend dan wel "maatstaf" van een soort demonisch geloof.
Ik ben er zojuist achter gekomen dat Dale Ratzlaff UIT de Adventkerk is getreden als predikant en dat hij met nog ongeveer 5000 leden, de ZONDAG is gaan onderhouden!
Boudewijn schreef:Voor mij zijn de Galaten niet relavant m.b.t. mijn Geloof in de zin van wat Razlaff meent dat er wel aspecten in zitten, die we -ook zouden- kunnen afgmeten aan Adventisten.
Boudewijn schreef:Ik wil de brief aan de Galeten best eens doornemen, maar ik denk dat ALLE apostolische brieven wel aspecten (leerzaam, vertroostend of vermanend) kunnen zijn. Dat is nu juist ook de reden dat Jezus op Zichzelf wijst als de bron van Waarheid, Weg en Leven.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten