Anticrist

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 23 aug 2004 09:54

Hallo Elbert,

Je schreef:

@@Nee.msschien moeten of hoeven we ons niet druk te maken! Maar Jezus roept ons met LUIDE STEM op ons wel, serieus en DEGELIJK voor te bereiden, als ik deze verzen lees in Openbaringen! @@

reactie:

Dat klopt, de uitleg die je erbij geeft niet.

Dat is een visie, leg eens uit hoe jij dat dan ziet, aan de hand van diezelfde Bijbelverzen dan!

Je vulde aan met:

@@Het gaat om het getuigenis van de Schrift. Niet om de getuigenis van individuele mensen die kunnen dwalen. Dus de vraag is, is zijn getuigenis te toetsen aan de Schrift en dan bedoel ik een toetsing die vrij is van eigenmachtig gebruik van de Schrift, zonder biblicismen en zonder een onterecht beroep op de Heilige Geest.@@

Ho getuig je dan van Jezus. Door alleen "goed" te doen? Wat is " goed doen" eigenlijk. Ik ken Rooms Katholieke Geestelijken die meer "goed doen" (menselijk gezien) dan sommige andere Adventistsiche of Protestantse vrienden van me.

Het Getuigenis van Jezus en de harmonie van de Bijbel moeten dus een ander Getuigenis zijn, van Jezus.

Dus. waaraan toets de Christen zich dan als zij wetten en geboden van individuele mensen (Schriftgeleerdern) navolgen die niet Bijbels, noch in het voorbeeld van Jezus te vinden zijn: zondag= menselijk gebod
Sabbat= Hemels gebod.
Als wij dan geen individuele mensen na moeten volgen, hoe zit dat dan met het VOORBEELD van Jezus?

Inderdaad Elbert, door de zondag te houden volg je een individueel gestelde wet na van een mens : Paus en Constatijn ( deze laatste voerde de eerste winkelsluitingstijd in).

Dit is wat Jezus bedoelt met het navolgen van een individueeel mens, lees maar wat Hij daarover zegt:

Openbaring 13:

18 Hier is wijsheid voor nodig. Wie verstandig is, kan erachter komen wat het nummer van het beest is. Het is het nummer van een mens, namelijk 666.


En ook hier in Johannes 8:

31 Jezus zei tegen de Joden die in Hem geloofden: "Als u zich houdt aan wat Ik zeg, bent u werkelijk mijn discipelen.
32 Dan zult u de waarheid kennen en door de waarheid bevrijd worden."
33 "Wij zijn nooit slaven geweest", zeiden zij. "Wij stammen af van Abraham. Hoe kunt u dan zeggen dat wij bevrijd moeten worden?"
34 "Vergis u niet", antwoordde Jezus. "Ieder die zondigt, is een slaaf van de zonde.
35 Een slaaf heeft geen enkel recht, maar een zoon heeft alle rechten.
36 Als u door de Zoon van God wordt bevrijd, zult u werkelijk vrij zijn.
37 Ik weet heel goed dat u van Abraham afstamt. Toch probeert u Mij te doden, omdat mijn boodschap niet tot uw hart doordringt.
38 Ik vertel wat Ik bij mijn Vader gezien heb en u doet wat u van uw vader hebt gehoord."
39 "Abraham is onze vader", zeiden zij. "Als u kinderen van Abraham bent", antwoordde Jezus, "volg dan zijn goede voorbeeld.
40 Maar in plaats daarvan probeert u Mij te doden. Ik heb u nog wel de waarheid verteld, die Ik van God gehoord heb. Zoiets zou Abraham nooit doen.
41 U doet precies hetzelfde als uw echte vader." "Wij zijn niet uit ontucht geboren!" protesteerden zij. "Niemand anders dan God is onze Vader."
42 Jezus zei: "Als God uw Vader was, zou u van Mij houden. Want Ik ben van God uit naar u toegekomen. Ik ben niet uit Mijzelf gekomen, maar God heeft Mij gestuurd.43 Waarom begrijpt u niet wat Ik zeg? U kunt mijn woorden niet verdragen.

Dus leer mij nu iet dat we geen mensen moeten navolgen, want dat leg je mij wel op of wijs je mij wel na (zoals Zareb) maar ik heb duidelijk uitgelegd dat dat onjuist is.

Volg dan zelf de Mens met het getal 666 niet na (de Apostolische Herder)

Je spreekt jezelf tegen want jij volgt die mens van dat getal met de zondagviering!

(afgelopen zaterdag nog van een RK nuntius gehoord in Brugge)

Vervolgens:

@@En dat alleen de heilige Geest ons daarvan kan overtuigen..@@

Ik verwijs dus al naar de Bijbel, maar geef een bemoedigend advies daarmee, hoop ik.

En je schreef nog:

@@Let wel Arjan, ik ga NIEMAND uit de weg! En ik heb sterk de indruk dat velen dat juist wel doen, omdat ze het antwoord schuldig willen blijven! Dus vertel mij nu geen sprookjes, na 23 jaar ervaring met forums en discussie groepen! @@

en jouw antwoord:

Het internet bestaat nog geen 15 jaar, dus hoe kom je aan al die ervaring? Lijkt me trouwens niet gezond hoor, 23 jaar forums en discussiegroepen.

Waar staat in mijn stuk dat ik 23 jaart op Internet discusieer of deel uit maak van een (Internet-) forum alleen!

Goed lezen is dus ook voor Elbert van groot belang.

Stel Jezus centraal in je Getruigenis, anders blijft de Bijbel slechts een dode letter. Jezus werd niet voor niets het Levende Woord genoemd, dan dienen wij net zo te handelen, denk ik! Kijk maar wat de Bijbel daarover leert:

Openbaring 19

9 De engel zei tegen mij: "Schrijf op: Gelukkig zijn de mensen die uitgenodigd zijn voor het bruiloftsmaal van het Lam." En hij voegde eraan toe: "Dit zegt God, Die altijd de waarheid spreekt."

10 Ik viel voor hem neer om hem te aanbidden, maar hij zei: [color=darkred]"Doe dat niet! Ik ben een dienaar van Jezus, net als u en uw broeders, die openlijk voor hun geloof in Jezus uitkomen. Aanbid God. De kern van alle profetie is het getuigenis van Jezus."


11 Ik zag de hemel opengaan en plotseling zag ik een wit paard. Hij die erop zat, heet Trouw en Oprechtheid. In Zijn oordeel en in de strijd is Hij rechtvaardig.[/color]

Dus de Bijbel alleen is onvoldoende, want niet alles werd door de geinspireerde Bijbelschrijvers opgetekend, maar werd door Profetie bekend gemaakt. Daarom legede Jezus aan Nikodemus uit dat Geloof een Geestelijke zaak was, eerder dan alleen de dode letter van de wet.

Dank voor je reactie en gegroet

Zareb
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 27 jun 2004 10:26

Berichtdoor Zareb » 23 aug 2004 10:21

Boudewijn schreef:Beste Arjan

Je schreef:

@@ En als Zareb die keurig van de hand wijst, maakt hij zich belachelijk tegenover andere forumleden.... De enige die zich eigenlijk hier belachelijk maakt ben jezelf Boudewijn.... Eerst zeg je dat velen in mensen geloven@@

Ik heb geen enkel bezwaar als mensen iets van de hand wijzen. Maar daar gaat het niet om! Hij geft mij geen redelijk antwoord op grond van de Bijbel en gaat er van uit dat ik iemand citeer die Adventistsiche is.

Ik las je eerste lik naar die Goldstein van jou. En daar geeft de man dat zelf toe:

-citaat-
" Ik moet u vertellen dat het voor mij niet makkelijk was om Zevende-dags Adventist te worden, maar nu dat ik er een ben, is het makkelijker om erin te blijven..

Het punt is dit:"zolang je gelooft dat de Sabbat de zevende dag is en de staat van de doden te belangrijk is om te verlaten, dat heb je geen andere serieuze optie dan het Zevende-dags Adventisme.
-einde citaat

Opmerkelijk is dat zijn manier van schrijven dezelfde is die jij steeds gebruik. "Ik heb gelijk en niemand weet het zo goed als ik."
Maar ja dat zei Ellen ook al, dus dat zal wel zo horen binnen die club.

Hij wijst "ze" niet van de hand en zeker niet "keurig" , maar hij geeft geen antwoord op mijn (persoonlijke) Bijbelse verwijzingen. Zareb komt met verwijten dat "ze" van de Adventisten zijn of "ze" van Mw. White zouden zijn. Zareb mag ze van de hand wijzen, maar wat is "ze" dan. Ik stelde een aantal Bijbelse passages voor en ter discussie, het antwoord dat Zaren gaf, is geen Bijbels antwoord noch een redelijk antwoord. Het vaststellen als zou een bepaalde Geloofsgroep niet aanspreekbaar zijn, omdat "ze" een zeker invalshoek hebben of een "sekte" zijn, is geen ANTWOORD op Bijbelse passages noch in het licht van Jezus, maar een ONTWIJKEND antwoord. Daarom stelde ik voor om de punten die Zareb aanhaald (van 7daweb.com dan wel te verstaan) gewoon aan de hand van de Bijbel aan te tonen!

Als Zareb nu eens ZELF de punten van 7daweb aan de Bijbel kon toelichten, als antwoord op mijn Bijbelse verwijzingen. Maar hij komt met een "visie" of een "inzicht" van een ander persoon als "bewijs" dat mijjn Bijbelse verwijzingen "iets" zijn, maar wat weet ik niet!


Waarom zou ik het wiel opnieuw moeten uitvinden? De manier waarop de schrijver van 7daweb, de valse leer van de adventisten aan het licht steld vind ik ten eerste zeer integer en bewogen en ten tweede goed Bijbels gegrond.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je jong bent, dan is de kans zeer groot dat je de Wereld regering zult meemaken, dat je de profetie van de geo-politiek kerk, op deze aarde vervuld zal zien gaan.

Duidelijk voorbeeld van het feit dat jij niet verder kijkt dan je neus lang is. Een kleine blik naar links op de beeldscherm had je dit typewerk kunnen besparen. Maar hierin ben je in iedergeval heel consequent. Want op vragen ga je niet of nauwelijks in maar je ventileerd steeds alleen datgene wat jij voor waarheid houd.
Je laat het hier steeds voorkomen of dit door jou ontwikkelende denkbeelden zijn. Alsof alleen jij de Bijbel kunt begrijpen. Een half uurtje met google het web op leverde zoveel adventistensites op met exact dezelfde aannames en veronderstellingen.

En nog even dit:
Openbaring 14
6 Ik zag een andere engel in het midden van de hemel vliegen. Hij had een blijvende boodschap bij zich, die hij aan ieder op aarde bekend moest maken: Aan alle volken, stammen en taalgroepen.
7 Hij riep: "Heb ontzag voor God; eer Hem, want de tijd is gekomen dat Hij recht zal spreken. Aanbid Hem, Die de hemel en de aarde, de zee en de waterbronnen gemaakt heeft."
8 Er kwam een tweede engel, die zei: "Gevallen! Gevallen is het grote Babylon, dat alle volken van de wijn van haar woeste ontucht heeft laten drinken."
9 Een derde engel volgde hen en riep: "Wie het beest en zijn beeld aanbidt en het teken op zijn voorhoofd of hand laat zetten, zal de wijn van Gods toorn drinken, die onvermengd in Zijn wraakbeker is gegoten.[/color]

Nee.msschien moeten of hoeven we ons niet druk te maken! Maar Jezus roept ons met LUIDE STEM op ons wel, serieus en DEGELIJK voor te bereiden, als ik deze verzen lees in Openbaringen!


Een van de kenmerken van een sekte is dat ze de moeilijkste Bijbelteksten citeren. Immers deze kunnen het makkelijkst verdraaid worden.

Maar omdat deze Clifford Goldstein een Adventist is (Geestelijke Jood) woredt hij vervolgd, immers iemand sluit deze man uit van het getuigenis, maar degene die die uitspraak doet, sluit zichzelf ook af van de GROEI in de GERECHTIGHEID.

Ik sluit niemand uit. Dat kan ik ook helemaal niet want dat oordeel is niet aan mij. Ik hoop alleen dat jij en ook Goldstein de ogen geopend mogen worden. Ik lees wel in mijn Bijbel dat ik alles moet beproeven of het uit God is. En dan zeg ik, misschien klinkt dat hard en liefdeloos, dat als een kerk, sekte of wie dan ook zic ten diepste laat leiden door menselijke profetie, dat deze dan ten eene male een valse godsdienst is.

Dus Arjan en Zareb, als dat zo is zoals Jezus ons hier leert, waarom hoor ik dan van julliie niet eens een troostend of bemoiedigend woord, als ik (volgens jullie) de tegenstander verkondig! Terwijl ik ZEKER weet dat ik deze bovenstaande Bijbelse adviezen tot kernstuk van mijn verkondiging heb gemaakt! Ik ben dus een Bijbelse Christen en vindt mijn fundament in de Adventkerk, Geestelijk fundament wel te verstaan niet het fundament van menselijke overwegingen, want die zijn te veranderelijk:

Jij zegt hier dat je jouw Geestelijk fundament in de adventkerk vind.
En dat terwijl de basis van de adventkerk te vinden is bij de getuigenis van een mens.
Op de site van jouw kerk las ik:

Uit de fundamentele geloofspunten.

17.Gave der profetie
Een van de gaven van de Geest is profetie.
Deze gave is een kenmerk van de gemeente der
overigen, en kwam tot uiting in het werk van
Ellen G.White.
Als gezondene van de Heer vormen haar geschriften
een blijvende en gezaghebbende bron
van waarheid en verschaffen zij de kerk troost,
onderwijs en vermaning.

De Bijbel is compleet. Daar hoeft, nee daar mag, niets aan toe of afgedaan worden. Derhalve zijn er geen profetieën meer nodig, want alles staat al in Gods Woord. Elke profetie die daar aan toe doet is dus per definitie al verwerpelijk.
Goed, ik weet dat White binnen sommige liberale adventisten ontmeskert is, maar op het hoofdkantoor in Huis ter Heide komt er in september wel iemand van haar estate de leugens van white vertellen.

Het hele verhaal dat de RK de antichrist is komt uiteindelijk ook uit haar pen. Echter dit is een vorm van bijbel uitleg waar ik verre van blijf. We weten niet wie of wat de antichrist zal zijn. De Bijbel blijft daar onduidelijk over. Het maakt ook niet uit. Als we ons zelf geborgen mogen weten in het bloed van het Lam zullen we elke vijand kunnen weerstaan.
Om die wetenschap bidt ik elke dag, en die wens ik jou van harte toe.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 23 aug 2004 11:04

Boudewijn schreef:Hallo Elbert,

Je schreef:

@@Nee.msschien moeten of hoeven we ons niet druk te maken! Maar Jezus roept ons met LUIDE STEM op ons wel, serieus en DEGELIJK voor te bereiden, als ik deze verzen lees in Openbaringen! @@

reactie:

Dat klopt, de uitleg die je erbij geeft niet.

Dat is een visie, leg eens uit hoe jij dat dan ziet, aan de hand van diezelfde Bijbelverzen dan!


Openbaring 14

6 En ik zag een anderen engel, vliegende in het midden des hemels, en hij had het eeuwige Evangelie, om te verkondigen dengenen, die op de aarde wonen, en aan alle natie, en geslacht, en taal, en volk;
7 Zeggende met een grote stem: Vreest God, en geeft Hem heerlijkheid, want de ure Zijns oordeels is gekomen; en aanbidt Hem, Die den hemel, en de aarde, en de zee, en de fonteinen der wateren gemaakt heeft.
8 En er is een andere engel gevolgd, zeggende: Zij is gevallen, zij is gevallen, Babylon, die grote stad, omdat zij uit den wijn des toorns harer hoererij alle volken heeft gedrenkt.
9 En een derde engel is hen gevolgd, zeggende met een grote stem: Indien iemand het beest aanbidt en zijn beeld, en ontvangt het merkteken aan zijn voorhoofd, of aan zijn hand,


Zonder nu een uitgebreide exegese van deze tekst te willen geven (dat zou veel te ver voeren), staat vast dat het in dit gedeelte gaat over de overwinning van het Evangelie over de antichrist en het oordeel over alle anti-christelijke machten. Als je bedenkt dat het boek Openbaringen geschreven is aan de christenen in de verdrukking om hen tot troost en bemoediging te zijn, dan wordt hier gewezen op het uiteindelijke oordeel dat door God geveld zal worden. In dit gedeelte wordt aangewezen dat diegenen die door het Evangelie in Christus zijn ingelijfd behouden zullen zijn, terwijl de anti-christelijke machten ten onder zullen zijn. Zie ook 2 Thess. 1:

7 En u, die verdrukt wordt, verkwikking met ons, in de openbaring van den Heere Jezus van den hemel met de engelen Zijner kracht;
8 Met vlammend vuur wraak doende over degenen, die God niet kennen, en over degenen, die het Evangelie van onzen Heere Jezus Christus niet gehoorzaam zijn.


In Openbaringen 14 wordt deze profetie dus nog eens herhaald, maar nu uitvoeriger. De anti-christelijke machten zijn de tegenstanders van het Evangelie van de Heere Jezus Christus.

En wat is dan dit Evangelie: het is dat wij door het geloof alleen in Christus gerechtvaardigd zijn door Hem, dat onze redding niet van onszelf afhangt, maar van Zijn verlossend werk, dat Hij is gekomen om ons van onze ongerechtigheden te verlossen. Dat wij door de Heilige Geest worden wederomgeboren tot het geloof in Hem en Hem in alle goed werk zullen dienen tot heiliging (zie hiervoor bijv. de hele Romeinen brief).

De anti-christelijke machten die dit Evangelie weerstaan zullen vallen en ten onder gaan.

Boudewijn schreef:Je vulde aan met:

@@Het gaat om het getuigenis van de Schrift. Niet om de getuigenis van individuele mensen die kunnen dwalen. Dus de vraag is, is zijn getuigenis te toetsen aan de Schrift en dan bedoel ik een toetsing die vrij is van eigenmachtig gebruik van de Schrift, zonder biblicismen en zonder een onterecht beroep op de Heilige Geest.@@

Ho getuig je dan van Jezus. Door alleen "goed" te doen? Wat is " goed doen" eigenlijk. Ik ken Rooms Katholieke Geestelijken die meer "goed doen" (menselijk gezien) dan sommige andere Adventistsiche of Protestantse vrienden van me.


Hoe getuig je van Jezus. Niet door alleen "goed" te doen. Maar door te vertellen dat we verloren liggen in zonden en misdaden en dat er alleen redding is door het bloed van Christus. Dat we gered kunnen worden door Zijn offer aan het kruis. Dat is de hoofdzaak.

Boudewijn schreef:Het Getuigenis van Jezus en de harmonie van de Bijbel moeten dus een ander Getuigenis zijn, van Jezus.

Dus. waaraan toets de Christen zich dan als zij wetten en geboden van individuele mensen (Schriftgeleerdern) navolgen die niet Bijbels, noch in het voorbeeld van Jezus te vinden zijn: zondag= menselijk gebod
Sabbat= Hemels gebod.
Als wij dan geen individuele mensen na moeten volgen, hoe zit dat dan met het VOORBEELD van Jezus?

Inderdaad Elbert, door de zondag te houden volg je een individueel gestelde wet na van een mens : Paus en Constatijn ( deze laatste voerde de eerste winkelsluitingstijd in).

Dit is wat Jezus bedoelt met het navolgen van een individueeel mens, lees maar wat Hij daarover zegt:

Openbaring 13:

18 Hier is wijsheid voor nodig. Wie verstandig is, kan erachter komen wat het nummer van het beest is. Het is het nummer van een mens, namelijk 666.


En ook hier in Johannes 8:

31 Jezus zei tegen de Joden die in Hem geloofden: "Als u zich houdt aan wat Ik zeg, bent u werkelijk mijn discipelen.
32 Dan zult u de waarheid kennen en door de waarheid bevrijd worden."
33 "Wij zijn nooit slaven geweest", zeiden zij. "Wij stammen af van Abraham. Hoe kunt u dan zeggen dat wij bevrijd moeten worden?"
34 "Vergis u niet", antwoordde Jezus. "Ieder die zondigt, is een slaaf van de zonde.
35 Een slaaf heeft geen enkel recht, maar een zoon heeft alle rechten.
36 Als u door de Zoon van God wordt bevrijd, zult u werkelijk vrij zijn.
37 Ik weet heel goed dat u van Abraham afstamt. Toch probeert u Mij te doden, omdat mijn boodschap niet tot uw hart doordringt.
38 Ik vertel wat Ik bij mijn Vader gezien heb en u doet wat u van uw vader hebt gehoord."
39 "Abraham is onze vader", zeiden zij. "Als u kinderen van Abraham bent", antwoordde Jezus, "volg dan zijn goede voorbeeld.
40 Maar in plaats daarvan probeert u Mij te doden. Ik heb u nog wel de waarheid verteld, die Ik van God gehoord heb. Zoiets zou Abraham nooit doen.
41 U doet precies hetzelfde als uw echte vader." "Wij zijn niet uit ontucht geboren!" protesteerden zij. "Niemand anders dan God is onze Vader."
42 Jezus zei: "Als God uw Vader was, zou u van Mij houden. Want Ik ben van God uit naar u toegekomen. Ik ben niet uit Mijzelf gekomen, maar God heeft Mij gestuurd.43 Waarom begrijpt u niet wat Ik zeg? U kunt mijn woorden niet verdragen.

Dus leer mij nu iet dat we geen mensen moeten navolgen, want dat leg je mij wel op of wijs je mij wel na (zoals Zareb) maar ik heb duidelijk uitgelegd dat dat onjuist is.

Volg dan zelf de Mens met het getal 666 niet na (de Apostolische Herder)

Je spreekt jezelf tegen want jij volgt die mens van dat getal met de zondagviering!

(afgelopen zaterdag nog van een RK nuntius gehoord in Brugge)

Vervolgens:

@@En dat alleen de heilige Geest ons daarvan kan overtuigen..@@

Ik verwijs dus al naar de Bijbel, maar geef een bemoedigend advies daarmee, hoop ik.


De hele sabbatsdiscussie hebben we al afgesloten. Daar ga ik verder niets aan toevoegen.

Boudewijn schreef:En je schreef nog:

@@Let wel Arjan, ik ga NIEMAND uit de weg! En ik heb sterk de indruk dat velen dat juist wel doen, omdat ze het antwoord schuldig willen blijven! Dus vertel mij nu geen sprookjes, na 23 jaar ervaring met forums en discussie groepen! @@

en jouw antwoord:

Het internet bestaat nog geen 15 jaar, dus hoe kom je aan al die ervaring? Lijkt me trouwens niet gezond hoor, 23 jaar forums en discussiegroepen.

Waar staat in mijn stuk dat ik 23 jaart op Internet discusieer of deel uit maak van een (Internet-) forum alleen!

Goed lezen is dus ook voor Elbert van groot belang.


Ok, dit punt is voor jou.

Boudewijn schreef:Dus de Bijbel alleen is onvoldoende, want niet alles werd door de geinspireerde Bijbelschrijvers opgetekend, maar werd door Profetie bekend gemaakt. Daarom legede Jezus aan Nikodemus uit dat Geloof een Geestelijke zaak was, eerder dan alleen de dode letter van de wet.

Dank voor je reactie en gegroet


Neen (wat dat betreft ben ik het helemaal met Zareb eens):

18 Want ik betuig aan een iegelijk, die de woorden der profetie dezes boeks hoort: Indien iemand tot deze dingen toedoet, God zal hem toedoen de plagen, die in dit boek geschreven zijn.
19 En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit hetgeen in dit boek geschreven is.


Alleen de Bijbel is de canon, daarom: geen eigenmachtige uitleggingen van de Bijbel, geen "profetieen" die de term profetie niet waard zijn. De Heilige Geest is het die ons de Bijbel doet verstaan, niet profetieen die daar los van staan, want dan komen we in strijd met de Schrift.
In de Bijbel is alles gezegd wat nodig is voor ons behoud en de Heilige Geest wil dit Woord toepassen in onze harten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 23 aug 2004 12:13

Hallo Elbert,

Dank voor je aardige antwoord.

In Openbaringen 7 staat dit:

Openbaring 7

1 Daarna zag ik vier engelen op de vier hoeken van de aarde staan. Zij hielden de vier winden vast, zodat er nergens een zuchtje wind was. De zee was zo glad als een spiegel en er ritselde geen blad aan de bomen.
2 Uit het oosten zag ik een andere engel opkomen, die het zegel van de levende God bij zich had. Hij riep naar de vier engelen, die van God macht hadden gekregen om de aarde en de zee schade toe te brengen:

3 "Wacht! Breng nog geen schade toe aan de aarde, de zee en de bomen, want wij moeten eerst het zegel van onze God op het voorhoofd van Zijn dienaren drukken."

Jezus laat (nog) niet toe dat Zijn Volk deel heeft aan de plagen die over de wereld zullen komen! Hij wil allen nog een kans geven om zich te herstellen in de wet, de geboden van het Hemels Koninkrijk.

Want die LAATSTE OPROEP aan de Gemeenten doet Jezus dan nog hier in Openbaring 14:


@@6 Ik zag een andere engel in het midden van de hemel vliegen. Hij had een blijvende boodschap bij zich, die hij aan ieder op aarde bekend moest maken: Aan alle volken, stammen en taalgroepen.
7 Hij riep: "Heb ontzag voor God; eer Hem, want de tijd is gekomen dat Hij recht zal spreken. Aanbid Hem, Die de hemel en de aarde, de zee en de waterbronnen gemaakt heeft."
8 Er kwam een tweede engel, die zei: "Gevallen! Gevallen is het grote Babylon, dat alle volken van de wijn van haar woeste ontucht heeft laten drinken."
9 Een derde engel volgde hen en riep: "Wie het beest en zijn beeld aanbidt en het teken op zijn voorhoofd of hand laat zetten, zal de wijn van Gods toorn drinken, die onvermengd in Zijn wraakbeker is gegoten.
10 Die zal door vuur en zwavel gepijnigd worden, voor de ogen van de heilige engelen en het Lam.@@

Drie laatste oproepen aan Zijn Gemeenten (Openbaring 2) om hen er toe te brengen de Hemelse Grondwet te leren te aanvaarden!

De anti-christelijke machten ( de twee beesten uit Openbaruing 13) zijn niet de tegenstanders van het Evangelie. Zij styrijden TEGEN Gods volk en GEBRUIKEN DAARVOOR EEN VALS EVANGELIE met een VERVALSTE Grondwet!

De Heilige Geest wil ons inderdaad doen leren toepassen (Trooster, Vermaner en Leraar) datgene wat de Bijbel ons leert, DOOR het voorbeeld van Jezus en de Profetie, want dat is Hij zelf. Ook de Israeliërs van het OT aanvaarden de wet wel, maar zagen door Jezus de profetische voorspelling (ondergang) van zichzelf niet, terwijl die profetie aan hun OGEN VOORBIJ ging. (Namelijk Jezus)> En nu vandaag de dag, gebeurt dus blijkbaar weer hetzelfde.

Als Satan mensen en een Wereldse Kerkstaat gebruikt om zijn Rijk op te richten. Zou het dan ook niet zo zijn dat er -dan ook- een volk in de wereld is gesteld, die voor Jezus verkondigen en GETUIGEN van Jezus, wat het Koninkrijk der Hemelen in houdt? In welk ander opzicht dan de wet en de profetie, zijn wij dan bijwoners van deze wereld. Hoe kunnen wij een voorbeeld zijn, als dan dat wij laten ZIEN dat we inderdaad Getuigens van Jezus zijn?

Pas op Elbert dat de (politiek-religieze) Staatskerk van deze wereld binnen niet al te lange ttijd en wet zal uitschrijven omdat onderscheid openbaar te maken.

Jezus zegt hier over dat dan de bokken en schapen, zichtbaar gescheiden worden!


Mattheüs 25

31 Wanneer Ik kom in mijn heerlijkheid met al de engelen, zal Ik op mijn schitterende troon zitten.
32 Alle volken zullen voor Mij bijeen worden gebracht. Dan zal Ik hen van elkaar scheiden, zoals een herder de schapen en de bokken scheidt.
33 De schapen zal Ik aan mijn rechterhand zetten en de bokken aan mijn linkerhand.


Immers ALLES zal OPENBAAR worden gemaakt in deze wereld.

Mattheüs 25
32 Alle volken zullen voor Mij bijeen worden gebracht. Dan zal Ik hen van elkaar scheiden, zoals een herder de schapen en de bokken scheidt.
33 De schapen zal Ik aan mijn rechterhand zetten en de bokken aan mijn linkerhand.
34 Dan zal Ik tegen de mensen aan mijn rechterhand zeggen: 'Kom, gezegende kinderen van mijn Vader. U mag het Koninkrijk binnengaan, dat van het begin van de wereld af voor u bestemd is.

Bokken en Schapen

Bokken: zij die de wereldse wetten en geboden van de Satan navolgen
Schapen: Zij die het Hemelse Koninkrijk binnen zullen gaan en het Getuigenis van Jezus in woord en daad aan de wereld lieten zien, daardoor worden ze gescheiden! IEDEREEN weet waarom hij of zij een zekere keuze heeft gemaakt. ALLES wordt openbaar!

Het verval komt van binnen uit (de Christengemeente):

Zacharia 10
3 "Ik ben toornig geworden op die zogenaamde 'herders', die leiders van u, en Ik zal hen straffen, die bokken. Want Ik, de HERE van de hemelse legers, ben gekomen om mijn kudde Juda te helpen. Ik zal haar sterk en onbevreesd maken als een prachtig oorlogspaard.

In mijn weergave van Johannes 8 stond niet in de eerst plaats de Sabbat centraal Maar ik verwees drect naar wat Jezus daar zegt. In ABraham ziet Jezus het feit dat de Joden daar een mens navolgden, die zij als (gelijk) hun Vader zagen. En zo is het ook met de afvallige Christenkerken. Zij volgen een Mens na, die het getal 666 vertegenwoordigd. En in DAT kader volgen zij (ook weer) een Apostolische Kerk na, die de wet heeft veranderd. En dat is nu de wetmatigheid die Jezus steeds afwijst.

Niet Abraham of de Paus moet als vervanger van Jezus gezien worden, met hun eigen menselijke regels, maar Jezus dient na gevolgt te woren met Hemelse regels! En dat is waar het hier steeds om draait.

Dus als je de Sabbat (weer) afwijst, volg je zonder het te weten de Mens van het getal 666 die de wetten en geboden van God heeft veranderd! Dat is de essentie van Openbaring en de laatste oproep van Jezus!


Gegroet

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 23 aug 2004 12:21

Boudewijn schreef:De anti-christelijke machten ( de twee beesten uit Openbaruing 13) zijn niet de tegenstanders van het Evangelie.


Natuurlijk zijn ze dat wel.

Boudewijn schreef:Zij styrijden TEGEN Gods volk


Dat ook ja.

Boudewijn schreef: en GEBRUIKEN DAARVOOR EEN VALS EVANGELIE met een VERVALSTE Grondwet!


Dat zou best kunnen: alles wat niet in overeenstemming is met de Bijbel is een vals evangelie. Voorbeelden van een vals evangelie zijn er te over: atheisme, individualisme, islam, communisme, boeddhisme, hindoeisme, de leer dat je door werken gered wordt, de leer dat je door geloof plus werken gered wordt enz. enz.

Vandaar ook dat Openbaring 14 deze alle samenvat met "de grote stad Babylon", daar passen deze dwaalleren nl. allemaal in.

N.B. Het topic over de sabbat is inmiddels gesloten zoals je weet.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 23 aug 2004 13:28

Hallo Elbert,

Dank voor je aardige reactie!

De Beesten strijden TEGEN het volk van God. Deze wereld bereid zich voor op een TOTALE OORLOG tegen Gods Volk; JUIST.

Zij strijden tegen Gods volk door een VALS EVANGELIE te verkondigen.
En je hebt volkomne gelijk OP DIE MANIER worden dus oprechte Christenen MISLEID en strijden de twee Beesten tegen het (waarlijke) Evangelie van God. Nu sla je precies de spijker op zijn kop.

Maar daardoor ontstaan dus ook de tegengestelde reacties. En dat zie ik dus al (bijna) meer als 23 jaar. Gewoon steeds dezelfde reacties, exact het zelfde! Dus je verteld me niets nieuws. En ik kan dus begrijpem dat je dan ook op die wijze rewageert (en niet anders).

En dan zeg ik : Je hebt gelijk met je passages uit Openbaring 22 en zie dan tot mijn verbazing, hoe effectief Satan de geboden en Bijbelse verzen toepast in het Valse Evangelie, waarvan je nu zelf erkent dat de twee Beesten (hiermee) tegen het Ware Evangelie strijden (Jezus + de profetie + Zijn getuigenis).

En daardoor (nu zijn we dus eigenlijk waar we wezen moeten) strijden ze dus -indirect- tegen het (Waarlijke) Evangelie van Christus. dat Evangelie moet dus ONDERSCHEIDELIJK ANDERE regels en wetten hebben en kennen, want hoe anders kunnen Jezus en Satan dan onderscheid maken en tegen elkaar strijden, en zich een (eigen volk met een eigen indentiteit Merkteken + Zegel) toe eigenen.

Als de Sabbat (bijv) het middel tot Indentiteit is, voor de zaligheid van de trouwe Gelovige en Jezus oproept dat indentiteitsmiddel te aanvaarden (Zegel God) is het dan ondenkbaar dat de 1e dag der week, de ZON dag een middel tot indentiteit van de Staatskerk der wereld, kan zijn, als Jezus -ook- de zon der gerechtigheid wordt genoemd. Hoe effectief is dan de vervalsing van het Evangelie, door Satan, door de Naam van de Heiland te MISBRUIKEN?

Notabene de Staatskerk der wereld erkent dat. En in een enkel geval zijn o.a. Islamitische geloofsgroepen in India al bereid om de ZON dag te aanvaarden, om economische redenen, en de (Islamitische) vrijdag af te schaffen. Ook ken ik al een geval van een Sabbatvierende Christen die GEWEIGERD werd een huis te kunnen kopen, juist OMDAT hij de SABBAT van de Heiland vierde. (Koffeman) waar Samuel Bacchiocchi zijn verbazing over uitsprak, toen hij in Nederland op bezoek was om zijn boek "Van Sjabbat naar zondag" te promoten.

Dus Elbert:

Een Rijk dat door Satan opgericht wordt door het Evangelie + de regels van de Almachtige Vader te VERVALSEN (ook dus de dag van aanbidding)

Een Rijk dat door Jezus opgericht wordt door het Evangelie + regels dat waarachtig is, dat door JEZUS werd voorgehouden, waarvan Hij zei dat Hij dat deed wat van de Heilige Vader (in de hemel en niet op aarde)komt.

Twee Rijken
Twee wetten
Twee Leiders

Strijden tegen elkaar!

Niet de Paus is dus de Heilige Vader en de Plaatsvervanger van Jezus
Maar:

Johannes 14

16 Ik zal de Vader bidden of Hij een Plaatsvervanger wil sturen, Die altijd bij u zal blijven.
17 Dat is de Heilige Geest (A), Die de wereld niet kan ontvangen, omdat zij Hem niet kan zien en dus ook niet kent. U kent Hem wel omdat Hij bij u blijft en in u zal wonen.
18 Ik zal u niet als ouderloze kinderen achterlaten. Ik kom bij u terug.

Daarom nu heeft de Mens met het getal 666 de Bijbelse wetten en geboden veranderd en doet zich voor als een HEILIGE VADER die zonden kan vergeven en (overleden mensen Heilig verklaren kan!
En Satan zal straks door dat systeem van het Vaticaan de wereld aan zijn voeten brengen omdat:

@@ Het beest mocht oorlog voeren tegen het volk van God en het overwinnen. Hij kreeg macht over alle landen en volken.@@

en

de 3 engelenboodschap in relatie tot dat gegeven te brengen:

6 Ik zag een andere engel in het midden van de hemel vliegen. Hij had een blijvende boodschap bij zich, die hij aan ieder op aarde bekend moest maken: Aan alle volken, stammen en taalgroepen.

SATAN wordt dus WOEDEND op Gods volk omdat zij het getuigenis van Hem en de Gave der profetie aan de mensen bekend willen maken (de gemeenten van Jezus)

Openbaring 12

17 De draak werd woedend op de vrouw en ging weg om de rest van haar kinderen de oorlog aan te doen. Dat zijn de mensen die zich houden aan wat God gezegd heeft en die er openlijk voor uitkomen dat zij bij Jezus horen.@@ (Rest= Overblijfsel)

= Getuigenis van Jezus en de Gave der Profetie =door de geboden!
Daar richt de Draak zich tegen, door de gevestigde religieuze kerkenm, ook de Protestantse kerk die aal eer aan Rome geeft (zoals de Bisschop van Rome aan hen leert)

Alle religieuse stromingen die NIET op Jezus zijn gefundamenteerd en in de wet van de Almachtige Vader in de Hemel, vertegenwoordigen dus de 3 onreine Geesten,. Zij zijn geformeerd in de Onreine Vrouw, de Hoer, en verenigen zich door geweld en oorlog, door de (burger-)wetgeven die zich voordoet als het Lam maar in feite op dat VALSE Evangele,e in het voorbeeld van de aardse Heilige Vader (Pausdom en Vaticaan) ddr menelijke organisatie, die de Bijbel hier weergeeft als een symbolisch kenmerk:

Openbaring 17

15 De waterwegen die u hebt gezien, waar de hoer aan zit, zijn alle rassen, volken, stammen en taalgroepen.
En wat doet Jezus nu, door het eeuwig Evangelie en de daarbij behorende waarschuwingen te verkonddigen. door de 3 engelenboodschap.

2 Beesten werken samen om één wereldregering op te richten

De VERENIGDE STATEN en de VERENIGDE VALSE RELIGIES (Anti-Christelijke religies) VERENIGEN zich tot de Een Wereldregering, haar navolgers komen: UIT alle volk, stam, natie en taal, waarvan Openbarin 17:15 de algemene verdorven geestelijk en bestuurlijke omschrijving van geeft. Immers het 2e Beest doetw at het 1e Beest haar opdraagt. Zij vormen een samenspan! Moreel en Burgerlijk! Oneestelijke én Uitvoerende macht, zichtbaar gemaakt door menselijke Instituten.

En wat vinden we dan nu voor Gods volk dat afvallig van Zijn wet ie geworden en menselijke geboden en wetten daarvoor in de plaats heeft gesteld:

Openbaring 17

17 Want God heeft hun het verlangen gegeven samen te werken en hun koninkrijk aan het beest te geven, totdat de woorden van God uitkomen. Daarmee vervullen zij zonder het te weten Gods plan


Omdat ze (net zo) ongehoorzaam aan Gods wet zijn geworden als (het OT) Volk Israël van destijds, geeft de Almachtige Schepper hen gewoon waar ze om gevraagd hebben. Net zoals dus het ongehoorzame volk ISraël dat ten onder ging en die de Theocratische ondersteunign van de Almachtige Vader moesten ontberenm door ONGEHOORZAAMHEID (aan Gods Rijkswet)

Zo zal dus ook Jezus Zijn Rijk oprichten UIT alle volk, stam, natie en taal. Omdat zij alleen (nuu nog) Geestelijk deel kunnen zijn aan het Hemels Koninkrijk is HUN geloof en aanbidding nog Geestelijk.
Satan heeft zijn Rijk al hier. De TROUWE hemelbewoners, die straks aan dat Hemels Koninkrijk zullen worden toegevoegd, door de Heiland IN DE HEMEL tegemoet te gaan, zal worden vervolgd. Zij zullen echter geen deel meer hebben aan de plagen, zoals Openbaring 7 ons voorspeld.

Maar zaak is dan om de wetten en regels van dat Hemelse Koninkrijk Geestelijk aan te nemen en reeds uit te leven, zodat Jezus hen bijeen kan roepen en herkend aan hun (juist ingestelde) gezindheid!

Dat is de essentie van Gods laatste oproepen en waarschuwing door de 3 engelenboodschap!
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 23 aug 2004 14:25, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 23 aug 2004 13:39

Sorry Boudewijn, maar met jouw antwoord komen we weer in de "het tijdstip van de rustdag" discussie terecht die we al tot in den treure gevoerd hebben. Die ga ik, nogmaals, niet nog een keer voeren.

Rest mij te zeggen dat wat mij betreft het 4e gebod nooit is afgeschaft noch veranderd. Wat wel zo is, is dat de plaats van de gehele wet een andere is dan die in het oude testament. Derhalve geldt een nieuwtestamentische interpretatie van het 4e gebod. Dit is geen verandering van dit gebod, maar wel de juiste plaats van dit gebod in de nieuwe bedeling.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Zareb
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 27 jun 2004 10:26

Berichtdoor Zareb » 23 aug 2004 13:55

Soms is het genoeg.

De Bijbel leert ons dat er valse geloven zullen opstaan. Paulus leert ons dat we het stof van onze voeten moeten afslaan. En het oordeel aan God overlaten.

Ik heb genoeg gezegd. Boudewijn wil of kan daar niet op in gaan. Dat hoeft ook niet voor mij. De basis van de kerk waaruit hij zijn Geestelijk fundament haald is mijlenver verwijderd van God's waarheid.

Ik kan alleen maar bidden en hopen dat God's Woord voor hem open gaat. En hiermee sluit ik mijn bijdrage aan dit onderwerp. Met de vurige hoop dat God's waarheid zal triomferen.

En Boudezijn, zet je nieuwe leer maar in de schuur. Net zoals die van Josh, daar zal die zich best thuis voelen tussen de jg en mormonen.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 23 aug 2004 14:37

Hallo Elbert en Zareb,

Ik vind het best!, vrienden Vanuit Gods Woord heb ik geen ander Evangelie te verkondigen.

Maar ik vond het wel best wel aardig om met jullie van gedachten te wisselen.

We zullen zien, we mogen verheugd zijn dat de Genadetijd nog niet is afgesloten en dat mensen nog steeds de Heer kunnen vinden als ook de boodschappen van de 3 engelen kunnen bestuderen, door de Heilige Geest. Ook voor mij, natuurlijk, zal het straks op het moment van de meest donkere momenten van deze wereld er van af hangen hoe mijn hart (verstand) is gesteld.

Want niemand kan, nu al, zeggen dat hij of zij zich gered voelt, dan pas als hij de reis naar het Hemels Jeruzalem heeft doorstaan en de Gouden poorten van de stad (Het Hemels Jeruzalem) zal binnengaan en Jezus ons zal verwelkomen, en wij, zichtbaar in de Ark de Stenen Tafelen zullen ervaren met de 10 geboden, geschreven door Gods vinger en Zijn Rijkswet en Indentiteits zegel in het midden er van.

En wij van Hem hebben getuigd in deze wereld, als onze Eeuwige Koning mogen ontvangen in het Avondmaal dat we dan als verlosten mogen beleven en Hij ons persoonlijk nederig zal tegemoet treden en onze voeten zal wassen en wij Zijn voeten als teken van respect voor elkaar en voor de medemensen die door Zijn Offer en de Heilige Geest (alleen) gered konden worden.

Gegroet

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 24 aug 2004 08:17

Boudewijn schreef:... Ook voor mij, natuurlijk, zal het straks op het moment van de meest donkere momenten van deze wereld er van af hangen hoe mijn hart (verstand) is gesteld.

Want niemand kan, nu al, zeggen dat hij of zij zich gered voelt, dan pas als hij de reis naar het Hemels Jeruzalem heeft doorstaan en de Gouden poorten van de stad (Het Hemels Jeruzalem) zal binnengaan en Jezus ons zal verwelkomen, en wij, zichtbaar in de Ark de Stenen Tafelen zullen ervaren met de 10 geboden, geschreven door Gods vinger en Zijn Rijkswet en Indentiteits zegel in het midden er van.


Tot slot misschien een persoonlijke opmerking Boudewijn, maar je zegt hier dat je je nog niet gered voelt en dat dat ook niet kan. Maar dat is juist wel mogelijk: je kunt hier en nu al weten dat je gered bent, door het geloof in Christus alleen. Er zijn genoeg getuigenissen van gelovigen in de Bijbel die verzekerd zijn in het geloof.

Bijv. Abraham in Rom. 4:
20 En hij heeft aan de beloftenis Gods niet getwijfeld door ongeloof; maar is gesterkt geweest in het geloof, gevende God de eer;
21 En ten volle verzekerd zijnde, dat hetgeen beloofd was, Hij ook machtig was te doen.
22 Daarom is het hem ook tot rechtvaardigheid gerekend.
23 Nu is het niet alleen om zijnentwil geschreven, dat het hem toegerekend is;
24 Maar ook om onzentwil, welken het zal toegerekend worden, namelijk dengenen, die geloven in Hem, Die Jezus, onzen Heere, uit de doden opgewekt heeft;
25 Welke overgeleverd is om onze zonden, en opgewekt om onze rechtvaardigmaking.


Paulus in Rom. 8:
37 Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars, door Hem, Die ons liefgehad heeft.
38 Want ik ben verzekerd, dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch machten, noch tegenwoordige, noch toekomende dingen,
39 Noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onzen Heere.


Paulus, Timotheus en zijn moeder en grootmoeder in 2 Tim. 1:
5 Als ik mij in gedachtenis breng het ongeveinsd geloof, dat in u is, hetwelk eerst gewoond heeft in uw grootmoeder Lois, en in uw moeder Eunice; en ik ben verzekerd, dat het ook in u woont.
6 Om welke oorzaak ik u indachtig maak, dat gij opwekt de gave Gods, die in u is, door de oplegging mijner handen.
7 Want God heeft ons niet gegeven een geest der vreesachtigheid, maar der kracht, en der liefde, en der gematigdheid.
8 Schaam u dan niet der getuigenis onzes Heeren, noch mijns die Zijn gevangene ben; maar lijd verdrukkingen met het Evangelie, naar de kracht Gods;
9 Die ons heeft zalig gemaakt, en geroepen met een heilige roeping; niet naar onze werken, maar naar Zijn eigen voornemen en genade, die ons gegeven is in Christus Jezus, voor de tijden der eeuwen;
10 Doch nu geopenbaard is door de verschijning van onzen Zaligmaker Jezus Christus, Die den dood heeft te niet gedaan, en het leven en de onverderfelijkheid aan het licht gebracht door het Evangelie;
11 Waartoe ik gesteld ben een prediker, en een apostel, en een leraar der heidenen;
12 Om welke oorzaak ik ook deze dingen lijde, maar word niet beschaamd; want ik weet, Wien ik geloofd heb, en ik ben verzekerd, dat Hij machtig is, mijn pand, bij Hem weggelegd, te bewaren tot dien dag.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 24 aug 2004 11:07

Is geloof voldoende? Of horen daad en woord bij elkaar in de essentie van Geloven?

Hoe kunnen wij de wereld laten zien dat wij -waarlijk- Gezandten van Christus zijn!

Mattheüs 13

32 Het is een bijzonder klein zaadje, maar het wordt een heel grote struik. Net een boom. De vogels komen zelfs in zijn takken schuilen."
33 Hij vertelde nog een andere gelijkenis: "Het Koninkrijk van de hemelen is net gist dat u in het deeg doet om te laten rijzen. Als het deeg door en door is gerezen, kunt u er brood van bakken."
34 Telkens als Jezus de mensen toesprak, vertelde Hij gelijkenissen, dat zijn verhalen met een diepere betekenis. Hij gebruikte voortdurend voorbeelden om duidelijk te maken wat Hij bedoelde.


Als we nu naar Paulus kijken en we passen die beeldvorming toe om de gemeente te Korinthe er op te wijzen dat zij vertegenwoordigers van God waren, welk beeld krijgen wij dan van -waarlijk- geloven in het Gezantdschap van Jezus (als volk maar ook als individu) in de essentie van Geloven of geloof:

Als eerste:


2 Corinthiër 2
14 God zij dank, door Jezus Christus voert Hij ons mee in Zijn overwinning. Waar wij nu ook gaan, gebruikt Hij ons om Zich bekend te maken en het goede nieuws als een aangename geur te verspreiden.15 Wij zijn voor God een aangename geur. Het is de geur van Christus voor mensen die gered worden èn voor mensen die niet gered worden.
16 Voor hen die niet gered worden, zijn wij een geur van dood en verderf; voor hen die wel gered worden, zijn wij een geur van Christus, Die leven geeft. Wie kan zo'n taak aan?17 Wij doen dit werk in Christus met zuivere bedoelingen en niet zoals vele anderen, die Gods boodschap uitdragen om er zelf beter van te worden.
Wij werken in opdracht van God en Hij ziet alles wat wij doen.


Als tweede


2 Corinthiër 3
1 Moeten wij onszelf bij u aanbevelen? Of moeten wij, net als sommigen dat doen, een getuigschrift voor u meebrengen? Of dat aan u vragen?
2 De enige brief die wij hebben, bent uzelf; een brief die in ons hart gegrift is. Door de verandering in uw leven kan iedereen zien dat wij een goed werk onder u hebben gedaan.
3 Men kan zien dat u een brief van Christus bent, die door ons geschreven is; niet een brief met pen en inkt geschreven of in steen gebeiteld, maar een brief die door de Heilige Geest in harten van mensen gegrift is.4 Wij durven dit alleen maar over onszelf te zeggen, omdat wij er dank zij Christus op vertrouwen dat God ons zal helpen het waar te maken.


Hier worden dus eigen werken uitgesloten. Wat we vinden in vers 2, 3 is het Getuigenis van Jezus, door ons veranderde hart, gebaseerd op de wet en de geboden, want de Heilige Geest past deze geboden altijd toe!

Zo zal de mens dus moeten veranderen, die wil groeien in de Gerechtigheid van Jezus op DIE wijze een waarlijk voorbeeld kan zijn van de GEESTES GESTELDHEID (Grondwet), die AFWIJKT van een Werelds denken.

Gerechtvaardigd- =Een nieuw begin
Redding van de SCHULD door zonde

Geheiligd = Een nieuwe natuur aanvaarden (geboden dus onderhouden ook de Sabbat waarop we geheiligd worden)

Redding van de MACHT der zonde

Verheerlijkt =

Een nieuw (Geestelijk) Lichaam (waarvan ons stoffelijke dan een Tempel daarvan geworden is -leefgewoonten veranderen dus ook!)

Redding van de GEVOLGEN der zonden.

Als we dan dus verder gaan bij Paulus, dan leren we ook:

Als derde

2 Corinthiër 5
19 Door Christus herstelde God Zijn relatie met de wereld; Hij rekende de mensen hun zonden niet meer toe, maar wiste ze uit. En wij mogen dit geweldige nieuws aan iedereen vertellen.
20 Wij zijn boodschappers van Christus. God doet door ons een beroep op u. Wij smeken u namens Christus: Laat het in orde komen tussen God en u!21 Want God nam Christus, Die geen zonde gedaan had, en belastte Hem met onze zonden. In ruil daarvoor rekent God de rechtvaardigheid van Christus aan ons toe.


Dus:
Gerechtvaardigd- =Een nieuw begin
Redding van de SCHULD door zonde

Redding alleen is dus niet voldoende, ERKENNING van onze kant is de VOORWAARDE om door de Genade RBVIJ van die schuld te blijven en ook te WILLEN.

Dat dus de "Christen" een veranderd mens moet worden, door Groei in natuur en daad , mag blijken uit dit Bijbelvers:

Romeinen 2

12 De mensen die de wet van God niet kennen, gaan verloren zonder dat er naar de wet verwezen wordt.

En de mensen die de wet van God wel kennen, worden door de wet veroordeeld.13 Om voor God vrijuit te gaanmoet u doen wat Hij wil, of u Zijn wet nu kent of niet.,
14 Hoewel er veel volken zijn die de geschreven wet van God niet hebben, doen die van nature toch wat God wil. Daaruit blijkt dat zij weten wat goed en kwaad is.


Met andere woorden, God past de maatstaf van Zijn Koninkrijk, de geboden toe, in het oordeel en die zijn dus ook de maatstaf voor ons, en indirect het zichtbare en natuurlijke Paspoort, waaruit blijkt dat we een Gezandt van Christus zijn.

Wij Geloven en zijn:

Gerechtvaardigd
Geheiligd en
Verheerlijkt

We kunnen niet op ♪0én aspect alleen verlost zijn. Boevendien is de maatstaf van het Koninkrijk ook nog de keuze die we, ondanks onze aanname, persoonlijk nog heben. Want we kunnen evengoed alles achter ons verbranden en weer tot de wereld gaan behoren. Van zo'n (overtuigde) houding is geen redding meer mogelijk.
We zijn dus ZELF geheel varantwoordelijk voor onze keuzes en daden. Hoe dan ook! Vrij van SCHULD is dus en deel. We moeten voorkomen dat we mensen een verkeerd en onvolledig beeld geven.

We kunnen ook niet zeggen dat we een Rechtsgeleerde zijn en ons zo schijnbaar voordoen en hopen dat we "genade" krijgen als we fout op fout maken, omdat we Geestelijk en van Nature helemaal ons niet hebben voorbereid op zo'n functie. Studie en Groei zijn dus in de wereld nodig om een bepaalde taak te kunnen vervullen alsook de Hemel veriest dat we wetmatig envan nature en fysiek VOORBEREID zijn op het wonen en leven daar.

DAT is wat Jezus oons voorhield en dus ook het GETUIGENIS van Hem.

Die groei in dat Geloof vinden we terug in de essentie van Gist en Brood.
Alhoewel Gist een symbool van SLECHTE invloeden is, zoals de Bijbel ons leert (Mattheus 8:14-16) is er wel degelijk ook een positief symboolk aan te verbinden. Gist en Deeg werken langzaam en gestaag voor de heilzame invloed van het proces.

Zo is het ook voor de Christen! VOORBEREIDEN is gelijk aan gist en deeg.

Het kan zijn, en is dat in de Bijbel VOORBEELDEN zijn van GETUIGENISSEN en GELOOF. Maar je zegt het zelf al, IN DE BIJBEL.
Maar er zijn ook VOORBEELDEN van ONGEHOORZAAMHEID in de Bijbel.

En zelfs als we menen staande te zijn in deze wereld en menen, voor het LEKKERE gevoel dat we Gered zijn, in een alles ZELFGERECHTIGDE OVERTUIGING, zonder gist, dan komt de klap des te harder aan als Jezus straks ons zal aantonen dat Hij ons helemaal niet gekend heeft:


1 Johannes 3
5 U weet dat de Zoon van God mens geworden is om onze zonden te kunnen wegnemen. En Hij kon dat omdat Hij nooit gezondigd heeft.
6 Als wij één met Hem blijven, zullen wij ook niet zondigen. Maar de mensen die blijven zondigen, moeten goed beseffen dat zij zondigen omdat zij Christus nooit echt hebben gekend.
7 Laat u door niemand iets wijs maken, vrienden. Wie het goede doet, doet dat omdat Christus rechtvaardig is.


Wij moeten als Christenen met beide benen op de grond staan, maar in deze wereld, kunnen we niet van deze wereld zijn:

Johannes 17

14 Ik heb hun doorgegeven wat U verteld hebt. De wereld haat hen omdat zij, net als Ik, niet bij de wereld horen.

15 Ik vraag U niet hen uit de wereld weg te nemen, maar hen te beschermen tegen de duivel.16 Zij horen net zo min bij de wereld als Ik.
17 Maak hen zuiver en heilig door hen te onderwijzen in Uw woord van waarheid.
18 Ik stuur hen de wereld in, zoals U Mij de wereld hebt ingestuurd.

Als Jezus hier, tegen Zijn God en Vader uitlegt wat Hij heeft gedaan m.b.t. Zijn discipelen dan zien we dat wij het de Indentiteit, het Paspoort en dienovereenkomstig als Ambassadeurs, als Gezandten van dat (Hemelse-) Rijk moeten wonen en werken hier.
Dat houdt in dat ONZE GRONDWET en ONZ GEZAG ook NIET van DEZE WERELD kunnen zijn.
Dan is het toch logisch dat wij wereldse geboden en wetten, ook al LIJKEN ze van een Hemelse God afkomstig, NIET LEREN NA TE VOLGEN, maar te ONDERSCHEIDEN.

Merkteken of Zegel, dat zijn de onderscheidelijke Indentiteits kenmerken van wereldse gelovigen en zij die gegrondvest zijn in hemelse gebruiken en toepassingen van de Geestelijke natuur, zowel in onze daden als lichamelijk als zijnde Tempels van de Heilige Geest.

En dan is ook nromal dat we niet alleen onze schuld door Geloof alleen op Hem hebben kunnen leggen, maar daarvoor dan ook de heiligmaking en Verheerlijking, dagelijks en op een boijzondere manier op de Sjabbat, als Christenen moeten ontvangen, naar de Gewoonte van de Heiland en de Scheppingsorde van een Almachtige en heilige Vader, in de hemel!

Gegroet

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 24 aug 2004 11:26

Hallo Boudewijn,

ik maakte een nogal persoonlijke opmerking en kreeg een heel verhaal terug (dank daarvoor).

Boudewijn schreef:Is geloof voldoende? Of horen daad en woord bij elkaar in de essentie van Geloven?


Ik zou beide antwoorden met ja willen beantwoorden. Ja, geloof alleen is voldoende en ja, daad en woord horen bij elkaar. Deze twee vragen zijn wat mij betreft geen tegenstelling. Wie een waar geloof heeft, mag delen in de redding die door God in Zijn Zoon Jezus Christus is bereid. Daar mag je dan dus zeker van zijn. Echter, God wil ons door Zijn Geest ook vernieuwen en wel zo dat we Zijn Zoon gelijkvormig worden. Het is dus geen tegenstelling.

Rest mij om terug te keren naar de vraag of je er in dit leven zeker van kunt zijn dat je gered bent. Het gaat mij niet om het "lekkere" gevoel van gered te zijn, hoewel dat een grote troost kan zijn trouwens, omdat we van onszelf steeds weer in zonde vallen en we daar God mee bedroeven. Heeft de Heilige Geest dan geen doel met de verzekering van het geloof?

Onzekerheid leidt nl. tot angst, en angst leidt tot ongeloof. Wie vreest, doet wel dingen, maar niet uit geloof en niet uit liefde.

Zie ook 1 Joh. 4:

15 Zo wie beleden zal hebben, dat Jezus de Zoon van God is, God blijft in hem, en hij in God.
16 En wij hebben gekend en geloofd de liefde, die God tot ons heeft. God is liefde; en die in de liefde blijft, blijft in God, en God in hem.
17 Hierin is de liefde bij ons volmaakt, opdat wij vrijmoedigheid mogen hebben in den dag des oordeels, namelijk dat gelijk Hij is, wij ook zijn in deze wereld.
18 Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees buiten; want de vrees heeft pijn, en die vreest, is niet volmaakt in de liefde.
19 Wij hebben Hem lief, omdat Hij ons eerst liefgehad heeft.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 24 aug 2004 12:26

Hallo Elbert,

Dank voor jeantwoord

Het is voor mij geen probleem dat je "heel wat" persoonlijke opmerkingen hebt gemaakt. Ik begrijp dat we nu eenmaal mensen zijn die afhankelijk zijn van de omgeving, cultuur en emoties, waaruit of waardoor we ons aan deze wereld voorstellen. Als ik op alle accenten zou moeten letten, die een onjuist beeld van de werkelijkheid zouden zijn, dan kan ik geen Christen zijn in het Getuigenis.

Als iemand bijvoorbeeld erg aggressief is en regelmatig boos wordt, om het minste geringste, wie zegt mij dan dat deze persoon inderdaad zo'n karakter heeft of "zo is". Misschien wordt deze mens wel door een latente ziekte geplaagd. Bijvoorbeeld een ernstige mate van diabetes, waaraan zulke agressie aan ontleent kan worden!

Dat was juist he probleem voor Jezus. Men beoordeelde Deze op Schriftuurlijk en Farizeese maatstaven en niet op het Geestelijke dat ten grondslag ligt aan de Hemelse Grondwet. Daarom kwam Hij ook om te genezen en voor de zondige mens.

Je schreef:

Ik zou beide antwoorden met ja willen beantwoorden. [b]Ja, geloof alleen is voldoende en ja, daad en woord horen bij elkaar. Deze twee vragen zijn wat mij betreft geen tegenstelling. Wie een waar geloof heeft, mag delen in de redding die door God in Zijn Zoon Jezus Christus is bereid. Daar mag je dan dus zeker van zijn. Echter, God wil ons door Zijn Geest ook vernieuwen en wel zo dat we Zijn Zoon gelijkvormig worden. Het is dus geen tegenstelling.

Lees nu eens alleen de vetgedrukte tekst nog eens opnieuw, NADAT je mijn overweging nogmaals, rustig, doorgelezen hebt

Dan Geloof ik ook zeker, dat je op de hieronder vetgedrukte teksten, dat erkent wat de Bijbel jou, door mijn overweging, heeft aangetoont, ook ZELF juist datgene erkent aan aangegeven hebt, dat juist is! De vraag is dan; GELOOF je de overwegingen -dan ook- in een PERSOONLIJKE ervaring die je wellicht ZELF graag zou willen doorgronden. Zo ja, overweeg het dan, die GRONDWET daadwerkelijk te ervaren en toe te passen op hetgeen je reeds vanuit je hart , aan mij zo DUIDELIJK hebt getoond, maar steeds weer (onwetend) verwerpt!!


Rest mij om terug te keren naar de vraag of je er in dit leven zeker van kunt zijn dat je gered bent. Het gaat mij niet om het "lekkere" gevoel van gered te zijn, hoewel dat een grote troost kan zijn trouwens, omdat we van onszelf steeds weer in zonde vallen en we daar God mee bedroeven. Heeft de Heilige Geest dan geen doel met de verzekering van het geloof?

Onzekerheid leidt nl. tot angst, en angst leidt tot ongeloof. Wie vreest, doet wel dingen, maar niet uit geloof en niet uit liefde. [/b]


Heb je je wel eens afgevraagd, waarom mensen naar de kerk gaan, omdat:

-Het van de dominee of Pastoor moet
-Omdat de "kerk" het zegt ( = dus wettisch geloof)
-Omdat de zondag de zondag is ( = dus wettisch geloof)
-Omdat het "er bij hoort" ( = dus wettisch geloof)
-Omdat Pa of wijzelf een Bedrijf hebben ( de inkomstenbron wordt tot een maatschappelijk dwangmiddel gemaakt)
-Omdat het "altijd al zo was" (= dus wettisch geloof)
-Omdat ik maatschappelijk anders buiten de gemeenschap wordt geplaatst. (= is dus geen voorbeeld van Christelijk geloof, maar een religieus-poitieke geloof en in feite een -werelds- Beeld van geloof (Openbaring 13)

Heb je je wel eens afgevraagd waarom alle gezinsleden "verplicht" Gelovig moeten zijn:

-Omdat de dominee of Pastoor dat zegt
-Omdat ik als baby "gedoopt" ben ( = onbijbels)
-Omdat het er bij hoort (is dus wettisch geloof)
-Omdat Jezus dat wil (= Staat nergens in de Bijbel)
-Omdat de familie me dan scheef aan kijkt (= dus wettisch geloof)
-Omdat maatschappelijk anders buiten de gemeenschap wordt geplaatst
(= dus geen voorbeeld van Christelijk geloof, maar een religieus-poitiek geloof en in feite een -werelds- Beeld van geloof (Openbaring 13)

Allemaal uitingen van de zichtbare kerk, zoals de wereld dat graag ziet, maar geen voorbeeld van een "bijwoner" in deze wereld, noch iemand van een Hemels Koninkrijk, dus in het Getuigenis van Jezus, die DAAR pleit, woont en leeft!!!!


Heb je je wel eens afgevraagd waarom Jezus wijst op de 10 geboden als maatstaf van de mens die wil Groeien in de Gerechtigheid en NIET in de Hemel geschopt of geslagen wil worden?

-Omdat Hij de wereld zo lief had dat Hij Zich door Zijn Vader en God liet zenden.
-Omdat Hij altijd in het licht van Zijn God en Vader uitspraken en beweringen op de maatstaf (Grondwet) van Zijn Hemels Koninkrijk gebaseerd op Zijn liefde voor de mens, toepaste
-Omdat Hij altijd deed wat Zijn Vader Hem vroeg te doen, omdat Hij de Liefde van Zijn God en Vader -ook- toetste aan de wet en de geboden (in de gelijkenissen over zijn God en Vader, naar Zijn toehoorders toe)
-Omdat Hij Zelf het voorbeeld was van verdraagzaamheid in de tegenwerpingen en beledigingen, waarmee zijn Tegenstanders volgens hun maatstaf, de Geboden en wetten van mensen, een Vals Evangelie dus, soms weersprak en toespitste op hun redding en niet het Zichzelf vrijpleitte door slechts alleen "gelijk" te hebben, op " de dode letter" maar het Leven er aan gaf (Levende Woord).

Omdat Hij, als sluitstuk van de wereldse geschiedenis en in de laatste dingen die spoedig nog over de wereld moeten en zullen komen, het laatste Boek van de Heilige Schrift, ZELF ter hand heeft genomen, opdat GEEN enkel menselijke interepetatie en dus voeding gevend aan zondige praktijken in de Schriftuurlijkheid er van, de oprechte Gelovige kan bereiken opdat hij of zij zich altijd kan beroepen op een Heilig en Gezegend fundament, opdat ook NIEMAND ooit kan beweren of zeggen dat hij of zij de Grondwet van een Hemels Koninkrijk, niet heeft laten woren tot het fundament van een Eeuwig inwonend burger van een (nu nog) Geestelijk Koninkrijk.
Dat is ook de reden dat Jezus ons wil uitsluiten van de laatste plagen, hierdoor. Satan zal zijn woede niet meer beperkt houden tot het Volk van Gelovigen mensen, maar alle: Volk, Taal, Natie en Stam tegen elkaar opzetten en zichzelf laten vernietigen. Niet alleen fysiek en maatschappelij, maar in de eerste plaast Geestelijk.

En lees daarom nog eens dit stukje goed door van Openbaring 7:

Openbaring 7

1 Daarna zag ik vier engelen op de vier hoeken van de aarde staan. Zij hielden de vier winden vast, zodat er nergens een zuchtje wind was. De zee was zo glad als een spiegel en er ritselde geen blad aan de bomen.
2 Uit het oosten zag ik een andere engel opkomen, die het zegel van de levende God bij zich had. Hij riep naar de vier engelen, [color=red]die van God macht hadden gekregen om de aarde en de zee schade toe te brengen:

3 "Wacht! Breng nog geen schade toe aan de aarde, de zee en de bomen, want wij moeten eerst het zegel van onze God op het voorhoofd van Zijn dienaren drukken."
4-8 En ik hoorde hoeveel mensen het zegel kregen: 144.000 uit het volk van Israël: 12.000 uit elk van de twaalf stammen, dus uit Juda, Ruben en Gad, uit Aser, Naftali en Manasse, uit Simeon, Levi en Issaschar, uit Zebulon, Jozef en Benjamin.
9 Daarna zag ik een ontelbare menigte mensen. Zij kwamen uit alle rassen, volken, stammen en taalgroepen. Zij stonden voor de troon en voor het Lam, met witte kleren aan en palmtakken in de hand.
10 Zij riepen: "Onze redding komt van onze God, Die op de troon zit en van het Lam!"
11 Alle engelen stonden om de troon, de ouderlingen en de vier levende wezens. Zij lieten zich voor de troon op de knieën vallen, met hun hoofd voorover en aanbaden God.
12 "Amen", zeiden zij. "Alle lof, heerlijkheid, wijsheid en dank, alle eer, macht en kracht is voor onze God, voor altijd en eeuwig. Amen."
13 Eén van de ouderlingen vroeg mij: "Wie zijn die mensen in witte kleren? En waar komen zij vandaan?"
14 Ik antwoordde: "Ik weet het niet, maar - wel. Wilt u het mij zeggen?" En hij zei tegen mij: "Dat zijn de mensen die de grote verdrukking hebben doorstaanZij hebben hun kleren wit gewassen in het bloed van het Lam..
15 Daarom staan zij voor de troon van God en dienen zij Hem dag en nacht in Zijn tempel. Hij, Die op de troon zit, zal hen beschermen.16 Zij zullen geen honger of dorst meer hebben en ook niet meer door de brandende
zon. en [color=red]de verzengende hitte gehinderd worden.17 Het Lam, dat voor de troon staat, zal hun herder zijn en hen naar de bronnen van het leven brengen; en God zal alle tranen van hun ogen afwissen."(*****=nadenkertje)

Gegroet

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 24 aug 2004 13:03

Boudewijn schreef:Hallo Elbert,

Dank voor jeantwoord

Het is voor mij geen probleem dat je "heel wat" persoonlijke opmerkingen hebt gemaakt. Ik begrijp dat we nu eenmaal mensen zijn die afhankelijk zijn van de omgeving, cultuur en emoties, waaruit of waardoor we ons aan deze wereld voorstellen. Als ik op alle accenten zou moeten letten, die een onjuist beeld van de werkelijkheid zouden zijn, dan kan ik geen Christen zijn in het Getuigenis.

Als iemand bijvoorbeeld erg aggressief is en regelmatig boos wordt, om het minste geringste, wie zegt mij dan dat deze persoon inderdaad zo'n karakter heeft of "zo is". Misschien wordt deze mens wel door een latente ziekte geplaagd. Bijvoorbeeld een ernstige mate van diabetes, waaraan zulke agressie aan ontleent kan worden!


Sorry, maar ik heb dit geschreven:

elbert schreef:ik maakte een nogal persoonlijke opmerking en kreeg een heel verhaal terug


Is net even iets anders. :D

Boudewijn schreef:Je schreef:

Ik zou beide antwoorden met ja willen beantwoorden. [b]Ja, geloof alleen is voldoende en ja, daad en woord horen bij elkaar. Deze twee vragen zijn wat mij betreft geen tegenstelling. Wie een waar geloof heeft, mag delen in de redding die door God in Zijn Zoon Jezus Christus is bereid. Daar mag je dan dus zeker van zijn. Echter, God wil ons door Zijn Geest ook vernieuwen en wel zo dat we Zijn Zoon gelijkvormig worden. Het is dus geen tegenstelling.

Lees nu eens alleen de vetgedrukte tekst nog eens opnieuw, NADAT je mijn overweging nogmaals, rustig, doorgelezen hebt

Dan Geloof ik ook zeker, dat je op de hieronder vetgedrukte teksten, dat erkent wat de Bijbel jou, door mijn overweging, heeft aangetoont, ook ZELF juist datgene erkent aan aangegeven hebt, dat juist is! De vraag is dan; GELOOF je de overwegingen -dan ook- in een PERSOONLIJKE ervaring die je wellicht ZELF graag zou willen doorgronden. Zo ja, overweeg het dan, die GRONDWET daadwerkelijk te ervaren en toe te passen op hetgeen je reeds vanuit je hart , aan mij zo DUIDELIJK hebt getoond, maar steeds weer (onwetend) verwerpt!!


Boudewijn, laten we het over 1 ding eens zijn: ik verwerp niets onwetend (als je conclusies wilt trekken: dat is in jouw optiek dus nog erger).
Ik ben goed op de hoogte van jouw overwegingen m.b.t. de sabbatsviering. Die deel ik maar ten dele. Wat ik hierboven heb geschreven is mijns inziens een goede samenvatting van het Evangelie en je hebt niet aangetoond dat het dat niet is.

Boudewijn schreef:Rest mij om terug te keren naar de vraag of je er in dit leven zeker van kunt zijn dat je gered bent. Het gaat mij niet om het "lekkere" gevoel van gered te zijn, hoewel dat een grote troost kan zijn trouwens, omdat we van onszelf steeds weer in zonde vallen en we daar God mee bedroeven. Heeft de Heilige Geest dan geen doel met de verzekering van het geloof?

Onzekerheid leidt nl. tot angst, en angst leidt tot ongeloof. Wie vreest, doet wel dingen, maar niet uit geloof en niet uit liefde. [/b]

Heb je je wel eens afgevraagd, waarom mensen naar de kerk gaan, omdat:

-Het van de dominee of Pastoor moet
-Omdat de "kerk" het zegt ( = dus wettisch geloof)
-Omdat de zondag de zondag is ( = dus wettisch geloof)
-Omdat het "er bij hoort" ( = dus wettisch geloof)
-Omdat Pa of wijzelf een Bedrijf hebben ( de inkomstenbron wordt tot een maatschappelijk dwangmiddel gemaakt)
-Omdat het "altijd al zo was" (= dus wettisch geloof)
-Omdat ik maatschappelijk anders buiten de gemeenschap wordt geplaatst. (= is dus geen voorbeeld van Christelijk geloof, maar een religieus-poitieke geloof en in feite een -werelds- Beeld van geloof (Openbaring 13)

Heb je je wel eens afgevraagd waarom alle gezinsleden "verplicht" Gelovig moeten zijn:

-Omdat de dominee of Pastoor dat zegt
-Omdat ik als baby "gedoopt" ben ( = onbijbels)
-Omdat het er bij hoort (is dus wettisch geloof)
-Omdat Jezus dat wil (= Staat nergens in de Bijbel)
-Omdat de familie me dan scheef aan kijkt (= dus wettisch geloof)
-Omdat maatschappelijk anders buiten de gemeenschap wordt geplaatst
(= dus geen voorbeeld van Christelijk geloof, maar een religieus-poitiek geloof en in feite een -werelds- Beeld van geloof (Openbaring 13)

Allemaal uitingen van de zichtbare kerk, zoals de wereld dat graag ziet, maar geen voorbeeld van een "bijwoner" in deze wereld, noch iemand van een Hemels Koninkrijk, dus in het Getuigenis van Jezus, die DAAR pleit, woont en leeft!!!!


Dat klopt Boudewijn, er zijn veel mensen die naar een kerk gaan omdat het moet, uit gewoonte enz. Maar nu een tegenvraag, waarom ben jij dan niet zeker van je redding als je het wel allemaal goed weet?

Boudewijn schreef:Heb je je wel eens afgevraagd waarom Jezus wijst op de 10 geboden als maatstaf van de mens die wil Groeien in de Gerechtigheid en NIET in de Hemel geschopt of geslagen wil worden?

-Omdat Hij de wereld zo lief had dat Hij Zich door Zijn Vader en God liet zenden.
-Omdat Hij altijd in het licht van Zijn God en Vader uitspraken en beweringen op de maatstaf (Grondwet) van Zijn Hemels Koninkrijk gebaseerd op Zijn liefde voor de mens, toepaste
-Omdat Hij altijd deed wat Zijn Vader Hem vroeg te doen, omdat Hij de Liefde van Zijn God en Vader -ook- toetste aan de wet en de geboden (in de gelijkenissen over zijn God en Vader, naar Zijn toehoorders toe)
-Omdat Hij Zelf het voorbeeld was van verdraagzaamheid in de tegenwerpingen en beledigingen, waarmee zijn Tegenstanders volgens hun maatstaf, de Geboden en wetten van mensen, een Vals Evangelie dus, soms weersprak en toespitste op hun redding en niet het Zichzelf vrijpleitte door slechts alleen "gelijk" te hebben, op " de dode letter" maar het Leven er aan gaf (Levende Woord).

Omdat Hij, als sluitstuk van de wereldse geschiedenis en in de laatste dingen die spoedig nog over de wereld moeten en zullen komen, het laatste Boek van de Heilige Schrift, ZELF ter hand heeft genomen, opdat GEEN enkel menselijke interepetatie en dus voeding gevend aan zondige praktijken in de Schriftuurlijkheid er van, de oprechte Gelovige kan bereiken opdat hij of zij zich altijd kan beroepen op een Heilig en Gezegend fundament, opdat ook NIEMAND ooit kan beweren of zeggen dat hij of zij de Grondwet van een Hemels Koninkrijk, niet heeft laten woren tot het fundament van een Eeuwig inwonend burger van een (nu nog) Geestelijk Koninkrijk.
Dat is ook de reden dat Jezus ons wil uitsluiten van de laatste plagen, hierdoor. Satan zal zijn woede niet meer beperkt houden tot het Volk van Gelovigen mensen, maar alle: Volk, Taal, Natie en Stam tegen elkaar opzetten en zichzelf laten vernietigen. Niet alleen fysiek en maatschappelij, maar in de eerste plaast Geestelijk.

En lees daarom nog eens dit stukje goed door van Openbaring 7:

Openbaring 7

1 Daarna zag ik vier engelen op de vier hoeken van de aarde staan. Zij hielden de vier winden vast, zodat er nergens een zuchtje wind was. De zee was zo glad als een spiegel en er ritselde geen blad aan de bomen.
2 Uit het oosten zag ik een andere engel opkomen, die het zegel van de levende God bij zich had. Hij riep naar de vier engelen, [color=red]die van God macht hadden gekregen om de aarde en de zee schade toe te brengen:

3 "Wacht! Breng nog geen schade toe aan de aarde, de zee en de bomen, want wij moeten eerst het zegel van onze God op het voorhoofd van Zijn dienaren drukken."
4-8 En ik hoorde hoeveel mensen het zegel kregen: 144.000 uit het volk van Israël: 12.000 uit elk van de twaalf stammen, dus uit Juda, Ruben en Gad, uit Aser, Naftali en Manasse, uit Simeon, Levi en Issaschar, uit Zebulon, Jozef en Benjamin.
9 Daarna zag ik een ontelbare menigte mensen. Zij kwamen uit alle rassen, volken, stammen en taalgroepen. Zij stonden voor de troon en voor het Lam, met witte kleren aan en palmtakken in de hand.
10 Zij riepen: "Onze redding komt van onze God, Die op de troon zit en van het Lam!"
11 Alle engelen stonden om de troon, de ouderlingen en de vier levende wezens. Zij lieten zich voor de troon op de knieën vallen, met hun hoofd voorover en aanbaden God.
12 "Amen", zeiden zij. "Alle lof, heerlijkheid, wijsheid en dank, alle eer, macht en kracht is voor onze God, voor altijd en eeuwig. Amen."
13 Eén van de ouderlingen vroeg mij: "Wie zijn die mensen in witte kleren? En waar komen zij vandaan?"
14 Ik antwoordde: "Ik weet het niet, maar - wel. Wilt u het mij zeggen?" En hij zei tegen mij: "Dat zijn de mensen die de grote verdrukking hebben doorstaanZij hebben hun kleren wit gewassen in het bloed van het Lam..
15 Daarom staan zij voor de troon van God en dienen zij Hem dag en nacht in Zijn tempel. Hij, Die op de troon zit, zal hen beschermen.16 Zij zullen geen honger of dorst meer hebben en ook niet meer door de brandende
zon. en [color=red]de verzengende hitte gehinderd worden.17 Het Lam, dat voor de troon staat, zal hun herder zijn en hen naar de bronnen van het leven brengen; en God zal alle tranen van hun ogen afwissen."(*****=nadenkertje)

Gegroet


Dat nadenkertje vat ik maar weer op als een biblicisme. Zonaanbidder ben ik niet of het zou de aanbidding van de Zon der Gerechtigheid (Christus) moeten zijn.

De juiste verhouding van rechtvaardiging en heiliging is heel belangrijk. Anders ga je uiteindelijk of op je eigen werken vertrouwen en niet op Christus of leef je een onzeker leven of allebei (het laatste is dan ook het meest waarschijnlijk).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 24 aug 2004 14:27

hallo Elbert,

Dank voor je antwoord!

Je schreef:

@@ waarom ben jij dan niet zeker van je redding als je het wel allemaal goed weet?@@

In de essentie van Gods reddingsplan in de essentie van de Indentiteit alsmede in het Getuigenis van Jezus kan en mag ik zeker zijn van mijn redding en gered zijn.
Maar dat is het punt juist. ALLEEN gered zijn op het feit dat Jezus de SCHULD van mijn zonden op Zich nam, kan en mag nooit de ENIGE basis zijn van mijn redding.

En dat is wat de meeste gelovigen VOLDOENDE menen te vinden. Binnen de RK kerk lost men dat op door de mensen te laten biechten, omdat menselijke Geestelijken menen absolutie en vergeving te kunnen geven. Keer, op keer, op keer! En dat is het zelfde als dat wat Protestanten wel soms menen te zeggen door Jezus heeft ALLE schuld op zich genomen en daarmee ben ik gered, omdat ik DAT (elleen) geloof.

En daarmee heeft Satan dus het gelijk aan zijn kant, want de rest van de Geboden (die ten grondslag liggen aan het fundament van de verlossing) worden dan overtreden. De Sjabbat als spil van de geboden, die als dag van Heiliging en Zegenings moet dienen, wordt dan vervange door een MENSELIJKE dag van aanbidding.

Je geeft aan dat de zondag in het teken staan van:Zon der Gerechtigheid (Christus) moeten zijn.

Maar dat is niet wat Jezus bedoelt met aanbidding als Hij Heer is over de Geheiligde en Gezegende dag, de Sjabbat!
En verwijzing naar het feit dat dit zou zijn:Dat nadenkertje vat ik maar weer op als een biblicisme is ook onjuist, want de Sjabbat als dag van aanbidding, zgening en heiliging voor de discipel is NOOIT vernadert.

Ook nu nog onderhouden de hemelbewoners gewoon de dag die er altijd is geweest, de Sjabbat!

De zondag als christelijke rustdag is periode die niet hemels is nog tot het hemels Koninkrijk zal behoren, want er zal niets zondigs in de Hemel binnen komen. De zondag is een (Merk-) teken van Indentiteit van de wereldse kerk en niet van Gods Koninkrijk. Merkten en Zegel, twee onderscheidelijke waarborgen van een Indentiteit.

Als we dus terugkomen op dit punt:

@@ waarom ben jij dan niet zeker van je redding als je het wel allemaal goed weet?@@

Dan kan ik dus zeggen; In de essentie van Gods reddingsplan in de essentie van de Indentiteit alsmede in het Getuigenis van Jezus kan en mag ik zeker zijn van mijn redding en gered zijn.

Maar de Almachtige Vader kan één ding niet, en dat is de mens dwingen om het Hemels Koninkrijk binnen te gaan.

Johannes 2
24 Maar Hij bleef terughoudend, omdat Hij de mensen door en door kende.
25 Niemand hoefde Hem te vertellen hoe gemakkelijk mensen van gedachten kunnen veranderen.


Dus alhoewel ik mij voel en denk gered te zijn door de wijze waarop ik de Here ontmoet en ervaar, is de mogelijkheid nog steeds niet uitgesloten dat ik, door MIJN EIGEN KEUZES in mijn leven, nog afstand neem van de VOORWAARDEN die de wet, in MIJN GEVAL en de BELOFTE die ik met de Almachtige Vader, door Zijn Verbond, heb gemaakt!

Doop!

De Opstanding of de ZON der gerechtigheid van Jezus zijn dus NIET de bewijzen of tekens van het sluiten van een verbond, maar de DOOP!
Zelfs de Sjabbat op zich is nog geen teken of middel gered te zijn. Maar het feit dat ik die bijzondere wet erken (in zijn geheel dan) is voor mij een TEKEN van TROUW aan Hem en de BElofte die ik met de Almachtige Vader heb afgesloten. Vandaar dat de Sjabbat als zodanig ook wordt (h-)erkend.

Exodus 31

12-13 De HERE zei verder tegen Mozes: "Zeg het volk Israël dat het op de zevende dag moet rusten, want de sabbat is een herdenking van het eeuwige verbond tussen Mij en het volk. Zo zal het zich herinneren dat Ik de HERE ben, Die hen heiligt.
14-15 Rust dus op de sabbat, want het is een heilige dag. Ieder die deze opdracht niet gehoorzaamt, moet sterven; ieder die op deze dag toch werkt, moet worden gedood.
16 Zes dagen moeten jullie werken, maar op de sabbat moet iedereen volkomen rust houden, want het is een heilige dag voor de HERE. Deze wet is een eeuwigdurend verbond en een verplichting van geslacht op geslacht voor het volk Israël.
17 Het is een eeuwig gedenkteken van het verbond tussen Mij en het volk Israël. Want in zes dagen maakte de HERE hemel en aarde en Hij rustte op de zevende dag om Zich te verkwikken."
18 Toen de HERE was uitgesproken tegen Mozes op de berg Sinaï, gaf Hij hem de twee stenen plaquettes, waarop de vinger van God de Tien Geboden had geschreven.


Ezechiël 20:11-13

11 Daar gaf Ik hun mijn wetten. Als zij die gehoorzaamden, zouden zij kunnen leven.
12 Ik gaf hun de sabbat (een rustdag op elke zevende dag) als een teken voor hen en Mij om hen eraan te herinneren dat Ik, de HERE, hen heilig en dat zij werkelijk mijn volk zijn.
13 Maar toch kwamen de Israëlieten tegen Mij in opstand. Daar in de woestijn wezen zij mijn wetten van de hand. Zij weigerden mijn regels te gehoorzamen, ook al betekent gehoorzaamheid aan die regels leven. Zij misbruikten mijn sabbatten. Toen nam Ik Mij voor mijn woede over hen uit te storten en hen in de woestijn te vernietigen.





Het gaat hier dus niet om een zelfgerechtigheid of menende door het wettisch onderhouden van een krampachtige wet, maar het zijn tekenen van TROUW aan Gods Belofte, waarvan ik of anderen een bewijs van hebben afgelegd (DOOP) en dus dan ook de symbolen er van eerbiedig.

De wijze waarop ik je de "vergedrukte" teksten onder ogen bracht was gegrond op het feit dat ik hoopte dat je het geestelijke aspect er van zou herkennen in de essentie van die Bijbelpassages.
Maar het is niet zo dat we die nieuwe inzichten ook direct kunnen begrijpen, daar gaat best een tijdje over heen.

Je schreef nog:

@@Anders ga je uiteindelijk of op je eigen werken vertrouwen en niet op Christus of leef je een onzeker leven of allebei (het laatste is dan ook het meest waarschijnlijk).@@

En dat ben ik volkomen met je eens, vandaar die tekenen van TROUW, die dus eeuwig verankerd liggen in die Hemelse Grondwet. En vandaar dat die geboden dan ook nooit veranderen!

De mens is onderhevig aan verandering, net zoals deze Gods geboden veranderde:

Daniël 7:25
Hij zal tekeer gaan tegen de Allerhoogste God en Zijn heiligen achtervolgen. Hij zal proberen alle wetten, regels en gebruiken te veranderen. Drie en een half jaar lang zullen de heiligen aan zijn grillen worden overgeleverd.

Maar zoals je ziet zal God daar een einde aan maken,vandaar dat Hij de mensen oproept de HEMELSE WET wederom tot centraal punt in zijn of haar leven te maken! (3 engelen boodschap aan de Gemeenten)

Want als het volk Israël van een Oud Verbond (OT) moeten ook wij nu dan, als Christenen een (Geestelijk-) volk Israël zijn in deze wereld. En dat volk IS er, zoals we in de afgelopen tijd hebben kunnen ervaren!

gegroet


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten