Anticrist

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 19 aug 2004 08:21

Hallo Happy One,

Je schreef:

@@Naar mijn mening moet de antichrist als persoon nog komen, en komt er daarnaast een wereldwijde religie.@@

Je hebt gelijk de -eigenlijke- Antic-Christ op de Troon van God, voor deze wereld moet nog komen, maar hij heeft zijn troon al opgesteld! Lees maar eens Goed Openbaringen! Zijn troon staat op de stad met de 7 heuvelen!

Ik ben nu aan het uitzoeken hoeveel graven het Vaticaan nog heft voor de nog komende Pausen. Uit religieuze gegevens, denk ik dat dat er nog 2 moeten zijn. Die voorspelling is gedaan door een RK Geestelijke in het verleden en ook "Maria" heeft duidelijk asngegevn dat er "nog twee Pausen" moeten komen. Alhoewel dat een occulte-/Satanische verschiujing is, moeten we dat toch ook meenenmen in de beoordeling van de Profetie. Want als ist Waarlijk is, is er ook iets Onrein.

De plaats van het Pausdom vinden we in Openbaring 13, waar gesproken wordt over het 1e Beest en het 2e Beest. het 2e Beest doet ALLES wat het 1e Beest hem opdracht. In Openbaring 13 staat ook dat het 1e Beest aan het hoofd gewond werd. Bij de beschrijving van het 2e beest staat dat het gehoorzaam is aan het Beest datv aan het hoofs gewond was.

Aan het "Hoofd Gewond" betekent de gevangenneming van de Paus in 1870 en het geheel verdwijnen (ogenschijnlijk althans) van de Pauselijke macht en al haar bezittingen. Op 15 fevruari 1929 kreeg de Paus zijn macht weer terug en ook al de bezittingen. Daarom is het Vaticaan Satans troon op aarde. Het aan "hoofd gewond" staat ook equivalent aan de dood van Jezus, en de opstanding. Satan dacht dat door Jezus' dood ook Zijn macht was gebroekn, voor eeuwig, maar Hij stond op uit de dood.

Omdat Satan niet tot leven kan wekken, is zijn "opstanding" dus evenredig in de beperkte macht die deze heeft en is dus zijn Wereldse (anti-) Christelijke "heiligdom", ook ten gronde gericht. Helaas stond Jezus uit de dood op, dus ook Satan moest het spel van "Christelijke kerk" weer verder spelen en bracht het Vaticaan en zijn macht seer terug in de wereld.

Terwijl dus (de) Joden, in die tijd, dachten dat de Pauselijke macht ten einde was en daarvoor Napoleon bedankten (Generaal Berthiër), keerde de macht gewoon weer terug, enw as feitelijk nooit weg geweest, wqant ondergronds werkte de RK ledeirs gewoon hun plannen uit. (via Spanje).

De naam Vaticaan betekent dan ook:

Dragon on a large papal crest in the Vatican museum.
Vatis = diviner, can = serpent.
Vatican = The Divining Serpent.

En haar werkelijk logo is dit:

http://historical.benabraham.com/html/p ... ragon.html

dat we zonder problemen in het museum van het Vaticaan terug vinden.
leuke herinnering aan het verleden en de toekomst, als je zegt Christelijk te zijn, in plaats het uit je midden te bannen!

Gegroet

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 19 aug 2004 08:36

Boudewijn schreef:Aan het "Hoofd Gewond" betekent de gevangenneming van de Paus in 1870 en het geheel verdwijnen (ogenschijnlijk althans) van de Pauselijke macht en al haar bezittingen. Op 15 fevruari 1929 kreeg de Paus zijn macht weer terug en ook al de bezittingen. Daarom is het Vaticaan Satans troon op aarde.


Interessante uitleg, vooral ook omdat je de reden achter je interpretatie niet geeft. :? Hoe leg je de pausenstrijd in de 14e eeuw dan uit?

Boudewijn schreef:De naam Vaticaan betekent dan ook:

Dragon on a large papal crest in the Vatican museum.
Vatis = diviner, can = serpent.
Vatican = The Divining Serpent.


Je latijn is nogal roestig moet ik zeggen, maar deze discussie heb je op andere forums ook al gevoerd (die ga ik hier echt niet herhalen). Ik zou zeggen: schaf eens een goed latijns-nederlands woordenboek aan.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 19 aug 2004 09:53

Hallo Elbert,

Hier vindt je de (verdere) uitleg over de Papal Crest plus de foto van het geheel.

In het boek "The Keys of This Blood" omschrijft de Professor Jezuit Maleachi Martin precies hoe het Vaticaan, door middel van politieke wegen in Polen en de Sovejet Unie (voormalige) de wereldorde naar zijn hand zal zetten en dat de Paus (Het Vaticaan) het uiteindelijk LEIDERSCHAP zal krijgen over de One World Government. Dat zij "technisch" dat niet zal aankunnen (smoesje natuurlijk) is een afleidingsmanouvre, omdat zij dat dan via de USA zal regelen. Een Morele wetegevr (voor de wereld = vaticaan) 1e Beest en een Burgerwetgever voor de wereld (=USA) zie ook -nogmaals- Openbaring 13. (2e Beest). Hoe twee Beesten vrienden werden.

Een interessante site die ik hier over vond is deze:

http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20EFW.PDF

Volgens mij is deze site ( maar ook de volgende) gemaakt door Adventisten. Maar ja, hoe meer ik die gegevens in het licht van mijn informatie bekijk, des te meer blijkt dan toch wel dat zij op de één of andere manier een "Profetische" volk zijn of op zijn minst de inspiraties er van te hebben. Opmerkelijk is ook dat deze beweging (!) het eemts wordt vervolgd maar ook wordt bewonderd.

http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20BHC.PDF


Probleem is wel dat de Paus zowel een Sovjet politieke structuur als een (typisch) westerse structuur NIET zal nastreven, maar met een geheel eigen maatschappelijk model zal komen, dat velen nog zal spijten na te (willen) volgen!

Ik heb er voldoende over geschreven en vertelt.

Mijn omschrijving aan gaande Openbaring 13 is een getuigenis van Jezus alsmede een gave der Profetie. Die kan ik verder niet uitleggen. Maar hoiudt de wereldse geschiedenis, aangaande dit Bijbelse fenomeen tegen het licht en je kunt zowel de documenten alswel de foto's (1929) ervan terug vinden.

De Profetie gaat altijd in vervulling. De Heilige Geest is de enige macht die het Schriftwoord in harmonie kan laten zijn met de Profetie en het het getuigenis van Jezus door trouw te zijn aan de geboden. Het Getuigenis en de Profeten zijn de weg om -uiteindelijk- alles te kunnen verstaan!

Vandaar:

Openbaring 14
12 Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven."

Aangaande het werk dat de Bisschop van Rome rond en in de 14e eeuw deed, vinden we in:

Galaten 1:14-18
Handelingen 23:10-12
Romeinen 15:23-25
Romeinen 15:27-29

Paus:Innocentius VIII (als Jean-Baptiste Cibo geboren 1432 te Genua, gestorven 25 juli 1492) werd op 29 augustus 1484 tot paus gekroond.

De Moren gaven zich in januari 1492 over aan Derdinand en Isabella in jqnuari 1492 over, na de bezetting van meer dan 780 jaren.

Concreet /motivatie: In Openbaring 9:11 vinden we de essentie van het 1e wee, de afval van het Christendom in de Arabische Staten. Rome, die net als nu, actief was om de toenmalige wereld (ook al) onder haar Gezag te krijgen en het Christendom uit te bannen. In de door mij hierboven aangehaalde Bijbelpassages vinden we de pogingen terug van o.a. Paulus om de Christenen in Damascus, Jeruzalem en Spanje te bemoedigen voor de afval die komen gaat, alsmede de aanval op Gods geboden. Deze staan allemaal in het licht van de Ster die van de Hemel viel, VAN DE GENADE, doordat de mensen Christus verlieten en een andere god gingen navolgen namelijk ALLAH, de Maangod.

Galaten 1:14-18
Handelingen 23:10-12
Romeinen 15:23-25
Romeinen 15:27-29

Omvatten zowel dus de persoonlijke waarschuwingen van o.a. Paulus alswel de handelingen van de waarlijk Opgestane Heer in ere te hodue en geen ander Verbond met een andere (af-) God af te sluiten.
Het Rooms-katholicisme in Spanje is dus geen verdienste van het Vaticaan, maar van Islamitsiche leiders en hun gezag.

het Vaticaan werkt ALTIJD door andere organisaties, die zij op de achtergrond in de greep hebben. Zo zijn zij in staat om zich blijvend een "Religieus" kader te vinden in de naam van "Jezus", maar feitelijk bespelen zij op de achtergrond het politiek klavier, zonder onderscheid te maken tussen "vriend en vijand", Want iedereen is hun vriend, zoalng de Paus maar aanbeden wordt!
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 19 aug 2004 11:43, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 19 aug 2004 10:04

Boudewijn schreef:Mijn omschrijving aan gaande Openbaring 13 is een getuigenis van Jezus alsmede een gave der Profetie. Die kan ik verder niet uitleggen. Maar hoiudt de wereldse geschiedenis, aangaande dit Bijbelse fenomeen tegen het licht en je kunt zowel de documenten alswel de foto's (1929) ervan terug vinden.

De Profetie gaat altijd in vervulling. De Heilige Geest is de enige macht die het Schriftwoord in harmonie kan laten zijn met de Profetie en het het getuigenis van Jezus door trouw te zijn aan de geboden. Het Getuigenis en de Profeten zijn de weg om -uiteindelijk- alles te kunnen verstaan!


Het eigene van profetie is dat ze transparant is tot op het Woord. Dat is hier niet het geval: hier wordt aan inlegkunde gedaan. Vandaar dat je deze ook niet verder uit kunt leggen. Zou je dat wel proberen, dan zou je iets weer moeten geven van de hermeneutische vooronderstellingen die je hebt t.a.v. de tekst. In dit geval zijn dat ook eschatologische vooronderstellingen. Dan zou je ook het verband van Openbaringen 13 erbij moeten betrekken, de grondtekst, het algemene getuigenis van dit gedeelte enz. Het zou kunnen dat de tekst uit Openbaringen 13 die je noemt dan toch iets weerbarstiger blijkt te zijn dan je hier doet voorkomen. Zie ook het topic over hermeneutiek: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=7143

Mijn vragen over de pausenstrijd in de 14e eeuw en de agendapunten van de VN op 25 juni 2005 staan nog open trouwens.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 19 aug 2004 11:01

Hallo Elbert,

Je haalde aan:

Dat zegt iedereen, dus dat op zich kan geen argument zijn. Het gaat om de hermeneutiek, de Schriftuitleg.

@@Ik wil wel een paar regels voor Schriftuitleg noemen die volgens mij belangrijk zijn:
- een uitleg van een bepaald bijbelgedeelte dient altijd in overeenstemming te zijn met de rest van de Schrift
- je moet altijd letten op de context van een bepaalde tekst (bijv. de plaats van de tekst in de heilshistorie, het verband waarin de tekst staat, wat wil de Bijbel in het algemeen zeggen in het Bijbelgedeelte waarin de tekst staat enz.)
- wat zegt de grondtekst precies (Hebreeuws, Grieks), woord voor woord vertaling.
- welke vooronderstellingen heb je als lezer en in hoeverre hou je er rekening mee dat die vooronderstellingen een goede bijbeluitleg in de weg staan
- zijn er alternatieve uitleggingen van de bijbeltekst voorhanden (bijv. op basis van verschillende toegestane vertalingen van een Hebreeuws of Grieks woord)? Zo ja, wat zijn de sterke punten en zwakke punten van die uitleggingen@@

Ik kan me hier volledig in vinden, als we van de menselijke interepetatie (alleen) uitgaan, maar niet iedereen kent voldoende de Bijbel of de achterliggende ontwikkeling van bepaalde Bijbelgedeelten. Ook spreekt niet iedereen Hebreeuw of Grieks. God leert ons dat we door de Heilige Geest geleid, alles kunnen weten en kennen.

En als WIJ willen dan:

Lukas 18

26 "Maar wie kan dan wel gered worden?" vroegen de mensen die het hadden gehoord.
27 Hij antwoordde: "Wat bij de mensen niet kan, kan wel bij God."
Dus:

JEZUS IS de PROFEIE. Ook in de tijd van het OT begrepen de mensen NIET dat Hij dat was. Hij hield het hen voor, net zoals het volkk van God dat ook nu nog dient te doen. maar we moeten wel ZELF voor de Openbaring van hetgeen ons gezegd wordt BIDDEN. Jezus leert duidelijk dat we geen mensen moeten aanvaarden als de (juiste of enige) Getuigen. Hij is de Meester. Wij, als volk van Christus, kunnen slechts zaaien. Ik heb niets met menselijke kennis op. Zelfs de Schriftgeleerden en Rabbi's in de tijd van Jezus, verbaasden zich over ZIjn kennis en inzichten. Ern in dat opzicht is er niets veranderd.

Ik kan wel zeggen dat ik de profetie niet alleen aan mijn ogen voorbij zie gaan, maar ook in mijn hart!

Daarom verwijs ik ook naar BEWIJZEN die IEDEREEN kan vinden. Als ik dus aangeef dat er foto's beschikbaar zijn van de samenkomst van Mussolini en de Paus, aangaande het evenement van 29 februari 1929.

Hier is een korte beschrijving van dat speciale moment en de motivatie:

@@In 1929 sloot Mussolini een concordaat met het Vaticaan. Op die manier slaagde Mussolini er in, wat geen enkele Italiaanse staatsman voor hem voor elkaar kreeg, om het geschil met het Vaticaan op te lossen dat was ontstaan na de Italiaanse eenwording. Mussolini erkende het Vaticaan als soeverein land en beloofde dat het katholieke onderwijs en de jeugdbeweging zou blijven bestaan, mits de katholieken mee zouden werken aan zijn regime.@@

En beste Elbert, dit is dus maar een politiek spelletje van Mussolin, naar het SCHIJNT. Mussolini speelt hier het slachtoffer,. maar in feite had Rome deze zaak al in kannen en kruiken, want in werkelijkheid is haar macht nooit getaant, alleen voor het "uiterlkijk" om de Joden en de Christenen te misleiden. En kijk nu eens beste Elbert, hoe Fascistisch (niet Fantastisch) Rome nu dan werkelijk "Christelijk is".

Want verder:

@@Toen ondertekenden paus Pius XI en Mussolini het Verdrag van Lateranen (de Sint-Jan van Lateranen is een belangrijke kerk in Rome, buiten het Vaticaan). Hierin werd bepaald dat de paus het huidige grondgebied als souvereine staat toegewezen kreeg.@@

(in feite was het de macht dusa nooit kwijt geweest, en toegewezen wil zeggen; terug kreeeg in ruil voor een (van haar zelf bedacht)spelletje stuivertje verwisselen, om de mensen zand in de ogen te strooien. En dan verontschuldigd Rome zich voor haar "vergissingen" in WO II

En zo genas het 1e Beest van zijn wonde!!!
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 19 aug 2004 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Arjanopurk

Berichtdoor Arjanopurk » 19 aug 2004 11:08

Dat die paus verkeerd bezig was, snappen wij ook wel... Maar hoe is nu bewezen dat hier het beest van zijn 1e wond geneest? Als je maar zoekt en graaft kun je met dit soort zaken nog minstens 25 andere personen en instanties ervan betichten het beest te zijn....

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 19 aug 2004 11:11

Boudewijn schreef:Aangaande het werk dat de Bisschop van Rome rond en in de 14e eeuw deed, vinden we in:

Galaten 1:14-18
Handelingen 23:10-12
Romeinen 15:23-25
Romeinen 15:27-29

Concreet /motivatie: In Openbaring 9:11 vinden we de essentie van het 1e wee, de afval van het Christendom in de Arabische Staten. Rome, die net als nu, actief was om de toenmalige wereld (ook al) onder haar Gezag te krijgen en het Christendom uit te bannen. In de door mij hierboven aangehaalde Bijbelpassages vinden we de pogingen terug van o.a. Paulus om de Christenen in Damascus, Jeruzalem en Spanje te bemoedigen voor de afval die komen gaat, alsmede de aanval op Gods geboden. Deze staan allemaal in het licht van de Ster die van de Hemel viel, VAN DE GENADE, doordat de mensen Christus verlieten en een andere god gingen navolgen namelijk ALLAH, de Maangod.


Welke bisschop van Rome in de 14e eeuw bedoel je eigenlijk? Er waren er nl. twee en op een gegeven moment zelfs 3. Het was een malle periode in de geschiedenis van de RK kerk en een teken voor het ernstige verval van die kerk. Vandaar ook dat er bewegingen opkwamen als reaktie die een Reformatie voorstonden (bijv. de Moderne Devotie of ook Johannes Hus), hoewel die Reformatie uiteindelijk pas in de 16e eeuw echt tot stand kwam.

Blijkbaar ben je daar niet van op de hoogte, maar dit voorbeeld geeft in elk geval al aan dat je niet te snel moet zijn om je (profetische) licht te laten schijnen over iets waar je het fijne niet van weet.

Bovendien zeggen bovengenoemde bijbelteksten niets over een paus, laat staan 2 of 3 pausen.

Boudewijn schreef:Ik kan me hier volledig in vinden, als we van de menselijke interepetatie (alleen) uitgaan, maar niet iedereen kent voldoende de Bijbel of de achterliggende ontwikkeling van bepaalde Bijbelgedeelten. Ook spreekt niet iedereen Hebreeuw of Grieks. God leert ons dat we door de Heilige Geest geleid, alles kunnen weten en kennen.

En als WIJ willen dan:

Lukas 18

26 "Maar wie kan dan wel gered worden?" vroegen de mensen die het hadden gehoord.
27 Hij antwoordde: "Wat bij de mensen niet kan, kan wel bij God."
Dus:

JEZUS IS de PROFEIE. Ook in de tijd van het OT begrepen de mensen NIET dat Hij dat was. Hij hield het hen voor, net zoals het volkk van God dat ook nu nog dient te doen. maar we moeten wel ZELF voor de Openbaring van hetgeen ons gezegd wordt BIDDEN. Jezus leert duidelijk dat we geen mensen moeten aanvaarden als de (juiste of enige) Getuigen. Hij is de Meester. Wij, als volk van Christus, kunnen slechts zaaien. Ik heb niets met menselijke kennis op. Zelfs de Schriftgeleerden en Rabbi's in de tijd van Jezus, verbaasden zich over ZIjn kennis en inzichten. Ern in dat opzicht is er niets veranderd.

Ik kan wel zeggen dat ik de profetie niet alleen aan mijn ogen voorbij zie gaan, maar ook in mijn hart!


Er staat in de Bijbel dat de Heilige Geest ons in al de waarheid zal leiden (Joh. 16:13). Er staat niet dat wij alles kunnen weten en kennen wat wij willen. Er staat dat Hij ons zal leiden; m.a.w. het initiatief ligt aan de kant van de Heilige Geest en niet aan onze kant! Als het initiatief aan onze kant zou liggen dan zouden we al snel in een eigenwillige godsdienst vervallen of doperse of sofistische dwalingen.

Bovendien wijst de Heilige Geest naar Christus (Joh. 15:26) en ook naar het Woord. Uit het Woord kunnen wij kennen of de profetie naar de Schrift is of niet. Daarom luisteren profetieen nauw, zeer nauw. Er zal ondubbelzinnig aangetoond moeten worden dat de uitleg van de profetie uit de Schrift opkomt en er mee in overeenstemming is of dat een mens er zelf wat bij verzint, er wat vanaf doet of er mee in volstrekte tegenstrijd is. De waarschuwing in Openbaringen 22:18-19 zou ons daarom al voldoende schroom moeten bijbrengen om niet zomaar wat te gaan zitten interpreteren:

18 Want ik betuig aan een iegelijk, die de woorden der profetie dezes boeks hoort: Indien iemand tot deze dingen toedoet, God zal hem toedoen de plagen, die in dit boek geschreven zijn.
19 En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit hetgeen in dit boek geschreven is.


Ik heb ooit eens een boekje gelezen van iemand die er een vergelijkbare verklaring als jij Boudewijn op nahield, voor wat betreft de uitleg van het boek Openbaringen (paus, EU, zo'n beetje alles werd er bijgehaald). Ik vond dat er eerlijk gezegd best wel wat inzat. Tot ik Openbaring 22:18 en 19 las en toen kon ik dat boekje weer in de prullenmand gooien. De Schrift is haar eigen uitlegster, niet wat wij er allemaal bijhalen.
Laatst gewijzigd door elbert op 19 aug 2004 11:56, 4 keer totaal gewijzigd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 19 aug 2004 11:13

Hallo Arjan,

Je schreef:

dat hier het beest van zijn 1e wond geneest? Als je maar zoekt en graaft kun je met dit soort zaken nog minstens 25 andere personen en instanties ervan.

Er staat nergens dat er een1e wonde was.

Zou God bestaan, denk je? Of zouden er nog minstens 1000.000 mogelijkheden zijn dat God niet God is maar één van de andere 1000.000 mogelijkheden! Aannemen en geloven zijn twe verschillende dingen. Vandaar de Heilige Geest die allen in ALLE waarheid en harmonie met de Bijbel kan leiden en openbaren.

Arjanopurk

Berichtdoor Arjanopurk » 19 aug 2004 11:17

Oww.... was een typfoutje... ik bedoelde het eerste beest :oops:

Het verschil is dat je voor God alleen de bijbel nodig hebt en jouw bewijzen voor het beest absoluut niet sterk zijn. Het is het op een hoop gooien van wat feiten, gemixt met wat bijbelteksten en hoeplakee daar hebben we het beest. Dus bedoelde ik, met jouw manier van redeneren kun je nog veel meer instanties of personen het beest noemen dan de paus/het vaticaan.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Berichtdoor henkie » 19 aug 2004 13:38

Terug naar het onderwerp maar weer! :)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 19 aug 2004 15:18

Hallo Elbert,

Persoonlijk heb ik de informatie over 25 juni 2005 van Professor Walter Veith gekregen en werd later aan een publiek van ongeveer 500 mensen bekend gemaakt. Dat gebeurde in maart 2004, in de Drie-Stromenkerk te Amsterdam Z.O.
Hij vertelde er bij dat we veel moesten studeren en ons laten leiden door de Heilige Geest. Want de zaken zullen ongemerkt aan de wereld bekend gemaakt worden, namelijk door andere organisaties, die in relatie staan met de VN en /of het Vaticaan zoals bijv. ook de UNESCO.

Met klem gaf hij ons de raad om goed te luisteren naar de radio en televisie, omdat de aankondiging wel degelijk waarneembaar was. Wel in 2004 heeft RK nieuws een bericht geopenbaard waarin zij duidelijk aangeven dat het Vaticaan een structurele verandering wil van de VN. Later kwam ik dat zelfde bricht tegen in een krant van vorig jaar TROUW (2003). Tijdens een bezoek aan Israël maakte de Paus bekend dat hij een (wereld-) vrede wilde door de VN. Niet zeggende dat Jezus ons leert dat er NOOIT vrede zal komen op deze aarde en de echte vrede pas in een Hemels Koninkrijk realiseerbaar is. Dus de Paus nam hier het eigen recht in handen. Dus is hij geen Christen in de ware zin van het woord, zoals Jezus ons Zijn geboden voor houidt.

De paus negeerde hier dus de Heiland en Diens wijze uitspraken maar legde de ontwikkeling van een nieuwe wereld ten grondslag aan zijn werken, de Bisschop in het Vaticaan; daar waar "Jezus" is.

Wel degelijk bewust van de kwetsbaarheid, door er bij te zeggen dat niet de Paus of het Vaticaan de "technische" middelen heeft om zo'n Wereld Regering te vormen. (Vandaar Openbaring 13 dus). Dat de VN wel degelijk bezig is om een Eén Wereld regering op te richten mag blijken uit deze site, die ik enkele uren geleden vond:

http://www.cnsnews.com/ViewNation.asp?P ... 0905b.html

Koptitel:

"Goal of World Government High on UN Agenda"

Deze site is van 2000, dus we zien hier dat we dus, als Christenen wel degelijk de Profetie door de Heilige Geest geopenbaard kunnen krijgen,w ant ik zelf wist niet eens dat deze site bestond, maar bevestigd voor mij althans, al dat gene wat ik hier, sinds 1989 publiceer aan de hand van Bijbelstudie en onderzoek.

Ook op deze site wordt er verwezen naar de mogelijkheid dat de VN (UN) een Wereld Regering zou kunnen zijn danwel voorstaan.
Natuurlijk kan de VN (UN) een Wereld regering zijn, zoals de EU commissie ook een Europese regering kan zijn.

Maar net zoals Gods Koninkrijk geen Rijk kan zijn, zonder morele wetten (de 10 geboden) kan én de EU alsook de UN (VN) geen Wereld Regering zijn ZONDER morele wetgever en een Burgerwetgever.

Wel, het Vaticaan heeft zowel in het geval van Europa, als dat zij nu ook proberen te organiseren met de UN, altijd geprobeerd een Geestelijk fundament onder de burger-politieke structuur van Staten willen leggen. Ze zit "aan de wateren" der werelds. Juist ondat zij dat niet kan, heeft het Vaticaan altijd Gods woord misbruikt (en veranderd) om de wereldleiders zover te krijgen dat zij GEHOORZAAMHEID verschuldigd zijn aan de Paus, omdat deze-zoals zij meent- de PLAATSVERVANGER van Christus is.

En welk mens gaat niet bij God ten rade, juist omdat hij wel zelf aanvoelt te beperkt te zijn om de -werel;dse- problemen op te lossen. Wel het Vaticaan (Pausdom) heeft door haar politieke werken, de koningen, prinsen en keizers altijd tot haar onderdanen gemaakt al zou het alleen maar door geweld zijn gebeurt, vooral in het verleden.

Op de hierboven genoemde sites, wordt ontkent of getwijfeld aan het feit of de VN /UN in staat zou zijn om een Wereld Regering (One World Orde) te leiden op op te richten.

En dat is nu juist wat ik meermaals heb aangegeven, als het "breekpunt" waar de Paus op wacht. De Paus of het Pausdom is anti-protestants maar ook anti-democratisch. En dat is een probleem voor het Vaticaan. Vandaar ook dat onze Heiland in Openbaring aangeeft, dat het 1e beest zich laat bedienen door een vriend, een 2e Bewest, een hulpje.

De USA zal de morele wetten tot burgerwetten maken. De politieagent van de wereld, nu in alle landen. straks ook in alle steden. Vebaas u niet als straks Amerikaanse militairen of zij die in opdracht van die Staat, de steden bewaken en uw electronische paspoort a.h.w. op "afstand" bewerken om u gehorig en onderdanig te maken, door u allerlei mooie ideeën wijs te maken, die ten grondslag liggen aan geweld en de gevolgen daarvan (good cop, bad cop)

Als de grootste Staat ter wereld, waar NIETS tegen in te brengen is, die autoriteit krijgt toegewezen, door de wijze mannen (The Great Designer) van het Vaticaan en de UN, dan is er een weg gevonden om Staat (USA) en kerk (Vaticaan) met elkaat te verenigen, en de UN/ VN een hele direct fundament hebben om haar plannen, zonder enkel democratische (liberaal) stelsel tot werkelijkheid te laten brengen.

Om dat onliberale democratische model te kunnen laten leven (Openbaring 13) zullen ze dus de accordering vragen aan de mensen in de wereld, dat wil zeggen; in naam van de volkeren zullen de Koningen der aarde, zich verbinden met de Beesten.

Openbaring 16;13

Toen zag ik uit de bek van de draak, uit de bek van het beest en uit de mond van de leugenprofeet drie boze geesten komen. Zij zagen eruit als kikkers.
14 Het waren duivelse geesten, die opmerkelijke dingen deden. Zij gingen naar alle koningen van de aarde om hen bijeen te brengen voor de oorlog op de grote dag van de Almachtige God.

en

19 Ik zag het beest samen met de koningen van de aarde. Zij hadden hun legers verzameld om oorlog te voeren tegen Hem, Die op het paard zit en tegen Zijn leger.

20 Het beest en de leugenprofeet, die onder het oog van het beest opmerkelijke dingen had gedaan, werden gevangen genomen. Door die opmerkelijke dingen waren alle mensen verleid, die het teken van het beest droegen en het standbeeld van het beest aanbaden. Zowel het beest als de leugenprofeet werden levend in het brandende zwavelmeer gegooid.
21 Heel hun aanhang werd gedood door het zwaard uit de mond van Hem, Die op het paard zit. En alle vogels deden zich tegoed aan hun vlees.

Hier in deze twee boeken van Openbaring zien we dus wat de Kerk en Staat verbinding, zoals deze tot ontwikkeling wordt gebracht, te weeg zal brengen voor de mensen op aard, in het lciht van de Wederkomst.

Vergeet dus (nogmaals) niet dat de UN en het Vaticaan, de USA zal opdragen om de wereld te vragen deze Relatie te eerbiedigen en te aanvaarden. Die eensgezindheid wordt in de Bijbel gezien als de een afspraak die door een MERK TEKEN wordt bezegeld.

En zo is het natuurlijk ook voor de (Geestelijke-) Joden, Gods volk ook. Jezus vraagt juist daarom UIT TE GAAN VAN HET GROTE BABYLON, waarvan we in de UN en de ontwikkelingen in het Pausdom, de wens tot vereniging zien. Als we daar dus GEESTELIJK steun aan blijven geven oop HUN WET, dan kunnen we dus NIET steunen meer en verlost worden door de HEMELSE WET. En dat is nu wat ik al eens aangaf:

Als de wet van de Wereld Regering wordt aanvaard (hun merkteken van Indentiteit en verzorging) dan valt de wereld en diens kerk van de Genade van God.
Als we als individuen Gods wet aannemen en dat ook zichtbaar aan de Werelod Regring laten zien, dan vallen we van d egenade van de wereldse leiders! Maar winnen, door de aanname en naleving van de 10 geboden: Waarvan dan de Sabbat het Zegel en de Indentiteit is, dan pas is bewezen welke keuze de mens, individueel heeft gemaakt.

Het oordeel (wat nu plaats vind) zal de uitkomst brengen! Maar besef dat de Genade (-tijd) nog niet is voorbij is. Deze is voorbij zodra de aardse Koningen hun eer en onderdanigheid aan de Wereld Regering hebben gegeven, wanneer God en Zijn Koninkrijk hebben afgedaan voor de mensen van deze wereld en zij hun steun en toeverlaat hebben overgedragen aan de Draak, de Mensenmoordenaar van den beginne.

gegroet

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 19 aug 2004 15:29

En hoe kwam prof. Walter Veith dan weer aan die datum? (tja, hij is voor mij nu eenmaal niet het einde van alle tegenspraak). :wink:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Happy One
Sergeant
Sergeant
Berichten: 347
Lid geworden op: 02 aug 2004 18:22
Locatie: Midden Nederland

Berichtdoor Happy One » 19 aug 2004 20:16

Boudewijn schreef:Hallo Happy One,

Je schreef:

@@Naar mijn mening moet de antichrist als persoon nog komen, en komt er daarnaast een wereldwijde religie.@@

Je hebt gelijk de -eigenlijke- Antic-Christ op de Troon van God, voor deze wereld moet nog komen, maar hij heeft zijn troon al opgesteld! Lees maar eens Goed Openbaringen! Zijn troon staat op de stad met de 7 heuvelen!

Ik ben nu aan het uitzoeken hoeveel graven het Vaticaan nog heft voor de nog komende Pausen. Uit religieuze gegevens, denk ik dat dat er nog 2 moeten zijn. Die voorspelling is gedaan door een RK Geestelijke in het verleden en ook "Maria" heeft duidelijk asngegevn dat er "nog twee Pausen" moeten komen. Alhoewel dat een occulte-/Satanische verschiujing is, moeten we dat toch ook meenenmen in de beoordeling van de Profetie. Want als ist Waarlijk is, is er ook iets Onrein.

De plaats van het Pausdom vinden we in Openbaring 13, waar gesproken wordt over het 1e Beest en het 2e Beest. het 2e Beest doet ALLES wat het 1e Beest hem opdracht. In Openbaring 13 staat ook dat het 1e Beest aan het hoofd gewond werd. Bij de beschrijving van het 2e beest staat dat het gehoorzaam is aan het Beest datv aan het hoofs gewond was.

Aan het "Hoofd Gewond" betekent de gevangenneming van de Paus in 1870 en het geheel verdwijnen (ogenschijnlijk althans) van de Pauselijke macht en al haar bezittingen. Op 15 fevruari 1929 kreeg de Paus zijn macht weer terug en ook al de bezittingen. Daarom is het Vaticaan Satans troon op aarde. Het aan "hoofd gewond" staat ook equivalent aan de dood van Jezus, en de opstanding. Satan dacht dat door Jezus' dood ook Zijn macht was gebroekn, voor eeuwig, maar Hij stond op uit de dood.

Omdat Satan niet tot leven kan wekken, is zijn "opstanding" dus evenredig in de beperkte macht die deze heeft en is dus zijn Wereldse (anti-) Christelijke "heiligdom", ook ten gronde gericht. Helaas stond Jezus uit de dood op, dus ook Satan moest het spel van "Christelijke kerk" weer verder spelen en bracht het Vaticaan en zijn macht seer terug in de wereld.

Terwijl dus (de) Joden, in die tijd, dachten dat de Pauselijke macht ten einde was en daarvoor Napoleon bedankten (Generaal Berthiër), keerde de macht gewoon weer terug, enw as feitelijk nooit weg geweest, wqant ondergronds werkte de RK ledeirs gewoon hun plannen uit. (via Spanje).

De naam Vaticaan betekent dan ook:

Dragon on a large papal crest in the Vatican museum.
Vatis = diviner, can = serpent.
Vatican = The Divining Serpent.

En haar werkelijk logo is dit:

http://historical.benabraham.com/html/p ... ragon.html

dat we zonder problemen in het museum van het Vaticaan terug vinden.
leuke herinnering aan het verleden en de toekomst, als je zegt Christelijk te zijn, in plaats het uit je midden te bannen!

Gegroet


Hoi Boudewijn,

Met alle respect voor de grondige uitleg en het vele uitzoekwrk wat het je ongetwijfeld heeft gekost (!), kan ik me toch niet echt vinden in je uitleg.

Als je zegt dat de RK kerk te maken heeft met de hoer, als beeld van de valse kerk, dan ben ik het tot op zekere hoogte best met je eens.
Maar een vereenzelviging met het beest kan ik met niet voorstellen.
Vooralsnog kan ik me het beste vinden in de meest gebruikelijke uitleg (van degenen die niet aan vergeestelijken doen), namelijk dat het beest de antichristelijke macht in Europa voorstelt (het hersteld Europese rijk uit Daniel!).
Het machtscentrum daar, Rome, wordt voorgesteld onder de 7 heuvelen.

Het tweede beest is de antichrist in hoogst eigen persoon, die de macht zal opeisen en alles zal doen wat het eerste beest zal gaan doen.
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?

Zondag
Verkenner
Verkenner
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 aug 2004 07:55

Berichtdoor Zondag » 19 aug 2004 23:14

Boudewijn schreef:De naam Vaticaan betekent dan ook:

Dragon on a large papal crest in the Vatican museum.
Vatis = diviner, can = serpent.
Vatican = The Divining Serpent.


Leuk bedacht. De oorsprong van de naam Vaticaan wordt op de volgende websites heel anders uitgelegd:
1. http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Vatican
2. http://www.biblelight.net/vatican.htm

Je kunt daar lezen dat een heuvel bij Rome (niet één van de zeven) Vaticanus Mons werd genoemd voordat het christendom ontstond. Die heuvel zou gelegen kunnen hebben bij een stad met de naam Vaticum.
De Wet = Liefde. De Wet <> Mozes.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 aug 2004 17:25

Hallo Zondag,

En hiermee, omzeilen zij het hele probleem, en kunnen dus, op grond van deze uitspraak alles beweren:

The origin of the name Vaticanus is uncertain; some claim that the name comes from a vanished Etruscan town called Vaticum."

Ik hou het gewoon bij:Dragon on a large papal crest in the Vatican museum.
Vatis = diviner, can = serpent.
Vatican = The Divining Serpent.

En we kunnen weten waarom, namelijk dat de afbeelding, die bij deze verklaring hoort, zelf alles verklaart; zoals het in het Vaticaans museum is tentoon gesteld. Een Kerk die de Slang alle eer geeft. Dit terwijl Jezus ons leert ALLES uit ons leven te bannen dat op de Sata wijst of tot zijn rijk behoort. Haal zijn banier neer, luidt het advies; NIET het te aanbidden.

Jezus leert ons in Openbaringen dat de troon van Satan in de stad op de 7 heuvelen is gesteld, dus!

Graag wil ik trouwens wel uitleggen hoe en waarom we zeker er van kunnen zijn dat dit klopt. Daarom zal ik een stukje Bijbelse geschiedenis (profetie) voorbereiden, waarin we uit de Openbaringen 9 exact kunnen leren dat Rome en de Islam NAUWE relaties onderhielden (en onderhouden) we gaan dan naar de periode 612-1449. Ik moet hierover een korte schets geven, voor iemand die onderzoek doet naar de RKK Staat en de Profetie, dus wil ik dat verslag hier ook wel (later) plaatsen!

De eerste wee

En wat te denken dat de RK Kerk sexuele ontucht (hoe dan ook) bestempeld als "een bedrijfsongeval", in een directe aanval op de integeriteit van de vrouw en van de Schepper, die de Schepping als "goed" bestempelde.

Het Vaticaan is meester in het verbergen van de werkelijke doelen van haar streven door misleiding door Gods woord en karakter van haar Gezag!

Hier nog een "profetische"verslag van de RKK over de profetie, die hen allen toekomt, en zoals Augustinus al beschrijft, ook het Gezag over het "2e Rijk dat"Jezus"zou oprichten:

van Profetische Stemmen:.

Dan wordt de oude aarde herschapen. De Nieuwe Aarde ontstaat. De mensen in de Refugia beginnen deze Aarde te bevolken, tesamen met degenen, die vanuit de Opname naar de Aarde worden teruggebracht. Al deze personen hebben op de oude aarde (door de verschrikkingen en de kwellingen aldaar) alreeds in geestelijke zin hun vagevuur doorgemaakt, zij verkeren in practisch zondeloze toestand, en zij hebben al hun zondeschulden uitgeboet. Dit is het begin van het TWEEDE RIJK van Jezus. Want Jezus komt dan terug naar de Nieuwe Aarde, het herstelde Aards Paradijs, dan is het Zijn Wederkomst, en hij zal regeren als Koning op deze Nieuwe Aarde gedurende de duizend jaren van het Tijdperk van Vrede, tesamen met Zijn Moeder, de Heilige Maagd Maria, als Koningin.

En over de laatste Paus (Petrus II)

De laatste Paus Petrus II

1. De laatste Paus van de Rooms-Katholieke Kerk zal, volgens een zeer oude traditie, zijn Paus Petrus II, van Joodse stam, zeer heilig en een krachtig bestuurder. Gewoonlijk meent men, dat er nog vele jaren, zo niet eeuwen, zullen resten vooraleer deze laatste Paus zal regeren. Dit nu is een ernstige misvatting.

2. Want de profetieën, vooral die van de laatste 20 jaar, zijn buiten-gewoon duidelijk. De enige wettige opvolger van Paus Johannes-Paulus II zal de laatste Paus - Petrus II - zijn. Het betreft oude profetieën als de profetie van Malachías, maar er zijn vele meer recente hemelse boodschappen, die hetzelfde mededelen met meer bijzonderheden.

De opvolger van Paus Johannes-Paulus II
3. Er zijn talrijke boodschappen, die laten weten, dat Paus Johannes-Paulus II zijn opvolger zelf zal aanwijzen. De Heilige Vader zal dus - op een zeker ogenblik - mededelen dat 'die en die' zijn wettige opvolger zal zijn. Overigens, in de eerste jaren van het christendom hebben de Pausen, te beginnen met Sint Petrus I, ook steeds zelf hun opvolger aangewezen. Er is dan ook geen enkele theologisch-dogmatische (leerstellige) of canonieke (kerkrechtelijke) reden te bedenken waarom dat heden ook niet zou kunnen. Kerkrechtelijk is dit zelf aanwijzen, in onze dagen weliswaar ongebruikelijk, misschien onwaarschijnlijk, maar zeer goed mogelijk. De regerende Paus kan namelijk altijd de geldende wet, die de keuze van zijn opvolger regelt, veranderen, of buiten werking stellen, en dàt is precies wat Paus Johannes-Paulus II te zijner tijd zal doen. Daarbij kàn hij bepalen, dat hij zijn opvolger zelf zal aanwijzen. Ook dat zàl de Heilige Vader doen, volgens de hemelse boodschappen.

4. Natuurlijk moet zo'n aangewezen opvolger eerst priester en bisschop gewijd worden, als hij dat nog niet is, voordat hij het ambt van Paus feitelijk kan overnemen. De aangewezene kan zelfs een gehuwd man zijn. Ook dat is juridisch perfect mogelijk. Het huwelijk staat de priesterwijding en de bisschopswijding immers niet in de weg. Beide Sacramenten zijn niet onverenigbaar. In de eerste drie eeuwen van de kerk waren talrijke bisschoppen gehuwd. Overigens leefden die wel in onthouding en mochten na hun wijding geen gebruik meer maken van hun huwelijksrechten (al kwamen er wel eens afwijkingen voor). Deze oude kerkelijke regel kan eventueel ook nu weer worden ingevoerd, zodat de gehuwde man, die priester of bisschop wordt gewijd, vanaf dan als een celibatair gaat leven, waarbij hij zijn echtgenote niet behoeft te verlaten om apart te gaan wonen.


Terwijl wij kunnen weten dat Petrus, Jezus beleed en Hem de eer gaf. EN Jezus vervolgens Petrus daarom bekend maakte, dat deze inzicht zou krijgen in de profetie (het Hemels Koninkrijk= zoals wij dat allemaal kunnen ontvanegn) loog de RKK ovr dit fenomneen en bracht het "sleutelverhaal" als zijnde bestemd voor (een Mens) om de Plaatsvervanger van (notabene) de Heiland (die nog moet komen verlossen). Ook de Islam kent een "sleutelverhaal"

En dan beweert dus de RKK, door Profetische Stemmen, dat een "tweede" Petrus. En let nu eens op beste vrienden:

@@ De laatste Paus van de Rooms-Katholieke Kerk zal, volgens een zeer oude traditie, zijn Paus Petrus II, van Joodse stam, zeer heilig en een krachtig bestuurder. Gewoonlijk meent men, dat er nog vele jaren, zo niet eeuwen, zullen resten vooraleer deze laatste Paus zal regeren. Dit nu is een ernstige misvatting.@@

Heb ik u al niet, op grond van Bijbelse voorbeelden uit o.a. Openbaringen medegedeld dat het OORDEEL nu plaats vindt en dat de wederkomst op komst is. En VOORAL dat Jezus er ons op wijst dat we moeten terug keren naar het FUNDAMENT der 10 geboden? Waarom? mdat de Paus een wet zal hanteren om al deze "profetieën"te rechtvaardigen, zoals de Profetie door de 10 geboden van Jezus, voor Zijn rijk -allen kunnen- worden gerechtvaardigd

Profetische Stemmen (RKK) gaat verder:

2. Want de profetieën, vooral die van de laatste 20 jaar, zijn buiten-gewoon duidelijk. De enige wettige opvolger van Paus Johannes-Paulus II zal de laatste Paus - Petrus II - zijn. Het betreft oude profetieën als de profetie van Malachías, maar er zijn vele meer recente hemelse boodschappen, die hetzelfde mededelen met meer bijzonderheden

en vervolgens:

6. De 12 sterren, genoemd in het visioen, schijnen ook de 12 nieuwe koninkrijken op de Nieuwe Aarde aan te duiden. De term 'Apostelen van de Laatste Dagen' of 'Apostelen van de Laatste Tijden' verwijst gewoonlijk naar de 12 personen, die de laatste Paus zullen bijstaan in het bestuur van de Kerk.

Soms wordt de term gebruikt om alle katholieken van de laatste dagen, die het geloof zeer vurig zullen verdedigen en verkondigen, aan te duiden. Een bijzonderheid van de Eindtijd is, dat er 12 mannen zullen optreden ter verdediging van geloof en Kerk. Zij worden wel genoemd de Apostelen van de Laatste Dagen, gewoonlijk echter kortweg de twaalf Nieuwe Apostelen. Er zijn talrijke voorspellingen over. Deze twaalf zullen te zijner tijd eerst priester en vervolgens bisschop worden gewijd en zij zullen de laatste Paus bijstaan in de leiding van de Kerk, gedurende de eindstrijd tussen goed en kwaad, vooral ten tijde van de heerschappij van de Antichrist. Er schijnt een zekere overeenkomst te bestaan tussen de 12 Oude Apostelen en de 12 Nieuwe. Elke Nieuwe Apostel draagt gewoonlijk de naam van een Oude Apostel met de toevoeging Kleine, dus bijvoorbeeld Kleine Johannes en Kleine Bartholoméus.



Kijk beste mensen, zoals ik u al zei. Ook "Maria" heeft gesproken als zouden er nu nog twee Pausen moeten komen. En als u in oprechtheid de stukken van hierboven (Profetische Stemmen) leest, onder leiding van de Heilige Geest, ZIEN wij dan NIET dat hier gewoon staat dat de RKK de Verlosser zal leveren? Dat zij, zich in feite BOVEN de Almachtige Schepper plaatsen? Want zij verklaren heel iets anders dan dat Jezus doet. Hij weet niet wanneer Hij terug komt. In de Bijbel kunnen we vinden en lezen waar de Verlosten naar toe gaan (Jezus tegemoet naar de Hemelse Stad Jeruzalem) en waarover zij zullen zingen (ondergang van het grote Babylon) en de RKK stelt hier dat Maria de Koningin van de Hemel zal zijn en dat Jezus nar dde aarde komt en OP aarde, de RKK leiders zal helpen te oordelen en de 12 apostelen in Zijn Regering zla opnemen. Waar wordt hier gesproken over een Hemelse Regering en een Hemels Jeruzalem? Neen, de RKK kerk heeft haar Gezag -dan- in het aardse Israël dan bestendigd (TROUW 2003) en ziet dat da als de plaats waar Jezus al oordelen.

Protestanten volgen dus het, voor zover, de politiek-religieuze Gezag van Rome, de Bisschop, want de USA verovert en schudt de landen, op de juiste plaats, in opdracht of naam van het 1e Beest, om straks de morele weten en fundamenten er, zonder al te veel omwegen van Rome er aan te kunnen toevoegen.

De wereld bereid zich voor op een oorlog tegen Jezus! Wel beste vrienden, die oorlog woedt nu in alle hevigheid.
En net zoals de profetieën van de Profetische Stemmen (RKK) aangeeft dat er wellicht nog maar één Paus komt, zeg ik u, na de laatste Paus, gaat het begin van het einde definitief in!

Beste vrienden JEZUS IS KONING! En het oordeel zal reeds zijn uitgesproken, als Hij verschijnt!


Tot spoedig!
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 20 aug 2004 22:53, 3 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten