Niet refo genoeg

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Lotte
Mineur
Mineur
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 dec 2002 20:20
Locatie: Gaat je niks an!

Berichtdoor Lotte » 17 mar 2003 17:15

Ik vraag me af wat het verschil is dan. Hier mag iedereen komen, maar de discussies zijn ook behoorlijk erg refo. als je anders denkt dan de ander word je behoorlijk afgezeikt! Dus misschien is het zo gek nog niet om alleen bepaalde groeperingen toe te laten.
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Berichtdoor henkie » 17 mar 2003 19:14

Lotte schreef:Ik vraag me af wat het verschil is dan.


het verschil is dat je bij de een wel mag komen en de ander niet.

als je anders denkt dan de ander word je behoorlijk afgezeikt!


Ja, maak het nog algemener en vager :lol:
misschien kun je een paar voorbeelden noemen.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 mar 2003 20:13

Lotte schreef:Ik vraag me af wat het verschil is dan. Hier mag iedereen komen, maar de discussies zijn ook behoorlijk erg refo. als je anders denkt dan de ander word je behoorlijk afgezeikt! Dus misschien is het zo gek nog niet om alleen bepaalde groeperingen toe te laten.


Ik ben helemaal geen refo, denk af en toe best anders (ook al is de basis van mijn mening dezelfde als die van de refo) en word nooit afgezeikt...
Er wordt pas gezeurd als mensen geen redelijke argumenten voor hun uitspraken hebben.

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Berichtdoor parsifal » 18 mar 2003 08:07

Even voor de duidelijkheid op Omsionswil tolereert men veel: er zit een Wiccan, een stel Joden, Atheisten, Een Oosters Orthodoxe man en nog wat anderen. Wat gevraagd wordt, is om niet te schoppen tegen refo's, lijkt me kunnen op een refoforum, breng je kritiek met respect. En om de discussies relevant te houden (hier sta ik niet altijd helemaal achter), maar discussies over films en over festivals als pinkpop of lowlands worden niet toegestaan. (In de zin van: Het was zo tof en daar moet je echt heen)

Vaya con Dios,

parsifal

Gebruikersavatar
Skoezie
Mineur
Mineur
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 nov 2002 09:36
Locatie: /home/skoezie
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 18 mar 2003 10:42

Mijn EO topic werd ook weggegooid (over EO-jongerendag).
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 18 mar 2003 11:27

Skoezie schreef:Mijn EO topic werd ook weggegooid (over EO-jongerendag).


Daar hebben ze dan ook wel een punt mee.
Van mij mogen zulke dingen hier ook wegbljiven hoor al stoor ik me er niet aan. Eo jongerendag is gewoon een popconcert en weinig christelijk laat staan reformatorisch meer aan.

Gebruikersavatar
Lotte
Mineur
Mineur
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 dec 2002 20:20
Locatie: Gaat je niks an!

Berichtdoor Lotte » 18 mar 2003 16:29

Ik heb even op omsionswil gekeken, het lijkt dat de toon daar onderling toch anders is dan hier. Wat meer respect voor elkaar misschien?
Of is dat omdat je bij een bepaalde groep moet horen?
refoweb is absoluut gemakkelijker in gebruik. compliment!!! :wink:
Henkie schreef±
Quote:
als je anders denkt dan de ander word je behoorlijk afgezeikt!


Ja, maak het nog algemener en vager
misschien kun je een paar voorbeelden noemen.


Henkie ik ga geen namen noemen ofzo, ik vind wel dat er bepaalde types rondlopen die erg veel drammen. Maar soms ligt het ook aan je eigen stemming waarschijnlijk. soms lach je er om en soms word ik er echt kwaad van. We zijn tenslotte allemaal mensen nietwaar?
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

Gebruikersavatar
chickie
Mineur
Mineur
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jan 2003 18:16

Berichtdoor chickie » 18 mar 2003 18:04

Toch wel een beetje raar: je moet op OmSionsWil akkoord gaan met de voorwaarden waarin staat dat je in ieder geval iets met gereformeerd moet zijn. Iedere druif kan daar dan toch gewoon drukken op: ik ga akkoord met de voorwaarden (ook al ben je van een héééle andere gezindte).
Bovendien hebben ze een topic over: sexualiteit, hoever kun je gaan (vond ik vrij heftig voor dat forum), maar je mag daar geen sexueel getinte opmerkingen maken. Lijkt me lastig discussiëren.....

Gebruikersavatar
chickie
Mineur
Mineur
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jan 2003 18:16

Berichtdoor chickie » 28 mar 2003 14:02

En ook: al voldoe je aan de voorwaarden, maar citeer je niks uit de Drie Formulieren, wordt je ook vriendelijk verzocht het ergens anders te gaan zoeken.

Gebruikersavatar
Maarten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 881
Lid geworden op: 14 sep 2002 13:20
Locatie: Huize Bommelstein te Rommeldam

Berichtdoor Maarten » 28 mar 2003 14:14

Wel moet ik OSW meegeven dat de dicussies grondiger zijn. Er wordt uitgebreid gediscussieerd over zinnige typisch reformatorische onderwerpen als het aanbod van genade. Dat kan ik wel waarderen. Dat de moderators nogal gemakkelijk zijn in het aanpassen/verwijderen van berichten neem ik dan maar op de koop toe.
The one thing you can give and still keep is your word.

kridje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 dec 2002 11:19
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Berichtdoor kridje » 28 mar 2003 21:33

chickie schreef:En ook: al voldoe je aan de voorwaarden, maar citeer je niks uit de Drie Formulieren, wordt je ook vriendelijk verzocht het ergens anders te gaan zoeken.


Jammer dat je hier leugens over OSW vertel!!!!! Ik gebruik ook zelden de Drie formulieren maar mag ondanks dat gewoon op OSW blijven, zelfs als Super beheerder!!
Het gaat over een heel ander punt! Er zijn personen die tegen de Drie formulieren lopen aan te schoppen!!! Begrijpelijk dat daartegen maatregelen word genomen als je een reformatorische forum ben.

Wat valt het toch tegen dat medebroeder (zusters) leugens lopen te verkondigen.

Gebruikersavatar
chickie
Mineur
Mineur
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jan 2003 18:16

Berichtdoor chickie » 28 mar 2003 21:43

Het zijn geen leugens, maar heb het aan den lijve ondervonden. Als je mening daar niet in het straatje past, mag je wegwezen....

kridje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 dec 2002 11:19
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Berichtdoor kridje » 28 mar 2003 21:58

chickie schreef:Het zijn geen leugens, maar heb het aan den lijve ondervonden. Als je mening daar niet in het straatje past, mag je wegwezen....


Graag voorbeelden want aan zulke losse opmerkingen heb ik totaal niks. En als je gelijk heb dan zou ik er ook niet meer kunnen zitten en was ik ook geen Super beheerder.

Meestal lig de oorzaak in de persoon zelf. Je weet dat je op een Reformatorische forum zit en dan weet je ook wat de regels zijn. Dit zeg echt niet dat je recht in een straatje moet lopen. Als het straatje maar binnen de brede straat van OSW is en niet tegen de reformatorische gezindte is gericht. Er zijn zelfs Joden op OSW en daar is gewoon heel goed me te discusseren. En natuurlijk mag er iets ter discussie worden gesteld maar dan wel strak onderbouwd! Dus duidelijk bijbels onderbouwd zonder iets uit zijn verband te trekken! Dus nogmaals wordt a.u.b. concreet!

Gebruikersavatar
Mandy
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2003 12:03
Locatie: Den Haag!!
Contacteer:

Berichtdoor Mandy » 29 mar 2003 15:46

Hoi
Ik heb me ook gewoon registreerd bij OSW. En ik ben evangelisch. Zolang je niet al te veel afwijkt van hun normen en waarden en niet begint over festivals ed dan is er nix aan de hand. Doe je dat wel ja dan worden je berichten gewoon verwijderd :cry:
Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zoekt de dingen, die boven zijn, waar Christus is, gezeten aan de rechterhand Gods. Bedenkt de dingen, die boven zijn, niet die op de aarde zijn.
Kol.3:1-2

kridje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 dec 2002 11:19
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Berichtdoor kridje » 05 apr 2003 18:37

Kom op moddergooiers!!!!!!!! Waarom geven jullie geen reactie meer??????


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten