Liefhebbend man of vrouw zijn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Liefhebbend man of vrouw zijn

Berichtdoor Wishori Wasesu » 13 mar 2003 20:34

Zijn er onder jullie ook die wel eens of vaker het gevoel hebben niet een relatie of huwelijk aan te willen of hoeven te gaan dat hun leven anders ook prima/beter zou zijn?

Ik praat dan dus over een gelukkig man/vrouw en niet een gelukkig mens!
sol lucet omnibus

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 mar 2003 12:29

Je bedoelt dat je in je uppie ook gelukkig kunt worden? Tuurlijk kan dat. Maar ik ben iemand tegengekomen waar ik alles mee wil delen...
Dat maakt je natuurlijk wel kwetsbaar, ik denk dat jij daarom soms liever geen relatie wilt.

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 14 mar 2003 13:12

Sommige vrijgezellen zijn heel gelukkig. Zij zijn vaak ook heel sociaal.
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 14 mar 2003 14:43

Ik ben er wel van overtuigd dat het ware geluk in zijn volledigheid enkel ervaren kan worden door in een huwelijk het leven te bewandelen, want je hebt nou eenmaal behoeftes waarin je graag voorzien wilt zijn binnen de juiste vorm waarin deze ingevuld kunnen worden. (sex alleen binnen het huwelijk bv.). Ben je niet gehuwd dan kun je dus wel gelukkig man zijn, maar geen gelukkig mens.

Dus niet echt de vraag of je gelukkig kunt zijn, maar meer wie er (ook) in zich een dergelijke drang voelt? en wat zou reden (genoeg) zijn daar gehoor aan te geven. Wat zou het je schaden (naar mijn idee weinig tot niets)

PS:kan me indenken als het vaag overkomt, maar vraag maar als je het niet snapt. Zeg maar wat je denkt.
sol lucet omnibus

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 14 mar 2003 17:12

ik vind je stelling heel warrig, WW.

bedoel je dat je zonder relatie wel een gelukkig mens kunt zijn maar geen gelukkige man ?

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 14 mar 2003 18:34

nope Surfer...daar dacht ik nog wel duidelijk in te zijn met deze quote van mezelf:

Ben je niet gehuwd dan kun je dus wel gelukkig man zijn, maar geen gelukkig mens.

net andersom als wat jij zegt dus. Maar dat is mijn vraag niet echt.

Wel of er ook onder jullie zijn die het gevoel (weleens) hebben niet aan een relatie te beginnen. En wat dat dan voor je betekent. Of je er ja dan nee gehoor aan zou willen/kunnen geven. Waarop dat dan gebaseerd zou kunnen zijn en eventuele consequenties...zoals Rudolf bv. zegt kent hij singles die erg sociaal zijn, wat daarin zijn grondslag vind misschien.

Heb je dus zo'n gevoel weleens en vertel er over?
sol lucet omnibus

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 17 mar 2003 11:47

Wishori: mijn quote is logischer dan die van jou, dat je ongehuwd dus wel een gelukkig mens kunt zijn maar minder gelukkig als man. Want om man te zijn en te blijven moet je vrouwen in je buurt hebben...

Op jouw vraag is geen eenduidig antwoord te geven. Als je niet iemand tegenkomt die je leven op zijn kop zet, dan kun je alleen heel gelukkig zijn en zou ik beslist niet streven naar een relatie. Wat zou de zin daar van zijn?

Aan de andere kant is het idioot om iemand waarvan je houdt te laten lopen omdat je liever niet 'gebonden' wordt. Een tv-programma dat ik heel deprimerend vindt is 'Memories' van Anita Witzier, mensen die om 1 of andere flutreden de liefde van hun leven laten lopen.

:?: het interesseert mij geen moer of iemand en single en TOCH sociaal is. Wat is de link :?: Ben je als single verplicht om socialer te zijn dan getrouwden?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 mar 2003 12:06

surfer schreef:Aan de andere kant is het idioot om iemand waarvan je houdt te laten lopen omdat je liever niet 'gebonden' wordt. Een tv-programma dat ik heel deprimerend vindt is 'Memories' van Anita Witzier, mensen die om 1 of andere flutreden de liefde van hun leven laten lopen.

Hihi, ik zat met Borkdude naar dat programma te kijken en we dachten aan de partners van de mensen die op zoek gaan naar hun vroegere vlam... Ik zou stinkend jaloers worden!!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 17 mar 2003 13:03

Tja...

ik voel me een heel gelukkig meisje.. en ook een heel gelukkig mens :lol:
Terwijl ik geen relatie heb. Zit er op dit moment ook niet op te wachten. Maar ik denk dat zodra je het gemis van een partner gaat voelen je minder gelukkig zult zijn.
Time flies when you have none!

jaop

Berichtdoor jaop » 17 mar 2003 13:19

volgens mij bedoelt ww eenvoudig weg dat je als mens niet compleet bent buiten een huwelijk, omdat we als man en vrouw geschapen zijn, samen compleet, twee delen een geheel. binnen het huwelijk ben je pas echt mens in de bijbelse izn van het woord. Daarbuiten blijf je onafhankelijk man of vrouw, een zelfstandig deel.
en kun je dáárin dan gelukkig zijn? of misschien zelfs niet gelukkiger?
enerzijds wel. op aarde wel waarschijnlijk. want door het zondige aardse van het menselijk karakter worden de twee delen binnen het huwelijk steeds van elkaar gedreven, wrikken langs elkaar heen, omdat ze nooit wérkelijk de volmaakte eenheid zullen bereiken op deze aarde.
Met dit disharmonisch harmoniëren krijgt een afzonderlijk deel in die zin niet te maken.

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 17 mar 2003 15:23

Nou Joap,

Ik vind dat de bijbel eerlijk gezegd positiever spreekt over het ongetrouwd zijn dan over getrouwd zijn. Verbaas me daar eigenlijk altijd over. Met name Paulus (of alleen maar Paulus misschien) verdedigt het niet getrouwd zijn heel erg. Je kunt op grond van de bijbel dus nooit iemand veroordelen als hij/zij niet getrouwd is (zoals dat nog wel eens voorkomt in onze refo-kringen).

Maar nu iets van mijn kant; als je aan een relatie denkt hebben jullie dan niet zoiets van; pfffff.... Wat dat allemaal wel niet met zich meebrengt enzo. Zit je de helft van je tijd bij een ander, kun je niet meer altijd doen wat je wilt. Gewoon alles wat het met zich meebrengt; kans dat verkering uitraakt -> pijn. Mogelijk gehandicapte kinderen, ellende in de slaapkamer (om het maar eens verzachtend uit te drukken). Misschien ben ik egoistisch maar het alleen zijn is zo heerlijk ongecompliceerd. Ben ik nu psychotisch of voelen meer mensen dit zo?????
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 17 mar 2003 15:25

surfer schreef:Een tv-programma dat ik heel deprimerend vindt is 'Memories' van Anita Witzier, mensen die om 1 of andere flutreden de liefde van hun leven laten lopen.

Dat zou jou niet overkomen......?

Marjolijn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marjolijn » 17 mar 2003 15:38

Calvin schreef: ...maar het alleen zijn is zo heerlijk ongecompliceerd. Ben ik nu psychotisch of voelen meer mensen dit zo?????

Alleen zijn kan minstens zo gecompliceerd zijn, denk ik.

En dat al dan niet psychotisch zijn daar doe ik liever geen uitspraak over, maar ik geloof niet dat je gelijk hebt. Misschien wel meer problemen mèt relatie, maar dan deel je alles ook. Als je gelukkig bent met je m/v, weegt dat er ruimschoots tegen op.
En toch hoef je in je uppie niet ongelukkiger te zijn, helemaal niet zelfs (ik niet tenminste). Maar ik denk dat iedereen die een relatie heeft, beweert dat hij/zij zo gelukkig is, en iedereen die dat niet heeft beweert dat vast en zeker ook. En bij allebei de groepen zullen er wel een paar zitten die het niet 100% menen.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 17 mar 2003 16:15

surfer schreef:
Een tv-programma dat ik heel deprimerend vindt is 'Memories' van Anita Witzier, mensen die om 1 of andere flutreden de liefde van hun leven laten lopen.

Dat zou jou niet overkomen......?
nee.

Het_doet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Het_doet » 17 mar 2003 16:18

Kan iemand mij het verschil tussen "gelukkig man"/"gelukkig vrouw" en "gelukkig mens" uitleggen?

Terug naar “Archief”