Beleven refo's liefde anders dan niet-refo's?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Lotte
Mineur
Mineur
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 dec 2002 20:20
Locatie: Gaat je niks an!

Berichtdoor Lotte » 26 mar 2003 10:48

Daarbij wil ik opmerken, dat refo die jarenlang verkering hebben misschien niet getrouwd zijn, maar wel getrouwd doen. Dus what's the difference?
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jan 2003 16:10
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 26 mar 2003 11:05

Heel veel refo's hebben volgens mij seks voor het huwelijk, meer dan je denkt!
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Gebruikersavatar
Lotte
Mineur
Mineur
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 dec 2002 20:20
Locatie: Gaat je niks an!

Berichtdoor Lotte » 26 mar 2003 11:12

dat bedoel ik dus. Ze wonen dan wel niet samen, maar voor de rest is alles hetzelfde. Dus misschien omdat het goedkoper is nog bij pa en moe te wonen?
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

surfer
Majoor
Majoor
Berichten: 2005
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:58

Berichtdoor surfer » 26 mar 2003 13:27

Daarbij wil ik opmerken, dat refo die jarenlang verkering hebben misschien niet getrouwd zijn, maar wel getrouwd doen. Dus what's the difference?
Hm.. misschien zijn het wel refo's maar ik heb moeite om deze mensen als christenen te beschouwen.

Gebruikersavatar
hanneke
Verkenner
Verkenner
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 mar 2003 21:46

Ik ben een niet-refo.

Berichtdoor hanneke » 26 mar 2003 21:36

De meeste mensen die geloven die doen het door de dingen die in de bijbel staan te doen. (Teminste ik probeer het. Het lukt me vaak niet :oops: ) Ik ben een christen en ik doe ook niet aan sex voor het huwlijk.
groetjes hanneke

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 26 mar 2003 22:50

Lotte schreef:Daarbij wil ik opmerken, dat refo die jarenlang verkering hebben misschien niet getrouwd zijn, maar wel getrouwd doen. Dus what's the difference?

Dit zal voor enkele refo's kloppen misschien, maar lang niet voor alle. Daar ben ik van overtuigd. En kom nu niet aaan met alle stelletjes die "moesten" trouwen, velen zullen maar 1 keer in de fout zijn gegaan.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 mar 2003 09:02

Memmem schreef:
Lotte schreef:Daarbij wil ik opmerken, dat refo die jarenlang verkering hebben misschien niet getrouwd zijn, maar wel getrouwd doen. Dus what's the difference?

Dit zal voor enkele refo's kloppen misschien, maar lang niet voor alle. Daar ben ik van overtuigd. En kom nu niet aaan met alle stelletjes die "moesten" trouwen, velen zullen maar 1 keer in de fout zijn gegaan.


Ik denk juist dat als je een keer de fout in gaat, dat je dan de volgende keer makkelijker de fout in gaat...

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 27 mar 2003 09:41

Dan zijn ze vaak getrouwd Lalage dus is het geen fout meer :wink:

Die opmerking van ikke dat refo's de eerste de beste nemen die ze tegenkomen omdat ze bang zijn dat ze overblijven vind ik dus echt helemaal nergens op slaan.

Bedoelen wel met refo's christenen of bedoelen we met refo's de rechterflank van de ger gez. Is wel even makkelijk om te weten waar we over praten.

Want refo's gaan meestal op grond van de bijbel niet samenwonen. Terwijl "lichtere" christenen daar soms geen moeite mee hebben.

Zelfde geld voor sex binnen of buiten het huwelijk. Daar wordt steeds breder en vrijer over gedacht heb ik zo het idee

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 mar 2003 09:43

moppie schreef:Want refo's gaan meestal op grond van de bijbel niet samenwonen. Terwijl "lichtere" christenen daar soms geen moeite mee hebben.


Als je samenwoont, kun je net zo goed ook gaan trouwen.

Ben ik een "lichtere" christen?

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 27 mar 2003 09:50

Lalage schreef:
moppie schreef:Want refo's gaan meestal op grond van de bijbel niet samenwonen. Terwijl "lichtere" christenen daar soms geen moeite mee hebben.


Als je samenwoont, kun je net zo goed ook gaan trouwen.

Ben ik een "lichtere" christen?


Ik doelde niemand in het bijzonder Lalage. MIsschien schaar ik mezelf er ook wel onder. Ik zat me alleen ff af te vragen hoe ik onderscheid kon maken tussen refo'w ( ook christenen) en de groep christenen die niet tegen samenwonen is. Beetje krom misschien hoor.

Het samenwonen is volgens mij voor velen interessant omdat ze de waarde van het huwelijk niet inzien. Geen verschil zien tussen samenwonen en trouwen.

Dan maar kiezen voor samenwonen omdat dat minder rompslomp geeft. Geen feest dus goedkoper enzo.
En.....je kunt een stuk makkelijker uit elkaar

surfer
Majoor
Majoor
Berichten: 2005
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:58

Berichtdoor surfer » 01 apr 2003 17:59

En met deze posting maakt Surfer zich wat mij betreft forummer van het jaar!!!! Eindelijk goed onder woorden gebracht wat altijd door m'n hoofd spookt. Thanks.
dank je voor het compliment :)

In veel gevallen gaat men als ze een poosje samenwonen alsnog trouwen maar ken je elkaar tenminste een beetje!
daar is de verkeringstijd voor bedacht....

Hoorde onlangs iemand op tv zeggen: 'ben alleen maar met hem naar bed geweest, meer was het niet'. :shock:

Gebruikersavatar
Kaw
Majoor
Majoor
Berichten: 1855
Lid geworden op: 03 apr 2003 08:02

Berichtdoor Kaw » 07 apr 2003 18:36

Ik merk geen verschil tussen refo's en grefo's (vrijgemaakt) Bij ons wordt helaas heel plaatselijk een soort van gedoogbelijd gevoert met samenwonen... Je komt dan wel onder de tucht, maar je wordt niet de kerk uitgezet als je het volhoud. Verder is sex voor het huwelijk in beide kerken zeer verboden, maar regelmatig overtreden.

Kriston van Bemmel

HE VRIENDEN

Berichtdoor Kriston van Bemmel » 11 apr 2003 11:54

Zal ik es wat zeggen:


JULLIE vergeten iets belangrijks:

Christelijke relatie bestaat uit:

- Gods Woord onderzoeken
- Over het geloof discussieren
- Hoe ben ik verantwoordelijk bezig?


Gr kriston

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 11 apr 2003 11:57

Wat wil je hier nu mee zeggen?

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 11 apr 2003 11:58

mee eens, kriston

en daardoor gaat je relatie dieper dan 'alleen' liefde voor elkaar. Er is niets mooiers dan samen God mogen zoeken en willen dienen.

Tweetie


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 62 gasten

cron