Vrienden met groot leeftijdsverschil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Vrienden met groot leeftijdsverschil

Berichtdoor Annemieke86 » 14 nov 2005 14:00

Ik plant weer ffies wat neer uit persoonlijke sfeer :D Ik ga sinds een tijdje om met een man die speelt bij het muziekkorps van het Leger des Heils. Hij is 53. Zijn vrouw is bijna 4 jaar geleden overleden. Ik hoor van diverse mensen die ik ken dat mensen uit het dorp denken dat ik een relatie met hem heb. Terwijl we samen in dezelfde stichting zitten! We kunnen best wel veel dingen met elkaar bespreken.

Ik vroeg me af wie dat wel ns heeft meegmaakt of meemaakt: Vrienden met een groot leeftijdsverschil. Hoe gaan jullie er mee om? Ik bedoel.. ik kan me soms zo kwaad maken om die mensen die achter je rug om allerlei dingen gaan verzinnen :cry: ](*,)
Afbeelding

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 14 nov 2005 14:42

tsja ik herken het, gewoon tegen bekenden, ouders duidelijk zjin hoe je relatie is :wink: en de rest....gewoon uitlachen

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 14 nov 2005 15:24

Spons schreef:tsja ik herken het, gewoon tegen bekenden, ouders duidelijk zjin hoe je relatie is :wink: en de rest....gewoon uitlachen
Dat probeer ik ook, maar je zit er toch wel mee in je hoofd.. :?
Afbeelding

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 14 nov 2005 15:32

ach daar moet je je gewoon niet druk om maken. Ik heb ook een 'vriend' van 54 :D
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

Beestje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Beestje » 14 nov 2005 15:54

Sja zelf heb ik ook vrienden die een stuk ouder zijn. Zal ook wel een mij liggen... Maar ben ik van mening dat hoe ouder je wordt hoe minder leeftijdsverschil uitmaakt.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup!

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 14 nov 2005 15:58

Het gebeurt heel erg veel.
Mensen willen gewoon ergens over roddelen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 nov 2005 16:11

Voda is ook wel een sort of vriend van mij, al zie ik hem zelden irl. Is dat gek? Ik weet het niet. Door internet kunnen dat soort dingen.
Ik denk trouwens dat er veel te weinig vriendschap tussen de verschillende generaties is. Weet je hoeveel je kunt leren van oudere mensen! Ik zie er wel naar uit om volgend jaar op een kring van een kerk te gaan. Ik zal m'n studentenvereniging enorm missen, maar uit ervaring weet ik dat het ook heel mooi is om met mensen van andere leeftijden om te gaan. Vooral bejaarden kunnen gaaf zijn, met hun levenswijsheid.
Annemieke: trek je er niets van aan, het gaat erom wat God van je vindt, niet wat mensen vinden ;)

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 14 nov 2005 20:01

Lalage schreef:Annemieke: trek je er niets van aan, het gaat erom wat God van je vindt, niet wat mensen vinden ;)

Precies. Gel*ld wordt er toch wel, maar je word er idd af en toe echt doodmoe van, ik ken het.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 14 nov 2005 20:29

kheb ook wel een vriend van 45! en daar kan ik ok alles tegen zeggen en tegen kwijt!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 14 nov 2005 22:12

Ja, mensen hebben inderdaad altijd wel wat op iemand aan te merken...
Zelf heb ik eigenlijk geen of weinig vrienden met een groot leeftijdsverschil.
Ik zit even te denken... Ja, er is wel een vriend van een jaar of 43. Verder zou ik zo niemand kunnen noemen volgens mij.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 14 nov 2005 22:25

Kzou zeggen, maak je er niet druk over, maar let wel op dat je mensen ook niet onnodig stof tot roddelen geeft. Je weet dat mensen er misschien iets raars van denken, en dan is het niet verkeerd dat in je gedachten te houden.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 nov 2005 22:43

Ik heb over het algemeen wel vrienden binnen de leeftijd 16 - 28...Dit komt vooral door de 15+ en 20 + vereniging. Maar echt vrienden die ouder zijn heb ik niet nee. De meeste volwassenen snappen mijn leefwereld niet altijd, sluiten er niet bij aan. Al kan ik echt perfect opschieten met een paar volwassenen uit de gemeente hoor, en al zou ik, als ik een probleem had, bijna als eerste naar de ontzettend lieve moeder van mijn vriendin gaan, echte vrienden zijn anders. Volwassenen in mijn omgeving zijn zo goed als allemaal getrouwd, en leven dus in een totaal andere wereld over het algemeen...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 nov 2005 22:47

Ik heb geen vrienden van boven de 25 en kan me daar ook niks bij voorstellen. Veel te verschillende belevingswerelden.

Beestje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Beestje » 14 nov 2005 23:33

Aragorn schreef:Ik heb geen vrienden van boven de 25 en kan me daar ook niks bij voorstellen. Veel te verschillende belevingswerelden.

Hmm... ik zit op het moment in een bandje waar er een leeftijdsverschil is van 8 jaar tussen mij en de rest van de leden(ja ze zijn allemaal even oud :P ). Heel erg verschillend is het niet... op wat verhalen over hoe het op het werk was na dan :P

Natuulijk kan het ook aan de personen in kwestie liggen. Ik zou me goed kunnen voorstellen dat de belevingswereld van iemand die al een flink aantal jaar op de "huisje-boompje-beestje( :mrgreen: ) manier leeft wel behoorlijk anders tegen dingen aankijkt.
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 nov 2005 01:03

Ja, ach, 8 jaar ouder zou opzich wel kúnnen, helemaal als bandlid, maar ik kom ze niet vaak tegen. En dan nog zou het niet heel snel een heel erg goede vriend worden, meer een 'gewone' vriend zegmaar.

Terug naar “Archief”