Wat ik opmaak uit de bijbel dat de man als ''hoofd''/verantwoordelijke altijd betrekking heeft op de gemeente/samenkomst of het gezin. En de kerk.gemeente zou ook als een gezin moeten zijn en het gezin als een kerk.gemeente.
Daarom heb ik het ook altijd erg ver gezocht gevonden dit ook door te trekken naar het bedrijfsleven en de politiek Ik heb overigens nooit kunnen begrijpen waarom in de reformatorische gezindte nooit erg concequent is omgegaan met dergelijke overtuigingen, zo zijn er vaak vrouwelijke directrices geweest in reformatorische zorgcentra en basisscholen. En terecht, want je verspeelt een hoop talent wanneer je vrouwen 100% buitensluit.
Het meest gestoorde vond ik dan ook dat de SGP niet alleen vrouwen op leidinggevende plaatsten verbood, maar ze zelfs geen lid mochten worden. Dat is puur onbijbels aangezien vrouwen altijd belangrijke rollen vervullen binnen de kerk. gemeente in het N.T. en in het O.T namen ze ook geen onbelangrijke plek in.
Desondanks stem ik SGP

in de hoop dat de SGP ooit eens anders over dit onderwerp gaat denken. Wel jammer dat eht nu misschien onder dergelijke dwang gaat gebeuren en ze niet 50 jaar eerder zelf hebben besloten vrouwen toe te laten tot de partij.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King