Met liefde denken we aan.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
yvonne
Sergeant
Sergeant
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 jan 2005 13:49
Locatie: Bennekom
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 12 okt 2005 15:10

esra schreef:weet je wat ik nog het ergste vind?
ik kan hem javaca niet voorstellen en hij zal nooit op onze bruiloft zijn. hij zal me nooit zien trouwen en hij zal nooit hier op aarde onze kinderen zien. dat doet me pijn. hij zal bij voor me zijn, dat weet ik. en ik kan onze kinderen leren wat hij mij leerde toen ik een klein meisje was.

Hij is wel bij je bruiloft en hij ziet je kinderen wel alleen zie jij hem niet als hij op je bruiloft is (sommige zullen het wel zien!) Maar 1 ding weet ik zeker hij is altijd bij je met je bruiloft bij je kinderen maar ook nu als je slaapt waakt hij over je en als je verdriet hebt troost hij je... Het klinkt nu allemaal onzin maar ik weet zeker dat hij dat doet!
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

Gebruikersavatar
esra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:08
Locatie: de aarde

Berichtdoor esra » 12 okt 2005 16:38

yvonne schreef:
esra schreef:weet je wat ik nog het ergste vind?
ik kan hem javaca niet voorstellen en hij zal nooit op onze bruiloft zijn. hij zal me nooit zien trouwen en hij zal nooit hier op aarde onze kinderen zien. dat doet me pijn. hij zal bij voor me zijn, dat weet ik. en ik kan onze kinderen leren wat hij mij leerde toen ik een klein meisje was.

Hij is wel bij je bruiloft en hij ziet je kinderen wel alleen zie jij hem niet als hij op je bruiloft is (sommige zullen het wel zien!) Maar 1 ding weet ik zeker hij is altijd bij je met je bruiloft bij je kinderen maar ook nu als je slaapt waakt hij over je en als je verdriet hebt troost hij je... Het klinkt nu allemaal onzin maar ik weet zeker dat hij dat doet!


dank je, dat is lief. maar hij is niet lijfelijk aanwezig en ik kan niet zeggen

opa, dit is "javaca"

en hij zal er nooit zo op kunnen reageren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
yvonne
Sergeant
Sergeant
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 jan 2005 13:49
Locatie: Bennekom
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 12 okt 2005 17:12

Maar hij ziet het wel dat je trouwd... dat je kinderen hebt... en hij zou het ook vast wel zeggen alleen hoor jij het misschien niet...

maarja sorry alsik je er lastig mee heb gevallen ik heb hier nogal mijn eigen "gedachten" over... :oops:
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Gebruikersavatar
believer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 okt 2005 14:50
Locatie: Ameide
Contacteer:

Berichtdoor believer » 12 okt 2005 18:03

wohw, wat is er hier veel verdriet te lezen..
ik denk ook in liefde aan mensen die me ontvallen zijn. Het kan echt heel veel gemis en verdriet opleveren, maar ik weet dat het God's wil was, en dat God een eeuwig leven belooft heeft voor degenen die in Hem geloven, en dat is zeker een troost..!

ik denk aan een liedje.. 'al wat dood is, is herboren.. Jezus, Hij is opgestaan, en wie gelooft zal met Hem gaan.. je bent thuis!'
Ben je een zendeling of een zendingsveld?

Mijn blog:http://www.gospelfan.web-log.nl

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 12 okt 2005 18:05

believer schreef:wohw, wat is er hier veel verdriet te lezen..
ik denk ook in liefde aan mensen die me ontvallen zijn. Het kan echt heel veel gemis en verdriet opleveren, maar ik weet dat het God's wil was, en dat God een eeuwig leven belooft heeft voor degenen die in Hem geloven, en dat is zeker een troost..!

ik denk aan een liedje.. 'al wat dood is, is herboren.. Jezus, Hij is opgestaan, en wie gelooft zal met Hem gaan.. je bent thuis!'


Dat nummer heeft Gerald Troost ook speciaal voor zoiets geschreven ja...voor zn eigen broertje...
Heel mooi nummer, de mooiste van die CD!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
believer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 okt 2005 14:50
Locatie: Ameide
Contacteer:

Berichtdoor believer » 12 okt 2005 18:11

ja.. klopt, ik heb 'em een aantal keer gehoord op een concert, en het liedje raakt me telkens weer.. ook het verhaal erachter, best herkenbaar!
Ben je een zendeling of een zendingsveld?



Mijn blog:http://www.gospelfan.web-log.nl

Gebruikersavatar
girl17
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 aug 2005 11:27
Locatie: Vollenhove
Contacteer:

Berichtdoor girl17 » 12 okt 2005 19:27

ik denk aan Jesse een erg goede vriend. Nu alweer 14 maand geleden dat hij overleed aan kanker.

en aan Kyra mijn zusje, die ik nooit heb mogen vast houden.
Als de moed je in de schoenen zakt, gaan dan eens op de kop staan.

Gebruikersavatar
Pivo
Luitenant
Luitenant
Berichten: 607
Lid geworden op: 31 okt 2003 18:08
Locatie: Kapelle

Berichtdoor Pivo » 13 okt 2005 12:51

Ik denk aan mijn oma die vorig jaar mei overleden is. Met enige regelmaat denk ik weer aan haar. Ze was zo'n gave en lieve oma! Gewoon het idee dat je nooit meer naar haar toe kan, is nog steeds aanwezig.

Gebruikersavatar
esra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:08
Locatie: de aarde

Berichtdoor esra » 13 okt 2005 14:18

yvonne schreef:Maar hij ziet het wel dat je trouwd... dat je kinderen hebt... en hij zou het ook vast wel zeggen alleen hoor jij het misschien niet...

maarja sorry alsik je er lastig mee heb gevallen ik heb hier nogal mijn eigen "gedachten" over... :oops:


nee je hebt me niet lastig gevallen
ik denk er ook zo wel over
maar als ik hem mis en een beetje donker kijk dan is het wel moeilijker
Afbeelding

Cisca

Berichtdoor Cisca » 13 okt 2005 14:39

Met liefde denk ik dagelijks terug aan m'n vader en m'n grootvader, zij waren vroeger de enigen, die van mij hielden, juist vandaag, mis ik hen echt heel erg, omdat ze niet meer meemaken dat ik gelukkig ben, iets wat zij mij zo gunden, en er zo hard voor gevochten hebben.

Gebruikersavatar
yvonne
Sergeant
Sergeant
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 jan 2005 13:49
Locatie: Bennekom
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 13 okt 2005 16:27

esra schreef:
yvonne schreef:Maar hij ziet het wel dat je trouwd... dat je kinderen hebt... en hij zou het ook vast wel zeggen alleen hoor jij het misschien niet...

maarja sorry alsik je er lastig mee heb gevallen ik heb hier nogal mijn eigen "gedachten" over... :oops:


nee je hebt me niet lastig gevallen
ik denk er ook zo wel over
maar als ik hem mis en een beetje donker kijk dan is het wel moeilijker


Begin is hardop te praten... Ik snap dat het moeilijk is en bij mij ist toch anders dan bij jou maar het helpt wel kijk naar een stoel denk dat hij daar op zit en begin te praten... (helpt bij mij tenminste altijd)
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Gebruikersavatar
wormpje
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 jun 2003 19:48
Locatie: Noord Holland

Berichtdoor wormpje » 16 okt 2005 00:25

Mijn mama...........na bijna 12 jaar nog steeds heel veel gemis....

Gebruikersavatar
kuikentje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 405
Lid geworden op: 22 okt 2004 09:30

Berichtdoor kuikentje » 16 okt 2005 16:18

aan henkjan klas genootje die in groep 8 overleed..
aan evert..lid van de muziek die nu bijna 2jaar geleden zo plotseling door een ongeval is overleden..
en aan randy..het broertje van een klasgenootje die in maart plotseling is overleden..

Gebruikersavatar
Nels
Verkenner
Verkenner
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2004 11:21

Berichtdoor Nels » 16 okt 2005 23:49

aan mijn vader...die nu 8 jaar geleden zeer plotseling overleed aan een hartinfarct....

de laatste keer....

gaf ik een hand...
gaf ik een groet...
gaf ik een kus...
zoals een ieder doet...

Maar nu gaat dat niet meer...

je moest gaan...
opeens...
zo snel...
hier vandaan...

Ik zag je voor het laatst in je kist bij je graf...

nu ga ik daar ook nog wel heen
in gedachten
of ik sta daar een tijdje te wachten
stil bij je steen

het enige leven want nu nog in je is: is in mijn hart en gedachten...elke dag...

en verder denk ik ook vaak aan mijn oom..die twee en half jaar later hetzelfde overkwam..ik en de rest van ons gezin hadden juist wel erg veel steun aan hem..sinds het overlijden van mijn vader...
De waarheid is slechts een perceptie van de werkelijkheid...

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Funlover » 17 okt 2005 07:47

Aan Dineke een super lieve vriendin van onze familie die overleed aan een ziekte, wat hielden we veel van haar.

Mijn opa en oma....

Aline een meisje uit onze kerk, gestorven aan Leukemie 18 jaar

Henri de broer van mijn vriendin, zomaar opeens overleden. 21 jaar

Jonathan 21 jaar, een autoongeluk.

Wat een roepstemmen.....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten