Waar richt jij je op?
Zoek je andere christenen op?
Wat zijn merkbare veranderingen in je leven?
En hoe weet je dat je doet wat God van je verlangt?
Ik zal zelf beginnen met het beantwoorden van deze vragen.
Ik maak meer tijd voor God vrij. En niet meer voordat ik naar bed ga, maar midden op de dag, zodat ik goed wakker ben en me beter kan concentreren.
Verder richt ik me op de gaven die ik heb ontvangen van de Heilige Geest. Dit vind ik alleen een moeilijk punt, want ik kan ze niet vinden en weet niet hoe ik moet ontdekken welke gaven ik ontvangen heb. Maar ja, als je niet weet waar je moet zoeken....
Ik zoek niet bewust andere christenen op. Op mijn werk heb ik wel regelmatig geestelijke gesprekken en daar hecht ik veel waarde aan. Verder praat ik vaker met anderen over het geloof, maar dat hoeven niet persé christenen te zijn.
Toch mis ik wel het christenzijn als gemeente. Ik heb helemaal geen band met de gemeente waarin ik zit en niemand weet over mijn bekering. Misschien dat dit verandert nu ik binnenkort ga beginnen met belijdeniscatechisatie.
Merkbare veranderingen in mijn leven zijn denk ik vooral, dat ik God overal in zie. En ik ben veel meer biddend bezig en het is zo geweldig om te zien hoe machtig het gebed is!

Hoe weet ik dat ik doe wat God van mij verlangt... Dat weet ik dus niet goed. Soms voel ik wel Zijn goedkeuring, maar heel vaak ook niet. Ik denk dat ik daarvoor God eerst beter moet leren kennen, voordat ik weet wat Hij van me wil. En misschien dat ik dit ook pas beter weet, als ik weet welke gaven ik ontvangen heb.