buitenlandse liefdes? kan dat volgens jullie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

habibi
Mineur
Mineur

buitenlandse liefdes? kan dat volgens jullie?

Berichtdoor habibi » 25 sep 2005 00:11

Wat vinden jullie hiervan? Kan dat volgens jullie of niet?

Gaarne serieuze reacties!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 25 sep 2005 00:41

Als je van elkaar houdt, en iemand niet dwingt, zich te voegen naar een andere cultuur, waarom niet :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 sep 2005 03:25

Tja het geeft zeker andere conflicten dan als je een relatie zou hebben met iemand van je eigen cultuur (en dan heb ik het niet over het geloof).

k' Ben zelf aantal keren met een multiculturelejongeren kamp mee geweest. Waarin ook na die tijd (en tijdens zo'n kamp) relaties onstonden tussen een Nederlander en een Asielzoeker. En dat toch vaak uit gingen om zoveel grote (cultuur) veschillen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 25 sep 2005 07:26

We zijn toch allemaal mensen? Waarom zou het dan niet kunnen? Je kunt naar die andere cultuur kijken alsof het een probleem is, maar je kan het ook zien als kans.

Het lastigste lijkt mij om te gaan met je eigen vooroordelen tov je eigen cultuur en de vooroordelen van je omgeving tov de cultuur van je partner. Maar ja, als je echt verliefd bent laat je je daar ook niet door tegenhouden.

(Wie heeft er allemaal "My Big Fat Greek Wedding" gezien? Goed voorbeeldje.

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 25 sep 2005 12:18

MrSokkie schreef:(Wie heeft er allemaal "My Big Fat Greek Wedding" gezien? Goed voorbeeldje.

Jalla Jalla . . . ook een leuke film over een milticulti relatie en alle passie / problemen er om heen.

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 25 sep 2005 12:29

why not...
echte liefde overwint alles ook die cultuurdingen...
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 sep 2005 16:01

Misschien toch eens in gesprek gaan met jongeren die een relatie hebben gehad met een asielzoeker/vluchteling of met iemand die uit een andere cultuur komt.

Hiermee wil ik niet zeggen dat het niet kan. Maar toch blijft het verschil groot en daardoor staan er weleens conflicten. (en zie je ook vaak ontvoeringen van kinderen naar het land van herkomst van een van de partners).

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 25 sep 2005 17:19

Maar aan de andere kant ben ik altijd blij als ik een buitenlander met een nederlander zie lopen dan een buitenlander met een land genoot (snappen jullie het nog??) want meestal (nee ik zeg niet altijd) praten ze dan wél hun eigen taal en sorry dat ik het zeg maar daar kan ik nou echt niet tegen :oops:
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 sep 2005 18:15

Als je maar beiden wel of beiden niet christen bent ;)

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 25 sep 2005 20:07

Bijna 4 jaar een relatie met een Pakistaans meisje gehad, de mooiste tijd van m'n leven! Is sinds 2 maanden uit, doet nogsteeds erg veel pijn en denk niet dat dat ooit over gaat, was een zeer intense relatie..Opeens slaan al die zwijmelliedjes van Marco Borsato ergens op,echt gek is dat.

Maargoed...life goes on..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 sep 2005 20:20

Ooit gaat het wel 'over'. :) Het kan alleen jaren duren..

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 25 sep 2005 20:23

Aragorn schreef:Ooit gaat het wel 'over'. :) Het kan alleen jaren duren..

Betwijfel et Aragorn..Prins Bernard kende een meisje op z'n 18e, dewelke bij hem is weggegaan. Op z'n 93ste was dat nogsteeds de ware voor hem..ben bang dat mij hetzelfde lot is toegedaan. Andere meiden interesseren me simpelweg niet. Maar eh..beetje off-topic misschien :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 sep 2005 20:25

Hm ja, dat kan dan blijkbaar ook idd. Maar ach, je bent nog maar 2 maanden bezig.. time will tell. :)

En idd offtopic, dus ik ben weg. :P

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 25 sep 2005 21:12

een vriend van me gaat binnekort trouwen met een meisje dat oorspronkelijke uit Albanië komt.
ok ze wonen nu beide al een aantal jaren in Vlaanderen.

maar weet waar je aan begint, papierwinkel, verhoor, voordat je door het 'schijnhuwelijken-status' heen bent...
When I kneel before You, them I'm defying gravity

snien
Mineur
Mineur
Locatie: Goes (maar de 24 jaar Vlissingen zit ook nog diep in mijn hart)

Berichtdoor snien » 25 sep 2005 22:25

Toen ik nog in Paramaribo woonde kreeg ik verkering met een Surinamer. Terug in Nederland heeft dat nog 6 maanden geduurd. Een relatie over zo'n grote afstand werkt voor geen meter. Je kan niet werken aan je relatie zonder fysiek in elkaars nabijheid te zijn. En zeker in het begin van een verkering is dat nodig om elkaar beter te leren kennen.

Dus in mijn geval zeg ik: tis niet te doen om een overzeese relatie te hebben.

Terug naar “Archief”