Zorgen voor elkaar?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DoubleJ
Verkenner
Verkenner

Zorgen voor elkaar?!

Berichtdoor DoubleJ » 15 sep 2005 22:27

Heej,

Wij willen een inleiding houden over zorg voor elkaar, met daar aansluitend een 'zorg voor elkaar week' :8> .

tijdens deze week worden 2 mensen aan elkaar gekoppeld. deze moeten voor elkaar zorgen gedurende de hele week. d.w.z. een leuke, ontspannende manier om elkaar beter te leren kennen.

natuurlijk weten wij niet alles dus nou hebben wij een vraag aan jullie!!!!

Wat vinden jullie/jij van 'zorg voor elkaar', en wat versta je onder 'zorgen voor elkaar?':-k

wij zijn heeeeeeel benieuwd naar jouw reactie, alvast heel erg bedankt.
krabbel van JeV woerden

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 16 sep 2005 00:31

is dat dan op een soort kamp?
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

André

Re: Zorgen voor elkaar?!

Berichtdoor André » 16 sep 2005 01:18

DoubleJ schreef:wij zijn heeeeeeel benieuwd naar jouw reactie, alvast heel erg bedankt.
Heej, ik ben heel erg benieuwd: wie zijn 'wij' ? :-k
Btw, ga je dan mannen voor mannen laten zorgen, vrouwen voor vrouwen, of meer willekeurig?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 sep 2005 07:22

zor·gen voor (ww.)
1 toezien en moeite doen dat iets gebeurt of onderhouden wordt => treffen, voorzien in

2 voortdurend en toegewijd in de weer zijn voor anderen => iem. onder zijn hoede nemen
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 sep 2005 08:14

Ik heb weleens op een kamp een 'engelenproject' meegemaakt. Dan was je gekoppeld aan iemand, maar de ander wist dat niet. En dan moest je elkaar lekker in de watten leggen. Aan het eind moest je raden wie je engel was en dat was lang niet altijd duidelijk, omdat je moest proberen om 't geheim te doen. En als je nou niet zo creatief was, kon je altijd nog zeggen dat je voor diegene gebeden had ;) (maar er veranderen ook veel toetjes van eigenaar, hihi)

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 16 sep 2005 08:32

dit is een leuk idee, maar ik zorg dit weekend al voor mijn kleine engeltje (javaca) en daar heb ik mijn handen vol aan. hij is dit weekend weer thuis en dus mag ik weer ff voor hem zorgen

maar zorgen voor elkaar is heel erg belangrijk. zorgen doe je namelijk uit liefde, en liefde is het meest belangrijkste wat er is.

zorgen is ook fijn. heb je ooit wel eens je vriend/ vriendin/ man/vrouw in je armen genomen en hem/ haar gewoon laten liggen bijkomen. heb je wel eens iemand uren gekriebeld, heb je wel eens een kopje thee gezet, heb je wel eens iemand laten uithuilen. allemaal vormen van zorg. zorg uit liefde.

er is niks mooiers.
Afbeelding

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 16 sep 2005 09:27

André schreef:
DoubleJ schreef:wij zijn heeeeeeel benieuwd naar jouw reactie, alvast heel erg bedankt.

JV Woerden. ;)

'Wij' hebben zoiets ook wel eens gedaan met JV. Dat ging d.m.v. lootjes zoals bij sinterklaas. Je stuurde degene die je getrokken had een kaartje of een e-mail of een zak snoep of je nodigde hem/haar een keer uit, verzin maar wat. En iemand anders deed weer wat voor jou. Dat gebeurde in een normale week, geen kamp dus.

DoubleJ
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DoubleJ » 19 sep 2005 14:01

TheShadow schreef:is dat dan op een soort kamp?

neej, Wij, Pieter S & Janjaap v D, gaan een inleiding houden op onze jeugdvereniging in woerden. niet voor een kamp dus, maar gewoon een avond.

André schreef:
Btw, ga je dan mannen voor mannen laten zorgen, vrouwen voor vrouwen, of meer willekeurig?

op die avond koppelen we willekeurig 2 mensen aan elkaar die de week erna wat met elkaar mogen gaan doen. Dit is om de mensen bijelkaar te brengen zodat we een leuke en ontspannende groep krijgen.
krabbel van JeV woerden

DoubleJ
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DoubleJ » 19 sep 2005 14:05

Lalage schreef:Ik heb weleens op een kamp een 'engelenproject' meegemaakt. Dan was je gekoppeld aan iemand, maar de ander wist dat niet. En dan moest je elkaar lekker in de watten leggen. Aan het eind moest je raden wie je engel was en dat was lang niet altijd duidelijk, omdat je moest proberen om 't geheim te doen. En als je nou niet zo creatief was, kon je altijd nog zeggen dat je voor diegene gebeden had ;) (maar er veranderen ook veel toetjes van eigenaar, hihi)

hehe das ook wel een leuk idee maar ik denk dat we gewoon bekend maken wie wie moet verwennen en dan gewoon koppeltjes maken.
krabbel van JeV woerden

DoubleJ
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DoubleJ » 19 sep 2005 14:08

esra schreef:dit is een leuk idee, maar ik zorg dit weekend al voor mijn kleine engeltje (javaca) en daar heb ik mijn handen vol aan. hij is dit weekend weer thuis en dus mag ik weer ff voor hem zorgen

maar zorgen voor elkaar is heel erg belangrijk. zorgen doe je namelijk uit liefde, en liefde is het meest belangrijkste wat er is.

zorgen is ook fijn. heb je ooit wel eens je vriend/ vriendin/ man/vrouw in je armen genomen en hem/ haar gewoon laten liggen bijkomen. heb je wel eens iemand uren gekriebeld, heb je wel eens een kopje thee gezet, heb je wel eens iemand laten uithuilen. allemaal vormen van zorg. zorg uit liefde.

er is niks mooiers.

idd zorgen doe j uit liefde vandaar dat we ook een inleiding vantevoren willen houden en dat gaan we dan uit leggen. we willen dan ook duidelijk maken dat et ni bij die week moet blijven en ni bij die ene persoon. dit is om een aan zet te geven.
krabbel van JeV woerden

DoubleJ
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DoubleJ » 19 sep 2005 14:09

Airke schreef:
André schreef:

JV Woerden. ;)

'Wij' hebben zoiets ook wel eens gedaan met JV. Dat ging d.m.v. lootjes zoals bij sinterklaas. Je stuurde degene die je getrokken had een kaartje of een e-mail of een zak snoep of je nodigde hem/haar een keer uit, verzin maar wat. En iemand anders deed weer wat voor jou. Dat gebeurde in een normale week, geen kamp dus.

jep idd. dat is de bedoeling.
krabbel van JeV woerden

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 19 sep 2005 14:41

Ik ben mijn hele leven al aan het zorgen voor anderen, daar heb ik geen kamp voor nodig.
Maar, voor de jeugd kan het nuttig zijn, en leuk, denk ik, gezellig.

DoubleJ
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DoubleJ » 22 sep 2005 18:48

Mariamagdalena schreef:Ik ben mijn hele leven al aan het zorgen voor anderen, daar heb ik geen kamp voor nodig.
Maar, voor de jeugd kan het nuttig zijn, en leuk, denk ik, gezellig.

okeej heel fijn natuurlijk. we gaan ook ni op kamp. want dan wordt et weer zo speciaal alleen op kamp. we doen et gewoon als iedereen zijn bezigheden heeft.
et is voor 16 tot 21 jarigen, om een beetje verantwoordelijkheid voor j naaste bij te brengen :wink:.
krabbel van JeV woerden

Shito
Mineur
Mineur
Locatie: I stopped living long ago. Where, it doesnt matter.

Berichtdoor Shito » 22 sep 2005 19:56

ahh verantwoordelijkheid voor je naaste, zeg dat dan!

Ik zou deze suggestie leveren:

leef 1 week op datgene dat ieder mens zou krijgen als we alle grondstoffen op de wereld eerlijk onder elkaar zouden verdelen (dat is dus inclusief dingen als electriciteit en water).
The ox knoweth his owner, and the ass his master's crib; but my children do not know Me, my people does not consider.

Terug naar “Archief”