Stel ik me aan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Stel ik me aan?

Berichtdoor yvonne » 11 sep 2005 12:01

Ik zit eigenlijk redelijk vaak in een "dip". Meestal als ik achter de computer zit op school zit of alleen op mijn kamer ben (omdat ik het niet aan mijn ouders wil laten merken) Vorig jaar heb ik echt een enorm akelig jaar gehad op school, mega slechte mentor die je niet kon vertrouwen maar waarbij je wél moést zeggen wat je dwars zat. En nee hij zwoer dat hij het tegen niemand vertelde, later moest ik dus via via horen dat mijn ouders er wel vanaf wisten/weten. Ik ben enorm boos geworden op mijn mentor en heb hem mailtjes gestuurd waar hij niet echt blij mee was.

Dat jaar heb ik ook bij een vertrouwenspersoon gezeten. Even alles van me af vertellen, iemand die ik wel kon vertrouwen en in de hoop dat het allemaal wat beter zou gaan. Maar het was juist het tegenovergestelde. Ik voelde me vaker depri en ging niet graag naar haar toe. Na een paar keer bij haar geweest te zijn heb ik gezecht dat ik niet vaker meer wou komen.

In de tijd er na ging alles bergafwaarts de vriendinnen die ik op school had verwaarloosde ik, en de dagen dat ik depri was en op school zat zei ik niks tegen hun. Dan dachten ze dat ik boos op hun was terwijl ik het eigenlijk op me eigen was. Ik ben in die tijd gaan nadenken, Waren ze wel goed genoeg voor me? Vertrouwde ik ze? Na lang denken kwam ik er achter dat ik ze eigenlijk helemaal niet vertrouwde (1 van hun weet wel mijn grootste geheim). De dagen daarna zei ik niks meer, en reageerde hun heel boos op mij.

In de zomer vakantie is alles los gebroken bij mij. Ik zag het allemaal niet meer zitten. Ik fietse een keer met een vriendin mee naar haar huis en we moesten een spoorlijn over ik durfde niet en ben een heel groot stuk omgefietst om onder het spoor door te gaan ipv er over heen (bang dat er een trein aankwam en ik mezelf niet meer hield).
Een paar dagen voordat ik op vakantie zou gaan met mijn ouders ben ik weggelopen. De dag erna (dinsdag) ben ik weer thuis gekomen. Allemaal gezeik natuurlijk, en woensdag moest en zou ik met mijn moeder naar de huisarts gaan voor hulp.
Tegen de huisarts heb ik gezecht dat het allemaal wel mee valt en geen hulp wou.

Ik zit amper 3 weken op school en heb het nu al niet meer naar mijn zin. Zelfde klas als vorig jaar alleen een andere mentrix. De mentrix is hartstikke aardig weet veel van mij en haar vertrouw ik echt. Maar nog steeds zit ik bij die 3 meiden van vorig jaar in de klas. Ik heb nu al weer een "depri" dag gehad en ruzie gemaakt met hun. Toen zei 1 van hun dat ik me aanstel met mijn gedichten en andere depri"dingen". Eigenlijk zou ik rust willen hebben helemaal weg van hier want het is toch niet normaal als je na de 2e keer mentorles alweer elke donderdag met je mentrix moet gaan praten?

Maar dat die vriendin zei dat ik me aanstel heeft me wel diep geraakt. Ik had tegen een paar mensen "geheimen" van mezelf verteld en gedichten laten lezen. Ik kom nou langzaam maar zeker achter steeds meer dingen. Dat mensen weten dat ik weggelopen ben zonder dat ik het verteld heb dingen die ik in vertrouwen heb verteld lijkt nu heel Bennekom en Ede te weten.

Ik vroeg me af of jullie ook zo iets hebben mee gemaakt? en of ik me dus werkelijk ook echt aan stel. Iedereen heeft toch wel iets? Dus ik ben maar een zandkorreltje en het maakt niet uit wat ik voel wat er met me is.

gr Yvonne
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

sela

Berichtdoor sela » 11 sep 2005 12:10

ik denk persoonlijk niet dat je je aanstelt. en je gedichten vind ik over het algemeen treffend. maar goed, wie ben ik..

nu, het leven is soms wel makkelijker als je bent zoals iedereen.
sommige mensen zijn 'anders' [zoals dames die van vrachtwagens houden] en niet iedereen kan daar even goed mee omgaan.
succes met het managen van alles.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 sep 2005 12:28

Ik neem je heel serieus Yvon.....is het geen idee om een keer alleen naar je huisarts te gan...misschien kunnen jullie samen tot een oplossing komen...misschienn een ;peut waar je naar toe kan/wil.....
(en geloof mij, het helpt en is NIET eng...)

Sterkte en hou vol!!!
kuzz
Laatst gewijzigd door essieee op 11 sep 2005 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 sep 2005 12:47

Sterkte meid!!!!

(heb op dit moment weinig woorden).

verpleeg24
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verpleeg24 » 11 sep 2005 19:06

laat je niet wijs maken door een ander dat je niet in een dip zit of dat je je eigen aansteld. Jij bent de enige die echt weet hoe je je voelt en wat je ervaart. Vind het ehel verveledn voor je dat je zo teleurgesteld bent in mensen waar je dingen in vertrouwen tegen verteld hebt. Ik hoopd at het je er neit van weerhoud om toch dingen in vertrouwen tegen mensen te zeggen. Alleen met problemen rondlopen is zeker niet goed. probeer er over te praten. Zoek daarvoor een persoon uit die je echt vertrouwd en soms kan dat jusit goed zijn dat dat een vreemde is (een hulpverlener)
Het leven heeft ups and downs die niet voor iedereen gelijk zijn. Denk vooral niet dat je de enige bentof dat je raar bent er zijn er veel meer zoals jij (en ik)
Ik wens je heel veel sterkte en alle goeds.
groet verpleger
(ps woon redelijk in de buurt zie ik net)

André

Berichtdoor André » 11 sep 2005 19:43

Tegen de huisarts heb ik gezecht dat het allemaal wel mee valt en geen hulp wou.
Volgens mij is dit nu juist iemand die je wel kunt vertrouwen, en die nemen het heus wel serieus dat je een eind om fietst zoals je schreef.
Misschien is het toch wel een goed plan om een keer te gaan, want idd naar 3 weken school al een rot gevoel is niet wat natuurlijk.

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 11 sep 2005 19:59

sela schreef:nu, het leven is soms wel makkelijker als je bent zoals iedereen.
sommige mensen zijn 'anders' [zoals dames die van vrachtwagens houden] en niet iedereen kan daar even goed mee omgaan.

dat bedoel ik dus ben ik niet zo als iedereen omdat ik van vrachtwagens hou? ben ik anders? ben ik een ander wezen ofzo? ik weet niet hoor maar volgens mij ben ik ook gewoon een mens :roll:
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

pieter w
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor pieter w » 11 sep 2005 20:29

nee joh, dat maakt helemaal nix uit de je van vrachtwagens houd, iedereen houd weer van andere dingen, je moet gewoon jezelf blijven, dan komt het allemaal wel weer goed, daar moet je op vertrouwen.

Heel veel sterkte en zal voor je bidden

sela

Berichtdoor sela » 11 sep 2005 20:49

yvonne schreef:
sela schreef:nu, het leven is soms wel makkelijker als je bent zoals iedereen.

dat bedoel ik dus ben ik niet zo als iedereen omdat ik van vrachtwagens hou? ben ik anders? ben ik een ander wezen ofzo? ik weet niet hoor maar volgens mij ben ik ook gewoon een mens :roll:

:P zo bedoelde ik het ook denk ik. op 1 of andere manier wilde ik iets liefs tegen je zeggen, omdat ik het zo rot voor je vind.

coass
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor coass » 12 sep 2005 07:24

veel sterkte

ik denk dat de huisarts toch een goede ingang was en dat je welm voor die hulp moet gaan! Verder denk ik dat je op de goede weg bent bij je mentrix (zij is er toch voor jou, dan is het toch normaal om met haar te praten...) en de vertrouwenspersoon op school. Zeg tegen hun dat het nu alweer niet goed gaat en hoe je je voelt, volg hun advies op en blijf niet weg, ze willen je denk ik echt helpen en mogen daar met anderen buiten jou om niet over praten.
Verder kun je ook nog, via de vertrouwenspersoon, aan de schoolarts denken. sterkte en succes!

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 12 sep 2005 11:27

Yvonne, rot voor je! Blijf over je problemen en nare gevoelens praten hoor. Als je niet alleen naar de huisarts durft te stappen, kun je misschien iemand meenemen die je wel vertrouwt?
Je stelt je niet aan hoor, sommige mensen begrijpen jouw gevoelens niet omdat zij ze zelf niet hebben. Je bent niet de enige met depri-gevoelens, dat zijn er veel meer.
Wat je mentor vorig jaar heeft gedaan, mag hij niet doen. Als je daar dit jaar weer bang voor bent, zeg dan tegen je mentrix dat je niet wilt dat ze het aan je ouders vertelt. Als ze dit belooft, moet ze dat ook doen.
Je bent meer dan een zandkorrel: je bent een uniek mens met je eigen gevoelens en beleefwereld. En: je bent een hartstikke aardige meid, heel lief :D
Sterkte ermee he.
Liefs van mystery
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Ellemijn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ellemijn » 12 sep 2005 11:48

Ha Yvonne,

Wat moeilijk allemaal he!
Allereerst, probeer toch op een of andere manier hulp te zoeken. Ik denk dat zij jou echt veel beter kunnen helpen, ook met je depri-buien en eventuele andere dingen.

Misschien een praktische tip:
Probeer voor jezelf na te gaan welke momenten van de dag je je gelukkig voelt. Schrijf ze desnoods op. Misschien zijn het er meer dan jezelf denkt.
Op momenten dat je je depri voelt...probeer dus dan de plaatsen op te zoeken waar je je gelukkig voelt...

Alleen op je kamer gaan zitten heeft echt geen zin. Natuurlijk is het moeilijk om maar voor clown te spelen, tegenover je ouders...en je vrolijk voor te doen. Maar probeer je niet af te zonderen...want dan kom je vaak in zo'n negatieve cirkel terecht....

Heel veel sterkte met alles Yvonne, probeer op jezelf te vertrouwen!

Liefs, Ellemijn

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 12 sep 2005 12:57

Hé lieve mensen
Nu al vast tanx voor alle tips enzo :)
Donderdag moet ik weer naar mijn mentrix en ik denk dat ik dit ook ff vertel :)
En verder over alleen gaan naar de huisarts enzo... De mensen díe ik vertrouw wonen mega ver weg :cry: maarja.. ik zie nog wel ff
iig hartstikke bedankt!!
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 12 sep 2005 17:46

Je verhaal is zóóó herkenbaar, heb precies hetzelfde gehad! Had ook te maken met mensen die me een aansteller vonden en ze vonden me een apart mens. Ik werd gewoon belachelijk gemaakt enzo. En dat deprigevoel is ook zo herkenbaar!
Eerst had ik een vertrouwenspersoon waar ik me niet thuis bij voelde, daarna had ik echt een fijn iemand, die echt hielp, en samen met mij nadacht! Ik wens je veel sterkte!

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 13 sep 2005 15:05

marina87 schreef:Je verhaal is zóóó herkenbaar, heb precies hetzelfde gehad! Had ook te maken met mensen die me een aansteller vonden en ze vonden me een apart mens. Ik werd gewoon belachelijk gemaakt enzo. En dat deprigevoel is ook zo herkenbaar!
Eerst had ik een vertrouwenspersoon waar ik me niet thuis bij voelde, daarna had ik echt een fijn iemand, die echt hielp, en samen met mij nadacht! Ik wens je veel sterkte!

en je ouders?? :oops:
hielpen die of juist niet?
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Terug naar “Archief”