Wie heeft er net als ik een resusbaby gekregen en heeft ervaring met een volgende zwangerschap?
Ons zoontje is tweeënhalf jaar geleden geboren. Hij is ons eerste kindje. Graag zou ik in contact komen met ouders van andere resuskinderen.
Moderator: Moderafo's
*Annet* schreef:Weet niet zoveel af van resus baby's. Alleen weet ik wel dat mijn schoonzus ook draagster ervan is, of hoe zeg ik dat? Volgens mij kreeg ze in de 7e maand van de zwangerschap een spuit voor het een of ander. Ze heeft 3 gezonde kinderen gekregen.
mw schreef:mn schoonzus heeft ook ander bloed dan haar drie kinderen.
Als na de bevallingen bleek dat de kinderen negatief waren (zij was positief) dan kreeg ze binnen 48 uur een injectie.
Verder niks volgens mij en ook geen verder problemen.
Het is eigenlijk een bloedgroep serie net als A, B, AB en O. Zo heb je dus ook Rhesus C, D en E. Rhesus D is degene waar het hier in de meeste gevallen over gaat.linde schreef:Je rode bloedcellen hebben een bepaald kenmerk, dat is je rhesusfactor Rh+(rhesuspositief) of Rh- (rhesusnegatief)
als de moeder Rh-, de vader Rh+ en het kind Rh+ is en de placenta losscheurt bij de bevalling van een eerste kindje dan komen de bloedcellen van het kind in de loopbaan van de moeder en die gaat antistoffen maken tegen de Rh+ cellen van het kind.
Als die vrouw dus weer zwanger raakt van een Rh+ kind dan gaat ze gelijk de Rh+ bloedcellen van het kind afbreken (doordat ze herinneringscellen heeft) door de placenta heen, en daardoor krijgt het kind bloedarmoede. (in het minst erge geval)
maar meestal krijgen Rh- moeders die een Rh+ kind hebben gekregen na de bevalling een injectie met rhesusantistof waardoor de moeder later geen schadelijke stoffen zal gaan maken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten