Lief voor je naasten, dus ook voor de "ongelovigen"

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esra
Sergeant
Sergeant

Lief voor je naasten, dus ook voor de "ongelovigen"

Berichtdoor esra » 02 aug 2005 18:30

in janurari van het jaar 2006 ga ik voor een half jaar met operatie mobilistatie weg om bijbelschool te volgen en zendingsen ontwikkelingswerk te gaan doen onder de allerarmsten van zuid afrika's zwarte bevolking.

nu kom ik de laatste tijd zoveel mensen tegen die denken dat het niet nodig voor ons christenen om te evangeliseren, en die ook vinden dat wij christenen "beter zijn" dan "ongelovigen"

hier ben ik het absdoluut niet mee eens, maar ik wil wel eens weten wat jullie hier van vinden...
Afbeelding

charlie
Mineur
Mineur

Re: Lief voor je naasten, dus ook voor de "ongelovigen&

Berichtdoor charlie » 02 aug 2005 18:38

esra schreef:in janurari van het jaar 2006 ga ik voor een half jaar met operatie mobilistatie weg om bijbelschool te volgen en zendingsen ontwikkelingswerk te gaan doen onder de allerarmsten van zuid afrika's zwarte bevolking.

nu kom ik de laatste tijd zoveel mensen tegen die denken dat het niet nodig voor ons christenen om te evangeliseren, en die ook vinden dat wij christenen "beter zijn" dan "ongelovigen"

hier ben ik het absdoluut niet mee eens, maar ik wil wel eens weten wat jullie hier van vinden...

ik zou zeggen, je kent de zendingsopdracht. . . wat de mensen ervan vinden is net ff wat minder boeiend. . daarom ga jij ws ook met OM mee. .
spannend joh!
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 02 aug 2005 19:09

ja ik weet t ook, maar ik wil wel eens weten waarom mensen zo kunnen denken

er is toch niks mooiers dan van mensen houden???
Afbeelding

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 02 aug 2005 21:38

esra schreef:in janurari van het jaar 2006 ga ik voor een half jaar met operatie mobilistatie weg om bijbelschool te volgen en zendingsen ontwikkelingswerk te gaan doen onder de allerarmsten van zuid afrika's zwarte bevolking.

Cool, Zuid-Afrika is een geweldig land!! Waar in ZA ga je heen?

Ach ja mensen denken wel meer rare dingen...vertel ze maar dat ze eens een Bijbel moeten lezen ofzo...en voor ze bidden en dan loslaten zou ik zeggen...
stomp niet af, blijf slijpen

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 02 aug 2005 22:08

aan bijbel lezen heb je op zich niet zo heel veel, zolang je maar besef hebt van jezelf en anderen.

Een christen is niets meer of minder, het enige wat een christen heeft is een positief beeld voor de toekomst (na dit leven). Dat kun je niet verdienen of maken, dat moet je krijgen. Iets wat je krijgt maakt geen bijzonder mens van je.

We zijn allemaal gelijk, allemaal net zo slecht. Het verschil is dat de een er meer onder lijdt dan de ander.
what the soul hides, blood tells

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 02 aug 2005 22:15

Gaaf....

Ik geloof dat je gaat doen wat Jezus als opdracht gaf; Preek het evangelie aan ALLe creaturen......
Kortzichtig dat mensen zo denken; ik zou zeggen; Ga met God!

Dat die mensen zo denken heeft volgens mij te maken met dat verrekte hokjesgebeuren...brr!

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 02 aug 2005 22:21

een bewijs dat er in Nederland ook nog genoeg te evangeliseren valt...

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 02 aug 2005 22:30

Serenity schreef:We zijn allemaal gelijk, allemaal net zo slecht.

Er zit dus geen slechtheidsverschil tussen -ik noem maar twee namen die me zo te binnen schieten- majoor Boshard en Adolf Hitler? Wat bedoel je eigenlijk met "slecht"?
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 02 aug 2005 22:52

Dit gaat mijns inziens over de kern van mijn ziel....we zijn allen gevallen in adam dus slecht (ZOO wat een taal)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 02 aug 2005 23:47

Toch vind ik de topictitel een beetje vreemd, iedereen is mens, dus je naaste, op deze manier komt het een beetje negatief op mij over, alsof het iets bijzonders is, dat een ongelovige (ik dus) iemands naaste zou kunnen zijn.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 aug 2005 08:07

Kijk het zit zo, er zijn veel naam-christenen die met de mond belijden; je naaste lief te hebben als jezelf en God boven alles, maar die buurman die altijd zijn hiphop zo hard draait (als rechtgeaard christen weet je niet dat het hiphop is natuurlijk) en die moslims die zichzelf opblazen ook niet maar toch zijn we christen (in naam natuurlijk).

Je naaste lief hebben als je zelf, maar de wereldschen haten..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Cisca

Berichtdoor Cisca » 03 aug 2005 08:52

Raido schreef:...er zijn veel naam-christenen die met de mond belijden; je naaste lief te hebben als jezelf en God boven alles...

Helaas is dat maar al te waar, en leggen deze mensen anderen wel van allerlei regeltjes op, terwijl deze voor henzelf blijkbaar niet gelden, en richten daardoor veel ellende aan.
(ervaring is de beste leermeester, ook in deze)

Raido schreef:Je naaste lief hebben als je zelf, maar de wereldschen haten..

Daar komt het dan wel op neer, gelukkig heb ik hier ook meerdere anderen ontmoet hoor :wink:

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 03 aug 2005 11:03

Maja de Bij schreef:
Serenity schreef:We zijn allemaal gelijk, allemaal net zo slecht.

Er zit dus geen slechtheidsverschil tussen -ik noem maar twee namen die me zo te binnen schieten- majoor Boshard en Adolf Hitler?

inderdaad, we zijn allemaal tot hetzelfde in staat. De een is er echter minder gevoelig voor dan de ander. Het heeft ook met omgeving etc te maken, en met je lot.

André

Berichtdoor André » 03 aug 2005 11:10

esra schreef:ja ik weet t ook, maar ik wil wel eens weten waarom mensen zo kunnen denken

er is toch niks mooiers dan van mensen houden???
Oo, dat staat zelfs ook ergens in de bijbel, en in de rij gezet in de H.C. even uit mn hoofd, van nature zijn we geneigd God en onze naaste te haten.
En dat heeft weer betrekking op de zondige aard die we vroeger hebben opgelopen in het paradijs, je weet wel, vrucht, slang enzo.

En over wie je naaste is, iedereen, anders zou het geen zin hebben om Matt. 28, laatste verzen in praktijk te brengen, toch?

Art Girl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Art Girl » 03 aug 2005 15:02

esra schreef:nu kom ik de laatste tijd zoveel mensen tegen die denken dat het niet nodig voor ons christenen om te evangeliseren, en die ook vinden dat wij christenen "beter zijn" dan "ongelovigen"

Degenen die dat zeggen zien zichzelf meestal wel in de hemel komen. Ik geloof niet dat een 'echte' christen (die dus is bekeerd door God) dit ooit zal zeggen.

Wat maakt ons christenen beter dan ongelovigen? Kunnen ze daar antwoord op geven? Het feit dat ze twee- of driemaal op een zondag naar de kerk gaan, 'voorbeeldig' leven en oude schrijvers lezen misschien (om maar iets te noemen)? Vinden ze zichzelf dan 'te goed' om te evangeliseren?
Moet je toch es vragen...

Ik zou zeggen: laat ze kletsen. Ik zie niet in waarom evangeliseren niet nodig is. Bij mijn weten is dat een opdracht van God.

Ik wens je veel wijsheid toe.
Schepen waren van hout en mannen van staal. Toen waren schepen van staal en mannen van hout. Nu zijn schepen van polyester en mannen? Die verschonen luiers

Terug naar “Archief”