abortus bij......... ?????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

abortus bij......... ?????

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 jul 2005 12:10

Hallo, ik zit met een dilemma.
Ik ben tegen abortus en ben van mening dat alles wat Gods schepping is, van God is, en dat God over leven of dood beschikt, bij iedereen en bij alles.
Nu heb ik een jonge poes van 4 maanden.
Meestal worden ze krols zo tussen de 6 en 9 maanden, zei mijn dierenarts.
Maar mijn poesje is van het begin af aan al erg snel met alles, erg voorlijk en bijdehand.
Ze is nu "vrienden" met een jong katertje van 3 huizen verderop, ook een cyperse.
Hij staat elke dag te mauwen aan de deur, en ik heb al gehoord van buren dat ze ze samen hebben gezien in de gangetjes achter.
Mijn dierenats zei, dat zodra ze krols wordt, dat ze dan beter gelijk gestereliseerd moet worden, omdat ik geen nest wil, want ik ben bang dat ik de kittens niet kwijt kan.
Maar, stel je voor dat ze ongewenst zwanger wordt?
Wat dan?
Ik ben zo bang dat als ik abortus bij haar laat doen, (wat je vaak hoort, dat ze gestereliseerd worden en dat er dan al kleine poesjes in zitten) dat ik daar een schuldgevoel en/of complex aan over houd.
Wat moet ik doen en hoe moet ik reageren?
Graag alleen serieuze reacties, want voor mij is dit een serieuze zaak.
Bij voorbaat dank.

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 20 jul 2005 13:50

kan de dierenarts niet eerst testen of ze zwanger is en haar daarna steriliseren? dat lijkt me toch niet zo heel moeilijk?
Maar goed, ik heb verder geen verstand van katten hoor.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 jul 2005 16:40

Ze is nu nog te jong om gestereliseerd te worden.... 16 weken pas, nog een kleutertje

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 jul 2005 17:53

kunnen ze dan meteen al jonkies krijgen?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 jul 2005 18:24

Volgens diverse mensen wel.
Ik ken iemand die zegt dat haar poes met 6 maanden bevrucht is, en dat schijnt slecht te zijn, omdat de poes dan nog niet volgroeid is.
kijk, binnenhouden lukt hier niet, omdat zomers de deuren toch altijd open staan.........

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 20 jul 2005 19:29

Ik heb nu zlef twee kittens sinds twee weken, en officieel schijn je ze pas na een jaar te mogen "helpen", maar je hoort inderdaad wel verhalen dat katten eerder een nest krijgen.

Ik zou de dierenarts bellen, die heeft er tenslotte voor geleerd?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: abortus bij......... ?????

Berichtdoor AikonGirl » 20 jul 2005 23:05

Mariamagdalena schreef:ben van mening dat alles wat Gods schepping is, van God is, en dat God over leven of dood beschikt, bij iedereen en bij alles.

Abortus mag niet, maar steriliseren wel?
Dan beslis jij toch ook dat je poes geen jonkies meer kan krijgen.
Terwijl, volgens jou, alleen God daarover mag beschikken.

Motrax
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Motrax » 21 jul 2005 00:47

Ik wil niet neerbuigend doen, maar het gaat hier om een dier. De belangrijkste taak die jij voor het dier hebt is dat je (op een gezonde manier) plezier van hebt en het dier verzorgt. Denk je dat een nestje erbij er meer plezier van hebt en en minder verzorging?

Mariamagdalena schreef:Hallo, ik zit met een dilemma.
Ik ben tegen abortus en ben van mening dat alles wat Gods schepping is, van God is, en dat God over leven of dood beschikt, bij iedereen en bij alles.
Maar mensen zijn wel de kroon op de schepping en dragen daar ook zorg voor. Het eventueel in de wereld helpen van een paar schattige poesjes is geen goed idee, waar moet je ze laten? Teveel mensen hebben al een kat en de dierenasiels zitten er al vol mee.

De discussie wordt wat anders als je vegatarisch/veganistisch bent en geen dier dood wil hebben.

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 21 jul 2005 06:32

Mariamagdalena schreef:Ik ben zo bang dat als ik abortus bij haar laat doen, (wat je vaak hoort, dat ze gestereliseerd worden en dat er dan al kleine poesjes in zitten) dat ik daar een schuldgevoel en/of complex aan over houd.

Hier zou ik meer mee zitten. Persoonlijk zou ik er niet zoveel moeite mee hebben om abortus te plegen bij een kat denk ik. Ik vind het eigenlijk net zo onnatuurlijk om zo'n beest te steriliseren.

Maar goed, liever een nest katjes dan een schuldcomplex toch?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 21 jul 2005 09:15

AikonGirl schreef:Abortus mag niet, maar steriliseren wel?

Ja, maar het is natuurlijk geen mens.
Ik zie in Frankrijk, waar mijn vader woont, daat worden de poezen niet gestereliseerd en daar krijgen ze ieder jaar 2 of 3 nesten met kittens.
Die worden vervolgens ondergedompeld in een emmer water, en als een kat daar 5 of 6 jaar is, sterft het, een hond trouwens ook.
Dus, je moet wat.
Stereliseren is ook ingrijpen, maar abortus is doden van leven wat er al is.
Okee, 1 nestje zou nog wel kunnen, als ik ze maar kwijtraak, anders kan ik ze alsnog een spuitje laten geven, behalve 1 houden ofzo.

Het is gewoon niet goed als een hond of kat alsmaar nestjes krijgt, dat zie ik bij mijn vader, dan gaan ze jong dood.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 21 jul 2005 09:19

Motrax schreef:Ik wil niet neerbuigend doen, maar het gaat hier om een dier. De belangrijkste taak die jij voor het dier hebt is dat je (op een gezonde manier) plezier van hebt en het dier verzorgt. Denk je dat een nestje erbij er meer plezier van hebt en en minder verzorging?

De discussie wordt wat anders als je vegatarisch/veganistisch bent en geen dier dood wil hebben.

Ik ben vegetarisch, het enige wat ik wel met mate eet, is vis, haring of zalm maar zeer matig, maar geen vlees, al jaren niet meer.

En ik kan het niet aan om nog meer beesten te hebben.
Ik moet er alleen voor opdraaien en ik heb al 3 honden, een kat een konijn en kippen.
Meer beesten zou niet gaan, dan zou het vervuilen of zo.
Ik kan het nu net aan.
Ik ben al wat ouder en zit lichamelijk met veel gebreken (hernia, artrose, reuma, astma, nierpatient) Allemaal ouderdomskwalen, behalve astma.
Maar ik ben niet allergisch voor de dieren die ik heb. Wel als ik parkieten of een papagaai zou hebben of cavia's.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 jul 2005 10:34

Na verwijdering van off-topic reacties nu bij het onderwerp van het topic blijven graag!!

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 21 jul 2005 14:58

Mariamagdalena schreef:Stereliseren is ook ingrijpen, maar abortus is doden van leven wat er al is.
Okee, 1 nestje zou nog wel kunnen, als ik ze maar kwijtraak, anders kan ik ze alsnog een spuitje laten geven, behalve 1 houden ofzo.

Sorry, maar dit snap ik even niet. Je zou het niet erg vinden om ze een spuitje te laten geven als ze er eenmaal zijn maar wel om ze te laten abrteren als ze nog niet geboren zijn? wat is het verschil?

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 21 jul 2005 15:28

Ik kan me juist voorstellen dat als ze eenmaal geboren zijn dat je dan helemaal trauma's krijgt om die lieve wollige beestjes te laten inslapen?

Wat ik persoonlijk hartelozer vind, want dan laat je de moederpoes de hele zwangerschap doorlopen om daarna de kittens te doden...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 jul 2005 22:30

Mariamagdalena schreef:
AikonGirl schreef:Abortus mag niet, maar steriliseren wel?

Abortus mag niet, maar steriliseren en doden (spuitje) wel. :shock:

Okay, erg logisch allemaal ja.

Terug naar “Archief”