Moderator: Moderafo's
Mariamagdalena schreef:ben van mening dat alles wat Gods schepping is, van God is, en dat God over leven of dood beschikt, bij iedereen en bij alles.
Maar mensen zijn wel de kroon op de schepping en dragen daar ook zorg voor. Het eventueel in de wereld helpen van een paar schattige poesjes is geen goed idee, waar moet je ze laten? Teveel mensen hebben al een kat en de dierenasiels zitten er al vol mee.Mariamagdalena schreef:Hallo, ik zit met een dilemma.
Ik ben tegen abortus en ben van mening dat alles wat Gods schepping is, van God is, en dat God over leven of dood beschikt, bij iedereen en bij alles.
Mariamagdalena schreef:Ik ben zo bang dat als ik abortus bij haar laat doen, (wat je vaak hoort, dat ze gestereliseerd worden en dat er dan al kleine poesjes in zitten) dat ik daar een schuldgevoel en/of complex aan over houd.
AikonGirl schreef:Abortus mag niet, maar steriliseren wel?
Dan beslis jij toch ook dat je poes geen jonkies meer kan krijgen.
Terwijl, volgens jou, alleen God daarover mag beschikken.
Motrax schreef:Ik wil niet neerbuigend doen, maar het gaat hier om een dier. De belangrijkste taak die jij voor het dier hebt is dat je (op een gezonde manier) plezier van hebt en het dier verzorgt. Denk je dat een nestje erbij er meer plezier van hebt en en minder verzorging?
De discussie wordt wat anders als je vegatarisch/veganistisch bent en geen dier dood wil hebben.
Mariamagdalena schreef:Stereliseren is ook ingrijpen, maar abortus is doden van leven wat er al is.
Okee, 1 nestje zou nog wel kunnen, als ik ze maar kwijtraak, anders kan ik ze alsnog een spuitje laten geven, behalve 1 houden ofzo.
Mariamagdalena schreef:AikonGirl schreef:Abortus mag niet, maar steriliseren wel?
Dan beslis jij toch ook dat je poes geen jonkies meer kan krijgen.
Terwijl, volgens jou, alleen God daarover mag beschikken.
Okee, 1 nestje zou nog wel kunnen, als ik ze maar kwijtraak, anders kan ik ze alsnog een spuitje laten geven, behalve 1 houden ofzo.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten