moeten we in nederland de doodstraf in voeren

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ehbo-er
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

moeten we in nederland de doodstraf in voeren

Berichtdoor ehbo-er » 14 jul 2005 20:12

moeten we in nederland de doodstraf weer in voeren voor teroristen ?
I love Jezus

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Re: moeten we in nederland de doodstraf in voeren

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 jul 2005 21:25

ehbo-er schreef:moeten we in nederland de doodstraf weer in voeren voor teroristen ?

neen, voor niemand, wel levenslang.
Je hebt onderaan je posting staan: I love Jesus.
Nou, ik kan je verzekeren dat Jezus had gezegd: Kent gij de 10 geboden niet?
Gij zult niet doden?

En dat mensen dan gaan zeggen: ja, maar voor de overheid geldt dat niet, de overheid mag wel doden want die is door God aangesteld, blabla.... onzin!
Dus dan is volgens die mensen Poll Pot, Idi Amin, Zalm en Hitler dus door God aangesteld. Onzin!

Gij zult niet doden, dus niet doodslaan,doodschoppen, doodschieten, doodsteken, etc, niet doden met een spuitje, een abortus en authanasie en doodstraf.
Klopt niet met de bijbel.
Met mijn bijbel in ieder geval niet. Jezus wil dat niet.

ehbo-er
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ehbo-er » 14 jul 2005 21:29

Mariamagdalena schreef:
ehbo-er schreef:moeten we in nederland de doodstraf weer in voeren voor teroristen ?

Gij zult niet doden?

En dat mensen dan gaan zeggen: ja, maar voor de overheid geldt dat niet, de overheid mag wel doden want die is door God aangesteld, blabla.... onzin!
Dus dan is volgens die mensen Poll Pot, Idi Amin, Zalm en Hitler dus door God aangesteld. Onzin!

Gij zult niet doden, dus niet doodslaan,doodschoppen, doodschieten, doodsteken, etc, niet doden met een spuitje, een abortus en authanasie en doodstraf.
oke maar waar voor staat er in de bijbel dat ze zulke mensen steenigde
en wat als hij tog vrij komt dan kan hij weer onschuldige mensen pakken
I love Jezus

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 jul 2005 07:31

Er staat in de Bijbel dat de overheid de zwaardmacht heeft, doodstraf mag vanuit de Bijbel; edoch wij hebben betere oplossingen, en daarnaast, waarom terroristen? al die andere seriemoordenaars etc..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

ehbo-er
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ehbo-er » 15 jul 2005 08:55

teroriste brengen onschuldige mennsen om
dan vind ik ook dat je hem mag doden
want meestal is moord een af rekening van iets 8)
I love Jezus

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 15 jul 2005 09:04

Raido schreef:Er staat in de Bijbel dat de overheid de zwaardmacht heeft, doodstraf mag vanuit de Bijbel; edoch wij hebben betere oplossingen, en daarnaast, waarom terroristen? al die andere seriemoordenaars etc..

Die dienen ook aldus berecht te worden.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 15 jul 2005 09:11

Mariamagdalena schreef:

Gij zult niet doden?

Even tussen twee haakjes: wat je nu doet is de bijbel voor je karretje spannen, zonder daar goede bijbelse argumenten bij te geven. Je zegt alleen: zo staat het in mijn bijbel, punt uit. Zo redeneren ook heel veel fundamentalisten...

Je zegt: gij zult niet doden, maar een duidelijke uitleg van dat gebod geef je niet. Je zegt ook alleen dat het onzin is om te denken dat bijv. Hitler aangesteld zou zijn door God, maar waarom dat onzin is, leg je niet uit.
Over abortus etc. zeg je dat het niet klopt met de bijbel, maar waarom het niet klopt leg je wederom niet uit.

Mariamagdalene, ik vind dit een goedkope manier van reageren, bijna gevaarlijk zelfs! Kom met argumenten vanuit de Bijbel.

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 15 jul 2005 09:58

Mariamagdalena schreef:

Hoezo onzin? Pilatus was ook geen lieverdtje en wat zei Jezus tegen hem?

Johannes 19:
10 Pilatus dan zeide tot Hem: Spreekt Gij tot mij niet? Weet Gij niet, dat ik macht heb U te kruisigen, en macht heb U los te laten?
11 Jezus antwoordde: Gij zoudt geen macht hebben tegen Mij, indien het u niet van boven gegeven ware; daarom die Mij aan u heeft overgeleverd, heeft groter zonde.
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 15 jul 2005 09:58

Terroristen op werkkamp, laat ze hun eigen gevangeniskosten maar betalen door te werken. Want ze doden, zou er nog een martelaar van maken ook.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

ehbo-er
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ehbo-er » 15 jul 2005 10:03

we moeten ze wel laaten schrikken waar ze mee bezig zijn want anders stop dit nooit 8)
I love Jezus

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 15 jul 2005 10:27

Ik geloof dat we allemaal moordenaars zijn eigenlijk.. Niemand uitgezonderd (alleen wordt het niet iedereen meer aangerekend) Moeten we dan op iedereen de doodstraf toepassen?

ehbo-er
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ehbo-er » 15 jul 2005 10:44

Mariekje88 schreef:Ik geloof dat we allemaal moordenaars zijn eigenlijk.. Niemand uitgezonderd (alleen wordt het niet iedereen meer aangerekend) Moeten we dan op iedereen de doodstraf toepassen?
nee dat kan ook weer niet want somigen zijn ziek en die weeten ge woon niet wat ze doen en die kunje genezen
maar deze mensen kun je niet genezen om op te sluiten
I love Jezus

Peter L
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Peter L » 15 jul 2005 11:25

Mariekje88 schreef:Ik geloof dat we allemaal moordenaars zijn eigenlijk.. Niemand uitgezonderd (alleen wordt het niet iedereen meer aangerekend) Moeten we dan op iedereen de doodstraf toepassen?

Waarom zijn we allemaal moordenaars?
The Lord is the Potter, not Harry!!

Peter L
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Peter L » 15 jul 2005 11:31

Wie voor de doodstraf is, moet in principe bereid zijn de executie te voltrekken. Anders is het een goedkoop standpunt.

Ik geloof niet, dat de doodstraf effectief is tegen terroristen. Zoals al opgemerkt, je maakt er martelaars van en aangezien we tegenwoordig met zelfmoordterroristen te maken hebben, valt er weinig doodstraf meer te geven. De doodstraf zal dergelijke terroristen ook niet afschrikken, want ze zijn al bereid het leven te laten voor hun daden.

De oplossing voor het terrorisme kan nooit verharding zijn, want dat werkt twee kanten op. In plaats daarvan moet het Westen zich inspannen om de voedingsbodems weg te nemen.
The Lord is the Potter, not Harry!!

ehbo-er
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ehbo-er » 15 jul 2005 12:03

Peter L schreef:Wie voor de doodstraf is, moet in principe bereid zijn de executie te voltrekken. Anders is het een goedkoop standpunt.

Ik geloof niet, dat de doodstraf effectief is tegen terroristen. Zoals al opgemerkt, je maakt er martelaars van en aangezien we tegenwoordig met zelfmoordterroristen te maken hebben, valt er weinig doodstraf meer te geven. De doodstraf zal dergelijke terroristen ook niet afschrikken, want ze zijn al bereid het leven te laten voor hun daden.

De oplossing voor het terrorisme kan nooit verharding zijn, want dat werkt twee kanten op. In plaats daarvan moet het Westen zich inspannen om de voedingsbodems weg te nemen.
ja ik ben met je eens
I love Jezus

Terug naar “Archief”