relaties op het internet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
esra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:08
Locatie: de aarde

relaties op het internet

Berichtdoor esra » 13 jul 2005 17:42

gisteren was ik bij een vriendin die meer oog had voor haar computer dan voor ons. ik merk dat internte heel makkelijk is. je kan je volledig anoniem voelen en werken onder een andere naam. ook zie ik aan de verschillende (snel op elkaar volgende) reacties van sommigen dat er hier (en ook op andere plaatsen) mensen veel en lang online zijn. zelf vind ik het leuk, maar kan ook dagen de pc vergeten en dan ook niet aan mail of msnen ofzo denken. dan nu mijn punt, want ik merk dat dit een beetje langdrdig begint te worden:

zit je veel op het internet en beinvloed dat je "gewone leven" hier op aarde???

ben benieuwd naar jullie reacties...
Afbeelding

tinos
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 mar 2004 12:00

Berichtdoor tinos » 13 jul 2005 17:45

mm ik vind dat anoniem voelen niet zo bijzonder eigenlijk. had ik in eerste instantie wel, maar van mij mag iedereen weten wie ik ben. geloof niet dat ik me voor mezelf hoef te schamen ofzo. verder ben ik wel dagelijks de nodige uren online geloof ik :D en heb ik hier al een hoop leuke real life contacten opgedaan

Gebruikersavatar
JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2002 13:52
Locatie: dordrecht =)
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 13 jul 2005 17:46

Dus het gaat eigenlijk niet specifiek over relaties, maar over de tijd die je achter internet doorbrengt? :) Of begrijp ik dat verkeerd... :)


Hm, als ik thuis ben zit ik behoorlijk veel achter internet.
Maar zodra ik er de gelegenheid niet voor heb, bijvoorbeeld als ik 2 weken lang op vakantie ben, mis ik internet echt geen moment.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

tinos
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 mar 2004 12:00

Berichtdoor tinos » 13 jul 2005 17:48

volgens mij gaat het over jouw relatie met internet ;)

Gebruikersavatar
JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2002 13:52
Locatie: dordrecht =)
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 13 jul 2005 17:49

Oh :mrgreen: Ja, internet is mijn ware liefde :P
Praise the One who left you

Broken down and paralyzed

Never taste of the fruit..

tinos
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 mar 2004 12:00

Berichtdoor tinos » 13 jul 2005 17:51

JialiKelly schreef:Oh :mrgreen: Ja, internet is mijn ware liefde :P


:lol: de enige ware?

Gebruikersavatar
Lausnitz
Mineur
Mineur
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 apr 2005 16:37
Locatie: Šediviny (CZ)

Berichtdoor Lausnitz » 13 jul 2005 18:03

Ik heb zoiets van... internet zoveel als je wilt, maar mocht je geestesgesteldheid hierdoor negatief worden beïnvloed dan moet je minderen. Ik heb het wel eens gehad dat ik zoveel achter internet zat, dat internet het enige was in je leven; dan kun je wel spreken van verslaving.

Het opdoen van contacten via internet vind ik goed, maar ik kan eigenlijk helemaal niets met mensen waar je op den duur alles van weet, maar die je niet in het echt willen zien. Daarom was er van een ander forum (zie mijn porfiel), waar ik zelf ook wel vrij actief op ben, afgelopen zaterdag een meeting geweest, zodat ik mensen die ik van msn en mail best goed ken, maar nu dan toch eens eindelijk hebben gezien.

Een verkering via internet opbouwen vind ik eigenlijk zwaar fout. Elkaar via internet leren kennen is niets mis mee, maar dan elkaar "in real life" beter leren kennen werkt volgens mij het beste denk ik.
Laatst gewijzigd door Lausnitz op 13 jul 2005 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
www.cgjf.nl

tinos
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 mar 2004 12:00

Berichtdoor tinos » 13 jul 2005 18:05

yepz daar sluit ik me verder bij aan

Gebruikersavatar
esra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:08
Locatie: de aarde

Berichtdoor esra » 13 jul 2005 18:13

JialiKelly schreef:Dus het gaat eigenlijk niet specifiek over relaties, maar over de tijd die je achter internet doorbrengt? :) Of begrijp ik dat verkeerd... :)


nee niet echt, maar sommige mensen laten hun menselijke relaties schieten voor het internet.
beinvloed het internet je mesnelijke relaties??
Afbeelding

Gebruikersavatar
esra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:08
Locatie: de aarde

Berichtdoor esra » 13 jul 2005 18:14

Lausnitz schreef:Ik heb zoiets van... internet zoveel als je wilt, maar mocht je geestesgesteldheid hierdoor negatief worden beïnvloed dan moet je minderen. Ik heb het wel eens gehad dat ik zoveel achter internet zat, dat internet het enige was in je leven; dan kun je wel spreken van verslaving.

Het opdoen van contacten via internet vind ik goed, maar ik kan eigenlijk helemaal niets met mensen waar je op den duur alles van weet, maar die je niet in het echt willen zien. Daarom was er van een ander forum (zie mijn porfiel), waar ik zelf ook wel vrij actief op ben, afgelopen zaterdag een meeting geweest, zodat ik mensen die ik van msn en mail best goed ken, maar nu dan toch eens eindelijk hebben gezien.

Een verkering via internet opbouwen vind ik eigenlijk zwaar fout. Elkaar via internet leren kennen is niets mis mee, maar dan elkaar "in real life" beter leren kennen werkt volgens mij het beste denk ik.



dacht ik ook ja
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lausnitz
Mineur
Mineur
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 apr 2005 16:37
Locatie: Šediviny (CZ)

Berichtdoor Lausnitz » 13 jul 2005 18:25

esra schreef:
JialiKelly schreef:Dus het gaat eigenlijk niet specifiek over relaties, maar over de tijd die je achter internet doorbrengt? :) Of begrijp ik dat verkeerd... :)


nee niet echt, maar sommige mensen laten hun menselijke relaties schieten voor het internet.

En dat is fout! Internet mag nooit een vlucht worden...

beinvloed het internet je mesnelijke relaties??

Dat zou mogelijk kunnen zijn. Als je normaal goede vrienden was en je deelde alles met elkaar en je besluit om de persoonlijke zaken via internet te bespreken en in real life alleen maar voor de oppervlakkigheid vrienden te zijn, dan zit er denk ik iets heel goed fout.
www.cgjf.nl

Cisca

Berichtdoor Cisca » 13 jul 2005 19:04

Als ik het goed begrijp bedoel je met relaties, eigenlijk je sociale leven, en niet direct een liefdesrelatie.

Inderdaad zit ik veel hier, dat heeft geen invloed op mijn sociale contacten, als ik bezoek krijg, wat vaak gebeurd, of wanneer ik naar een ander ben, zit ik echt niet op spelden, met het idee, van ga je nu nog niet weg, of kan ik al weggaan.
Eerder heb ik ook wel op andere fora gezeten, waar ik contacten heb opgedaan, die worden deels wat minder, met de mensen waar ik ook irl contact mee heb gekregen, blijft het contact ook.
Ook hier heb ik heel fijne mensen ontmoet, die ik inmiddels irl gezien heb, en, waarvan één stel eigenlijk zelfs als een broer en zus voor me zijn, en anderen weer vrienden, inmiddels is zelfs al gebleken dat een echte vriendschap, die zo is ontstaan, ook een heel heftige storm kan overleven.
Eerlijkgezegd, ben ik nog nooit zo vaak weggeweest, als de laatste tijd, juist vanmiddag zei m'n buurvrouw nog, wat ben je vaak weg de laatste tijd.
Dus aan de ene kant, ja, ik ben pc verslaafd, maar aan de andere kant leer ik daardoor irl nog steeds meer mensen kennen, wat ik als een waardevol iets beschouw, toch leuk, een positieve pc verslaving :wink:

*volgens mij liggen er een aantal mensen in een deuk als ze dit lezen, hè GM, maar, dat geeft niet, lachen is gezond*

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Berichtdoor Spons » 13 jul 2005 19:57

eh dan moet ze wel van vakantie terug komen he :wink:

tsja wat is verslaafd, je kan ook positief verslaafd zijn zonder negatieve gevolgen. Juist leuk dat ik mensen leer kennen die je ook wat anders gaan zien en begrip hebben voor bepaalde situaties

Cisca

Berichtdoor Cisca » 13 jul 2005 20:02

Tuurlijk, GM kennende, leest ze dit vrijdag echt, je bent er trouwens snel bij broer :mrgreen:

Gebruikersavatar
JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2002 13:52
Locatie: dordrecht =)
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 13 jul 2005 20:19

esra schreef:
JialiKelly schreef:Dus het gaat eigenlijk niet specifiek over relaties, maar over de tijd die je achter internet doorbrengt? :) Of begrijp ik dat verkeerd... :)


nee niet echt, maar sommige mensen laten hun menselijke relaties schieten voor het internet.
beinvloed het internet je mesnelijke relaties??


Ah, bedoelde je dat.

Nee, het beïnvloed mijn menselijke relaties niet.

Ik ben wel blij met een aantal mensen die ik hier heb leren kennen :)
Praise the One who left you

Broken down and paralyzed

Never taste of the fruit..


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 61 gasten