relaties op het internet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
esra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:08
Locatie: de aarde

oke

Berichtdoor esra » 15 jul 2005 16:55

ik mer dat het op sommige mensen uit mijn vriendenkring een goede invloed heeft. tenslotte heb ik zo mijn vriend (indirect) leren kennen. maar soms dan zie je dat mensen echt geen notie meer hebben van wat er om hen heen gebeurt. en dat vind ik jammer en zeer frustrerend.

ik ben t er mee eens dat het ook goede invloed kan hebben.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lausnitz
Mineur
Mineur
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 apr 2005 16:37
Locatie: Šediviny (CZ)

Re: oke

Berichtdoor Lausnitz » 25 jul 2005 20:15

esra schreef:ik mer dat het op sommige mensen uit mijn vriendenkring een goede invloed heeft. tenslotte heb ik zo mijn vriend (indirect) leren kennen. maar soms dan zie je dat mensen echt geen notie meer hebben van wat er om hen heen gebeurt. en dat vind ik jammer en zeer frustrerend.

ik ben t er mee eens dat het ook goede invloed kan hebben.


Zeker.

Maar doe je er verstandig aan om iemand een beetje op zijn gedrag te wijzen wat dat betreft?
www.cgjf.nl

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: oke

Berichtdoor LeChat » 26 jul 2005 20:47

Lausnitz schreef:
esra schreef:ik mer dat het op sommige mensen uit mijn vriendenkring een goede invloed heeft. tenslotte heb ik zo mijn vriend (indirect) leren kennen. maar soms dan zie je dat mensen echt geen notie meer hebben van wat er om hen heen gebeurt. en dat vind ik jammer en zeer frustrerend.

ik ben t er mee eens dat het ook goede invloed kan hebben.


Zeker.

Maar doe je er verstandig aan om iemand een beetje op zijn gedrag te wijzen wat dat betreft?


Als je bedoelt om iemand op zijn gedrag te wijzen als hij/zij eindeloos achter de pc zit en alleen nog maar online-contacten over dreigt te houden, dan denk ik dat je iemand zeker moet waarschuwen - al zal dat niet altijd goed worden opgepikt. Het kan natuurlijk bemoeizuchtig overkomen, maar als iemand echt een goede bekende van je is, is het misschien wel je plícht... Blijft moeilijk! (Heb zelf te maken met iemand die vermoedelijk toch al een vorm van autisme heeft en dan ook nog eens dag en nacht achter de pc zit... niet erg bevorderlijk voor de communicatieve vaardigheden... maar als je 'm erop wijst, wordt 'ie nijdig.)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
esra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:08
Locatie: de aarde

Re: oke

Berichtdoor esra » 27 jul 2005 18:37

LeChat schreef:
Lausnitz schreef:
esra schreef:ik mer dat het op sommige mensen uit mijn vriendenkring een goede invloed heeft. tenslotte heb ik zo mijn vriend (indirect) leren kennen. maar soms dan zie je dat mensen echt geen notie meer hebben van wat er om hen heen gebeurt. en dat vind ik jammer en zeer frustrerend.

ik ben t er mee eens dat het ook goede invloed kan hebben.


Zeker.

Maar doe je er verstandig aan om iemand een beetje op zijn gedrag te wijzen wat dat betreft?


Als je bedoelt om iemand op zijn gedrag te wijzen als hij/zij eindeloos achter de pc zit en alleen nog maar online-contacten over dreigt te houden, dan denk ik dat je iemand zeker moet waarschuwen - al zal dat niet altijd goed worden opgepikt. Het kan natuurlijk bemoeizuchtig overkomen, maar als iemand echt een goede bekende van je is, is het misschien wel je plícht... Blijft moeilijk! (Heb zelf te maken met iemand die vermoedelijk toch al een vorm van autisme heeft en dan ook nog eens dag en nacht achter de pc zit... niet erg bevorderlijk voor de communicatieve vaardigheden... maar als je 'm erop wijst, wordt 'ie nijdig.)


ik denk dat je diegene er zker voor moet waarschuwen,
maar in mijn geval leek het wel alsof ze in dat ding was gekropen en was er echt geen norm,aal gesprek meer te voeren.
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jul 2005 20:50

Nu is het moment dat iemand daadwerkelijk online zit ook niet het meest ideaal om erover te beginnen. Ik reageer soms ook geërgerd als iemand een heel gesprek aan gaat knopen terwijl ik achter de pc zit. Zo van 'je ziét toch wel dat ik bezig ben'. En opzich doe je dat natuurlijk ook niet als iemand aan het bellen is. :)

Gebruikersavatar
ehbo-er
Verkenner
Verkenner
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 feb 2005 17:51
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

Berichtdoor ehbo-er » 28 jul 2005 12:02

ik ben best wel vaak online en ik heb best wel leuke en ook minder leuke contakten maar het gaat om de leuke vind ik 8) 8) 8)
I love Jezus

Gebruikersavatar
esra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:08
Locatie: de aarde

Berichtdoor esra » 02 aug 2005 17:47

Aragorn schreef:Nu is het moment dat iemand daadwerkelijk online zit ook niet het meest ideaal om erover te beginnen. Ik reageer soms ook geërgerd als iemand een heel gesprek aan gaat knopen terwijl ik achter de pc zit. Zo van 'je ziét toch wel dat ik bezig ben'. En opzich doe je dat natuurlijk ook niet als iemand aan het bellen is. :)



ja maar je gaat toch niet achter dat ding zitten als je bezoek hebt???????????????????????????????????
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mariekje88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 560
Lid geworden op: 02 jan 2005 09:19
Locatie: Veen

Berichtdoor Mariekje88 » 02 aug 2005 17:50

Mja, hier komt regelmatig een broer of m'n zus binnenwandelen, laat ik hun niet gelijk als bezoek zien, dus dan kan het nog wel eens voorkomen dat ik zo geërgerd reageer. Dan wordt ik gelijk voor verslaafd uitgemaakt.. Of dat ik m'n pc belangrijker vind. Onzin, maar ik was gewoon bezig ;)

Gebruikersavatar
esra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:08
Locatie: de aarde

Berichtdoor esra » 02 aug 2005 18:38

nee ik bedoel dat je bezoek hebt en dat je als dat bezoek er is ineesn achter je pc gaat zitten
Afbeelding

Cisca

Berichtdoor Cisca » 02 aug 2005 18:44

Zoiets zou niet in m'n hoofd opkomen, of het moet zijn, dat ik m'n bezoek even nieuwe foto's wil laten zien :wink:

Gebruikersavatar
Mariekje88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 560
Lid geworden op: 02 jan 2005 09:19
Locatie: Veen

Berichtdoor Mariekje88 » 02 aug 2005 18:46

Nou nee, dat doe ik niet, tenzij we samen gaan msnen ofzo, forummen of wat dan ook (wat zelden gebeurt maar toch)
Inderdaad, dat doe je niet lijkt me ook ;)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 02 aug 2005 18:49

'k Heb mams ook jouw foto laten zien Mariekje, 'k moest toch even met m'n dochter pronken :D

Gebruikersavatar
Mariekje88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 560
Lid geworden op: 02 jan 2005 09:19
Locatie: Veen

Berichtdoor Mariekje88 » 02 aug 2005 18:54

woeei, mag ik ook een keer m'n oma zien? :D
(wat vond ze van dr kleindochter? :mrgreen:)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 02 aug 2005 20:04

Ze vond het een leuke meid :mrgreen:

*inmiddels heb je haar foto al gezien* :wink:

Gebruikersavatar
linde
Kapitein
Kapitein
Berichten: 756
Lid geworden op: 24 dec 2002 14:59
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor linde » 02 aug 2005 20:13

tja kheb het idd ook wels meegemaakt...denk je gezellig op visite te gaan....maar kdenk niet dat et slim is om dr heel boos of terechtwijzend wat van te zeggen...kheb t toen beetje met n geintje gedaan zo van...kspreek je altijd via die pc maar nu zit ik achter je hoor....en dat werkte wel. :)

k Merk zelf ook wel dat de pc teveel invloed heeft eigenlijk...mensen waar k normaal gesproken naar toe ging spreek k nu vaker online dan dat k ff langs ga...en dat s eigenlijk heel slecht..
het algemene...handig dat het er is maar kijk uit hoe je er mee omgaat is hier wel van toepassing denk ik :P
PaSaP Hoogh!!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 110 gasten