Waarom is Jezus de Messias en wat zijn jullie argumenten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Berichtdoor salty » 27 nov 2005 20:46

Heej Moshe ,

Het laatste wat er wel over mij gezegd kan worden dat ik met "bombastische" argumentatie kom.
Ik doe het meestal kort en laat de mensen verder zoeken.
Zoveel tijd heb ik er ook niet voorover om hier steeds rond te hangen ! Ik weet wel waarin ik geloof !!!!
En er is ons beloofd , door onze Moreinu Rabeinu Moshichenu (le olam wa -ed )... dat een ieder die echt op zoek gaat .Het ook echt zal vinden.
Maar ja , ik weet ook dat er dus van die websites zijn , die heel erg waarschuwen tegen onze ideeen hahaha
: :wink:
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 27 nov 2005 21:15

Salty, op één punt moet ik je krediet geven. Net als jij, lees ik namelijk eveneens dat steeds meer mensen door dit topic zijn gaan twijfelen aan hun geloof.


Och twijfel hoeft niet altijd verkeerd te zijn hoor. Je leert ervan, en komt er sterker weer uit. (Tenminste dat is mijn ervaring.) Het betekende eigelijk altijd weinig voor mij dat Jezus de Messias is, dat is dus nu wel veranderd, en kan nog wel meer positieve dingen noemen nav. deze discussie.
Maar goed laten we dan 'ns kijken naar de overeenkomsten.
En bekijken of die er zijn. 8)

Stance

Berichtdoor Stance » 27 nov 2005 23:02

salty schreef:maar mensen als jij moshe zijn er gewoon op uit om doorsnee naam christenen aan het twijfelen te brengen omdat jullie niet willen dat zij teruggaan naar de joodse wortels van de wet en de profeten en zo een gevaar zouden kunnen zijn zodat er door hun getuigenis meer joden in Yeshua gaan geloven . Dat is de hele opzet van alle counter missionary propaganda waar jij steeds uit citeert !


Argggg, het enige wat ik nog mis is het wijzende vingertje. [-X

Wat is er mis mee om mensen zelf kritisch te laten nadenken, Salty? Het lijkt wel alsof je daar bang voor bent en het daarom het liefst zou verbieden.

Stance

Berichtdoor Stance » 27 nov 2005 23:08

Yael schreef:Och twijfel hoeft niet altijd verkeerd te zijn hoor. Je leert ervan, en komt er sterker weer uit. (Tenminste dat is mijn ervaring.)


Ben het helemaal met je eens Yael. Zelf kritisch nadenken kan m.i geen kwaad maar blijkbaar denkt niet iedereen er zo over.

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Berichtdoor salty » 28 nov 2005 12:00

Nu Stance ff serieus !!!

Alles wat ik hier probeer uit te leggen is dat mensen zelf (zeker kritisch ) op zoek gaan naar hun waarheid.!

Maar als mensen in iets geloven, om hen dan met allerlei argumentatie hun "geloof " de grond in te boren of hun ongeloof te versterken met allerlei grammaticale pietluttigheden. daar heb ik het hier over.

Het is ten slotte allemaal :een geloof, een spirituele beleven in de geest van de mensen.
Dan moet je alles afwegen en het hele plaatje proberen te zien : Ook kijken wat de alternatieven zijn !

Je hebt dus het Jodendom als volk- dat is dus de rest wat overgebleven is zonder de tien stammen.
en je hebt het jodendom. als religie.
Wat is daar van overgebleven, dat zijn de mitswot die zo zijn aangepast in de loop der eeuwen dat daar weer een " religie "is uit ontstaan.

maar>>> Al tweeduizend jaar zwijgen de profeten en tweeduizend jaar bestaat de tempel niet meer.
daarentegen :
zien wij dat Yeshua wel zeker een Licht is geworden voor de rest van de wereld. Hij heeft met Zijn leer laten zien wie de Heilige van Israel is!!!
. Zijn leer en de Torah !! is de hele wereld door gegaan. en ZIjn Woord zal niet leeg terugkeren naar Hem . Dat heeft een andere nep messias nooit voorelkaar kunnen krijgen . Zijn Leer was echt van Boven en niet van deze wereld !!
Zijn Geest doet mensen veranderen , van binnen uit. De enige ware vrienden die Israel als volk en Land heeft zijn diegenen uit de volken samen met de vaderen die deel willen worden aan de belofte en aan het verbond en aan het Koningkrijk van De Eeuwige.
> daar bedoel ik NIET Het Christendom als religie als zodanig mee !
maar
DWZ mensen die deze belofte spiritueel hebben kunnen vatten. vanwege hun visie hebben zij enerszijds te maken met vormen van anti-semistisme in hun omgeving en anderszijds met spot van de kant van de anti-missionary movements!.
Dat wilde ik hier dus even duidelijk stellen.
Wat jij met die info doet is uiteindelijk jouw zaak!

Maar als jouw moeder joods is , dan hoef jij aan jezelf officieel ook niets te veranderen , je kunt dan gewoon een joodse vrouw trouwen en bijv ook atheist of new ager zijn. Dan blijven je kinderen ook Joods.Je hoeft je verder nergens druk over te maken!
Net als bijv de homos en lesbiennes die in Tel Aviv wonen- Ze willen immers Tel Avivi uitroepen tot wereldhoofdstad van de homosexuals ( en geloof me ook in the conservatieve reformed jewish movement mogen zij dat praktiseren!
maarreh ....
Mocht je dus wel Torah observant willen worden , dan moet je een stroom in de religie zoeken die bij jou past! en ook bij de messianics heb je dus ook Torah observants die wel in Yeshua als Messiah geloven. Het belangrijkste is dat je Hart oprecht is en Avinu she ba Shamayim kent de harten van alle mensen ! Veel succes!
shalom!
For YHWH the LORD is our judge,

the YHWH the LORD is our lawgiver,

the YHWH the LORD is our king;

it is HE who will save us.

Isaiah 33:22

Stance

Berichtdoor Stance » 28 nov 2005 15:04

salty schreef:Nu Stance ff serieus !!!

Maar als jouw moeder joods is , dan hoef jij aan jezelf officieel ook niets te veranderen , je kunt dan gewoon een joodse vrouw trouwen en bijv ook atheist of new ager zijn. Dan blijven je kinderen ook Joods.Je hoeft je verder nergens druk over te maken!
:mrgreen:

:-k Salty, ik ben een vrouw, hahaha. Is waarschijnlijk niet uit m,n nick op te maken. Lig hier helemaal over de vloer te rollen van het lachen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Cathy » 28 nov 2005 15:17

salty schreef:
maar>>> Al tweeduizend jaar zwijgen de profeten en tweeduizend jaar bestaat de tempel niet meer.
daarentegen :
zien wij dat Yeshua wel zeker een Licht is geworden voor de rest van de wereld. Hij heeft met Zijn leer laten zien wie de Heilige van Israel is!!!
. Zijn leer en de Torah !! is de hele wereld door gegaan. en ZIjn Woord zal niet leeg terugkeren naar Hem . Dat heeft een andere nep messias nooit voorelkaar kunnen krijgen . Zijn Leer was echt van Boven en niet van deze wereld !!
Zijn Geest doet mensen veranderen , van binnen uit. De enige ware vrienden die Israel als volk en Land heeft zijn diegenen uit de volken samen met de vaderen die deel willen worden aan de belofte en aan het verbond en aan het Koningkrijk van De Eeuwige.

Amen \:D/
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 28 nov 2005 16:38

Stance schreef:
salty schreef:maar mensen als jij moshe zijn er gewoon op uit om doorsnee naam christenen aan het twijfelen te brengen omdat jullie niet willen dat zij teruggaan naar de joodse wortels van de wet en de profeten en zo een gevaar zouden kunnen zijn zodat er door hun getuigenis meer joden in Yeshua gaan geloven . Dat is de hele opzet van alle counter missionary propaganda waar jij steeds uit citeert !


Argggg, het enige wat ik nog mis is het wijzende vingertje. [-X


http://www.messiahtruth.com/response.html ---> Kun je lezen wat het doel is van Counter Missionary. (ik vind het persoonlijk een goede site om te bestuderen vandaar dat ik hem hier ook neerzet als voorbeeld.) Oke nu hun doel zoals ik het interpreteer: Voorkomen van assimilatie van de Joden, tot het Christendom. Belangrijkste doel: dit te stoppen. Dus voorkomen dat er Joden in Jezus gaan geloven als hun Messias. Het Messiasbelijdende Jodendom wordt als een nieuwe (blijkbaar effectieve) truc gezien.
(Mijn conclussie:)
Omdat het nu laagdrempeliger is geworden, omdat deze Messiasbelijdende gemeenten vaak hun Joods zijn behouden en blijven praktiseren. (Wat ''nieuw'' is.) Wat Joden waarschijnlijk makkelijker zou kunnen bewegen in Jezus te gaan geloven. Omdat ze hun Joodse indentiteit niet meer verliezen, wat vroeger wel vaak het geval was. (En er dus inderdaad sprake was van assimilatie)
Maar zeg eens eerlijk je kunt de christenen bestrijden en de Joden die in Jezus geloven als Messias. Maar zij (die Joden) zijn geen gevaar voor assimilatie omdat zij ook God dienen (belangrijkst!) en de meeste ook de Thora naleven. Het probleem is denk ik meer de Joden die nergens aan doen, voor wie God niks zegt, of die een andere religie aanhangen dan de religie waarin de God van de Bijbel gediend wordt.
Dewariem/Deut. 6 vers 4 en 5. --> Dat is Gods eis!
Het kan best dat ik er totaal niks van begrepen heb wat het doel is van de Counter Missionary. Maar u zegt het maar. 8)

Suighnap
Mineur
Mineur
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 dec 2004 11:06
Locatie: Floep

Berichtdoor Suighnap » 28 nov 2005 17:26

Hallo Salty,

Je schreef:
Salty schreef:Een Tak== Netser> branch

Natsrat= Nazareth

natsar-- volgens de "even shoshan ":
shoresh sjel ha arachim>
Hitnatsrut- menatser-mitnatser
netser –nitsra


Het probleem met jouw veronderstelling is, dat volgens Mattheus de Moshiach een Nazoreer zou worden genoemd. Er wordt nergens gezegd dat de Moshiach de naam נֵצֶר zal dragen (bovendien is de woordwortel het enige dat beide woorden met elkaar gemeen hebben, samen met nog legio andere woorden). Mattheus had het over meerdere profeten die zeiden dat de Moshiach נוצְרִי zou worden genoemd. Echter, er bestaat simpelweg geen messiaanse toepassing van נוצְרִי.

Een andere, ietwat logischere suggestie is, dat Mattheus een woordspeling maakte met het woord נָצַר, dat de betekenis "waken" draagt. Niet dat het een echte oplossing is, want stel dat de namen נַצְרַת en נָצֶרֶת (beiden namen voor de stad Nazareth) gelinkt zijn aan aan het werkwoord נָצַר (al is dat niet erg waarschijnlijk, gezien het een stad zonder enige noemenswaardige betekenis was), dan nog is echter het zelfstandig naamwoord dat af wordt geleid van נָצַר:נ׀ֹצֵר (dat "bewaker" betekent) – geen נוצְרִי. En נ׀ֹצֵר is nergens in de Tanach in verband gebracht met de Moshiach.

Weer een ander voorstel zou zijn om van Jezus een Nazireer (נָזִיר) te maken. De term "Nazireer" wordt beschreven in Numeri 6:

Numeri 6 schreef: 1 En de HEERE sprak tot Mozes, zeggende:
2 Spreek tot de kinderen Israels, en zeg tot hen: Wanneer een man of een vrouw zich afgescheiden zal hebben, belovende de gelofte eens Nazireers, om zich den HEERE af te zonderen;
3 Van wijn en sterken drank zal hij zich afzonderen; wijnedik, en edik van sterken drank zal hij niet drinken, noch enige vochtigheid van druiven zal hij drinken, noch verse of gedroogde druiven eten.
4 Al de dagen van zijn Nazireerschap zal hij niet eten van iets, dat van den wijnstok des wijns gemaakt is, van de kernen af tot de basten toe.
5 Al de dagen der gelofte van zijn Nazireerschap zal het scheermes over zijn hoofd niet gaan; totdat die dagen vervuld zullen zijn, die hij zich den HEERE zal afgezonderd hebben, zal hij heilig zijn, latende de lokken van het haar zijns hoofds wassen.
6 Al de dagen, die hij zich den HEERE zal afgezonderd hebben, zal hij tot het lichaam eens doden niet gaan.
7 Om zijn vader of om zijn moeder, om zijn broeder of om zijn zuster, om hen zal hij zich niet verontreinigen, als zij dood zijn; want het Nazireerschap zijns Gods is op zijn hoofd.
8 Al de dagen van zijn Nazireerschap is hij den HEERE heilig.
9 En zo de gestorvene bij hem onvoorziens haastelijk gestorven ware, dat hij het hoofd van zijn Nazireerschap zou verontreinigd hebben, zo zal hij op den dag zijner reiniging zijn hoofd bescheren; op den zevenden dag zal hij het bescheren.
10 En op den achtsten dag zal hij twee tortelduiven, of twee jonge duiven brengen tot den priester, tot de deur van de tent der samenkomst.
11 De priester nu zal een bereiden ten zondoffer, en een ten brandoffer, en zal voor hem verzoening doen, van dat hij aan het dode lichaam gezondigd heeft; alzo zal hij zijn hoofd op dienzelfden dag heiligen.
12 Daarna zal hij de dagen van zijn Nazireerschap den HEERE afzonderen, en zal een lam, dat eenjarig is, brengen ten schuldoffer; en de vorige dagen zullen vallen, omdat zijn Nazireerschap verontreinigd was.
13 En dit is de wet des Nazireers: op den dag, als de dagen van zijn Nazireerschap zullen vervuld zijn, zal hij dit brengen tot de deur van de tent der samenkomst.
14 Hij dan zal tot zijn offerande den HEERE offeren een volkomen eenjarig lam ten brandoffer, en een volkomen eenjarig ooilam ten zondoffer, en een volkomen ram ten dankoffer.
15 En een korf ongezuurde [koeken], koeken van meelbloem, met olie gemengd, en ongezuurde vladen, met olie bestreken, mitsgaders hun spijsoffer, en hun drankofferen;
16 En de priester zal het voor het aangezicht des HEEREN brengen, en zal zijn zondoffer en zijn brandoffer bereiden.
17 Hij zal ook den ram ten dankoffer den HEERE bereiden, met den korf der ongezuurde [koeken]; en de priester zal zijn spijsoffer en zijn drankoffer bereiden.
18 Alsdan zal de Nazireer, aan de deur van de tent der samenkomst, het hoofd van zijn Nazireerschap bescheren; en hij zal het hoofdhaar van zijn Nazireerschap nemen, en hij zal het leggen op het vuur, dat onder het dankoffer is.
19 Daarna zal de priester een gezoden schouder nemen van den ram, en een ongezuurden koek uit den korf, en een ongezuurde vlade; en hij zal ze op de handen des Nazireers leggen, nadat hij zijn Nazireerschap afgeschoren heeft.
20 En de priester zal die bewegen ten beweegoffer, voor het aangezicht des HEEREN; het is een heilig ding voor den priester, met de borst des beweegoffers, en met den schouder des hefoffers; en daarna zal die Nazireer wijn drinken.
21 Dit is de wet des Nazireers, die zijn offerande den HEERE voor zijn Nazireerschap zal beloofd hebben, behalve wat zijn hand bekomen zal; naar zijn gelofte, welke hij beloofd zal hebben, alzo zal hij doen, naar de wet van zijn Nazireerschap.
22 En de HEERE sprak tot Mozes, zeggende:
23 Spreek tot Aaron en zijn zonen, zeggende: Alzo zult gijlieden de kinderen Israels zegenen, zeggende tot hen:
24 De HEERE zegene u, en behoede u!
25 De HEERE doe Zijn aangezicht over u lichten, en zij u genadig!
26 De HEERE verheffe Zijn aangezicht over u, en geve u vrede!
27 Alzo zullen zij Mijn Naam op de kinderen Israels leggen; en Ik zal hen zegenen.


Een voorbeeld is de aankoniging dat Simson een Nazireer zal zijn:

Richteren 13:5 schreef:Want zie, gij zult zwanger worden, en een zoon baren, op wiens hoofd geen scheermes zal komen; want dat knechtje zal een Nazireer Gods zijn, van [moeders] buik af; en hij zal beginnen Israel te verlossen uit der Filistijnen hand.


Dat heeft niets met de Moshiach te maken, noch met Jezus.


Tenslotte: Al die woordspelingen gaan overigens sowieso niet op, vanwege het simpele gegeven dat Mattheus 2:23 zélf de reden noemt waarom Jezus een Nazoreer wordt genoemd. Ναζωραιος betekent ”van(uit) Nazareth” in het Grieks. Jezus wordt een Nazoreer genoemd vanwege het feit dat hij van(uit) Nazareth (Ναζαρεθ) komt. Speculaties over referenties naar Hebreeuwse woorden met dezelfde wortel als de stad Nazareth (zoals נָצַר ,נֵצֶר ,נָזִיר, etc) hebben daarom geen relevantie.


Salty schreef: … met allerlei grammaticale pietluttigheden.


Die "grammaticale pietluttigheden" betreffen wel de prooftexts. Zo wijst Mattheus 2:23 bijvoorbeeld naar niet-bestaande profetieen in de Tanach.



Vrede!


Moshe
Laatst gewijzigd door Suighnap op 17 jan 2006 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Jood

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Berichtdoor salty » 28 nov 2005 18:41

Nou Stance dat jij een fem bent , daar heb ik dus echt persoonlijk helemaal geen moeite mee! dat mag van mij .... je kunt het ook niet helpen! en een voordeel
Dan hoef je je al helemaal niet druk te maken omtrend je nageslacht !Ik zou zeggen kom op Alyiah gezellig naar de Mediineh
en bekijk het eens hier van dichtbij ! en neem vooral ook je moeder mee. Hoe meer zielen hoe meer vreugd !




@Moshe - je bedoelde zeker Shimshon !
maar naar mijns inziens doen alle woordspelingen omtrend Nazir - Netzer en Natzrat het wel goed: de verwarring is hier idd Omdat het Nieuwe Testament> ha brit ha chadasha in het Grieks werd opgesteld

ze hadden met die bewuste profetie zeker wel Isaya 11 :1 voor ogen.
maar ja hier blijven we dan weer over van mening verschillen.

Vind je het zelf Niet toevallig !?? eerlijk zijn

>
Ook de Nazir- die een" Neder" vow-= eed/ belofte deed om voor de Eeuwige en met Zijn hulp een bepaalde taak had uit te voeren .

In het Nederlands heet Natsrat toch ook NAZARETH
For YHWH the LORD is our judge,

the YHWH the LORD is our lawgiver,

the YHWH the LORD is our king;

it is HE who will save us.

Isaiah 33:22

Suighnap
Mineur
Mineur
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 dec 2004 11:06
Locatie: Floep

Berichtdoor Suighnap » 28 nov 2005 19:02

Salty,

salty schreef:(...) ze hadden met die bewuste profetie zeker wel Isaya 11 :1 voor ogen.
maar ja hier blijven we dan weer over van mening verschillen.

Vind je het zelf Niet toevallig !?? eerlijk zijn

>
Ook de Nazir- die een" Neder" vow-= eed/ belofte deed om voor de Eeuwige en met Zijn hulp een bepaalde taak had uit te voeren .

In het Nederlands heet Natsrat toch ook NAZARETH


Nergens in de Tanach staat dat de Moshiach onder de naam נוצְרִי bekend zal staan. Bij gebrek aan zo'n profetie kun je toch niet zomaar met met woordwortels connecties gaan leggen? Maar zelfs dan -als gezegd: Mattheus 2:23 heeft de reden genoemd waarom Jezus een "Nazoreer" wordt genoemd. Dat is niet vanwege de term נֵצֶר, maar omdat Nazoraios Ναζωραιος betekent "van(uit) Nazareth" in het Grieks. Jezus wordt een Nazoreer genoemd vanwege het feit dat hij van(uit) Nazareth (Ναζαρεθ) komt. Dat is de reden dat speculaties over verwijzingen naar Hebreeuwse woorden met dezelfde wortel als de stad Nazareth (zoals נָצַר ,נֵצֶר ,נָזִיר, etc) bij voorbaat niet relevant zijn met betrekking tot Mattheus uitspraak. Geen enkele profeet heeft dat verkondigd dat de Moshiach een Nazoreer zal zijn.

Bovendien bestaat er geen enkele Messiaanse toepassing van de term נֵצֶר.
EDIT: (Maar nu moet ik je gelijk geven: dit is wél grammaticaal gekissebis :wink: ).


Vrede!


Moshe
Laatst gewijzigd door Suighnap op 28 nov 2005 19:21, 4 keer totaal gewijzigd.
Jood

Stance

Berichtdoor Stance » 28 nov 2005 19:05

salty schreef:Nou Stance dat jij een fem bent , daar heb ik dus echt persoonlijk helemaal geen moeite mee! dat mag van mij .... je kunt het ook niet helpen! en een voordeel
Dan hoef je je al helemaal niet druk te maken omtrend je nageslacht !


Hoi Salty,
wel een opluchting dat je er geen moeite mee hebt.
Waarop baseer je trouwens dat ik me zorgen zou maken om m,n nageslacht :roll:

Haha, het moet niet gekker worden; eerst een bruid voor mij en nu ook al nageslacht :mrgreen:

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 28 nov 2005 19:08

Joods zijn wordt toch via vrouw doorgeven :wink:

geweldig jullie 2 :mrgreen: :lol:

Stance

Berichtdoor Stance » 28 nov 2005 19:12

Yael schreef:Joods zijn wordt toch via vrouw doorgeven :wink:

geweldig jullie 2 :mrgreen: :lol:


Wordt inderdaad door de moeder doorgegeven alleen heb ik nooit gezegd dat ik me zorgen maak om eventueel nageslacht :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Stance op 28 nov 2005 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Berichtdoor salty » 28 nov 2005 19:23

The Branch From Jesse
1 A shoot will come up from the stump of Jesse;
from his roots a Branch
= NETZER will bear fruit.
2 The Spirit of the LORD will rest on him— >
on this NETZER
the Spirit of wisdom and of understanding,
the Spirit of counsel and of power,
the Spirit of knowledge and of the fear of the LORD -

3 and he will DELIGHT IN THE FEAR of the LORD.
He will not judge by what he sees with his eyes,
or decide by what he hears with his ears;

4 but with RIGHTEOUSNESShe will judge the needy,
with JUSTICE he will give decisions for the POOR ON THE EARTH He will strike the earth with the rod of his mouth;
with the breath of his lips he will slay the wicked.

5 RIGHTEOUSNESS will be his belt
and FAITHFULNESS the sash around his waist. !!!!

http://www.blueletterbible.org/tmp_dir/ ... 494.html#1

Ik kan daar duidelijk de persoon Yeshua in herkennen ! DE NETZER

vanaf vers 6 >
In de Toekomst als Hij weer komt zal Israel idd met Yudah worden verenigd onder Zijn heerschappij en zal er over de hele wereld vrede zijn!
For YHWH the LORD is our judge,

the YHWH the LORD is our lawgiver,

the YHWH the LORD is our king;

it is HE who will save us.

Isaiah 33:22


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 75 gasten