Moderator: Moderafo's
lucas 17 schreef:34 Ik zeg u, in die nacht zullen er twee in één bed zijn, de een zal aangenomen, de ander achtergelaten worden. 34 Ik zeg jullie, die nacht zullen er twee in één bed liggen: de een zal worden meegenomen, de ander achtergelaten.
35 Twee vrouwen zullen samen bezig zijn met malen, de ene zal aangenomen, de andere achtergelaten worden. 35 Van twee vrouwen die samen aan het malen zijn, zal de een worden meegenomen, de ander worden achtergelaten.’ (17:35) Andere handschriften hebben een extra vers: ‘[36] Van twee mensen die samen op het land zijn, zal de een worden meegenomen en de ander worden achtergelaten.’
36 [Twee zullen op het land zijn, de een zal aangenomen, de ander achtergelaten worden.]
Aangenomen is wat anders dan opgenomen imho.. het betekend denk ik gewoon dat niemand weet wanneer het komt, en wie waar heen zal gaan als God terug komt, naar de hemel of naar de hel.34 Ik zeg u: In dien nacht zullen twee op een bed zijn; de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.
35 Twee vrouwen zullen te zamen malen; de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden.
36 Twee zullen op den akker zijn; de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.
Mapleleaf schreef:Volgens mij ontlenen ze dat grotendeels aan 1 Thess. 4.
Daarna wij, die levend overgebleven zijn, zullen te zamen met hen opgenomen worden in de wolken, den Heere tegemoet, in de lucht; en alzo zullen wij altijd met den Heere wezen.
Alle mensen die in Jezus geloofd hebben en de plagen voor de wederkomst overleefd hebben..Daarna wij, die levend overgebleven zijn, zullen te zamen met hen opgenomen worden in de wolken, den Heere tegemoet, in de lucht; en alzo zullen wij altijd met den Heere wezen.
muiz schreef:Maja de Bij schreef:Het staat er, dus is het zo. Alleen vraag ik me af wie Paulus nu met "wij" bedoeld.
de christenen die op dat moment in leven zijn toch? eerst heeft hij het over de christenen die al overleden zijn, dat die de christenen die nog leven voor zullen gaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten