de opname van de gemeente

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hendrik
Mineur
Mineur

de opname van de gemeente

Berichtdoor Hendrik » 05 jul 2005 22:42

In het tijdschrift het zoeklicht wat zich veel bezighoud met de wederkomst enzo(ze zijn niet van een sekte) stond eens een artikel over de opname van de gemeente,dus zeg maar voor de laatste dingen en voor de wederkomst. Hoe denken jullie hierover? En hoe zit het met dat 1000 jarig vrederijk wat houdt dat precies in?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 jul 2005 23:02

Moeilijk punt. Wel weet ik dat het niet zomaar verzonnen is maar gebaseerd op de Openbaring van Johannes. Hier wordt dit aan ontleend. Hoe het precies zal gaan, of het klopt of beeldspraak is... ik weet het niet. Ik ga er dan ook niet over oordelen. Ik zie het vanzelf wel.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mapleleaf » 06 jul 2005 06:30

Volgens mij ontlenen ze dat grotendeels aan 1 Thess. 4.

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 06 jul 2005 09:58

lucas 17 schreef:34 Ik zeg u, in die nacht zullen er twee in één bed zijn, de een zal aangenomen, de ander achtergelaten worden. 34 Ik zeg jullie, die nacht zullen er twee in één bed liggen: de een zal worden meegenomen, de ander achtergelaten.
35 Twee vrouwen zullen samen bezig zijn met malen, de ene zal aangenomen, de andere achtergelaten worden. 35 Van twee vrouwen die samen aan het malen zijn, zal de een worden meegenomen, de ander worden achtergelaten.’ (17:35) Andere handschriften hebben een extra vers: ‘[36] Van twee mensen die samen op het land zijn, zal de een worden meegenomen en de ander worden achtergelaten.’
36 [Twee zullen op het land zijn, de een zal aangenomen, de ander achtergelaten worden.]

Cool toch?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jul 2005 10:34

Denkt aan slechte films als Left Behind en doe leuke christen-horror boeken van de Laatste Bazuin, leuke boeken maar onwaarschijnlijk.

Ik geloof niet in een opname als in 'alle bekeerden zijn weg'..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 06 jul 2005 10:38

't staat er toch?

In mijn bijbel iig wel hoor :wink:
dat het nou volgens de huidige inzichten in de wetenschap niet waarschijnlijk lijkt, hoeft toch nog niet te zeggen dat het ook niet zal gebeuren?

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 06 jul 2005 10:41

Reken maar dat de opname realiteit is en dat aanstaande is ,wanneer weten wij niet; maar we kunnen er wel vanuit gaan dat we in de eindtijd leven sinds 1945 ruim genomen .

De opname kan je vinden in de Heilige Schrift.

Vraag me af zijn de forumleden hier wel gereed als het zover is.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 jul 2005 11:31

Men neemt de bijbel hier toch voor de waarheid, van kaft tot kaft, dan is het alles of niets, als je het één als symbolisch wil zien, kun je dat met alles wel doen, wie maakt dan uit, wat symbolisch is, en wat niet.

*pff, is verleden tijd, wat mij betreft, daarom weet ik nog wel, waar het over gaat*

Bharat

Berichtdoor Bharat » 06 jul 2005 11:35

Cisca schreef:Men neemt de bijbel hier toch voor de waarheid, van kaft tot kaft, dan is het alles of niets, als je het één als symbolisch wil zien, kun je dat met alles wel doen, wie maakt dan uit, wat symbolisch is, en wat niet.

JIJ! Luister naar je hart.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 jul 2005 11:38

M'n hart klopt, valt weinig naar te luisteren, 'k ga af op m'n gevoel, dat bevalt me prima :)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jul 2005 12:08

34 Ik zeg u: In dien nacht zullen twee op een bed zijn; de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.

35 Twee vrouwen zullen te zamen malen; de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden.

36 Twee zullen op den akker zijn; de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.
Aangenomen is wat anders dan opgenomen imho.. het betekend denk ik gewoon dat niemand weet wanneer het komt, en wie waar heen zal gaan als God terug komt, naar de hemel of naar de hel.

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 06 jul 2005 12:17

Mapleleaf schreef:Volgens mij ontlenen ze dat grotendeels aan 1 Thess. 4.

Inderdaad, denk ik, met name vers 17:
Daarna wij, die levend overgebleven zijn, zullen te zamen met hen opgenomen worden in de wolken, den Heere tegemoet, in de lucht; en alzo zullen wij altijd met den Heere wezen.

Het staat er, dus is het zo. Alleen vraag ik me af wie Paulus nu met "wij" bedoeld.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 06 jul 2005 12:27

Maja de Bij schreef:Het staat er, dus is het zo. Alleen vraag ik me af wie Paulus nu met "wij" bedoeld.

de christenen die op dat moment in leven zijn toch? eerst heeft hij het over de christenen die al overleden zijn, dat die de christenen die nog leven voor zullen gaan.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jul 2005 12:32

Daarna wij, die levend overgebleven zijn, zullen te zamen met hen opgenomen worden in de wolken, den Heere tegemoet, in de lucht; en alzo zullen wij altijd met den Heere wezen.
Alle mensen die in Jezus geloofd hebben en de plagen voor de wederkomst overleefd hebben..

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 06 jul 2005 12:42

muiz schreef:
Maja de Bij schreef:Het staat er, dus is het zo. Alleen vraag ik me af wie Paulus nu met "wij" bedoeld.

de christenen die op dat moment in leven zijn toch? eerst heeft hij het over de christenen die al overleden zijn, dat die de christenen die nog leven voor zullen gaan.

Dat denk ik ook. Wij is dus zij.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

Terug naar “Archief”