Stemmen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Stemmen

Berichtdoor essieee » 02 jul 2005 17:18

Zo tussen de regels lees ik dat er veel mensen zijn die last hebben van stemmen.
Vind het een lastig onderwerp omdat niemand me begrijpt hierin.

Ik heb zelf een lange tijd vreselijk veel stemmen gehad...nu heel af en toe, meer last van geluiden die de geluiden die voor anderen hoorbaar is overstemmen. Bijv,....ik luister naar een cd....dan gaat er in m'n hoofd andere muziek spelen die er boven uit komt.
Verder ruik en ervaar ik dingen die er niet zijn.

Ik kan er de meeste tijd goed mee omgaan door voornamelijk afleiding te zoeken, te bidden, het conflict aan te gaan enz....

Wie wil er zelf ook hierin wat delen en vooral hoe ga je er mee om?
Want wat voor mij het nadeel blijft is dat ik me op die momenten zo mega alleen voel, mede omdat je de enige bent die het ervaart.....

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 02 jul 2005 18:29

Vroeger had ik ook weleens van die rare dingen!
NIet echt stemmen maar hoorde ik steeds hetzelfde geluid in mijn hoofd waar ik het aardsbenauwd van kreeg! :roll:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 02 jul 2005 18:43

Ik herken het ook wel een beetje. Niet dat ik stemmen hoor, maar wel eens een vaag, onbestemd gevoel krijg. Dat soort gevoelens probeer ik te confronteren, door er gewoon tegenin te gaan. En dan ervan uitgaan dat die rare gevoelens niet van God komen. Maar ja, soms is het knap lastig...
www.cgjf.nl

Pauline

Berichtdoor Pauline » 02 jul 2005 20:29

ik ken iemand die stemmen in dr hoofd heeft.
die zeggen dat ze dood moet, of zich moet verwonden.
maar die is dan ook wel echt heel ziek hoor, psychisch dan.
het is moeilijk, ik kan me er niet echt iets bij voorstellen in die zin dan.
wel dat het bij mij in mn koppie ook wel wat rommelde vroeger, maar niet heel erg.
alleen soms dan leek het net of er iemand zat te huilen. alleen dan binnen in.
maar goed, ik was toen ook wel ziek.
nu heb ik daar geen last meer van.
ik heb net een boek gelezen over MPS/DIS dat is dan wel een uiterste, er zijn natuurlijk ook andere ziektes waarbij je stemmen hoord, en zelf al heb je niet een diagnose gesteld gekregen voor een stoornis kan je er last van hebben. omdat het maar 1 kenmerk is van verschillende ziektebeelden.
volgens mij is het niet altijd schadelijk.
maar die MPS intrigreert me toch wel hoor. omdat ik niet snap hoe dat kan, wel hoe het komt, maar hoe het mogelijk is meer etc...

hoe je er mee omgaat?
tja, dat is echt zooo moeilijk om te zeggen hoe je dat doet, er zijn gwoon zoveel verschillende manieren, je kan het negeren, je kan het aanhoren pff. hoe je het wegmaakt weet ik niet, bij mij verdween het toen ik voor me had laten bidden.
dat werkt dus ook.

ja verder weet ik er ook niet echt iets zinnigs over te zeggen...

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 02 jul 2005 23:45

Toen ik heel diep in de psychiatrie zat, qua ziekte had ik het veel erger. Inderdaad stemmen met een dwingende boodschap/opdracht waar ik meestal slecht tegenop kon. Dat is al een tijdlang over, maar dit restje gaat niet weg.
Misschien zal het voor altijd bij me blijven..is lastig, je bent hier een eenling in, want niemand hoort het.
Btw dit topic is niet om medelijden op te wekken hoor!

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 04 jul 2005 12:14

Misschien moet je wat minder drugs gebruiken. ;)

Nee, ongein, een vriend van mij heeft het, of gehad. Ik weet eigenlijk niet precies hoe het op dit moment met de stemmen is. Maar de stemmen die hij hoorde waren dwingend, je moet dit, je moet dat. Bij hem is schizophrenie geconstateerd. De stemmen lijken mij sterke gedachten in je hoofd die een levende vorm aan nemen waardoor het net echt lijkt. Dat is volgens mij ook de definitie van schizophrenie, dat je de werkelijkheid en fantasie niet meer uit elkaar kan houden. Ik kan er nu een heel analytisch verhaal tegenaan gooien van hoe ik denk dat het bij hem komt maar ik ben geen psychiater dus daar waag ik me liever niet aan. Ik ken de jongen vrij goed en kan wel redelijk inschatten hoe bij hem van het ene het andere is gekomen. Uiteindelijk was drugs-gebruik wel de druppel om hem gek te maken.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 04 jul 2005 13:36

Hay,
Ik heb een vriendin die ook stemmen hoort als ze haar medicijnen niet neemt.
Er zijn nl, medicijnen voor zodat je het niet meer hoort.
Het zijn gedachtes in je hoofd, die voor jou geluiden worden, of geuren.
Er is dus iets in je hersenen dat niet goed werkt, of kortsluiting maakt, of foute signalen doorgeeft, waardoor je gedachten vervormen.
Er zijn goede medicijnen voor .

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 jul 2005 14:45

ik heb net een boek gelezen over MPS/DIS dat is dan wel een uiterste, er zijn natuurlijk ook andere ziektes waarbij je stemmen hoord, en zelf al heb je niet een diagnose gesteld gekregen voor een stoornis kan je er last van hebben. omdat het maar 1 kenmerk is van verschillende
Hmm ja :) MPS is mij ook aangepreekt maar dat geloof ik niet :P ja ik ben eigenwijs
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 04 jul 2005 16:28

Ik kan er de meeste tijd goed mee omgaan door voornamelijk afleiding te zoeken, te bidden, het conflict aan te gaan enz....
Jeps, herkenbaar. Vooral dat 'de meeste tijd', want ik kan er somtijds ook totaal niet mee omgaan, en dat is nogal angstig, dat je jezelf niet onder controle hebt.
Stemmen of dwanggedachten zijn niet per definitie een symptoon van schizofrenie of mps, gelukkig niet.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 jul 2005 22:27

windekind schreef:
Jeps, herkenbaar. Vooral dat 'de meeste tijd', want ik kan er somtijds ook totaal niet mee omgaan, en dat is nogal angstig, dat je jezelf niet onder controle hebt.
Stemmen of dwanggedachten zijn niet per definitie een symptoon van schizofrenie of mps, gelukkig niet.

Heerlijke reactie!
Inderdaad bij mij is schizofrenie ed uitgesloten, Drugs gebruik ik niet, 2x blowen in een jaar is wat anders.....
Medicatie heb ik gehad, antipsychoticum.....hielp wel wat ja, maar omdat ik niet psychotisch ben moest ik ermee stoppen. Vandaar dat ik met m'n handen in m'n haar zit!

Het zit hem inderdaad-windekind- in de moeilijke stemmen, die je soms niet onder controle krijgt....maakt je bang en geeft je een eenzaam bang gevoel!

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 05 jul 2005 08:42

Hoi essieee,
ik stuur je binnenkort een pb (moet nu bijna weg :)), ik vind dit verder niet iets voor een openbaar forum.
Sterkte!
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 09 jul 2005 20:31

Bedankt voor je PB, dat geeft een burger moed! :wink:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 jul 2005 00:10

*edit*

:)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 17 jul 2005 20:06

Was er maar een boekje..eerste hulp bij ztemmen!!!!!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 17 jul 2005 21:42

Flex187 schreef:Misschien moet je wat minder drugs gebruiken. ;)

Nee, ongein, een vriend van mij heeft het, of gehad. Ik weet eigenlijk niet precies hoe het op dit moment met de stemmen is. Maar de stemmen die hij hoorde waren dwingend, je moet dit, je moet dat. Bij hem is schizophrenie geconstateerd. De stemmen lijken mij sterke gedachten in je hoofd die een levende vorm aan nemen waardoor het net echt lijkt. Dat is volgens mij ook de definitie van schizophrenie, dat je de werkelijkheid en fantasie niet meer uit elkaar kan houden. Ik kan er nu een heel analytisch verhaal tegenaan gooien van hoe ik denk dat het bij hem komt maar ik ben geen psychiater dus daar waag ik me liever niet aan. Ik ken de jongen vrij goed en kan wel redelijk inschatten hoe bij hem van het ene het andere is gekomen. Uiteindelijk was drugs-gebruik wel de druppel om hem gek te maken.

erg leuk die eerste zin van je :( sukkel

Terug naar “Archief”