Zorg jij goed voor jezelf... ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Zorg jij goed voor jezelf... ?

Berichtdoor ezri » 02 jul 2005 11:06

... op het gebied van
* voeding
* persoonlijke verzorging
* assertief zijn
* enz.

Cijfer je jezelf weg of neig je naar egoisme? Of daar ergens tussen?
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Lausnitz
Mineur
Mineur

Re: Zorg jij goed voor jezelf... ?

Berichtdoor Lausnitz » 02 jul 2005 14:58

ezri schreef:Zorg jij goed voor jezelf op het gebied van:

* voeding

Ja! Redelijk weinig eten en al helemaal geen vet- en suikerrijke producten.

Tweemaal per dag tandenpoetsen, iedere dag onder de douche, deo. Anders nog iets?

* assertief zijn

Kan beter, maar door mijn flutstage afgelopen half jaar ben ik brutaler en ook wel wat assertiever geworden.

Hoe zij egoïsme in dit gedeelte? Egoïsme lijkt me op het gebied van persoonlijke verzorging niet misplaatst.
www.cgjf.nl

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 jul 2005 20:21

Nee!!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jul 2005 21:54

Voeding:
Uh :oops: Nee, ik eet misschien een eetlepel groenten per twee dagen, fruit echt zelden, elke dag vlees en snoep enzo :oops:

Persoonlijke verzorging:
Volgens mijn moeder overdreven :D Ik douche minimaal 1, soms zelfs 2 x per dag, bijna elke dag schone kleren, spuiten met van alles, elke dag mn haren wassen :D Mn moeder werd zo gek van al mn kleren in de was, dat ik ze nu zelf mag strijken elke keer :roll:

Assertief zijn:
Ligt eraan waar ik ben. Als ik bij volwassen mensen ben, die ik niet zo goed ken, trek ik mn klep niet zo open, maar anders ben ik denk ik soms over assertief, als dat woord bestaat :D

Wegcijferen of egoisme?
Wegcijferen niet snel. Al is het mijn doel geworden om dat meer te doen :)
Ik ben meer een voorgrond type, al wil ik niet echt verantwoordelijk zijn voor iets. In een grote groep geef ik graag mijn mening, maar echt de leider van de groep zijn: neuh, laat dat maar aan een ander over, kan ik tenminste diegene de schuld geven alst mis gaat ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 02 jul 2005 22:12

voeding: wel redelijk goed dacht ik. Het zou beter kunnen, want het gaatniet zoals het moet. Ik heb bijv. een hele grote hekel aan ontbijten.

persoonlijke verzorging: goed.. op lichamelijke gebied dan. Geestelijk kan ik mij soms heel goed verwaarlozen... totdat het bijna te laat is.

Assertief zijn: volgens mijn leraren te weinig.. maar ik ben er redelijk tevreden mee.

En ik cijfer me liever helemaal weg, dan dat ik op de voorgrond treed. En eer moet je me vooral niet geven.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 02 jul 2005 23:10

Voeding...
Mmm...kan beter denk ik, maar ik geloof niet dat ik echt heel erg veel slechte dingen eet. :roll:

Persoonlijke verzorging...
Elke dag onder de douche, haar wassen, en schone kleren aan. Lijkt me wel oké denk ik :wink:

Assertief zijn...
Het laatste jaar heb ik veel geleerd, en dus ook om veel meer assertief te zijn, en ik moet zeggen dat het me redelijk af gaat! 8)

Egoisme of wegcijferen...
Ik ben iemand die zich totaal wegcijfert...totdat het foutloopt... :oops: Ik sta niet graag op de voorgrond, en met complimentjes kan ik niet goed omgaan... :?
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

André

Berichtdoor André » 03 jul 2005 01:00

* voeding: Zou misschien iets gevarieerder kunnen, maar krijg het meeste wel binnen. 8)
* persoonlijke verzorging: Okay
* assertief zijn: ben mondig genoeg indien nodig, wel iets meer introvert dan extravert
* enz. : Mm, iets concreter graag. :wink:

Nee ik cijfer mezelf niet weg, durf ook gruwelijk goed nee te zeggen indien nodig.
Ken mn eigen grenzen en mogelijkheden. (dat je daar eerst ernstig burnout voor moet raken omdat te ondervinden hoe dat werkt is natuurlijk weer iets minder.) :|
Egoisme past niet bij mij, daarvoor ben ik weer (te) sociaal genoeg schijnt. :P :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 jul 2005 11:41

* voeding
gaat wel goed: elke dag minstens 2 ons groente, fruit lukt nog niet zo. Geen vlees, wel vis.
Volgens mij stink ik niet en ik beweeg voldoende.
* assertief zijn
pfoe, ligt eraan wie er tegenover me zit

Ik vrees egoisme, maar ik vind andere mensen stiekem heel interessant.

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 04 jul 2005 15:18

Lausnitz schreef:Hoe zij egoïsme in dit gedeelte? Egoïsme lijkt me op het gebied van persoonlijke verzorging niet misplaatst.

Ik bedoel het verschil tussen goed voor jezelf zorgen en slecht voor jezelf zorgen. Sommige mensen zorgen zo slecht voor zichzelf, dat ze zichzelf verwaarlozen, maar anderen zorgen zo goed voor zichzelf dat het egoisten zijn. Ze zorgen dat ze overal aan hun trekken komen, en zijn té assertief bijv. Gelukkig zitten de meeste mensen ergens tussen deze 2 uitersten. :|
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 04 jul 2005 16:08

Tja...... ik douche wel elke dag en neem 2 maal daags een voetbad, verzorg mijn lichaam wel optimaal, ga nooit zonder makup de deur uit en doe altijd nette kleren aan als ik wegga, en eten doe ik wel zo goed mogelijk, probeer wel genoeg te eten en vers. Maar assertief.
Ja, op een forum wel, maar als ik tegenover iemand sta, is het toch anders, dan zeg ik weinig.
Ik kan ook nogsteeds geen NEE zeggen.
Vaak word ik daardoor belast met dingen die ik eigenlijk niet wil doen.
Jezus zei: heb je naaste lief, gelijk jezelf.
En ik heb mijn naasten vaak meer lief dan mijzelf, omdat dingen vaak ten koste van mijzelf gaan........ dus......... maar ik zal het wel niet meer leren, te oud. :roll:

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 04 jul 2005 16:46

ezri schreef:
Lausnitz schreef:Hoe zij egoïsme in dit gedeelte? Egoïsme lijkt me op het gebied van persoonlijke verzorging niet misplaatst.

Ik bedoel het verschil tussen goed voor jezelf zorgen en slecht voor jezelf zorgen. Sommige mensen zorgen zo slecht voor zichzelf, dat ze zichzelf verwaarlozen, maar anderen zorgen zo goed voor zichzelf dat het egoisten zijn. Ze zorgen dat ze overal aan hun trekken komen, en zijn té assertief bijv. Gelukkig zitten de meeste mensen ergens tussen deze 2 uitersten. :|

Oké, ik zorg goed voor mezelf, maar niet om overal aan m'n trekken te komen, maar omdat dat gewoon gezond is.
www.cgjf.nl

miezepies
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor miezepies » 09 jul 2005 11:30

voeding:

niet egt maar af en toe van die periodes dat kdat wel doe
persoonlijke verzorging: wel goed vind k

assertief zijn : dat kan ik wel goed alleen bij sommige mensen absoluut niet , maar kdenk dat iedereen dat wel beetje heeft
Realiteit is een illusie die onstaat bij een gebrek aan alcohol

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 09 jul 2005 11:58

Of ik goed voor mezelf zorg?

... op het gebied van
* voeding

Kan soms beter, ik eet voldoende

Ik ben behoorlijk hygiënisch, douche dagelijks, gebruik deo etc..

* assertief zijn

Ik kom voor mijn mening op maar ben niet opdringerig. Ik vind dat ik er mag zijn zoals ik ben net als mijn medemens. wel net als andré al zei, meer introvert dan extravert

* enz.

Het hangt ervan af waar het om gaat. als ik in mijn vriendengroep ben doe ik alles voor de groep en om de groep ook echt groep te houden. dat gaat soms ten koste van jezelf. Gaat het echter om bijvoorbeeld iets zakelijks op school dan ben ik soms niet reëel, dan gaat het om mijzelf en zorg ik ervoor dat mijn doelen bereikt worden, maar niet ten koste van een ander.

Koffie

Berichtdoor Koffie » 09 jul 2005 13:20

Voeding: Ik eet iedere dag drie keer, de hoeveelheid wisselt weleens.

Persoonlijke verzorging: dat ben ik heel nauwkeurig in. Iedere dag douchen, deo gebruiken en vaak ook parfum.

Assertief: Ik hou nog te vaak mijn mond dicht als ik mijn mening wil laten horen

Cijfer jezelf weg of egoisme:

Ik cijfer mezelf veel te veel weg, al kan ik op belangrijke momenten wel voor mezelf opkomen

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 09 jul 2005 18:21

... op het gebied van

* voeding
Probeer ik goed te doen, gaat helaas te vaak fout... of ik eet te veel of helemaal niks.....

Vind ik goed genoeg zo. Ben niet iemand die uren van alles staat te smeren enzo, misschien dat ik er nog iets meer aan zou doen als ik er wat leuker en normaler uit zou zien enzo...

* assertief zijn
Dat ben ik echt totaal niet... bij niemand eigenlijk...

Cijfer je jezelf weg of neig je naar egoisme? Of daar ergens tussen in?
Ik denk dat ik mezelf misschien een klein beetje te veel wegcijfer.. als ik iets anders wil dan anderen, dan wil ik toch met die anderen meedoen... Op het moment dat ze gaan doen wat ik wil dan vind ik t zelf niet meer leuk omdat k weet dat die anderen liever iets anders zouden willen zeg maar *vaag*
En verder wil ik gewoon dat andere mensen zich lekker en gelukkig voelen enzo, dus ga ik niet lelijk of whatever tegen ze doen... maar doe ik gewoon wat ze graag willen...

*of heeft dit er niks mee te maken..?*
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Terug naar “Archief”