Een quoot
Elladan schreef:Fly29 schreef:Elladan schreef:Fly29 schreef:Romeinen 9 : Of heeft de pottenbakker geen macht over het leem, om uit denzelfden klomp te maken, het ene vat ter ere, en het andere ter onere?
Hiermee kom ik tot een conclusie dat God dus wel een hand erin heeft mij of wel of niet tot iets te laten gaan. Bijvoorbeeld de hemel of de hel. Dit vind ik wat moeilijk worden nu..brrr.. maakte er een puinbak van mijn zinsbouw.
Zou je misschien kunnen zeggen wat je dan wél bedoelt, want dit grammaticale Beest is onleesbaar.
Oke.. doe ik nog een poging.
Als God de pottenbakker is.> Dan zou ik kunnen lezen dat Hij ons kan maken en breken. Dus hij maakt ons zo dat we ook werkelijk zullen struikelen waardoor we niet verzoend kunnen raken of Hij maakt ons zo dat we ons zullen verzoenen met Hem. Dat idee staat mij niet aan. Want als God een Liefhebbende Barmhartige God is dan heeft Hij niet met ons voor ons moetwillig te laten struikelen. Dan zou ik het meer als een proef willen zien om te kijken hoe we daarop zouden reageren.
Fly
Dit beter?;-)
Jups, danke.
"Dat idee staat mij niet aan."
Hmm... je accepteert wél het idee dat dit leven maar een proeftuintje is voor wat later komt? Dat idee staat míj dan weer niet aan...
Maar goed... ik denk dat we daarover zullen BLIJVEN discussiëren... en dat wordt uitputtend...
De bijbel spreekt er ook over in de deze teksten.
Quote:
Jeremia 18 : Zal Ik ulieden niet kunnen doen, gelijk deze pottenbakker, o huis Israëls? spreekt de HEERE; ziet, gelijk leem in de hand des pottenbakkers, alzo zijt gijlieden in Mijn hand, o huis Israëls!
en
Quote:
Romeinen 9 : Of heeft de pottenbakker geen macht over het leem, om uit denzelfden klomp te maken, het ene vat ter ere, en het andere ter onere?