vriendschap na verkering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
pippylangkous
Verkenner
Verkenner
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 feb 2003 16:51
Locatie: in westen van het land

vriendschap na verkering

Berichtdoor pippylangkous » 17 feb 2003 13:31

wat denken jullie over vriendschap na verkering met iemand gehad te hebben?en is vriendschap niet beter dan verkering?

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 17 feb 2003 13:39

vriendscap na verkering is erg positief lijkt mij. want je bent gewoon als vrienden uit elkaar gegaan i.p.v met ruzie. je hebt na die verkering wel een goede band met die persoon. die persoon weet hoe je bent en waar je mee zit enzo.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
DenKTenk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 jan 2003 16:36

Berichtdoor DenKTenk » 17 feb 2003 13:41

Vriendschap na verkering is mooi, maar wel vreselijk moeilijk...
Ga het niet forceren, het moet op een bepaalde manier weer helemaal groeien. Daarnaast ken je andere kanten van mensen die je binnen 'gewone' vriendschap niet snel te weten zou komen. Dat kan een vrienschap na verkering ook nog moelijker maken.

Gebruikersavatar
Skoezie
Mineur
Mineur
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 nov 2002 09:36
Locatie: /home/skoezie
Contacteer:

Re: vriendschap na verkering

Berichtdoor Skoezie » 17 feb 2003 13:50

pippylangkous schreef:wat denken jullie over vriendschap na verkering met iemand gehad te hebben?en is vriendschap niet beter dan verkering?


Het lijkt me wel leuk, maar wel heel moeilijk...
Veel vragen blijven altijd door je hoofd spoken zoals waarom? etc.
Dit lijkt me dan extra moeilijk...
Maar ik vind het flauw als je na je verkering je ex gewoon dumpt...

Gebruikersavatar
DenKTenk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 jan 2003 16:36

Berichtdoor DenKTenk » 17 feb 2003 13:54

Nog een aanvulling op het vorige: het is ook wel belangrijk hoe de verkering aan zn einde is gekomen. Is er een ander in het 'spel', heb je ruzie gehad, of zag 1 van 2, of allebei, het niet meer zitten? In het laatste geval is het wel mogelijk om vrienden te worden denk ik, in de eerste gevallen niet echt...
Heb God lief en doe wat je wilt.
(Naar: Augustinus)

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jan 2003 16:10
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 17 feb 2003 14:06

hoeft niet perse na verkering trouwens, na een blauwtje gelopen te hebben kan het ook.
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Gebruikersavatar
marjo
Sergeant
Sergeant
Berichten: 360
Lid geworden op: 29 nov 2002 20:15

Berichtdoor marjo » 17 feb 2003 14:36

Harstikke goed als je nog vrienden kan zijn na verkering. Maar het lukt gewoon niet altijd. Zeker als een van de twee zou willen dat het liever niet uit was. Laatst was ik op een bruiloft en twee ex-en van de bruid waren er ook gewoon. En de bruidegom begroette ze alsof ze gewoon goede vrienden van hem waren. Ze hadden overigens allebei hun nieuwe vriendin bij zich Maar ja dit is natuurlijk een bijzonder geval - niet altijd haalbaar.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 feb 2003 15:36

ik zou dat wel willen dat eht zo zou gaan, dat zou makkelijker zijn voor een verwerkingsproses denk ik

Gebruikersavatar
Lotte
Mineur
Mineur
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 dec 2002 20:20
Locatie: Gaat je niks an!

Berichtdoor Lotte » 17 feb 2003 15:38

En vriendschap na een scheiding?
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 feb 2003 15:43

Lotte schreef:En vriendschap na een scheiding?


dta lijkt mij heel erg beroerd, volgens mij is bij een scheiding dat het alle beide partijen vinden dat het niet meer gaat, maar met verkering is het volgens mij anders

anna
Mineur
Mineur
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 sep 2002 14:26

Re: vriendschap na verkering

Berichtdoor anna » 17 feb 2003 15:46

pippylangkous schreef:wat denken jullie over vriendschap na verkering met iemand gehad te hebben?en is vriendschap niet beter dan verkering?


Ik heb het ok gehad, maar we hebben nog steeds contact met elkaar via meel.... Waarom moet je diegene dan zo dumpen????

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: vriendschap na verkering

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 feb 2003 15:47

anna schreef:
pippylangkous schreef:wat denken jullie over vriendschap na verkering met iemand gehad te hebben?en is vriendschap niet beter dan verkering?


Ik heb het ok gehad, maar we hebben nog steeds contact met elkaar via meel.... Waarom moet je diegene dan zo dumpen????


het heoft neit direct dumpen te izjn, maar het kan ook een vorm zijn dat je neit weet hoe je tegen elkaar meot doen.

Gebruikersavatar
Lotte
Mineur
Mineur
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 dec 2002 20:20
Locatie: Gaat je niks an!

Berichtdoor Lotte » 17 feb 2003 15:48

Stel dat je lang verkering hebt gehad, en jij en je ex-vriend(in) kunnen het niet meer vinden samen, dus geen vriendjes meer, hoe moeten je broers en zussen zich dan opstellen? Zij raken dan ook een (a.s.) zwager of schoonzus kwijt! Is het dan slim om ook de contacten te verbreken uit respect voor jou, of mogen zij nog gewoon bevriend zijn met hem/haar?
Met alle gevolgen vandien, want automatisch komen jullie elkaar dan ook nog tegen!
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 feb 2003 15:50

Lotte schreef:Stel dat je lang verkering hebt gehad, en jij en je ex-vriend(in) kunnen het niet meer vinden samen, dus geen vriendjes meer, hoe moeten je broers en zussen zich dan opstellen? Zij raken dan ook een (a.s.) zwager of schoonzus kwijt! Is het dan slim om ook de contacten te verbreken uit respect voor jou, of mogen zij nog gewoon bevriend zijn met hem/haar?
Met alle gevolgen vandien, want automatisch komen jullie elkaar dan ook nog tegen!


het bovenstaande heb ik meegemaakt, dat is erg beroerd, gelukkig kom ik ze weinig tegen, ik zou zelf dan neit weten heo ik me dan moest gedragen. Ik had letterlijk geen vrienden meer, maar door dat de verkering uit was, stapte ik outomatisch uit de vriendenkring. gelukkig maak ik snel vrienden en zit ik nu niet zonder, maar t maakt toch een aadrige klap

Gebruikersavatar
Lotte
Mineur
Mineur
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 dec 2002 20:20
Locatie: Gaat je niks an!

Berichtdoor Lotte » 17 feb 2003 15:52

Bedoel je nou dat jouw broers en zussen nog met je ex omgaan?
Ik maak nl ongeveer hetzelfde mee in onze familiekring. En tis hartstikke vervelend!
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten

cron