Vito schreef:Er is een onderzoek van de Ger.Gem ingesteld naar de problemen bij de Ger. Gem. in Nijkerk.
Redenen voor het onderzoek waren o.a. de zeer lege preken van ds. Beens, zijn slechte omgang met de jeugd (afstotend) en de nadruk die in zijn prive-leven op "business" lag i.p.v. het bezoeken van kerkleden.
Dat hij onlangs gescheiden is en er binnen korte tijd een nieuwe relatie op na hield zal verder niet in zijn voordeel hebben gewerkt.
De commissie van onderzoek heeft geconcludeerd dat ds. Beens bij de Ger. Gem. Nijkerk moet vertrekken. Ze zijn nog aan het uitzoeken hoe ze hem verder kunnen begeleiden.
Hoi Vito,
je presenteerd volgens mij maar de helft van de feiten. Sowieso weet ik niet waar je bovenstaande gegevens vandaan hebt.
Ik heb het verhaal van een andere kant gehoord: Er was grote verdeeldheid in de gemeente, en de ds is daar het slachtoffer van geworden. Mensen hebben zijn schuldloze scheiding aangegrepen om het door de stront te halen. Verder is er op ieder mens en dus ook op iedere dominee wel voldoende aan te merken om eens flink over te schrijven, we zijn immers helaas niet allemaal als Daniel.
Kortom, ik verzoek je om je grote woorden of te onderbouwen, of terug te trekken.