Helderziendheid kan heel goed van God komen. Er wordt gezegd dat Saul ook naar een tovenares ging, een helderziende.
Maar dat was de fout niet - de fout was dat Saul niet God wilde raadplegen, maar een zieneres/waarzegster (wat helemaal niets te maken hoeft te hebben met helderziendheid.)
Er zijn mensen die inderdaad kunnen 'zien' wat iemand met zich meedraagt in het leven. Zolang iemand dat alleen heel beperkt gebruikt om mensen daadwerkelijk te helpen is er niks mis mee. Dan gebruikt iemand die gave ten goede.
Ik heb ernstige bezwaren tegen mensen die dat doen tegen betaling, die gave dus exploiteren.
Mijn dochter en mijn zuster zijn helderziend en heldervoelend. Zij doen er geen van beiden iets mee. Ten eerste omdat ze het voor zichzelf er moeilijk genoeg mee hebben (bv. het voorvoelen van een sterven, van een ongeluk), ten tweede, omdat zij weten dat het gemakkelijk misbruikt kan worden en omdat zij niet 'anders' willen zijn dan de 'normale' (voor zover dat bestaat

)mensen.
Wat betreft het contact waarover je schrijft - ik heb mijn aarzelingen, niet vanwege duivels of welke achtergronden dan ook, maar veel meer: is hij je bekend? Of is hij net als ik hier of op msn met een pseudoniem?
Op internet kun je wat dat betreft niet voorzichtig genoeg zijn.
Maar dit heeft dus niks met religie te maken!!!