Love2 schreef:Ik ben heel goed bevriend met een jongen. Het klikt gewoon heel goed. Beiden voelen we aan dat het meer is dan vriendschap. Alleen hij twijfelt heel erg. Of het wel aan zou blijven enz. Kan iemand mij zeggen hoe ik daarmee om moet gaan? Ik wil hem niet kwijt!
We hebben al eens over zijn twijfels gepraat, maar nu zit hij weer met zoveel twijfels.
Wie helpt...
Hoi Love2,
Misschien een goede tip om eens in de vragenrubriek op de homnepage van Refoweb te kijken. Daar worden ook dit soort vragen gesteld en helder beantwoord. Ik denk zelf dat ieder stel, voor of tijdens de verkering, wel last heeft van die twijfels. Je moet je daar ook niet door laten leiden. Tuurlijk wil je dat het goed blijft gaan tussen jou en je vriend(in), maar daar kun je voor je aan een relatie begint niet zeker van zijn. Dat vertrouwen enzo moet groeien tijdens je relatie. Je zegt zelf dat je beiden voelt dat er meer is dan alleen gewoon vriendschap. Dus waarom zou je niet toegeven aan die gevoelens/verlangens?
Misschien beetje raar gezegd, maar een verkering is er toch juist voor om te zien of je echt bij elkaar past? Tuurlijk blijft er een kans bestaan dat je toch niet de juiste persoon tegen het lijf loopt, maar zonder verkering kom je daar nooit achter... Probeer niet alleen op je gevoelens te letten, maar probeer ook je verstand te gebruiken. Voel je je veilig bij hem, hebben jullie gemeenschappelijke dingen/hobby's etc, vertrouw je hem helemaal en hij jou? Dat zijn mijns inziens toch wel belangrijke "ingrediënten" voor een relatie.
Tot slot nog het volgende, probeer allebei God hier in te betrekken. Als je om Gods zegen vraagt en vervolgens de stap neemt om samen verder te gaan, dan heb je ook een goede basis. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je een gelukkig relatie met die jongen krijgt.