Moderator: Moderafo's
Maar je bent niet in christus zonder gemeenschap met je geloofsgenoten. De Heilige Geest kun je het best ervaren (vergeef me het postmoderne woord) in een gemeente.
Rudolf Meuser schreef:Geloven doe je toch zelf? Als je dat in eentje kan beleven, dan hoef je ook niet naar de kerk. God kan ook bij je thuis aanwezig zijn.
Corne van 't Hof schreef:Maar je bent niet in christus zonder gemeenschap met je geloofsgenoten. De Heilige Geest kun je het best ervaren (vergeef me het postmoderne woord) in een gemeente.
Je bent in Christus als je wederomgeboren bent. Dan maakt het geen bal uit of je in de kerk een preek luistert of thuis een cassettebandje.
Ik bedoel te zeggen dat het volgens de bijbel wel degelijk uitmaakt dat je gemeenschap hebt met je geloofsgenoten.
Corne van 't Hof schreef:Ik bedoel te zeggen dat het volgens de bijbel wel degelijk uitmaakt dat je gemeenschap hebt met je geloofsgenoten.
Dan moeten er wel geloofsgenoten zijn. In de praktijk krijg je af en toe eens een knikje. Maarja als je niet in een superzwart pak gekleed ben, dan kan je toch eigenlijk niet een echte christen zijn, zeggen sommigen.
Er zijn er die je dan niet eens zien staan. Tja, de gemeenschap met geloofsgenoten.
Corne van 't Hof schreef:Als je weet dat jouw gemeente de minste dwalingen heeft stap je niet zomaar naar een kerk waar het misschien anders kan zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten