Bidden op je werk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 12 mei 2003 12:18

JialiKelly schreef:Hoe bedoel je dat precies Joris?


weet je wat ik ook erg moeilijk vind... er wat van zeggen als ze vloeken, of minder nette dingen zeggen.


je vraag over vloeken, daarover is al een apart item geopend.

wat ik bedoel? dat het geen heilig emissie wordt. dat je niet denkt dat je niet mag eten als je er niet voor gebeden hebt. Jezus dankte voor Gods gaven tijdens de maaltijd. Er staat in de bijbel niet dat je perse moet bidden voor je eten. We zien wel dat Jezus het deed. Dus het is een goede gewoonte.
maar als het maar geen missie wordt: ik bidt voor mijn eten zodat iedreeen ziet dat ik christen ben. Of: ik bidt voor mijn eten, anders ben ik niet dankbaar genoeg naar God.

Leef! eet! drinkt! En bedank God ervoor. Hoe? wat je zelf fijn vndt. Ik bidt smorgens voor de hele dag. Ik bidt in de auto als ik iets zie of als ik ergens over na loop te denken. Ik lees na mijn avondeten bijbel en dank. Ik lees en bidt en dank en prijs God als ik naar bed ga.

Ik zie wel eens mensen die met een star hoofd dwangmatig gaan zitten bidden voor hun eten. Dat is datn puur gewoonte, en dat lijkt mij niet de bedoeling. En mensen maak je er zo op tegen.

Gebruikersavatar
butterfly
Luitenant
Luitenant
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 sep 2002 16:43

Berichtdoor butterfly » 07 jun 2003 08:47

Ik bid wel op mijn werk. Al vind ik het soms wel moeilijk om telkens weer te vragen of ze even stil willen zijn.
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

geertje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:35
Locatie: breda

Berichtdoor geertje » 07 jun 2003 12:09

joris schreef:
JialiKelly schreef:Hoe bedoel je dat precies Joris?


weet je wat ik ook erg moeilijk vind... er wat van zeggen als ze vloeken, of minder nette dingen zeggen.


je vraag over vloeken, daarover is al een apart item geopend.

wat ik bedoel? dat het geen heilig emissie wordt. dat je niet denkt dat je niet mag eten als je er niet voor gebeden hebt. Jezus dankte voor Gods gaven tijdens de maaltijd. Er staat in de bijbel niet dat je perse moet bidden voor je eten. We zien wel dat Jezus het deed. Dus het is een goede gewoonte.
maar als het maar geen missie wordt: ik bidt voor mijn eten zodat iedreeen ziet dat ik christen ben. Of: ik bidt voor mijn eten, anders ben ik niet dankbaar genoeg naar God.

Leef! eet! drinkt! En bedank God ervoor. Hoe? wat je zelf fijn vndt. Ik bidt smorgens voor de hele dag. Ik bidt in de auto als ik iets zie of als ik ergens over na loop te denken. Ik lees na mijn avondeten bijbel en dank. Ik lees en bidt en dank en prijs God als ik naar bed ga.


precies; je kan de hele dag aan god denken en zonder je handen te
vouwen ook bidden.
het maakt niet uit op wat voor manier; god ziet het hart aan.
je zou dan voor een snoepje; koekje en elke kop drinken ook moeten bidden. ik bid smorgens en s,avonds voor het slapen gaan en verder denk ik op de dag aan zijn goedheid.

Ik zie wel eens mensen die met een star hoofd dwangmatig gaan zitten bidden voor hun eten. Dat is datn puur gewoonte, en dat lijkt mij niet de bedoeling. En mensen maak je er zo op tegen.

Gebruikersavatar
sandero
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 nov 2002 16:55
Locatie: Zwitserland

Berichtdoor sandero » 07 jun 2003 14:53

Las ergens bij dit onderwerp, dat er respect moet zijn van de niet-christen voor de christen, MAAR ook andersom..... :!:

Waarom moeten mensen dan persé stil zijn als een christen zit te bidden? Je doet het toch niet om de mensen? Het is toch jouw moment met God?? :roll:
Op wat voor punt hebben wij dan respect voor de "niet-christen?!" Vind het niet van respect getuigen voor hun leefwijze, als we er van uitgaan dat ze stil zijn, of het zelfs vragen. Bedoel als ze stil worden, prima! Maar vind dat je het niet als vanzelfsprekend moet beschouwen (wat wel vaak wordt gedaan).

Ook moet ik bij dit punt altijd denken aan de Farizeeërs die op de hoeken van de straten staan te bidden....waarom moet iedereen dat persé zien? Ze mogen het best zien, maar moet je er zo de aandacht op vestigen?? :shock:

Gegroet,

Sandero
(.....) "ik wilde God ontmoeten, maar ze verkochten me religie..."(Bono, U2)

Gebruikersavatar
lizzz
Luitenant
Luitenant
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 sep 2002 13:01
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 07 jun 2003 15:04

voor bidden hoeft het niet perse stil te zijn om je heen. Ik bid juist altijd als ik heel druk ben, en als alles om me heen druk is, God hoort je echt wel overal doorheen hoor. Ik ervaar meer rust als ik bid in rumoer.

Bidden hoeft trouwens ook niet persé met je ogen dicht.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

joris

Berichtdoor joris » 07 jun 2003 16:07

Mooie reacties, lizz en sandero, ben het er helemaal mee eens.

Ik eet regelmatig met mensen in een restaurant en er is altijd ineens een dodelijke stilte aan tafel als eenmaal de borden voorgezet zijn. de rest van de zaal isook ineens van schrik stil:wat gebeurd daar!!!!!
ik bid da nooit mee, ik vind dat zoiets debiels. Bidt dan gelijk iemand hardop, dan heb je een getuigenis, anders niet.
En als ik heel eerlijk ben, vind ik zo'n gebed voor het eten in een drukke kantine vaak hypocriet. ik weet vaak wat voor soort muziek die persoon luistert, hoe zijn vrijetijdsbesteding eruit ziet, maar zonder te bidden krijgen ze geen hap door de keel. Beetje tegenstrijdig. Wat voor mij ook aangeeft dat het gebed voor het eten niet zo veel meer zegt: aangeleerd gedrag.

Gebruikersavatar
lizzz
Luitenant
Luitenant
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 sep 2002 13:01
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 07 jun 2003 16:13

ja dat is wel zo. Bidden voor het eten is meestal alleen een gewoonte, maar ik zou niet zeggen dat je dan hypocriet bent.
Maar getuigenis gaat niet van je uit als je 5 seconden in stilte met je ogen dicht zit, en dan ogenschijnlijk opgelucht dat je 'het weer gehad hebt' gaat zitten praten. Bid of bid niet, bid niet om de schijn op te houden. Bidden doe je niet voor mensen, als het goed is.
"That's noise!" some shrieked.



"That's life," Cage shrugged.

joris

Berichtdoor joris » 07 jun 2003 16:16

lizzz schreef:ja dat is wel zo. Bidden voor het eten is meestal alleen een gewoonte, maar ik zou niet zeggen dat je dan hypocriet bent.
Maar getuigenis gaat niet van je uit als je 5 seconden in stilte met je ogen dicht zit, en dan ogenschijnlijk opgelucht dat je 'het weer gehad hebt' gaat zitten praten. Bid of bid niet, bid niet om de schijn op te houden. Bidden doe je niet voor mensen, als het goed is.

nou hypocriet is misschien verkeerd woord. Ik bedoel dat ik dan met mensen eet die dwangmatig om stilte vragen omdatz e moeten bidden, terwijl ik in hun dagelijks leven niet merk dat God daar de dienst uit maakt. Dan denk ik: wie is Go dnu voor jou? Een God voro het eten? zoals ze ook vruchtbaarheidsgoden hebben? Ik ga daarover ook altijd in gesprek, hebben we gelijk wat te praten onder het eten. Is vaak niet meer zo gezellig, maar goed.

Gebruikersavatar
lizzz
Luitenant
Luitenant
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 sep 2002 13:01
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 07 jun 2003 16:22

ja ok. Zulk soort mensen zijn misschien hypocriet. Maar je hebt ook gelovigen die bidden voor het eten hoor... :wink:
Tja, vaak zijn christenen 'gewone' mensen, met een christelijk sausje. Dan heeft gebed voor het eten idd niet veel waarde. Kan je het zelfs beter niet doen. Als mensen christenen alleen herkennen doordat ze bidden in restaurants, zit er iets goed scheef.
"That's noise!" some shrieked.



"That's life," Cage shrugged.

Gebruikersavatar
Theodoor
Verkenner
Verkenner
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 mei 2003 11:29
Locatie: Ugchelen
Contacteer:

Berichtdoor Theodoor » 26 jun 2003 19:32

tuurlijk moet je gewoon bidden!!!
het is een van de manieren op je Christen zijn uit te stralen!!!
Loser,Loser,Double Loser, Get the Picture,Duhhhh

Gebruikersavatar
Theodoor
Verkenner
Verkenner
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 mei 2003 11:29
Locatie: Ugchelen
Contacteer:

Berichtdoor Theodoor » 26 jun 2003 19:32

tuurlijk moet je gewoon bidden!!!
het is een van de manieren op je Christen zijn uit te stralen!!!
Loser,Loser,Double Loser, Get the Picture,Duhhhh

joris

Berichtdoor joris » 26 jun 2003 23:17

Theodoor schreef:tuurlijk moet je gewoon bidden!!!
het is een van de manieren op je Christen zijn uit te stralen!!!

nee joh, daarom is bidden niet ingesteld!!! Jezus zei niet: gij zult u christleijkheid uitstralen door gebed!!!!

Gebed is bedoeld om in gesprek te gaan met je Vader ja!

misschien is dit wel precies wat ik altijd voel in zo''n restaurant. Mensen zitten te bidden niet naar hun Vader, maar om de mensen te latne zien dat ze zich niet schamen voor hun geloof.

geertje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:35
Locatie: breda

Berichtdoor geertje » 27 jun 2003 11:49

joris schreef:
Theodoor schreef:tuurlijk moet je gewoon bidden!!!
het is een van de manieren op je Christen zijn uit te stralen!!!

nee joh, daarom is bidden niet ingesteld!!! Jezus zei niet: gij zult u christleijkheid uitstralen door gebed!!!!

dat is zo joris,het staat in mattheus 6 vers; 5 tot 9.
geertje



Gebed is bedoeld om in gesprek te gaan met je Vader ja!

misschien is dit wel precies wat ik altijd voel in zo''n restaurant. Mensen zitten te bidden niet naar hun Vader, maar om de mensen te latne zien dat ze zich niet schamen voor hun geloof.[/quote


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 132 gasten