Bidden op je werk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Bidden op je werk

Berichtdoor henkie » 11 sep 2002 02:41

DE onderstaande berichten zijn afkomstig van het oude forum van RefoWeb. Hierop kun je reageren met een nieuw antwoord.


——————————————————————————
1. GE@ | 29.Jul.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Bidden op je werk.... offuh, stiekem laten zitten?! Wat doen jullie?!!!!!!!!

Graag veel reacties, ook als je't niet doet!!!!!!!!!!!!!
-----
Die houwe d'r in, mensen!!!!!


——————————————————————————
2. ANNA | 29.Jul.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Ik heb het altijd niet gedaan.!!!!! Ik voelde me toen erg onzeker..... Maar nu? Nu niet meer. Gelukkig.
-----
TELETUBBIES FOR PRESIDENTS!


——————————————————————————
3. SURFER | 30.Jul.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
heb ik altijd wel gedaan. Je gelooft in God of niet. Dan je er ook niet voor schamen. Maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen moeilijk is. Inderdaad, als je last hebt van onzekerheid.
surfer


——————————————————————————
4. GE@ | 30.Jul.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Je moet jezelf (tenminste, dat is mijn ervaring) over een groot blok heen zetten. En als dat eenmaal gebeurd is... tja, het blijft moeilijk. Elke etenspauze zit ik weer met andere mensen te eten, omdat mijn tijden nogal varieeren.

-----
Die houwe d'r in, mensen!!!!!


——————————————————————————
5. CYBERCURSE | 01.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Ik heb het heel soms weleens gedaan, maar ik kan me niet herinneren dat dat over het werk ging..
-----
You don't understand the words comin' out of my mouth!!


——————————————————————————
6. CYBERCURSE | 01.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Maar ik werk ook niet zoveel ;)
-----
You don't understand the words comin' out of my mouth!!


——————————————————————————
7. CHANCE | 01.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Ik ben gelijk begonnen toentertijd met bidden op het werk, nog wel in een overvolle kantine! Als je er namelijk METEEN mee begint, is het ook niet raar. Ik krijg nooit rare reacties, omdat je er consequent in bent (geweest).
-----
TELETUBBIES FOR PRESIDENTS!


——————————————————————————
8. CYBERCURSE | 02.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Oh op zo'n manier.... ja uiteraard bid ik altijd en overal voor m'n eten. Alleen op de een of andere manier vergeet ik vaak na het eten te danken...
-----
You don't understand the words comin' out of my mouth!!


——————————————————————————
9. SURFER | 02.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
ja, daar ben ik dus wel een beetje afgestapt, het danken na het eten. Dat valt aan mensen ook niet uit te leggen, dat je twee keer bid voor je eten. is een beetje overdone. Moet je ook twee keer mensen vragen om stil te zijn. De joden bidden en danken altijd voor het eten en Christus deed het ook.

surfer





——————————————————————————
10. CHANCE | 02.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
dat doe ik inderdaad ook nooit: danken voor het eten. Bidden snappen 'ze' nog wel, maar danken inderdaad niet. En ik vergat dat ook vaak. Ik dacht ook dat er een veelheid christenen is die uit principe niet danken, nooit danken. Heeft iemand hier meer van gehoord?
-----
TELETUBBIES FOR PRESIDENTS!


——————————————————————————
11. REIGAH | 02.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Jezus deed het bidden en danken inderdaad in 1 gebed voorafgaand aan de maaltijd. In een seculiere omgeving is het vaak makkelijker om dat na te volgen.

Een puur praktische overweging is daarbij dat het stilte vragen (en krijgen) voor het eten nog wel lukt. Maar op een gegeven moment stappen er mensen op van tafel. De een moet snel weg, de ander zit nog te eten. Dan ontstaat er dus een `chaos'. Lastig om dan nog een keer stilte te vragen.

Dat laat overigens ook direct het mooie van het normaliter wel danken na de maaltijd zien. Dan heb je immers ook een natuurlijk gezamenlijk moment van beeindigen van de maaltijd. Ik heb altijd een hekel aan chaotische toestanden aan tafel, dat gaat ten koste van het genoegen van dineren.
-----
Als u begrijpt wat ik bedoel.


——————————————————————————
12. ARTHUR | 03.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Op hoogtyijdagen bid ik op mijn werk zo'n 7 a acht keer.
-----
Geen ontwikkeling zonder conflict!


——————————————————————————
13. ACIRE | 03.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Bidden doe ik altijd!! Danken wilde ik ook altijd doen, maar een paar keer schoot het erbij in. Daar voelde ik me niet lekker bij!! Maar ik probeerde het wel altijd te doen!
-----
Keep smiling!!!!!!!!!


——————————————————————————
14. ENGLAND | 03.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Hier in England dankt niemand na het eten, dat doe je van te voren. In het begin gaf het verwarring, de familie was de tafel aan het afruimen, en wij zaten nog netjes aan tafel te wachten tot ze zouden eindigen...
Ik was ooit een weekje bij de prediaknt en z'n vrouw in huis, en toen hadden we het er zo over. Sindsdien doet hij het altijd als er Nederlanders zijn dat hij eindigt na het eten...
Zelf doe ik het ook nooit meer, en als ik dan ooit eens in Holland ben, moet ik er goed aan denken thuis...anders vinden ze je echt een slechterik...!
-----
...En wordt dezer wereld niet gelijkvormig; maar wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds...


——————————————————————————
15. SURFER | 06.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
het is toch aardig om te zien dat meer mensen er zo over denken en dat het in Engeland zelfs gebruikelijk is. Wist ik niet, ik heb het zelf een beetje bedacht.

Vraag aan Arthur: bidden op je werk, hebben jullie daar een speciale ruimte voor?


——————————————————————————
16. CYBERCURSE | 06.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Je moet Arthur niet uitdagen surfer, dan krijg je ruzie met mij! ;)
-----
You don't understand the words comin' out of my mouth!!


——————————————————————————
17. ARTHUR | 07.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Wij gaan niet naar een speciale ruimte. Staande op ons werkplek en hardop nog wel. er wordt niet anders van ons verwacht.

haha dank je cyber. as ik je nodig heb meld ik het.
-----
Geen ontwikkeling zonder conflict!


——————————————————————————
18. SURFER | 08.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Je moet Arthur niet uitdagen surfer, dan krijg je ruzie met mij! ;)
-----
You don't understand the words comin' out of my mouth!!

???


——————————————————————————
19. SURFER | 08.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
er zijn bedrijven die een speciale ruimte hebben voor (gebeds)bijeenkomsten. Er heeft eens een artikel in CV Koers gestaan over christenen die binnen bedrijven een groep vormen die regelmatig bijeenkomt om te bidden etc.

dus vandaar.



——————————————————————————
20. SURFER | 08.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
ps Cybercurse,

ik ben het met je slogan af en toe van harte eens. in dit geval dus.



——————————————————————————
21. CYBERCURSE | 08.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Hmm surfer, ik vond die opmerking een paar postings terug een beetje onnodig sarcastisch klinken, vandaar. Verder stond er een ";)" teken bij dus helemaal serieus was het niet...
-----
You don't understand the words comin' out of my mouth!!


——————————————————————————
22. DAISY | 12.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Heeft iemand wel eens meegemaakt dat ze niet stil wilden worden, als jij het vraagt?
-----
TELETUBBIES FOR PRESIDENTS!


——————————————————————————
23. ACIRE | 12.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Ik in ieder geval nooit!! Bij mij kwam het juist voor dat de man die de grootste bek had, en het meest vloekte in de gaten had dat ik nog wilde danken. En met z'n groote bek brulde hij: He, allemaal koppen dicht, dat meissie moet nog danken!! Dat was wel heeeel erg leuk toen!!
-----
Keep smiling!!!!!!!!!


——————————————————————————
24. DAISY | 12.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Bij mij gebeurde het wel een keer... juist een collega die ook zich ook voor een christen uitgeeft begon te zeuren. Dit stelde me enorm teleur, maar ik heb rustig uitgelegd dat ik graag de Heere God wilde danken en een zegen wilde vragen. Toen waren ze wel stil... maar leuk is anders!

-----
TELETUBBIES FOR PRESIDENTS!


——————————————————————————
25. LEENDERT | 25.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
dat sla ik meestal niet over alleen als we op een klus zijn
-----
TO BE OR NOT TO BE THAT'S THE QUESTION


——————————————————————————
26. GEERTJE | 09.Sep.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
ik bid smorgens en savonds.dan dank je toch voor alles?je zou dan voor elk glas drinken en snoep enz.....ook moeten bidden
-----
TELETUBBIES FOR PRESIDENTS!


——————————————————————————
27. ACIRE | 09.Sep.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Ik denk dat het goed is om je bewust te zijn van je afhankelijkheid van God. Je leeft dan dichterbij Hem!! Ik denk dat een onderdeel van die afhankelijkheid het bidden en danken voor je eten is. En dan moet je dus een grens stellen. Bijvoorbeeld de grens dat je niet bid/dankt voor tussendoortjes die je voor het lekker eet, maar wel voor maaltijden die je nodig hebt om te blijven leven.
-----
Keep smiling!!!!!!!!!


——————————————————————————
28. GEERTJE | 10.Sep.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
acire.....ik leef ook bewust met het smorgens en savonds bidden want mijn denken en doen zijn altijd bij god.in goede en slechte tijden
gr geertje
-----
TELETUBBIES FOR PRESIDENTS!


——————————————————————————
29. ACIRE | 10.Sep.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Als je toch altijd bij God bent, waarom zou je dan niet even tegen Hem praten als je toch gaat eten, en even rust neemt??
-----
Keep smiling!!!!!!!!!

geertje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:35
Locatie: breda

bidden op je werk

Berichtdoor geertje » 11 sep 2002 15:40

dat is een goeie,maar ik zeg je ben de hele dag mij van god bewust dus dat zit wel goed dacht ik zo
hij is mjin redding en mijn leven! :D

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 sep 2002 22:18

dat is een goeie,maar ik zeg je ben de hele dag mij van god bewust dus dat zit wel goed dacht ik zo


ijdelheid???

ow geertje wat ben jij zeker van je eigen. ik weet zeker, want ook jij bent een mens, dat je God niet de hele dag bewust zijn. want zijn wij mensen van nature niet geneigd God en onze naaste te haten. dus hoe kan het dan wel goed zitten zoals jij het zegt?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

geertje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:35
Locatie: breda

bidden op je werk

Berichtdoor geertje » 20 sep 2002 13:12

johannes;ik ben niet zeker van mijzelf maar wel van god
ik weet dat hij mij genadig is en dat ik altijd bij hem mag komen
met wat voor iets dan ook
het is gegroeit vroeger was dit niet zo,maar ik zal een voorbeeld geven
een kind vind geborgenheid bij zijn ouders en weet al krijgt hij straf of zoiets,dat zijn ouders van hem houden.
zo is het ook met god,wij zijn maar mensen en hij is ons altijd genadig
doen wij verkeerd hij vergeeft ons en zoals een ouder van zijn kind houd zo houd god van ons en dan voel je jezelf veilig.

gr geertje :wink:

Gebruikersavatar
gees
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2002 21:56
Locatie: katwijk
Contacteer:

Berichtdoor gees » 21 sep 2002 11:09

Ik snap niet dat iemand onzeker kan zijn over God?
Je mag juist al je vragen en problemen bij God neerleggen.
Als je in een christelijke werkomgeving werkt zou je juist denken dat bidden heel "gewoon" zou moeten zijn, mijn ervaring is ook wel dat dit niet altijd opgaat. Dan wordt er nog wel vreemd gekeken als je om stilte vraagt om te bidden/danken. Maar hierom zal ik het niet laten en het steeds blijven vragen. Ik herb ook meegemaakt op een werk plek dat er een collega was die zei ff allemaal stil zijn ze wil bidden,(deze collega deed zelf nergens aan). Dat waardeer ik ook weer.
Laatst gewijzigd door gees op 21 sep 2002 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 21 sep 2002 11:10

er moet wederzijds respect zijn, vooral op de werkvloer tussen christenen en niet-christenen
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

geertje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:35
Locatie: breda

bidden op je werk

Berichtdoor geertje » 21 sep 2002 11:59

johannes1 schreef:er moet wederzijds respect zijn, vooral op de werkvloer tussen christenen en niet-christenen
mee eens!

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 21 sep 2002 14:28

Ik ben gewend dat ik respect krijg voor m'n geloof als ik er zelf niet al te geheimzinnig over doe.
Met orkest maakten we zo een reis naar Oxford om daar op te treden. Ik maakte duidelijk dat ik wou bidden voor mijn eten, en vroeg dus aan de anderen of ze even een momentje stil wilden zijn. Toen wisten ze dat ik christelijk was. Op zondag is iedereen ook in het hotel gebleven, omdat ik niet naar de mac ging. (doe ik anders ook nooit op zondag)
Ook was er een meisje waar ik best veel mee omging, die vloekte nogal. Ik vroeg haar dat niet te doen waar ik bij was, een paar ochtenden later zat ik weer te bidden voor m'n eten, toen begon er een ander meisje te praten. Zegt het meisje die eerst zoveel vloekte: ssssst joh! zij is aan het bidden, dan moet je stil zijn! dat weet je toch!!!!
Dus, dat.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 mei 2003 13:46

ik moet zeggen dat ik op mijn werk (steeds in de vakantie) of stage eigenlijk nooit gebeden heb voor het eten... ze wisten niet eens dat ik christelijk was... :oops: :oops: :oops: :oops: tijdens 1 stage heb ik het wel gedaan, maar ja dat was dan ook in de Wijngaard in Zeist dus ja dan is het logisch....

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 08 mei 2003 13:54

als je altijd in een rok loopt en niet bid voor je eten komt dat bij collega's heel raar over....op onze afscheidsavond van school werd er een verhaal verteld over een jongen die ook ging werken en nooit bad voor en na zijn eten, op een gegeven moment ging hij zich er een beetje voor schamen en wilde het toen wel gaan doen, zat in de kantine en vroeg ineens op stilte en wilde bidden voor zn eten, kreeg uiteraard allerlei dingen naar zn hoofd geslingerd van waarom nu ineens wel en eerst niet.....

Dit verhaal is me eigenlijk altijd bij gebleven, en ik denk dat het beste is om er eerlijk voor uit te komen wie je bent......en te bidden voor je eten en ook op te komen voor je geloof, niet christenen hebben dan veel meer respect voor je en accepteren het ook.
Hun komen er toch ook eerlijk voor uit dat ze niet christelijk zijn, zouden wij dan niet mogen en moeten laten zien dat we het wel zijn, ook al zijn we geen haar beter dan hun, we weten wel beter.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 08 mei 2003 13:56

Ik werkte in een fabriek van de zomer (nu werk ik niet: kan studie en werken heel even niet combineren :P). Dat was een erg grove (wel leuke) werkplek. Heel veel vloeken, weinig respect voor andersdenkenden. Ik heb daar niet bewust voor mijn eten en drinken gebeden.

Ik bid 's ochtends en 's avonds wel. (En waarom niet? Als je op andere tijdstipjes bidt dan voor en/of na het eten is dat toch niet zo erg?)

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 08 mei 2003 13:58

kurtyo schreef:Ik bid 's ochtends en 's avonds wel. (En waarom niet? Als je op andere tijdstipjes bidt dan voor en/of na het eten is dat toch niet zo erg?)



Sorry maar dit vind ik de beste onzin die ik ooit hebt gehoord.....jij doet het 's ochtends effies voor heel de dag, nee sorry maar dat vind ik niet kloppen......wees dan ook een vent en vraag effies om stilte!!
Je moest eens weten waar ik tussen zit....

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Berichtdoor Sterretje » 08 mei 2003 14:00

wanneer je thuis wel voor het eten bid en dankt, wat is dan de reden dat je het op je werk niet doet?
Time flies when you have none!

connie
Mineur
Mineur
Berichten: 194
Lid geworden op: 07 dec 2002 14:10
Locatie: monster
Contacteer:

Berichtdoor connie » 08 mei 2003 14:01

ikvind dat je overal kan bidden
ik doe het ook altijd onder de doche

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Berichtdoor Napoleon » 08 mei 2003 15:43

ik heb altijd gebeden op mijn werk, maar misschien komt dat omdat ik slechts 1 keer op een "seculiere" plaats heb gewerkt...
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten