zonne exzeem

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

zonne exzeem

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 jun 2005 21:22

Sinds vandaag (toen ik 5 seconden in de zon zat) zit ik helemaal onder de rode bultjes. Met uitschieters naar een dikke rode huid. Volgens de geleerden hier thuis is dit zonne exzeem. :cry: :cry:
heb afgelopen week ook gewoon gewerkt in de zon (harken op hooiland) en had toen nergens last van...

wie heeft dit ook? en heeft een middel waardoor ik strakst toch gewoon kan blijven zonnen!!!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 01 jun 2005 21:30

ik had het vorige week nog
ik had gefiets en daarna kreeg in op mijn arm jeukbultjes, net zoals jij ze omschrijft. Om de jeuk tegen te gaan heb ikhet met vaseline ingesmeerd. Na een paardagen waren ze weg. Daarna (en ervoor ook) heb ik genoeg in de zon gelegen en gefiets.

maar ik moet er wel bij zeggen: ik heb een rothuid.. ik ben voor meer dingen allergisch dat zich uit op mijn huid.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 01 jun 2005 21:40

Ik heb het al ongeveer sinds ik klein was, beter gezegd, m'n hele leven dus ;)

Opzich went het wel, in de zin van binnen zitten, dat went. Ik heb soort van pilletjes ervoor, smeer met zonnebrand factor 40, zodat ik iig even naar buiten kan. Als ik dan een tijdje naar buiten moet (wat ik heel weinig doe) neem k voor zekerheid lange mouwen mee.

Uhm.. ohja, als je de bultjes al hebt is komkommer ofzo er op wel lekker koel opzich, dat trekt de brand er uit ;)

btw.. zonne allergie klinkt fijner als je t mij vraagt ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 jun 2005 22:03

8) TIP: NIET IN DE ZON GAAN ZITTEN HEB JE DR OOK GEEN LAST VAN.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 jun 2005 23:08

mw schreef:ik had het vorige week nog
ik had gefiets en daarna kreeg in op mijn arm jeukbultjes, net zoals jij ze omschrijft. Om de jeuk tegen te gaan heb ikhet met vaseline ingesmeerd. Na een paardagen waren ze weg. Daarna (en ervoor ook) heb ik genoeg in de zon gelegen en gefiets.

Zou het niet met vaseline insmeren. Maar met iets verkoelends, bijv. after sun. Karnemelk helpt ook heel goed als je verbrand bent. Stinkt alleen wel.........

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 02 jun 2005 09:11

ik blijf erbij, komkommer ;) (of anders yoghurt.. maar komkommer is wat praktischer in gebruik niet waar)

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 02 jun 2005 11:58

Ik heb gewoon eczeem maar ook last van zonneeczeem op de plekken waar ik normaalgesproken geen last van eczeem heb.

Ik blijf zoveel mogelijk uit de zon.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 02 jun 2005 12:18

je lichaam rustig aan de zon laten wennen. Het is gewoon niet 'zonnig' genoeg geweest de laatste tijd. En nu krijgt je lichaam een overdosis.
Gaat allemaal wel goedkomen!
Er zijn inderdaad wel mensen die altijd zonne-allergie hebben. Maar daar zijn medicijnen tegen!
Time flies when you have none!

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 02 jun 2005 14:42

Ja heb ik ook last van gehad. Je moet eerst een beetje aan de zon wennen. Het gaat zoals sterretje vanzelf weer over.
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 jun 2005 15:20

oké, ik hoop dat et dat dan maar is, k heb er nog even veel last van als gister, alleen geen jeuk... miss is het dan toch wel wat anders.

Ik heb nl elk moment dat er zon was veel gezont, dusss.

ach ben geen dokter... het is vanzelf gekomen, tzal ook wel weer vanzelf weg gaan

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 02 jun 2005 17:49

Ik heb al heel m'n leven last van eczeem, zeker ook als ik in de zon zit. Ik gooi altijd wat water over m'n armen heen en heb eczeemzalf van de dokter gekregen. Weet ff niet hoe het heet, maar het helpt wel! :)
Afbeelding

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 02 jun 2005 19:55

Als je het anders nooit gehad hebt, dan gaat het weer weg hoor.
VOrig jaar had ik het ook. Vreselijke jeuk, en allemaal bultjes. Mijn zusje had het dit jaar. Echt raar, je hebt het nooit gehad, en dan ineens wel.
Binnen een week was het bij mij over, en bij mn zusje ook.
Hopelijk bij jou ook!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 jun 2005 16:09

sweap schreef:Als je het anders nooit gehad hebt, dan gaat het weer weg hoor.
VOrig jaar had ik het ook. Vreselijke jeuk, en allemaal bultjes. Mijn zusje had het dit jaar. Echt raar, je hebt het nooit gehad, en dan ineens wel.
Hopelijk bij jou ook!

k denk et wel. heb nooit jeuk gehad, alleen maar z´on rare bobbelige huid, voelt zandachtig aan...

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 03 jun 2005 20:12

paprikameisje2 schreef:
sweap schreef:Als je het anders nooit gehad hebt, dan gaat het weer weg hoor.
Hopelijk bij jou ook!

k denk et wel. heb nooit jeuk gehad, alleen maar z´on rare bobbelige huid, voelt zandachtig aan...

Dat herken ik wel. Zelf heb ik het ook als ik een tijdje in de zon zit. Als ik fiets of werk in de zon krijg ik het gek genoeg niet... Kan het komen doordat je bij fietsen en werken niet doorlopend naar de zon gericht bent?
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

hananja
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor hananja » 03 jun 2005 20:16

Het zou ook kunnen komen doordat als je bezig bent je bloed sneller stroomt en het lymfevocht ook sneller afvoert (?) Daardoor zou het evt kunnen dat de stoffen die anders die irritatie aan je huid zouden veroorzaken sneller afgevoerd worden... Ik weet ook niet hoe veel waarheid er in dit verhaal schuilt, maar ik zou het een verklaring vinden... :oops:

Terug naar “Archief”