Verloven: wel of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Verloven: wel of niet?

Berichtdoor Sjaan » 27 mei 2005 10:51

Steeds vaker hoor ik van mensen die niet gaan verloven. Ze vinden het een overbodige stap. Wat vinden jullie hiervan?
Ken uzelf.

Mijn web-log!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 27 mei 2005 10:56

Dat vind ik ook!

Wat heeft het voor meerwaarde? Ik ben verloofd geweest een keer, maar juist door die persoon flink besodemieterd.
Dan gaat je behoefte om te verloven wel over, en besef je ook dat het geen meerwaarde heeft. Bovendien is het niks officieels ofzo, en als je elkaar trouw belooft kan dat ook zonder dat je verloofd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 mei 2005 11:08

Mijn vriendin is een paar weken geleden door haar vriend 'ten verlovng' gevraagd. Dus niet ten huwelijk ofzo, maar echt of ze met em wilde verloven. Zij zien dat als een stapje dichter naar elkaar toe, waarbij de stap tot het huwelijk zichtbaarder wordt.

Ik vind verloven grote onzin, maar mag dat niet in mijn vriendinnengroep mikken, wnat dan vliegen ze me aan ;)
Ik vind verloven extra kosten voor noppes, echt onzin. Als je verkering hebt weet je heus wel wanneer je voor een huwelijk klaar bent, hoef je echt niet voor verloofd te zijn...

Mijn zus zegt altijd: als we een trouwdatum hebebn (zij en haar vriend) dan noemt ze zich verloofd....en das bijna :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 27 mei 2005 11:11

Ik wil wel graag verloven.
Het is gewoon leuk en die stap wil ik niet overslaan.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 27 mei 2005 11:31

MissF schreef:Mijn vriendin is een paar weken geleden door haar vriend 'ten verlovng' gevraagd. Dus niet ten huwelijk ofzo, maar echt of ze met em wilde verloven. Zij zien dat als een stapje dichter naar elkaar toe, waarbij de stap tot het huwelijk zichtbaarder wordt.

Ik vind verloven grote onzin, maar mag dat niet in mijn vriendinnengroep mikken, wnat dan vliegen ze me aan ;)
Ik vind verloven extra kosten voor noppes, echt onzin. Als je verkering hebt weet je heus wel wanneer je voor een huwelijk klaar bent, hoef je echt niet voor verloofd te zijn...

Mijn zus zegt altijd: als we een trouwdatum hebebn (zij en haar vriend) dan noemt ze zich verloofd....en das bijna :D

Helemaal mee eens!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 mei 2005 12:13

wij zijn verloofd op de dag dat we in ondertrouw gingen..

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 27 mei 2005 13:33

Wij zijn nooit verloofd, flauwe kul (Ik haat lege tradities :wink: )
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 mei 2005 13:40

MissF schreef:Ik vind verloven grote onzin, maar mag dat niet in mijn vriendinnengroep mikken, wnat dan vliegen ze me aan ;)
Ik vind verloven extra kosten voor noppes, echt onzin.

Dan doe je toch iets verkeerd. Je doet het juist zodat je extra kado's krijgt toch? :)

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 27 mei 2005 14:19

Ja precies.
Dan doe je gewoon een inloopavond.
kost niet zoveel.

Er zijn trouwens tegenwoordig wel meer gouwe ringen in de omloop.
Is dat de vervanger voor de vriendschapsring?
dus direct verloven ofzo?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 mei 2005 14:58

Aragorn schreef:
MissF schreef:Ik vind verloven grote onzin, maar mag dat niet in mijn vriendinnengroep mikken, wnat dan vliegen ze me aan ;)

Dan doe je toch iets verkeerd. Je doet het juist zodat je extra kado's krijgt toch? :)

tkost echt niet veel hoor.. wij hadden gewoon een open huis voor de familie.. taartje, drankje, chipsje, nootje.. en that's it...

en ja het leverde meer op dan het kostte :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: maar daar deden we het nie voor :wink:

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 27 mei 2005 16:01

Verloven is burgerlijk. :D
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 27 mei 2005 18:01

Aragorn schreef:

inderdaad.. en een extra feestje is ook nooit weg!

Maaike

Berichtdoor Maaike » 27 mei 2005 18:12

verloven hoeft niet veel te kosten hoor!! Je huurt gewoon een buurthuis af voor 10 euro voor een avondje. Paar taarten, flessen drinken. verlanglijstje, en dan ben je klaar!

Ik zou et niet over willen slaan. Ze zeggen toch altijd dat je verlovingstijde mooiste tijd van je leven is??!!!!! :wink:

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 27 mei 2005 18:15

Maaikje schreef:verloven hoeft niet veel te kosten hoor!! Je huurt gewoon een buurthuis af voor 10 euro voor een avondje. Paar taarten, flessen drinken. verlanglijstje, en dan ben je klaar!

Ik zou et niet over willen slaan. Ze zeggen toch altijd dat je verlovingstijde mooiste tijd van je leven is??!!!!! :wink:

ik dacht dat dat je studententijd was ;) maar dat geeft niet want dan komt er dus nog een mooie tijd :D

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 27 mei 2005 18:15

hmm, ik ben ook niet zo happig op verloven. Leuk dat mensen dat fijn vinden, maar ik zelf voel er (nog :wink: ) niks voor. Ik zou in ieder geval niet verloven omdat het zo 'hoort', traditie is, voor de cadeaus, voor de show van 'kijk ons nou', etc.
Ik begrijp ook niet zo goed wat verloven aan je relatie toevoegt. (Hiermee wil ik geen mensen kwetsen of veroordelen hoor. Zo'n feestje is best leuk :wink: )
Wie kan me dat vertellen?
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Terug naar “Archief”