Hoe ver mag je gaan om kinderen te krijgen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Kena
Mineur
Mineur
Berichten: 181
Lid geworden op: 09 feb 2003 20:08
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 24 mar 2003 19:54

hijwel schreef:
Hajjj Lotte,

Ja, klopt! Maar nee, het raakt me niet dat ´sommigen´ hier over andermans gevoelens heenwalsen. Ik weet wie het zeggen.

Tnx voor je steun,
Lfs
Kena


Hai Kena,

Het was niet de bedoeling om over je gevoelens heen te walsen.
Ik geloof dat het heel moeilijk is om geen kinderen te kunnen krijgen terwijl het wel een hele grote wens is.
Mischien komt de opmerking "God heeft ook voorbehoedsmiddelen gegeven" wel hart aan. Dit was niet zo bedoelt. Ik wou aleen aangeven dat God ook de wetenschap gegeven heeft, die wij mogen gebruiken zo lang we er maar verantwoordelijk mee om gaan.
Ik vind het mooi dat je er bij neer wilt leggen en het aan God wilt overlaten. Volgens mij deed paules dit ook hij had ook een eigen kruis.
Ik weet niet als hij in deze tijd had geleeft dat hij zich dan had laten opereren aan zijn kwaal. Ik denk het wel....

Ik zal voortaan iets voorzichtiger aan met mijn uitspraken...

( ps: ik hoop dat torenspits je nog een hand komt geven.)

hajjj Hijwel,

Jij hebt niet over mijn gevoel heen gewalst, hoor :wink:

Lfs,
Kena
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama

Rabbi Ephraim Epstein

Gebruikersavatar
hijwel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3328
Lid geworden op: 17 mar 2003 12:34
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 24 mar 2003 23:50

Owke gelukkig...

Ik voelde me al schuldig....
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Gebruikersavatar
Torenspits
Mineur
Mineur
Berichten: 106
Lid geworden op: 31 jan 2003 11:38
Locatie: Werkendam

Berichtdoor Torenspits » 25 mar 2003 10:07

De reden dat ik in deze discussie verzeild raakte was een opmerking van hijwel. De bedoeling is nooit geweest om Kena persoonlijk te kwetsen, maar nadat ik de discussie nog eens overgelezen heb, besef ik dat ze die conclusie wel terecht heeft kunnen trekken.
Het spijt me, Kena, dat mijn bijdragen jou persoonlijk als kinderloze gekwetst hebben. Zo zijn mijn bijdragen echter nooit bedoeld. Ik bid dat God jou kinderen zal schenken als dat jouw verlangen is.

Dat kinderloosheid een zegen kan zijn geloof ik met heel mijn hart. De bijdrage van joris was in deze heel treffend.

joris schreef:Ik denk dat als je op natuurlijke wijze geen kinderen kunt krijgen dat God die betrokken personen heel duidleijk kan maken wat d?n de bedoeling is.
God heeft ons op de wereld gezet om Hem groot te maken, niet om zoveel mogelijk kinderen te krijgen.

Heer, laat uw wil geschieden, ik ben bereid mijn leven aan u te geven, vult u mijn handen.

Als je geen kinderen kunt krijgen kan het zo zijn dat God ene ander plan met je leven heeft? Als je keihard kinderne van jezelf wilt hebben, dan begrijp je het volgens mij ook niet goed. God vertrouwt ons kinderen toe waar we een poos voor mogen zorgen. Ze zijn niet van ons, alles is van God. Misschien vertrouwt God je een kindje toe uit een kidnertehuis? Dat kan ook niet iedereen!!

De hamvraag: vertrouw ik God genoeg zodat Hij mij iets kan toevertrouwen?

(dit is geen persoonlijke reactie op wie dan ook) Zie hier


Maar als tegenwicht heb ik duidelijk willen maken dat kinderloosheid ook een andere reden kan hebben. Begrijpelijkerwijs willen mensen dat niet snel onder ogen zien. De tandarts die genezing brengt door pijn toe te voegen, is ook niet het uitje van het jaar.
Ik heb wel eens een documentaire gezien waar een stel opbiechtte dat de seks die met voorbehoedsmiddelen nog goed was nu zonder voorbehoedsmiddelen frustrerend was geworden omdat zij maar niet zwanger raakte.
Die invalshoek heb ik willen belichten zonder mensen persoonlijk te willen treffen. Als ik strijd, strijd ik tegen geesten, niet tegen vlees en bloed(Ef.6:12); daarover zal ik hopelijk nog een discussie openen.
Dus nogmaals, excuses waar ik vlees en bloed getroffen heb.
Deze discussie zal ik niet langer verstoren, met daarvoor de excuses aan Lotte.

joris

Berichtdoor joris » 25 mar 2003 13:27

Ik zou zo graag een stukje menselijkheid van jou zien, torenspits. Een stukje waaruit bljikt dat je meer bent dan afweergeschut. Je bent een parel in Gods hand en Hi wil graag dat je gaat schitteren!!! En die andere mensen hier zijn ook parels in Gods hand (zelfs ik, haha), laat ze nou toch ook schitteren en help elkaar met liefde verder op de weg naar God.

Sorry, weer heel eigenwijs een quote vna mijzelf.

Omdat ik torenspits in het openbaar op deze plaats (niet alleen de gequote tekst) stevig heb 'toegesproken' wil ik hem nu in het openbaar, op gevaar af dat we naar de slowchat verwezen worden, bedankten voor zijn laatste reactie. FIjn, wat mij betreft zijn dit de eerste schitteringen van je pareltje!!! Ik waardeer je bijbelkennis, werkelijk waar, nu gecombineerd met wat meer 'menselijkheid' kan dat vruchten opleveren in de gesprekken hier. Bedankt.



[/quote]

Gebruikersavatar
Lotte
Mineur
Mineur
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 dec 2002 20:20
Locatie: Gaat je niks an!

Berichtdoor Lotte » 25 mar 2003 16:24

Je hoeft mij geen excuus te maken Torenspits, iedereen mag zijn mening uiten. als er maar respect voor de medemens uitspreekt. Er zijn nu eenmaal onderwerpen die erg gevoelig liggen, zeker als ze zulke persoonlijke dingen raken. Verder sluit ik me bij de vorige spreker aan!
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

Gebruikersavatar
Kena
Mineur
Mineur
Berichten: 181
Lid geworden op: 09 feb 2003 20:08
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 25 mar 2003 19:37

Torenspits schreef:De reden dat ik in deze discussie verzeild raakte was een opmerking van hijwel. De bedoeling is nooit geweest om Kena persoonlijk te kwetsen, maar nadat ik de discussie nog eens overgelezen heb, besef ik dat ze die conclusie wel terecht heeft kunnen trekken.
Het spijt me, Kena, dat mijn bijdragen jou persoonlijk als kinderloze gekwetst hebben. Zo zijn mijn bijdragen echter nooit bedoeld. Ik bid dat God jou kinderen zal schenken als dat jouw verlangen is.

Dat kinderloosheid een zegen kan zijn geloof ik met heel mijn hart. De bijdrage van joris was in deze heel treffend.


Lieve Torenspits,

Ik was echt niet gepikeerd over jouw vraagstelling. Iedere vraag of stelling is legitiem. Echter was ik om andere zaken goed in mijn wiek geschoten nav bepaalde uitspraken naar mijn persoon. Toen ik jou een handje gaf, kreeg ik wederom een tik op mijn neus.

Tuurlijk neem ik excuses aan en geloof mij, ook ik wil jou niet kwetsen. Laten we daarom virturele welgemeende hand aan elkaar geven en laten op goede voet doorgaan zonder elkaar persoonlijk aan te vallen. Wedden dat het dan best klikt? :D :D :D

Ik bid jou alle zegen toe lieve Torenspits en laten we lekker overnieuw beginnen :D :D :D

Liefs en een *handje* van
Kena
Kena ™



Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama



Rabbi Ephraim Epstein

Gebruikersavatar
Torenspits
Mineur
Mineur
Berichten: 106
Lid geworden op: 31 jan 2003 11:38
Locatie: Werkendam

Berichtdoor Torenspits » 25 mar 2003 20:00

Kena, ik ben mijn gangen nagegaan. Dit was het enige waar ik naar jou toe mogelijkerwijze tekortgeschoten ben.
Nu schrijf je dat je nav andere zaken goed in jouw wiek geschoten was.
Welke? (Misschien een aparte topic van maken; "verzoening Kena-Torenspits?")
Ik kan geen vrede sluiten als de redenen van de onvrede niet weggenomen zijn. Daarom ben ik ook nog lang niet klaar met jou. Want de lijst met elementen waar jij naar mij toe bent tekortgeschoten is lang en groeiende. Niet 1 keer heb jij je verontschuldigd voor je schandalige gedrag naar mij toe.
Daar blijf ik hoopvol op wachten voorlopig...

joris

Berichtdoor joris » 25 mar 2003 20:06

ik zondig
jij zondigt
wij hebben gezondigt.

ik een beetje meer dan jij

Vergeef ons onze schulden gelijk ook wij onze schuldenare vergeven, dat betekent: ik moet anderen vergeven, anders kan God mij niet vergeven!

Rader

Berichtdoor Rader » 26 mar 2003 09:01

Ik heb geen zin om de gangen van Kena en Torenspits na te gaan. Het spreekwoord zegt: "Waar twee kijven, hebben er twee schuld."
Verder moest ik denken aan 1 kor 6:7: Waarom lijdt gij niet liever ongelijk? Waarom lijdt gij niet liever schade?


Rudolf

Gebruikersavatar
Lotte
Mineur
Mineur
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 dec 2002 20:20
Locatie: Gaat je niks an!

Berichtdoor Lotte » 26 mar 2003 11:16

Torenspits, de uitleg van Kena is op twee manieren uit te leggen. De andere zaken hoeven niet op jouw antwoorden te slaan!
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

Gebruikersavatar
hijwel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3328
Lid geworden op: 17 mar 2003 12:34
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 mar 2003 07:43

Ik kan geen vrede sluiten als de redenen van de onvrede niet weggenomen zijn.
Hier zit wat in torenspits, ik zal zeggen openen een nieuwe topic of stuur onderling wat mailtjes... Want dit moet gewoon uitgepraat worden.
Zo kunnen jullie toch niet verder leven.

Als ik je een tip mag geven..:oops: volgens mij kan je beter het gebruik van dit soort taal achterwege laten..
Daarom ben ik ook nog lang niet klaar met jou.

Het kan zijn dat het allemaal al weer helemaal goed is...
Als dat zo is, horen wij het graag.

Vergeef ons onze schulden gelijk wij vergeven onze schuldenaren.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten

cron