discriminatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

miezepies
Verkenner
Verkenner

discriminatie

Berichtdoor miezepies » 06 mei 2005 22:38

heej

Ik vind het onzettend erg als er word gediscrimineerd, en dan vooral bij allochtonen, toch gebeurt het vaak vooral ook onder refoos en cristelijke mensen :( Dit kan tog niet, elk mens is tog evenveel waard? en vooral als je in God gelooft moet je mensen lief hebben ookal is dat zo moeilijk, waarom word er toch zoveel gediscrimineerd onder ons? wat doen bv allochtonen verkeerd? ik vind sommige echt super lief en als ik dat dan zeg dan word ik gelijk voor gek aangewezen.
wat vinden jullie van discrimineren vooral tegen allochtonen?
We moeten toch proberen een voorbeeld te zijn en laten zien dat in God geloven zo mooi is? en dan moeten we ook sociaal zijn!? en goede relaties opbouwen met verschillende mensen!?
Realiteit is een illusie die onstaat bij een gebrek aan alcohol

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 mei 2005 22:42

Elk mens is evenveel waard, behalve die vieze homo's, die zijn een gruwel in Gods ogen. En die luie turken zijn ook maar profiteurs die een valse godsdienst aanhangen, maar voor de rest is iedereen idd gelijk in Gods ogen.

Aldus veel refo's.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 06 mei 2005 23:42

Aragorn schreef:Elk mens is evenveel waard, behalve die vieze homo's, die zijn een gruwel in Gods ogen. En die luie turken zijn ook maar profiteurs die een valse godsdienst aanhangen, maar voor de rest is iedereen idd gelijk in Gods ogen.

Aldus veel refo's.

Je vergeet nog wat...die uitkeringstrekkers die niet willen werken :mrgreen:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 mei 2005 00:21

En katholieken natuurlijk, maar we zijn niet beter hoor!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mei 2005 02:41

Raido schreef:En katholieken natuurlijk, maar we zijn niet beter hoor!

|:)| :mrgreen:

Briljant. :D

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 07 mei 2005 09:23

ja en dat mens niet te vergeten, en die en daar nog een... zo word de rij steeds langer, todat ons eigen groepje overblijft

maar goed... ik keur het ook af dat laag denkende gedoe over mensen die niet van ons geloof zijn. Laten we een open houding naar hen toe aannemen en laten we proberen iets van de liefde die God ons geeft uit te stralen naar 'anders-gelovigen'.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 07 mei 2005 11:27

ja tuurlijk, in 'ons groepje' wordt ook nooiit een beetje minderwaardig over anderen gedaan omdat ze over 1 ding net wat anders denken? wel nee.. voor 'ons eigen groepje' zijn we zo goed.. :|

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 07 mei 2005 11:55

Aragorn schreef:Elk mens is evenveel waard, behalve die vieze homo's, die zijn een gruwel in Gods ogen. En die luie turken zijn ook maar profiteurs die een valse godsdienst aanhangen, maar voor de rest is iedereen idd gelijk in Gods ogen.

Aldus veel refo's.

Ik denk niet dat je helemaal gelijk hebt...homo zijn is niet goed...maar er zijn ook homo's die er onder gebukt gaan....moet je die dan ook afkeuren???
En ik denk dat alles een gevolg is van de zonde...en wij blij mogen zijn dat wij zo'n geaardheid niet hebben....want het kan een heel groot kruis zijn....maar daarom zijn wij niet beter!
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 07 mei 2005 13:49

Ansje schreef:

Aldus veel refo's.

Ik denk niet dat je helemaal gelijk hebt...homo zijn is niet goed...maar er zijn ook homo's die er onder gebukt gaan....moet je die dan ook afkeuren???
En ik denk dat alles een gevolg is van de zonde...en wij blij mogen zijn dat wij zo'n geaardheid niet hebben....want het kan een heel groot kruis zijn....maar daarom zijn wij niet beter!

Je zegt hier iets erg gevaarlijks: homo zijn is niet goed!

Als je homoseksuele gevoelens hebt is niet fout! Je kunt er niks aan doen. Als je deze gevoelens in de praktijk brengt, dan kan je dit GEDRAG afkeuren.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Overkill

Berichtdoor Overkill » 07 mei 2005 14:30

Allochtonen? O ja, dat zijn die 'leuke' mensjes die een gemiddelde burger van dit land vooral (her)kent van het TV-programma Opsporing Verzocht als 'dader met een licht getinte huidskleur'.
Door middel van allerhande tolerant hippiegezwets is elke fatsoenlijke burger reeds tien keer van zijn pinpas, portemonnee, fiets, auto en inboedel beroofd door leden van dit volk (vooral uit Noord-Afrika), en nu moeten we ervan overtuigd worden van de immense, wellicht diep verborgen goedheid van de boeven in kwestie.
Discrimineer ik? Vast wel, en terecht. Je moet wel stekeblind zijn wil je geen onderscheid maken.
Het is heus niet dat ik rond loop met de gedachte blank=goed, kleurtje= slecht, maar het is wel enigszins opvallend dat mensen met een tintje blijkbaar aangeboren negatieve afwijkingen hebben.

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 07 mei 2005 14:43

Ik discrimineer als een rund, absoluut. Kom maar eens een weekje in mijn wijk/straat bivakkeren, wedden dat je dan net zo hard discrimineert. Ik kan hier niet veilig over straat lopen, zowel overdag als savonds. Ze misdragen zich als een stel apen (mmm...die gelijkenis he...) Rustig boodschappen doen is er ook niet bij, altijd staat er wel 1 in de rij voor de kassa in je nek te hijgen of probeert in je tas te zitten of denkt smerige opmerkingen te mogen maken en mij te vertellen hoe lekker mijn kont is. :shock:

Ik weet niet hoeveel mensen de kranslegging op de Dam hebben gezien, mij viel namelijk op dat van die 60 kinderen die bloemen bij de kransen mochten leggen er misschien 6 Nederlands waren, de rest allemaal allochtoon, dit is toch te gek voor woorden?
Om nog maar niet over de 2 minuten stilte te spreken, op dat moment vond het tuig het in mijn buurt het nodig GEEN respect te tonen maar juist knoerthard een scooterwedstrijd in de straat te houden en te gaan lopen gillen. Sorry hoor, ga dan ff fijn snel terug naar je eigen land! Waar is het respect voor onze eigen cultuur? ZIJ hebben zich aan te passen, niet wij.
Nog even en je ziet echt geen kaaskoppen meer om je heen, een zondagmiddag in de Biesbos is ook een en al zwart en hoofddoeken om je heen.
Neen, ik hou niet van buitenlanders, zij discrimineren mij,betasten mij, vernederen mij, dan doe ik dat ook keihard terug en daar heb ik dan alle recht toe.
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

Collateral

Berichtdoor Collateral » 07 mei 2005 14:57

Ansje schreef:... maar er zijn ook homo's die er onder gebukt gaan....

Die zijn vies!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mei 2005 15:01

Ansje schreef:

Aldus veel refo's.

Dus homo's die er niet 'onder gebukt gaan' keur je wel af? :shock:

Overkill schreef:Door middel van allerhande tolerant hippiegezwets is elke fatsoenlijke burger reeds tien keer van zijn pinpas, portemonnee, fiets, auto en inboedel beroofd door leden van dit volk (vooral uit Noord-Afrika), en nu moeten we ervan overtuigd worden van de immense, wellicht diep verborgen goedheid van de boeven in kwestie.

Over gezwets geproken.. ik ben nog nooit van m'n pinpas, portemonnee, fiets, dan wel auto en inboedel beroofd door 'dit volk'.

Het is heus niet dat ik rond loop met de gedachte blank=goed, kleurtje= slecht, maar het is wel enigszins opvallend dat mensen met een tintje blijkbaar aangeboren negatieve afwijkingen hebben.

Dat heeft meer te maken met hun maatschappelijke positie dan met hun huidskleur.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 07 mei 2005 15:11

ik zat net even in de van dale te kijken naar de eigenlijke betekenis van discriminatie....

dis·cri·mi´na·tie
de discriminatie

1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde, niet ter zake doende kenmerken

2 onderscheid

-------------------------------------

Na het maken van mn pws (waarin ik de achtergronden onderzocht heb van verschillende groepen allochtonen) ben ik tot de conclusie gekomen dat de 'verhalen' van allochtone criminelen helaas wel waar zijn, de cijfers zijn er dus ontkennen heeft weinig zin... wat dat betreft is het onderscheid er wel...je kunt dan natuurlijk gaan schelden en ongeoorloofd gaan discrimineren...wat ik ook overigens wel begrijp als je er gigantische overlast van hebt....zoals Leilah bijvoorbeeld....(eigenlijk geef ik haar gewoon groot gelijk :mrgreen:) maar door mn pws ben k wel gaan nadenken over de redenen waarom ze zich zo gedragen...en die zijn ook niet mis...de meeste nederlanders in dezelfde omstandigheden zouden ook zo kunnen worden...wat dat betreft doe ik na mijn pws tijdperk wat minder snel mn mond open over die buitenlanders :wink:
PaSaP Hoogh!!

Riska

Berichtdoor Riska » 07 mei 2005 15:17

Leilah schreef:Ik weet niet hoeveel mensen de kranslegging op de Dam hebben gezien, mij viel namelijk op dat van die 60 kinderen die bloemen bij de kransen mochten leggen er misschien 6 Nederlands waren, de rest allemaal allochtoon, dit is toch te gek voor woorden?

Kijk, dat betekent dat je geen fluit begrepen hebt van 4 en 5 mei.
Het was juist in de oorlog dat hele bevolkingsgroepen niet mochten bestaan, domweg om ras, kleur of gezindte.
Als wij 4 en 5 mei vieren dan denken wij er aan dat voor ieder mens er recht is op een plek op deze aarde en ook in ons land, dat wij geen dictatuur hebben, dat we vrijheid hebben van godsdienst, van meningsuiting.
Ik woon ook in een wijk waar voor 80% allochtonen wonen en nee, dat zijn niet allemaal criminelen. Integendeel, het grooste deel doet wat er van hen verwacht wordt: nette burgers zijn.
De media maken wat dat betreft grove fouten en helaas ook de overheid door steeds te verwijzen naar de islam als grond voor terrorisme etc.
Er wordt angst gekweekt voor 'die buitenlanders' - die overigens wel vooral in de jaren 60 onze economie draaiend hebben gehouden en door de nederlanders die te beroerd waren om het vuile of hete werk te doen naar ons land zijn gehaald.
Ook onder Nederlanders komt criminaliteit voor. Wat er nu gebeurt (maar dat gebeurt bijna altijd) is dat een zeer kleine minderheid gelijk gesteld wordt aan een hele groep.

Terug naar “Archief”